• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Golf Cabrio komt terug, Eos gaat hogerop

Auteur: RubenBaeten, gepost 26 mei 2008 om 08:43 – 17 Reacties

Volkswagen Golf Cabrio

We hebben ‘m even moeten missen, maar wanneer de Golf VI komt zal ook die goede oude Cabrio weer ten tonele verschijnen. De eerste generatie bleef 14 jaar hetzelfde en de tweede stierf een stille dood; Volkswagen is altijd nogal lui geweest wanneer het op deze auto aankwam. Dat gaat nu veranderen.

De Eos, die momenteel de dakloze speelt in het Golf-segment, zal meer up-market worden gepositioneerd om ruimte te maken voor de nieuwe droptop met klassiek stoffen dakje. De volgende generatie Eos, die we in 2013 mogen verwachten, moeten we dan ook meer als Passat cabrio zien. Deze ommezwaai hebben we te danken aan Martin Winterkorn, de verse VW-topman die sinds een half jaar grote schoonmaak aan het houden is.

Het nieuwe topless model zal afgeleid worden van de driedeurs Golf VI en qua vorm dichtbij de A3 Cabrio komen. De motoren zijn hetzelfde als in de hatchback (hoewel een GTI of R32 Cabrio er waarschijnlijk niet in zit) en worden standaard gekoppeld aan een DSG zes- of zeventraps transmissie. Verder wordt de auto voorzien van een elektrisch dak, een windschermpje dat zichzelf op- en wegklapt en een stel nekwarmers à la Mercedes SLK. De Golf Cabrio wordt in 2010 verwacht. (bron: CAR, via eGMtech)

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Golf 8 infotainment
    Volkswagen pakt grootste nadeel Golf 8 grondig aan

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

eos, golf, martin-winterkorn, Volkswagen

Vorig bericht: « Psst.. Audi R8 V10 kopen?
Volgend bericht: Go Camiel! Versnelde wegverbredingen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jan C. zegt

    26 mei 2008 om 08:51

    Maar zoals ik het begreep zal men ook deze Golf voor twee modelgeneraties behouden, dus de Golf VII cabriol zal onderhuids een Golf VI zijn (net als bij de Mk. III en IV)

    Login om te reageren
  2. victor zegt

    26 mei 2008 om 09:38

    ik denk dat ze de eos gewoon golf VI cabrio kunnen noemen en dan 10.000 euro goedkoper met een stoffendakje;)

    Login om te reageren
  3. gerjan zegt

    26 mei 2008 om 09:46

    type 1 golf cabrio de mooiste vw ooit gemaakt! vooral de golf werd steeds lelijker. de nieuwe cc is sinds lange tijd weer een leuke vw. verder zegt de afkorting vw het al: volkomen waardeloos.

    Login om te reageren
  4. slk zegt

    26 mei 2008 om 09:50

    Ik dacht dat de audi dat gat had op gevuld met de nogal vreemde a3 cabrio.

    Login om te reageren
  5. Jesper zegt

    26 mei 2008 om 09:53

    De techniek komt overduidelijk van de Adrie Cabrio, met zn stoffe dakkie.

    Login om te reageren
  6. RX-7 Owner zegt

    26 mei 2008 om 10:00

    hoezo geen Gti en R32 , gewoon moter omhevelen en wat andere aanpassingen.

    Login om te reageren
  7. Tedje zegt

    26 mei 2008 om 10:36

    Laten we hopen voor de VW fans dattie niet teveel lijkt op z’n lelijke neefje.

    Login om te reageren
  8. Sir Smokalot zegt

    26 mei 2008 om 10:57

    Nog een ding: VW neemt de porudctie van de nieuwe Golf Cabrio in eigen hand. Dit betekent dat je voor Karmann, die de vorige generaties nog deed, welhaast mag gaan aftellen tot het einde.

    Login om te reageren
  9. RenesisHP zegt

    26 mei 2008 om 11:15

    @Sir Smokalot.

    Die kans is inderdaad aanwezig. Buiten VW hebben ze volgens mij vrijwel geen klanten meer. Helaas, weer een carrosier ten dode opgeschreven.

    Login om te reageren
  10. Esprit_de_Flandre zegt

    26 mei 2008 om 12:11

    De mooiste is nog altijd de Golf I cabrio. Die zou ik nog willen. Jammergenoeg wil mijn vrouw niet. Hoezo onveilig?

    Login om te reageren
  11. Jan C. zegt

    26 mei 2008 om 12:37

    idd voor zowel Karmann als Audi A3.

    Login om te reageren
  12. Jan C. zegt

    26 mei 2008 om 12:37

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  13. Ejay zegt

    26 mei 2008 om 12:41

    @ Esprit de Flandre, ik heb de mijne net een maand geleden verkocht. Zwarte Quartet met grijs leer etc. Was leuk wagentje, maar je hebt er niet zoveel aan als je zelf in het buitenland woont heh. Ik ben geen fan van VW, je kunt eigenlijk wel stellen dat ik een bloedhekel aan VW heb op de een of andere manier, maar de golf 1 is de enige die mij kan bekoren (en Kever en Karmann Ghia).

    Even Offtopic, de achtergrond van vandaag is leuk en dat de linkerkant en de rechterkant gespiegeld zijn is stylistisch inderdaad mooier, maar zou je misschien even in Paint het nummerbord van de rechter willen kopiëren en op die van de linker plakken? Ziet er raar uit namelijk.
    PS sinds wanneer komen Audi foto’s met nummerborden uit Hamburg ipv Ingolstadt?

    Login om te reageren
  14. Ben zegt

    27 mei 2008 om 07:39

    @RX-7 Owner: Wat is een “moter” precies? :D
    Nou, dat is niet helemaal waar. De DSG bakken van volkswagen kunnen maar een bepaald vermogen aan. Als dat te groot is, kan de bak het dus niet aan. Dus moeten ze al een aangepaste motor, aangepaste vernellingsbak ed. maken, en daarbij heeft een cabrio niet de carosseriestijfheid van iets met dak.

    Login om te reageren
  15. Arnoud zegt

    27 mei 2008 om 14:58

    Maak er dan wel een ECHTE cabrio van. En niet zo’n stalen klap dak dinges. Wat is er mis met een echt canvas dak?

    Login om te reageren
  16. F1-freak zegt

    27 mei 2008 om 19:29

    Waarom geen GTi cabrio :( ? Vroeger konden ze het wel:

    Login om te reageren
  17. F1-freak zegt

    27 mei 2008 om 19:31

    @Arnoud: Dat doen ze ook. Ik citeer:
    “De Eos, die momenteel de dakloze speelt in het Golf-segment, zal meer up-market worden gepositioneerd om ruimte te maken voor de nieuwe droptop met klassiek stoffen dakje.”

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North