• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Goed plan! Maximum snelheid op A2 naar 120 km/u

Auteur: robbie, gepost 21 augustus 2010 om 14:04 – 66 Reacties

Harder mag je niet

Vraagje: Wat zou een logische maximumsnelheid zijn op een 10-baans snelweg? Dat is in Nederland dus slechts 100 km/u. Of om precies te zijn, de maximumsnelheid op de spiksplinternieuwe tienbaanssnelweg tussen Amsterdam en Utrecht is op dit moment 100 km/u. Maar gelukkig gaat onze favoriete Limbo, Camiel Eurlings, daar verandering in brengen. Op “rustige tijden” wil hij de snelheid namelijk verhogen naar 120 km/u. Geef die man een lintje!

Eurlings vind het (net als ons) belachelijk dat je met slechts 100 km/u kan voort pruttelen op zo’n brede snelweg:

“Niemand begrijpt dat je op zo’n nieuw breed stuk asfalt ook in de avonduren nog een beperkte snelheid zou moeten rijden”, zegt Eurlings. “Dat roept weerstand op bij weggebruikers. Daarom wil ik een hogere maximale snelheid op momenten dat het rustig genoeg is, bijvoorbeeld ’s avonds en ’s nachts.”

Nu alleen nog hopen dat die limiet van 120 km/u permanent wordt ingevoerd en het liefst natuurlijk op veel meer snelwegen. En als we een beetje geluk hebben volgen er in de toekomst nog meer snelwegen waarbij de snelheid omhoog gaat. Er lopen namelijk nog proeven met “dynamische snelheden” op de A1, A12 en de A20.

Op welke snelweg wil jij dat de snelheid ook wordt opgetrokken? (via: telegraaf.nl)

Ook interessant!

  • Gaat Audi eindelijk weer een A2 maken?
  • A2
    Wat is dat nou? De snelweg A2 is verdwenen. Raarrrr!
  • Gespot - Lamborghini Diablo is een imposante A2 Racer
  • Kia EV6 is in het echt véél groter! [update]

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

a2-rijksweg, camiel-eurlings, maximumsnelheid, snelweg, Verkeer

Vorig bericht: « Video: Jay Leno ontmoet opnieuw de McLaren MP4-12C
Volgend bericht: Klaar voor de duinen: VW Race Touareg 3 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jippie zegt

    21 augustus 2010 om 14:09

    Het feit dat je op een 10-baans weg maar 100km/u mag en misschien wel verhoogd gaat worden naar de supersonische snelheid van 120 kilometertjes in het uur (op de stille nachtelijke uurtjes!) geeft wel aan dat we hier in een enorm kneuzen landje leven.

    Login om te reageren
  2. dakloos zegt

    21 augustus 2010 om 14:12

    Zelfs 120 kan soms slaapverwekkend zijn; neemt niet weg dat men met een snelheid van 100 veel zuuniger rijdt. (oeps foute site)

    Login om te reageren
  3. mashell zegt

    21 augustus 2010 om 14:14

    Hehe. De snelheid moet gewoon passen bij hoe de weg eruit ziet.

    Login om te reageren
  4. HoskamBMW zegt

    21 augustus 2010 om 14:17

    altijd 130 en bij rustige tijden 150 net als italie!

    Login om te reageren
  5. T-Mon zegt

    21 augustus 2010 om 14:24

    120 is langzaam genoeg op zo’n snelweg. Ik vind snachts 130 een mooiere max. D’r is dan toch geen kip op de weg.

    Login om te reageren
  6. DeSjaak zegt

    21 augustus 2010 om 14:32

    Rechter twee banen max 100 voor het vrachtverkeer en de eco zombies. Linker 3 ADVIES snelheid 150!

    Login om te reageren
  7. Aquios zegt

    21 augustus 2010 om 14:32

    Nee het is nog veel onlogischer… toen het nog een 6 baans (en op sommige stukken 4 baans) weg was mocht je het hele stuk 120… en dan maken ze er 10 baans van en dan mag je nog maar 100. Echt logisch…. Er zitten daar gewoon een stel bekrompen gasten regeltjes te maken.

    Login om te reageren
  8. Zephyr zegt

    21 augustus 2010 om 14:33

    En daarom moet je Telegraafberichten niet copy-pasten, ze zitten vol fouten.

    Het zijn 10 rijstroken, elk rijbaan 5. Je hebt dus maar 2 rijbanen.

    Sommige snelwegen (ring Eindhoven, Utrecht) hebben meerdere rijbanen.

    Login om te reageren
  9. Iceman zegt

    21 augustus 2010 om 14:45

    Het zal eens tijd worden dat Nederland wat meer liberale snelheden gaat toepassen.
    Gewoon 100 op ringwegen rond steden en verder gewoon 130 Km/u.
    En vervolgens gewoon streng controleren en bekeuren als je harder rijd.

    Login om te reageren
  10. Frankypanky zegt

    21 augustus 2010 om 14:47

    Ik heb het altijd achterlijk gevonden, dat men in de rustige uren nog steeds 100 km/u moet voortsukkelen. Alsook wegen die geschikt zijn voor hogere snelheden (Europaweg richting de Maasvlakte 80 i.p.v. 100/120).

    Dus ‘dynamische snelheden’? Graag zelfs!

    Login om te reageren
    • floryn zegt

      21 augustus 2010 om 14:54

      @FrankypankyV8: Dynamische snelheden. Klinkt heel cool, maar dat gaat heel veel geld aan dure borden en computers kosten. Waarom zou je zelf niet kunnen inschatten hoe hard je ergens kan?

      Login om te reageren
      • Frankypanky zegt

        21 augustus 2010 om 15:05

        @floryn:

        Hoezo dat?
        Heel simpel hoor!

        “Tussen 2200 uur en 0600 uur geldt er op deze weg een snelheid van 130 km/u”!

        Of je draait het om; “Tussen 0600 uur en 2200 geldt een snelheid van 100 km/u”…

        En dit bestaat al. Denk maar aan die borden die een inhaalverbod aangeven voor vrachtverkeer tussen bepaalde tijden/dagen.

        ;)

        Login om te reageren
      • RobertJ zegt

        21 augustus 2010 om 15:43

        @floryn: dure wat? Er staan matrixborden genoeg, en een additie op de verkeersborden zou voldoende zijn.

        Verder mag van mij de A10 wel eens aangepakt worden. Als je snachts even naar schiphol moet om iemand op te halen moet je op een rustige 2x3baansweg 80 $%^#$%@@#%@ rijden. pfff + trajectcontrole…

        Login om te reageren
  11. floryn zegt

    21 augustus 2010 om 14:53

    Ahum of ik hier alsjeblieft heel blij mee wil zijn. Nee dat lukt me oprecht niet. Op “drukkere” tijdstippen is 150 soms ook mogelijk. Waarom o waarom mag een bestuurder dat niet zelf inschatten. Wil je besparen in Nederland vertrouw (en geef verantwoordelijkheid aan) je onderdanen! behandel je burgers als kinderen en ze gaan zich als kinderen gedragen. Ik hou genoeg van mijzelf om niet een aanrijding te willen veroorzaken.

    Natuurlijk is elke stap in de goede richting er een, maar dan moet je toch iets breder naar het probleem kijken. Dit is inderdaad een kneuzenlandje, als ik jippie daarbij mag aanhalen.

    Login om te reageren
  12. Rutger zegt

    21 augustus 2010 om 14:55

    Wat n …. Land is dit eigenlijk we moeten gewoon met zn alle n keer alle flitspalen afplakken dan word het pas leuk!!

    Login om te reageren
  13. Kyanite zegt

    21 augustus 2010 om 14:58

    @Zephyr
    Jij hebt er tenminste ook verstand van! Nu de redactie van AB/Telegraf (ja met één A) nog.

    @iceman
    Je weet dat snelwegen de veiligste wegen zijn die er bestaan? Beter kunnen ze gaan controleren in de buurt van scholen en winkelgebieden.

    Login om te reageren
  14. Thomaz zegt

    21 augustus 2010 om 14:59

    Ohja, dynamische snelheidslimiet op de A1. Nou ik heb een keer meegemaakt dat je daar 120 mocht, en dan was het een keertje midden in de nacht. Vaak ook ’s avonds als het rustig is gewoon 100km/h…

    Login om te reageren
  15. MrJones zegt

    21 augustus 2010 om 14:59

    De A12, dat stuk waar je maar 80 mag..

    Login om te reageren
  16. Mohave zegt

    21 augustus 2010 om 15:12

    nou ik ben nog steeds niet blij mijn vader en ik,moeder,zusje wij hadden destijds een Honda Prelude we hebben een keer nabij Berlijn in Duitsland 220 gescheurd dat was pas leuk ik vind dat er in Nederland snelheidslimiet onhoog moet van 120 naar 130 of 140

    Login om te reageren
  17. Bob zegt

    21 augustus 2010 om 15:18

    “Op welke snelweg wil jij dat de snelheid ook wordt opgetrokken” Heel veel wel bv A6 of A32 kun je s’nachts wel 180 toestaan geen kip op de weg.

    Login om te reageren
  18. AlwinH zegt

    21 augustus 2010 om 15:37

    @Mohave: …. nou, nou, nou, die vader van jou toch he …

    Login om te reageren
  19. Mr. CO2 zegt

    21 augustus 2010 om 15:42

    De maximale snelheid kan makkelijk verhoogd worden op de snelwegen, 140 km/h met een snelheidsmarge van 10 km/h zou op de meeste snelwegen goed kunnen. Op de drukste snelwegen zou de snelheid omhoog kunnen naar 110 km/h (met ook een snelheidsmarge van 10 km/h). De maximumsnelheden zijn namelijk al zo’n dertig jaar het zelfde, maar de auto’s zijn tegenwoordig veel sneller en veiliger.

    Hier is nog een onderzoekje:

    http://www.autoblog.nl/archive/2006/08/10/160-is-beter

    Login om te reageren
  20. zdev zegt

    21 augustus 2010 om 15:43

    Op lege 2+2 stukken snelweg is 180 zelfs prima te doen. Bij goed weer en goed zicht uiteraard. In Duitsland zijn alle snelwegen waar geen beperking is 3+3 baans. Als het daar kan, moet het hier zeker kunnen met een faire beperking. Let op het woord fair. Fair betekent dat als je harder kan en de situatie het toelaat, je prima wat harder kan rijden. Fair betekent niet dat iedereen maar 100 of 120 mag omdat dit nu eenmaal de regel is. Fair. Dit woord zou een mooie aanvulling zijn voor het woordenboek van KLPD-ers.

    Login om te reageren
  21. HHK zegt

    21 augustus 2010 om 15:59

    Kan het niet veranderd worden naar 210km/h :-)

    Login om te reageren
  22. harry zegt

    21 augustus 2010 om 16:07

    Op de A4 (ook 10-baans) bij Hoofddorp geldt trouwens ook een maximumsnelheid van 120 (ten zuiden van schiphol), dus de tekst klopt niet (100km zou de max. snelheid zijn in NL voor een 10baans snelweg)

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      21 augustus 2010 om 17:08

      @harry: waarom denk je dat er daarna staat: “Of om precies te zijn”…

      Login om te reageren
  23. zdev zegt

    21 augustus 2010 om 16:10

    “Op welke snelweg wil jij dat de snelheid ook wordt opgetrokken?”

    De A7 is een verlenging van de Autobahn van meer dan 225KM van Noord-Duitsland helemaal tot aan Zaanstad. Tussen Duitsland en Groningen is de weg vrijwel altijd leeg. Tussen Groningen en Heerenveen vaak ook. De afsluitdijk is natuurlijk een feestje en grote stukken in Noord-Holland ook. Lekker weinig afslagen en bochten, relatief weinig bebouwde kom of knooppunten. Alleen bij Groningen (aargh, 70KM/u daar, op een fucking snelwegring!), Drachten, Heerenveen, Joure en Sneek komen in aanmerking voor 120KM/u beperking. De rest: doorrijden is het advies.

    De A6 is helemaal een feestje. Tussen Joure en Almere zijn alleen de knooppunten bij Emmeloord, Lelystad en Almere puntjes van aandacht, de resterende 100KM kun je goed doorrijden. Nauwelijks afslagen of bewoning in de buurt. Niet voor niets is de gemiddelde snelheid er sowieso al boven de 140. Favoriete stukjes: begint direct boven Lelystad, en eindigt pas bij Joure. De windmolens langs de IJsselmeerdijk, de Ketelbrug, je ziet jezelf boven de dijk uitkomen, ver boven het water, dan de dijk weer en 6 meter lager ligt het land. Prachtig om buitenlanders te laten zien. Knooppunt Emmeloord is een mooi stukje om Porsches achter je te laten, om weer door te knallen. Het lange stuk over het Tjeukemeer is mooi, heerlijk om daarna even goed hard die flauwe knik naar beneden te nemen. Nog een bruggetje en dan zit je na pak-em-beet een half uur jammergenoeg alweer bij Joure.

    De weggebruikers houden zich er gemiddeld goed aan de regel: langzaam verkeer rechts, snel verkeer links. Zoals het hoort. Wat mij betreft worden de regels op deze wegen aangepast:

    Langzaam verkeer 100KM/u. Caravans, aanhangers, zwaar verkeer. Inhaalverbod.
    Snel verkeer: 140KM/u advies, sneller indien er ruimte is en de omstandigheden goed zijn.
    Automobilisten die niet zo hard willen of durven blijven netjes op de rechterbaan. En willen ze toch de linkerbaan op, dan eerst optrekken tot 140.
    Ga je harder dan 140, dan moet je in elk geval over een moderne auto beschikken met minimaal 200PK en goede remmen. Bij slecht weer of zicht: gewoon aanpassen.

    Duits model: fair! Omdat dit er in Nederland met onze zure groene vingertjesheffende bemoeiers toch nooit doorkomt stel ik voor deze snelwegen te verkopen aan Duitsland en terug te pachten. Waar een wil is is een Autobahn ;-)

    Login om te reageren
    • a_buis zegt

      21 augustus 2010 om 23:05

      @zdev: mij ben je kwijt na 2 regels, inkrimpen je verhaal of ga columns schrijven!

      ot: viva germania (kwa snelwegen dan he) (en auto’s)

      Login om te reageren
  24. F612S zegt

    21 augustus 2010 om 16:36

    Goed plan? 180 is een goed plan.

    Login om te reageren
  25. RenesisHP zegt

    21 augustus 2010 om 16:43

    “Op welke snelweg wil jij dat de snelheid ook wordt opgetrokken?”

    Simpel natuurlijk. Elke snelweg. :roll:

    Login om te reageren
  26. Dariush zegt

    21 augustus 2010 om 17:33

    150km/h naar 20:00 zou goed zijn denk ik

    Login om te reageren
  27. SJ zegt

    21 augustus 2010 om 18:30

    Waar ik me nog het meest over verbaas is de snelweg over de afsluitdijk. Een 25 (?) km lang stuk kaarsrechte weg zonder op- en afritten en zichtbelemmerende of afleidende voorwerpen (hooguit een verdwaalde meeuw). Dus in feite een 25 km lange landingsbaan, maar dan wel met een maximumsnelheid (120 nota bene).

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      21 augustus 2010 om 21:47

      @SJ:

      Bijna zonder op/afritten. Er zit in het midden een “uitkijkpunt”.

      Login om te reageren
  28. jimmy miata zegt

    21 augustus 2010 om 18:39

    net als ons ? 100 gram bedoel je?

    Login om te reageren
  29. VeniVidiVici zegt

    21 augustus 2010 om 19:07

    Man man man nou doet Camiel net alsof 120km/h zo’n mega snelheid is waar we HEEL verwend mee worden :? Op een lege snelweg ’s nachts (na even gekeken te hebben OF er een verdachte auto in de buurt is én wetende dat de struikrovers slapen) trap ik m’n kar toch echt door naar illegale waarden hoor!

    Login om te reageren
  30. ante zegt

    21 augustus 2010 om 19:48

    ik ben voor, mits er ook daadwerkelijk wordt geschakeld naar 120 bij genoeg ruimte. dat gebeurt op de A1 wel erg sporadisch. heb het persoonlijk slechts 1 keer mee gemaakt en rij er toch geregeld op verschillende tijdstippen.

    ik deel niet mee in de mening dat de regels in NL gelijk getrokken moeten worden met die in Duitsland. er is een hele goede reden dat alleen in D er stukken van de autosnelweg zijn zonder een specifieke snelheids limiet. de duisters zijn de enige die gedisiplineerd genoeg zijn om bij hoge snelheden rekening te blijven houden met hun med weggebruikers. zeker in dit land ontbreekt het aan die eigenschap.

    met 120 als maximale snelheid gebeuren er hier verhoudingsgeweis ongeveer evenveel dodelijke ongelukken op de autosnelweg als in Duitsland.

    Login om te reageren
  31. ante zegt

    21 augustus 2010 om 19:55

    en ontbreekt het aan spellings kunst.(eigenverwijt)

    Login om te reageren
  32. wimbers zegt

    21 augustus 2010 om 20:28

    alsof daar ooit iemand 100 rijdt.

    is het trouwens al opgevallen dat de banen van snelwegen tegenwoordig een stuk smaller zijn dan vroeger?
    ik zou op een hoop nieuwe snelwegen in nederland niet graag meer 150 rijden doordat ze zo idioot smal zijn geworden.

    Login om te reageren
  33. Dino zegt

    21 augustus 2010 om 20:36

    Jaaaaaaa! En alleen voor motorfietsen !!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  34. Bob zegt

    21 augustus 2010 om 20:52

    @wimbers

    Of de auto’s zijn wat breder geworden de laatste paar jaar.

    Login om te reageren
  35. MotorsportMedia zegt

    21 augustus 2010 om 21:21

    Jaa eindelijk!

    Ik reed er donderdag avond laat, geen kip op de weg en dan allemaal stukken van 90-100km/h… echt slaap verwekkend “GAAP”

    Login om te reageren
  36. Tonnie zegt

    21 augustus 2010 om 21:28

    Kunnen ze niet gewoon een aantal banen maken naar snelheid, links een snelle baan, 180km/u ofzo, daarnaast naar rechts 150, 120, 100, 80 zoiets?

    Login om te reageren
  37. Jasper zegt

    21 augustus 2010 om 21:51

    Rond grote steden maximaal 100 km/h
    Overdag (7h-20h) en op drukkere trajecten maximaal 120 km/h
    Rustige trajecten maximaal 140 km/h
    ’s Nachts (20h-7h) maximaal 160 km/h

    Login om te reageren
  38. Jasper zegt

    21 augustus 2010 om 21:52

    én last but not least, een inhaalverbod voor vrachtwagens en caravans.

    Login om te reageren
  39. mashell zegt

    21 augustus 2010 om 22:27

    Ik ben er niet zo van overtuigd dat s’nachts sneller rijden verantwoord is. Geen inhaalverbod voor de vrachtwagens, vaak wegwerkzaamheden, vaker (slaap) dronken figuren onderweg en bovenal een beetje donker dus minder zicht.

    Snelheid per rijstrook zie ik ook niet zitten want doordat mensen met de snelheid van de rechter gelegen rijstrook op de linker invoegen (dus 150 op de 180) waardoor de gemiddelde snelheid op die linker strook weer zal inzakken. Je ziet nu al op de snelweg dat er een er veel 100 wordt gesukkeld op een 120 km/h linker rijstrook.

    Login om te reageren
  40. Jan Willem van Stuijvenberg zegt

    21 augustus 2010 om 22:58

    Typisch Nederlands om op een tien-baans snelweg slechts 100 km per uur toe te staan. We zijn echt een inferieur en achtergesteld land. Ik zou zeggen maak de 2 banen uiterst links bij geringe drukte onbeperkt met een minimum van 180. Het wordt immers tijd dat we de limiet mee laten groeien met de techniek! Vr. Gr. JW v S.

    Login om te reageren
  41. Faalhaas zegt

    21 augustus 2010 om 23:03

    Ik ben wel voor een verhoogde maximum snelheid op bepaalde tijden.
    Alleen laten we beginnen met “snelheid aanhouden” , er sukkelen teveel mensen met 80/90/100 op 120 wegen terwijl ze in staat zijn gewoon 120 te rijden.

    Dit hindert niet alleen het normale verkeer die 120 aanhoudt (Remacties op de linkerbaan bij inhalen vrachtwagen), maar ook het vrachtverkeer (vrachtwagens die auto’s beginnen te passeren).

    Van mij mag er best een regel ingevoerd worden die verplicht stelt om zoveel mogelijk de aanbevolen snelheid aan te houden.

    Login om te reageren
  42. troublesome88 zegt

    21 augustus 2010 om 23:20

    Overal +20 is goed, dan ga ik da weer op eigen risico nog eens +20 bovenop, perfect..

    Login om te reageren
  43. DRK zegt

    22 augustus 2010 om 03:24

    A16 Moerdijkbrug-Breda is een goed voorbeeld van een te lage snelheidslimiet. Het is een zes baans weg en nog mag je er maar 100 km/u. Dit zou alleen tijdens spitsuren moeten gelden. Het stuk weg is dodelijk saai en met 100 km/u lijkt er geen eind aan te komen.
    Daarnaast 120 km/u verhogen naar 130 km/u en ’s nachts eventueel 150 km/u.
    Ook zouden er speciale stroken voor vrachtwagens aangelegd moeten worden. Inhalen op een vier baans weg moet verboden worden aangezien dit de doorstroom momenteel behoorlijk belemmert.

    Login om te reageren
  44. DonEmilio zegt

    22 augustus 2010 om 03:30

    Gewone snelwegen 120 en s’nachts 140/150
    Geef op grote wegen vrachtwagens een eigen baan met inhaal verbod erbij, kan je ook die snelheid voor hun verhogen tot 90/95
    En een minimum snelheid.Politie en dergelijke hebben het wel over die gevaarlijke hardrijders, maar die slakken zijn net zo gevaarlijk/hinderlijk dus een minimum van 100km/h instellen lijkt me wel zo veilig en het voorkomt die onnodige vertraging.

    Login om te reageren
  45. Iceman zegt

    22 augustus 2010 om 09:56

    Het is natuurlijk van de zotte dat er een minimum snelheid geld van 70 Km/u op snelwegen.
    Dat is 30/50 km/u langzamer dan de toegestane snelheden van 100 en 120.
    Te langzaam rijden is gevaarlijker dan te snel rijden naar mijn mening.
    Vrachtwagens gaan zo’n slak inhalen en er moet vaak geremd worden voor zulke slakken.
    En laten we eerlijk zijn remend verkeer is veel onrustiger en gevaarlijker.

    Login om te reageren
  46. gast zegt

    22 augustus 2010 om 10:17

    maak er gewoon 180 van, dan blijf je tenminste alert.

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      22 augustus 2010 om 11:02

      @gast: voor zo een snelheid is de nederlandse weg niet berekend (te veel afslagen te smal en ga zo maar door)

      maar ik denk dat een snelheid van 150 toch wel haalbaar moet zijn hier in nederland

      Login om te reageren
  47. Thijs zegt

    22 augustus 2010 om 10:45

    Het is “net als wij” in plaats van “net als ons” :)

    Login om te reageren
  48. the-budel-guy zegt

    22 augustus 2010 om 11:00

    waarom wil nederland niet over die 120 heen als het kan kan je op zo een weg toch rustig 130/140 rijden

    wij zelf rijden als het druk is met het vekeer mee en als het rustig is 140/150

    Login om te reageren
  49. majinstar zegt

    22 augustus 2010 om 11:55

    Nee het moet naar 140 km/u

    Login om te reageren
  50. Rick-dos zegt

    22 augustus 2010 om 12:40

    Bijna heel rijdend Nederland heeft weleens de proef op de som genomen door harder te rijden dan de toegestane snelheid op de rustige momenten. Denk dat ik niets verrassends zeg als een hogere snelheid zeker wel te doen is. Honderdveertig lijkt me een reële maximum toegestane snelheid. Eikels die altijd harder gaan omdat ze de bekeuring voor lief nemen, mogen van mij dan ook boven die snelheid meer gaan betalen.

    Login om te reageren
  51. toyotaprius zegt

    22 augustus 2010 om 12:46

    Gewoon om te sarren…… Ik vind 80 km/u wel hard zat…

    Login om te reageren
  52. Harry zegt

    22 augustus 2010 om 20:57

    Jongens, hou het nou gewoon simpel:

    Binnen de bebouwde kom: 30 of 50km/u
    Buiten de bebouwde kom: 80km/u
    Autoweg: 100 km/u
    Snelweg: 120 km/u

    richt daar de wegen op in, indereen die het snapt, dus geen verwarringen. want in NL is het soms 30/50/60/70/80/90/100/120, gaat nergens over.

    Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      22 augustus 2010 om 21:50

      @Harry: Idd, het wordt hier onnodig ingewikkeld gemaakt. Gewoon bepaalde snelheden, wat wordt aangegeven op de borden als je het land in rijdt. Scheelt ook een overvloed aan informatie wat het ook allemaal niet makkelijker maakt.

      Login om te reageren
  53. Q7 Rijder zegt

    22 augustus 2010 om 22:19

    je kunt toch gewoon 150/170 rijden? pakkans is erg klein, zeker als je de meldingen op de radio in de gaten houdt. Zolang je je rijbewijs maar behoudt is er niks aan de hand.

    Login om te reageren
  54. X-MANUEL-X zegt

    22 augustus 2010 om 22:38

    Bij de A12 kun je makkelijk 140 km rijden het was ook zelf druk.

    Login om te reageren
  55. Cantago zegt

    23 augustus 2010 om 00:27

    Als ik een hotelkamer wil huren dan is het duurder als het drukker is. Winterkleren zijn verkrijgbaar als het weer daar om vraagt. Hard rijden moet ook kunnen als dat kan! Je hebt daar 10(!) banen! Als daar niemand rijdt, dan lijkt mij 120km/u eerder een minimum snelheid dan een maximum! 100km/u gedurende de hele dag is belachelijk, je hebt mooie matrix borden? Gebruiken dan die dingen!

    Login om te reageren
  56. george zegt

    12 september 2010 om 01:37

    10 banen snelweg.
    Als U geen spookrijder bent heeft U er 5.
    Als U spookrijder bent heeft U er ook 5.
    2 banen voor vrachtwagens.
    2 banen voor auto`s.
    1 baan voor de Bugatti Veyron.

    Login om te reageren
  57. heloo zegt

    25 oktober 2010 om 00:02

    hollanders kunnen gewoon niet rijden punt uit

    Login om te reageren
  58. Joost zegt

    31 oktober 2010 om 23:54

    Vraagje: Wat zou een logische maximumsnelheid zijn op een 10-baans snelweg?
    Antwoord: 200

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North