• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Go Camiel! Versnelde wegverbredingen

Auteur: RubenBaeten, gepost 26 mei 2008 om 09:48 – 26 Reacties

file op de snelweg

We dachten dat het een maandje geleden al zo ver was, maar de administratieve rompslomp die gepaard gaat met het walsen van meer asfalt is niet kinderachtig. Is er geen milieugezeur te horen, dan wordt er wel geklaagd over geluidsoverlast; als je naast een snelweg gaat wonen verwacht je immers geen herrie van rijdende auto’s. Gelukkig heeft Camiel Eurlings hier geen boodschap aan – hij gaat de extra rijstroken gewoon aanleggen.

Het leven van de minister van V&W gaat niet over rozen, want alle plannen die Camiel wil doorvoeren moeten zo lang overlegd worden dat hij alweer minister-af is wanneer over een aantal jaar beslist wordt dat ze niet door kunnen gaan. Hij heeft het er dan ook een beetje mee gehad:

“We leggen de extra stroken gewoon aan, en als blijkt dat er een geluidswal nodig is, komt dat later.”

En het extra asfalt is hard nodig. Het gaat hierbij onder andere over de A1 bij Diemen, de A2 van Den Bosch naar Eindhoven en de A12 bij Woerden; in totaal 22 wegverbredingsprojecten die continu worden geremd door juridisch gestoei over luchtkwaliteit. Als iemand ze nou eens uit zou leggen dat een paar miljoen rijdende auto’s het milieu minder zwaar belasten dan een paar miljoen stationair draaiende auto’s…

Eurlings wil de dodelijk saaie en ellenlange milieueffectrapportages voorbij door bij de betreffende wegen alleen een eenvoudige milieutoets uit te voeren, dan komt er tenminste een beetje vaart achter. Zijn herziene spoedwet wegverbreding moet nog voor de zomer gepresenteerd worden.

Ook interessant!

  • Zelfs Lamborghini gaat met de trein
  • Achterwielophanging Red Bull
    Natuurorganisatie gelooft niks van vergunning Zandvoort
  • Land Rover gooit waterstof in de Defender
  • De powerbank voor elektrische auto's is hier

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

camiel-eurlings, co2, files, milieu, Verkeer

Vorig bericht: « Golf Cabrio komt terug, Eos gaat hogerop
Volgend bericht: Stoere jongen: Ford Kuga Delta 4×4 »

Lees Interacties

Reacties

  1. ML320Cdi zegt

    26 mei 2008 om 09:52

    Ik ben benieuwd, want in mijn ogen is dit de enige echte oplossing om het file probleem aan te pakken.

    Login om te reageren
  2. victor zegt

    26 mei 2008 om 09:52

    hehe, eindelijk redelijk goed nieuws

    Login om te reageren
  3. CRX zegt

    26 mei 2008 om 09:54

    Een minister die doet wat ie belooft… Redelijk nieuw concept, zou je zeggen. Misschien wordt het een hit.

    Login om te reageren
  4. Jesper zegt

    26 mei 2008 om 09:56

    Yes! hardstikke goed Camiel!!

    @ Ruben: heerlijk dat sarcasme; “als je naast een snelweg gaat wonen verwacht je immers geen herrie van rijdende auto’s” :D

    Login om te reageren
  5. slk zegt

    26 mei 2008 om 10:12

    Wat is nou belangrijker.Zeikende bewoners die wisten dat ze last van de herrie zouden hebben of economisch belang.Dat laatste dacht ik zo.Goed nieuws

    Login om te reageren
  6. Benjamin1 zegt

    26 mei 2008 om 10:20

    Eerst zien dan geloven. Mooie praatjes heeft Camiel altijd al gehad, maar uitvoeren ho maar.

    Login om te reageren
  7. Emerald Green Jag zegt

    26 mei 2008 om 10:21

    Politieke oppoetserij!

    Andere partijen (politieke en niet-politieke) roepen dit al veel langer. Nu Camiel en de zijnen weer zieltjes nodig hebben (peilingen), wordt er weer een standpunt van anderen geponeerd als door hunzelf verzonnen. Beter goed gejat dan zelf slecht bedacht.

    Login om te reageren
  8. Zoef zegt

    26 mei 2008 om 10:31

    “Als iemand ze nou eens uit zou leggen dat een paar miljoen rijdende auto’s het milieu minder zwaar belasten dan een paar miljoen stationair draaiende auto’s…”

    Daaraan (en aan vele andere dingen) kan je herkennen dat het NIET om milieu of veiligheid gaat, maar om verkeerssabotage omwille van een soort romantische “tuinpad-van-mijn-vader-droom”.

    Login om te reageren
  9. Zoef zegt

    26 mei 2008 om 10:32

    Verbreding is niet de gehele oplossing maar het is wel een zeer goed begin.

    Login om te reageren
  10. RScosworth zegt

    26 mei 2008 om 10:33

    Ik dacht dat ons fileprobleem al op werd gelost door het eindeloos verhogen van de brandstofprijzen met als smoes dat de olie zo duur is?

    Login om te reageren
  11. MsiC30Amg zegt

    26 mei 2008 om 11:04

    Nou hier zullen de geitenwolsokken-dragers een stokje voor steken…

    Login om te reageren
  12. Texter zegt

    26 mei 2008 om 11:11

    Eurlings heeft een aanloop kunnen nemen van zo’n 8 jaar om zich te ergeren aan het gebrek aan daadkracht van VenW.
    Volgens een TNO onderzoek (dat nog afgemaakt wordt maar al in AW kwam) komt Nederland trouwens 4000 km rijstrook tekort om filevrij te opereren. Wegverbreding is dan wel het minste wat je kunt doen.

    Login om te reageren
  13. Texter zegt

    26 mei 2008 om 11:11

    Jaja…gelezen…

    Login om te reageren
  14. Kyanite zegt

    26 mei 2008 om 12:05

    Dit is een begin van de het oplossen van de problemen, nu het tweede deel van de problemen oplossen: Meer en goedkoper openbaar vervoer.

    Login om te reageren
  15. Esprit_de_Flandre zegt

    26 mei 2008 om 12:08

    Tikfoutje: ‘gepresTenteerd worden’
    -edit: thanks, gefixt!-

    OT: Als daar maar geen rechtzaak van komt voor het Europees hof.

    Login om te reageren
  16. ZOEF zegt

    26 mei 2008 om 12:17

    @Kyanite: niet te geloven. Zoveel domheid heb je dat helemaal alleen verzameld? Ik neem aan dat je alle ANDEREN in het openbaar vervoer wil steken, nietwaar? Zodat JIJ lekker filevrij kan rijden nietwaar?

    (slaat met het hoofd tegen de muur bij het aanschouwen van zoveel domheid)

    Login om te reageren
  17. Jan C. zegt

    26 mei 2008 om 12:33

    Mooie praatjes. Eerst zien dan geloven. CDA-praatjes geloof ik niet zo.

    Login om te reageren
  18. Bart zegt

    26 mei 2008 om 12:52

    http://www.kwartjevankokterug.nu/

    Login om te reageren
  19. Bas zegt

    26 mei 2008 om 14:47

    En niet zomaar acties, maar KEIHARDE acties. NEDERLAND IS HET ZAT!!!
    Het is NU tijd voor ACTIE.

    http://www.kwartjevankokterug.nu/

    KWARTJE TERUG NUUUUU!!!!!!

    Al scheelt dit op de benzine prijs van vandaag natuurlijk nog maar als een druppel op een gloeiende plaat….want wat vroeger nog een kwartje was is nu slechts 0,1 €.
    Geeft ook niks…lijkt me gewoon lachen want die oelewappers in Den Haag gaan toch niet luisteren….totdat ze in hun graaibak worden gekort ;)

    Login om te reageren
  20. Alwood zegt

    26 mei 2008 om 16:03

    verder komen er niet meer auto’s langs als het asfalt breder wordt, ze zijn alleen sneller voorbij :?

    Lijkt me dus juist positief voor luchtkwaliteit als iedereen voortaan snelheid kan behouden in plaats van file moet rijden.

    Login om te reageren
  21. Tomiseentijger zegt

    26 mei 2008 om 23:31

    Gelukkig hebben we camiel nog:)
    simpel maar duidelijk, de enigste manier om de files op te lossen, is meer asfalt:)
    maar, daar gaat eerst 30 jaar overheen om vervolgens nee te zeggen zoals beschreven.
    dan ken je die priussen net zo zuinig maken als je wilt, maar al staan ze stil heb je der toch niks aan…
    dus wel een beetje stilstaande priusjes subsidiëren, maar een tikkie asfalt erbij is teveel gevraagd…
    zoals ik al zei,
    Gelukkig hebben we camiel nog:)

    Login om te reageren
  22. Jesko zegt

    27 mei 2008 om 01:40

    Ik stond dit weekend op zaterdag nog in de file op de A1, en op zondag ook. Ik word er helemaal dol van..

    Hopelijk gaan ze dit snel realiseren, en worden de treehuggers in dit verhaal compleet negeert.

    Login om te reageren
  23. jopie zegt

    27 mei 2008 om 09:02

    Meer rijstroken zal zeker helpen, maar er moet nog wel iets gebeuren aan de rijvaardigheid van de mensen. Bij De Meern is de A12 5 banen breed. Het is er altijd druk, althans op de drie linkse banen. Rechts rijdt bijna niemand. Okee, baan 5 loopt over in een afslag, maar al die idioten die 3 km van te voren al voorsorteren moeten gewoon opnieuw rijexamen doen.

    Login om te reageren
  24. rj zegt

    27 mei 2008 om 14:38

    idd Jopie…de rijvaardigheid van mensen is gewoon weg belaberd…als er geremt wordt voor hun…terwijl er 100 meter tussen zit gaan ze gelijk remmen….ipv gwoon ff gas los …en pas remmen wanneer het egt nodig is!

    Login om te reageren
  25. Pim Brussee zegt

    1 juni 2008 om 10:35

    De wegen nog meer verbreden heeft geen zin. De grootste oorzaak van files is het gedrag van de mens. Geen ruimte geven bij invoegen en ritsen, onnodig links blijven rijden, op het laatste moment vanuit de linker rijstrook recht afslaan etc.etc. Het begrip “Heer in het verkeer” is ver te zoeken in ons land. We hebben allemaal haast en worden daardoor beesten in het verkeer.
    Rekening houden met de verkeerssituatie en met elkaar is er niet bij.

    Verbeter de wereld en begin bij jezelf!

    Login om te reageren
  26. Kaatje zegt

    19 september 2008 om 16:38

    Hoera, eindelijk een doortastende minister die bovendien rare Rita (she lifts on our shit but will believe me never solve it) de wind uit de zeilen neemt???? I hope so!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North