• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Goeie deal? Een Golf I GTI voor 15k

Auteur: Author, gepost 24 april 2017 om 15:03 – 77 Reacties

Afbeelding Goeie deal? Een Golf I GTI voor 15kAfbeelding Goeie deal? Een Golf I GTI voor 15kAfbeelding Goeie deal? Een Golf I GTI voor 15kAfbeelding Goeie deal? Een Golf I GTI voor 15kAfbeelding Goeie deal? Een Golf I GTI voor 15kAfbeelding Goeie deal? Een Golf I GTI voor 15kAfbeelding Goeie deal? Een Golf I GTI voor 15kAfbeelding Goeie deal? Een Golf I GTI voor 15k

Goeie deal? Een Golf I GTI voor 15k
Let wel: het is een gerestaureerd exemplaar.

Het design van Giorgetto Giugiaro blijft fraai en de eerste Golf GTI is natuurlijk een icoon op zich. De eerste versie werd van ’76 tot ’82 geproduceerd en had een 1.6 met 110 pk onder de kap. Dit type werd afgelost door de 1.8 met 112 pk en da’s de versie waar je nu naar kijkt.

Deze occasion is volgens de verkoper geheel gerestaureerd en staat nog op Portugees kenteken, maar een keuring behoort uiteraard tot de mogelijkheden. Verder heeft het apparaat 173.506 kilometers achter de rug. Het interieur -uiteraard inclusief ruitjesbekleding- ziet er prima uit en ook onder de kap zou alles tiptop in orde moeten zijn.

Grote vraag: ga je daar 14.950 euro voor betalen? We zijn benieuwd, vergeet niet om even lekker discussiëren in de comments of dit nou de allereerste hot hatch was of niet. Pakken wij vast bier en chips.

Ook interessant!

  • Video: Golf GTI kopt een Range Rover
  • Video: Golf GTI bestuurder scheurt als een gek
  • Officieel: Volkswagen Golf GTI Clubsport 45
  • Oettinger Golf 8 GTI
    Oettinger Golf 8 GTI is keurig en subtiel. Huh?

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, golf-1, gti, Klassiekers, marktplaats, occasion, Volkswagen, wit

Vorig bericht: « Een auto afrekenen met Youtube-views: het kan!
Volgend bericht: Nieuwe generatie Swift met kont is hier »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    24 april 2017 om 15:09

    Oeh, gelukkig. Luxe kentekenplaten. Schijnt echt een doodzonde te zijn hier als je die niet hebt…
    Oh en Talbot had de eerste hot hatch. Talbot Sunbeam Lotus, 6.6 sec naar de 100.
    Wel een leuk ding, ik heb er geen 15k voor over maar kan me voorstellen dat een echte GTI fan het peanuts vind voor zoiets.

    Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      24 april 2017 om 15:42

      @E34M5Touring: misschien even mijn bronnen beter checken maar die van mij zeggen dat de Sunbeam uit ’79 komt en de Golf uit ’76.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        24 april 2017 om 15:53

        @mercedesclk350: @xiran: Tja, op bouwjaar heb je wellicht gelijk. Qua prestaties vind ik de Talbot de eerste echte HotHatch.

        Login om te reageren
    • xiran zegt

      24 april 2017 om 15:48

      @E34M5Touring: nee dat was de sumca 1100 ti

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        24 april 2017 om 15:54

        @xiran: Dan zou je de Autobianchi A110 Abarth daar ook onder kunnen scharen. Maar dat vind ik niet echt hot.

        Login om te reageren
      • bmwtouring2 zegt

        24 april 2017 om 20:00

        @xiran: Sumca?

        Login om te reageren
        • xiran zegt

          25 april 2017 om 06:22

          @bmwtouring2: bmv taalnasi

          Login om te reageren
          • bmwtouring2 zegt

            25 april 2017 om 23:38

            @xiran:
            Doe mij maar bami.

            Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      24 april 2017 om 15:57

      @e34m5touring:
      Nee.
      Autobianchi A 112 Abarth, september 1971
      http://www.ottority.com/sites/default/files/1971_autobianchi_a112_abarth_4_0.jpg

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        24 april 2017 om 15:59

        @desjonnies: Zoals ik al zei, qua bouwjaar wellicht. Qua prestaties niet.

        Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          24 april 2017 om 17:06

          @e34m5touring:
          Sorry maar zijn prestaties mochten er in 1969 zeker wezen, de concullega’s waren de R8 Gordini,, de Cooper S en de Escort Mexico of de NSU 1000 TT
          Geen van allen voldoen ze echter aan het profiel ‘hot-hatch’
          Nemen we de hatches denk ik Austin A40, Renault 4 Dyane 6 (beiden nog geen deuk in een pakje boter qua prestaties) en Autobianchi’s eigene Primula en voor de rest was er nix.
          Zet je de A112 tegenover de Cooper S en de NSU TT, beiden in dezelfde klasse slaat de kleine Italiaan zeker geen modderfiguur qua prestaties en vergeet niet dat de fameuze Cooper S tot drie keer toe de Rallye Monte Carlo op zijn wist te schrijven.

          Login om te reageren
      • PeugeotGTI zegt

        24 april 2017 om 20:32

        @desjonnies: In dat geval was de Mini Cooper S uit 1963 nóg eerder . . .

        Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          24 april 2017 om 21:05

          @peugeotgti:
          Nooit een derde deur gezien in een Mini Cooper, een nogal essentieel onderdeel van een hot-hatch……..
          Eerste snelle(re) productiewagen die op de lopende band werd geproduceerd is de Renault Dauphine Gordini geweest als je dat bedoelt, deze werd in 1957 geïntroduceerd als moeder aller hot hatches GTI’s en wat dies meer zij.

          Login om te reageren
          • PeugeotGTI zegt

            25 april 2017 om 10:06

            @desjonnies: Daar heb je helemaal gelijk in

            Login om te reageren
    • RickB zegt

      24 april 2017 om 17:28

      @e34m5touring: Is een Portugees kenteken. Tijdens de uitgifte van dit kenteken was er in Portugal geen keuze in luxe of normaal kenteken, schatje.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        24 april 2017 om 17:31

        @rickb: Het zal mij ook aan de bal jeuken maar de Chiron van P had ze niet en dat was bizar aldus sommige. Daar moest ik heel erg om lachen. Schatje.

        Login om te reageren
        • londoncars zegt

          24 april 2017 om 17:40

          @E34M5Touring: kan je verkeerd begrijpen maar de chiron heeft wel luxe kentekenplaten toch ?

          Login om te reageren
    • kle500 zegt

      24 april 2017 om 17:34

      @E34M5Touring: Of erger, als er ooit neuwe platen op zijn gekomen, met zo’n 1-tje. Wat een afgang!

      Login om te reageren
    • bmwtouring2 zegt

      24 april 2017 om 19:56

      @E34M5Touring:
      De “nummerplatenfetish” ontgaat me ook compleet.
      Zal mij worst wezen welke plaat er op hangt.

      Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    24 april 2017 om 15:11

    Allereerste hot hatch? Geen idee, het zal wel.

    Of dit 15K waard is? Geen idee, het zal wel. Er is ongetwijfeld iemand op deze aardbol die het er voor over heeft. Sterker nog, ik kan hem/haar dan nog wel begrijpen ook. Ondanks dat ik vrij weinig met VW heb, vind ik de Golf 1 een leuk karretje. Ook als cabrio een leuk ding.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      24 april 2017 om 17:53

      @viezefreddyw: ik vind het z’n geld wel waard. Deze stijgen toch wel in waarde, mits vrij van roest. Let vooral daarbij op de achterschermen.

      Login om te reageren
  3. vetnek zegt

    24 april 2017 om 15:12

    “geinig voor weinig” gaat hier niet bepaald op..
    Daarnaast heb je (in mijn optiek) voor ‘iets’ meer (€16.900) een mooier exemplaar in de provincie Groningen staan.

    Login om te reageren
    • vetnek zegt

      24 april 2017 om 15:17

      @vetnek: Tenzij de verkoper er een paar BBS Rennsport velgen + een KW schroefset bij doet…

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        24 april 2017 om 20:12

        @vetnek: dan zou ik eerder voor een paar Pirelli velgen gaan, zoals deze in Duitsland optioneel leverbaar waren op de GTI ‘Pirelli’-Edition. Ook een stuk makkelijker schoon te houden dan die veel-spaaks BS velgen.

        Voor een auto die als ‘volledig gerestaureerd’ wordt aangeprezen is het trouwens betreurenswaardig dat het geld klaarblijkelijk al weer op was toen het interieur aan de beurt was. Misschien ligt het ook wel aan de matige kwaliteit van de foto’s, maar als ik zie hoe de stoelbekleding en de vloermatten (m.n. aan de bestuurderszijde) er uitzien, dan heb ik een eerste afding-argument al snel gevonden.

        Login om te reageren
      • postzegel zegt

        25 april 2017 om 09:33

        @vetnek: Neen.

        Deze GTI is géén 15K waard omdat:

        – De velgen niet kloppen. De originele 13 inch in diameter metende en 5,5 inch in de breedte zijnde stalen velgen horen erop. Deze velgen zijn dan wel van staal, maar komen onder een SEAT cordoba vandaan (of voor mijn part een Polo 6KV), in 14 Inch.. very very cheap solution om er nog iets van te maken.

        Verder: Geen swallowtail, Geen smalle achterlampen, Geen tittentacho,.. en het blijft een importauto als je m op Nederlandskenteken zet.. Niets wat deze auto ‘speciaal’ maakt dus.

        Nope. Deze sla ik over.

        Login om te reageren
        • postzegel zegt

          25 april 2017 om 09:38

          @postzegel: Ohja.. Spucknapf stuurtje.. ook al niet.

          Login om te reageren
        • bmwtouring2 zegt

          25 april 2017 om 23:41

          @postzegel:
          Daar hebben we het weer:
          de nummerplaatfetish…

          Login om te reageren
  4. romeoalfa zegt

    24 april 2017 om 15:14

    Nee want VAG.

    Kom maar op met de likes!!!

    Login om te reageren
  5. jasbelle zegt

    24 april 2017 om 15:20

    Ik kan genoeg leukere dingen verzinnen voor 15K

    Login om te reageren
    • kimhung zegt

      24 april 2017 om 15:26

      @jasbelle: Ja ik ook!
      een ALFA ROMEO 159!!!

      Login om te reageren
      • alfagek zegt

        24 april 2017 om 16:09

        @kimhung: waarom geen 147 GTA

        Login om te reageren
        • kimhung zegt

          24 april 2017 om 21:14

          @alfagek: de GTA word met de dag meer waard. Dus ik ben bang dat hij dan ergens in een schuurtje terecht komt, volgens mij is het best een goede investering. De 159 SW TI heeft er minder last van. Die blijft tussen de 10 en 20 hangen. Maar ze beginnen aardig te zakken.

          Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      24 april 2017 om 15:46

      @jasbelle: Coke en hoeren?

      Login om te reageren
      • jasbelle zegt

        24 april 2017 om 16:11

        @berlinetta: Jij snapt m

        Login om te reageren
  6. edjehaze zegt

    24 april 2017 om 15:32

    Zijn dat nou 4 knoppen om te tüüteren op het stüür? Lekkere türkenbak dan

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      24 april 2017 om 16:35

      @edjehaze: klopt, 4 knoppen om te tütteren, dan raak je er altijd wel een als je heftig moet sturen op het moment dat je in de slip gaat op je eigen olie zodat je het overige verkeer tijdig kunt waarschuwen :-).

      Login om te reageren
  7. autodrop zegt

    24 april 2017 om 15:35

    Blijft een icoon!

    “Dan pakken wij vast bier en chips” het is maandagmiddag, wat hebben jullie als redactie toch een heerlijke baan!

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    24 april 2017 om 15:47

    Leuk ding maar wat een geld!

    Login om te reageren
  9. berlinetta zegt

    24 april 2017 om 15:47

    Ik heb geen idee wat Golf 1 GTI’s tegenwoordig zouden moeten kosten, maar het lijkt me niet eens heel uitzonderlijk duur. Er is vast en zeker wel een GTI-gek die het ervoor over heeft.

    Login om te reageren
    • futse zegt

      24 april 2017 om 18:07

      @berlinetta: ongeveer 15.000€ blijkbaar ;-)

      Login om te reageren
  10. papa zegt

    24 april 2017 om 15:54

    Heb pas nog een golf 1 GTI te koop zien staan ergens in Brabant in mindere conditie voor 28k

    Login om te reageren
  11. mashell zegt

    24 april 2017 om 15:58

    Wel even moderne bandjes erop, dan hoef je ook geen 4 reserve wielen mee te zeulen.
    Verder lijkt me dit in de huidige klassieker hype helemaal geen slechte prijs.

    Login om te reageren
  12. nicolasr zegt

    24 april 2017 om 16:34

    Veel te veel geld voor een ouwe nepkever ..

    Een sunbeam is veel meer waard ..

    Het enige waarom iemand hierin zou rijden is vanwege de geilheid voor het VW-logo .. een Lancia uit dezelfde periode is technisch beter ..

    De enige die hier gelukkig van wordt is de verkoper .. Wat een ellende dit ding ..

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      24 april 2017 om 16:43

      @nicolasr: Volgens mij heeft Lincoln je account gehackt ;)

      Login om te reageren
      • bmwtouring2 zegt

        24 april 2017 om 19:31

        @berlinetta:
        Hij is gelincolniseerd…

        Login om te reageren
    • bmwtouring2 zegt

      25 april 2017 om 23:44

      @nicolasr: Zijn Nicolasr en Lincoln dezelfde persoon?

      Login om te reageren
  13. willemb zegt

    24 april 2017 om 16:42

    De eerste hot hatch was de Saab 99 EMS combi coupé (wagon back in USA) met ook 110 pk onder de kap die vanaf januari 1974 leverbaar was

    Login om te reageren
    • bmwtouring2 zegt

      24 april 2017 om 19:33

      @willemb: Ben jij een eerdere versie van willeme?

      Login om te reageren
      • willemb zegt

        24 april 2017 om 20:09

        @bmwtouring2: nee de volgende

        Login om te reageren
        • Crosscabouter zegt

          24 april 2017 om 22:35

          @willemb: waarom dan geen willemf?

          Login om te reageren
          • willemb zegt

            25 april 2017 om 09:37

            @crosscabouter: omdat B beter op E rijmt

            Login om te reageren
    • bmwtouring2 zegt

      24 april 2017 om 20:05

      @willemb:
      BMW E6 2000 tii touring.
      2000cc, mechanische injectie, 130 pk, en niet te vergeten RWD.
      In 1971 gelanceerd.

      Login om te reageren
      • willemb zegt

        24 april 2017 om 21:12

        @bmwtouring2: briljante auto (gamechanger voor BMW) en ook een hatchback dus wat dat betreft heb je gelijk. Ik associeer hot hatches altijd met fwd dus vandaar mn suggestie qua Saab. Rwd’s zijn meer Sport Hatch achtig.

        Login om te reageren
  14. Jansen zegt

    24 april 2017 om 16:50

    Nee, nooit. Als ik dan een hot hatch uit die tijd zou kopen zou t en Visa GTI worden. Wel de 115cv uitvoering…. Is denk ik nog goedkoper ook.

    Login om te reageren
  15. mercedesw140 zegt

    24 april 2017 om 16:54

    Voor mij is er maar één hot hatch en dat is de Peugeot 205 GTI 1.9. Die vind ik heel erg mooi en hij rijdt ook nog eens geweldig!

    Peugeot en GTI’s of Fransen in het algemeen en hot hatches is een gouden combinatie!

    Login om te reageren
    • bmwtouring2 zegt

      24 april 2017 om 19:34

      @mercedesw140: Eens!

      Login om te reageren
  16. clarkson zegt

    24 april 2017 om 17:00

    Wat een geld voor dat ding. Ziet er nog niet uit ook. Wat een onzin dit. Oplichters

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      24 april 2017 om 22:14

      @clarkson: als je het niet vraagt krijg je het ook niet.

      Login om te reageren
  17. reistje zegt

    24 april 2017 om 17:19

    De prijs is niet zo gek hoor voor een Mk1. En er zijn alleen nog voor die vreselijke cabrio’s over dus fijn om een coupe te zien.

    Login om te reageren
  18. desjonnies zegt

    24 april 2017 om 17:28

    Jammer genoeg zijn er weinig onverprutste Mk I GTI’tjes op de markt verkrijgbaar, de meeste zijn aangepast of ‘verbeterd’ of hun leven als Golfje 1.1 begonnen en ver-GTI’seerd, iets wat de echte liefhebber niet wil, die wil een chassisnummer dat correspondeert met de uitvoering.
    Een MK1 Escort Mexico, een echte dan doet momenteel rond de 25 mille Euries, een R8 Gordini 1300 rond de de vijftig Mille ! een NSU 1200 TT zit rond de Dertig mille en een R5je Alpine al dan niet Turbo rond de 15 – 20 mille, dus in dat licht bezien vind ik deze prijs alleszins acceptabel voor een STANDAARD Golf GTI.
    En ja, ik zou hem willen, ware het niet dat mijn hart elders ligt.
    Het is wel de Golf GTI geweest die de standaard heeft gezet in deze klasse, de A112 Abarth was van kleiner formaat en peperduur, de Golf is wel de eye opener en door opener geweest van de hele hot hatch generatie, die gekke Vauxhal en Sunbeam waren nauwelijks bereikbaard voor de gewone sterveling en waren veel meer hard core dan de Golf GTI, vergeet niet, deze Golf GTI kon je, zoals ik altijd over mijn Impreza STi pleeg te zeggen (we weten nou wel dat je een Impreza STi hebt desjonnies!!!!), ook gewoon als auto gebruiken om boodschappen mee te doen, bij de Aldi uiteraard met zo een Gollefie !

    Login om te reageren
  19. right zegt

    24 april 2017 om 17:29

    Teveel geld, het is een VW, geen Alfa,

    Login om te reageren
  20. alfisstii zegt

    24 april 2017 om 17:59

    Het kan aan mij liggen, maar ik had hier nog niet eens 1000 euro voor over, smaken verschillen

    Login om te reageren
  21. rufctr01 zegt

    24 april 2017 om 18:08

    Nee, dat heb ik er niet voor over. Dan haal ik liever iets knaps voor dat geld.

    Login om te reageren
  22. chrism zegt

    24 april 2017 om 18:15

    Het kan altijd nog duurder. http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=302647897

    Login om te reageren
  23. banaan7 zegt

    24 april 2017 om 18:33

    Nope nope nope. Te lelijk voor die prijs.

    Login om te reageren
  24. focusrs1 zegt

    24 april 2017 om 18:37

    Mijn allereerste auto was ook het type 1 gti maar dan met de 1.6 en enkele koplampen – was gek op die auto!
    Daarna nog type 2 gti en type 3 vr6 gehad.

    Login om te reageren
  25. bmwtouring2 zegt

    24 april 2017 om 19:39

    Waarschijnlijk voor een prikje in Portugal gehaald en dan hier lekker gaan woekeren met de prijs.
    Spanje en Portugal zijn nog interessant om een betaalbare klassieker op te pikken, compleet roestvrij is daar echt nog mogelijk na 30 jaar en meer…

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      24 april 2017 om 20:22

      @bmwtouring2:
      Noemen ze handel.
      Is nix mis mee.

      Login om te reageren
      • bmwtouring2 zegt

        24 april 2017 om 23:54

        @desjonnies:
        Zeg ik ook niet.
        Vind het achterlijk hoge prijzen die er blijkbaar voor een Golfje betaald worden, maar als je een gek vindt die het wil geven heb je ze mooi verdiend.

        Ik ga ze liever zelf halen uit het buitenland.

        Login om te reageren
  26. Homer55 zegt

    24 april 2017 om 19:39

    K jetronic

    Login om te reageren
    • bmwtouring2 zegt

      24 april 2017 om 19:59

      @homer55:
      Even je kennis etaleren?

      Login om te reageren
      • Homer55 zegt

        24 april 2017 om 21:31

        @bmwtouring2: ouderwetse mechanische brandstofsysteem van Bosch. Weet alleen niet zeker of deze elektronisch is geregeld. Zo ja, dan is het een KE Jetronic.
        Werd o.a. ook door Mercedes gebruikt in de jaren 80. Vele vinden het een slecht systeem maar als je weet hoe het werkt is het eigenlijk voor die tijd een mooi systeem.

        Login om te reageren
  27. twentsediesel zegt

    24 april 2017 om 19:52

    Ooit mogen rijden. Heerlijk vinnig aan t gas. Licht, wendbaar en ultieme rijdersbeleving. Werken achter t stuur. Jammie..

    Login om te reageren
  28. PeugeotGTI zegt

    24 april 2017 om 20:35

    Voor 15k alles al gedaan? Tsja, als je gewoon een GTI wilt om mee te rijden en niet om weg te zetten is het niet eens zo’n gekke deal lijkt me. Dan rijd je wel een nagenoeg nieuwe MkI Golf GTI zonder al teveel zorgen.

    Login om te reageren
  29. thomasthomas zegt

    24 april 2017 om 22:10

    Het is wel zo je zult er niet op verliezen . Rij 5 of 10 jaar en hij levert waarschijnlijk nog meer op bij verkoop.

    Login om te reageren
  30. Calimero zegt

    24 april 2017 om 23:28

    Een Golf 1 (GTI) blijft leuk. Maar dan heb ik wel een sterke voorkeur voor de versie/serie met smalle achterlichten.
    Gelukkig is dit geen VS Golf/Rabbit met vierkante koplampen van een Jetta 1.

    Login om te reageren
  31. 900t zegt

    25 april 2017 om 21:47

    Bij Lex Classics staat een rode te koop voor 25k

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North