• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

GP van Australië dit weekend wordt één groot inhaalfestijn

Auteur: machielvdd, gepost 4 april 2022 om 20:30 – 15 Reacties

Maar liefst vier DRS-zones in Australië. Dat belooft wat voor de gevechten tussen Max Verstappen en Charles Leclerc.

Een Formule 1-race moet geen saaie optocht worden, daar is eenieder het over eens. Mede daardoor zijn de auto’s volgens nieuwe regels ontworpen dit seizoen. Dit lijkt het gewenste effect te hebben. Als Max Charles niet inhaalt, dan haalt Charles Max wel in. Er was de afgelopen twee races geen gebrek aan inhaalacties.

Komend weekend zal dit er niet minder op worden. Dan keert de Formule 1 eindelijk weer terug naar het thuisland van Ricciardo. Het is twee jaar geleden dat het Formule 1-circus daar voor het laatst is neergestreken, maar het is drie jaar geleden dat er ook daadwerkelijk geracet is.

In de tussentijd heeft het circuit een paar aanpassingen ondergaan, waardoor er meer inhaalmogelijkheden zijn. Dat is geen nieuws. Wat wel nieuws is: er is nu officieel een extra DRS-zone bijgekomen. Dat betekent dat er maar liefst vier DRS-zones zijn. Dat is nog nooit eerder vertoond.

De extra DRS-zones is toegevoegd op het rechte stuk, voorafgaand aan bocht 9 en 10. Ondanks het feit dat we nu op vier DRS-zones zitten, zijn er maar twee detectiezones. Als je daar goed zit als achtervolger kun je daar dus meteen twee DRS-zones lang van profiteren.

Dit alles betekent dus dat Verstappen en zijn Monegaskische rivaal nog meer gelegenheid hebben om stuivertje te wisselen. Een optocht gaat het in ieder geval niet worden, aanstaande zondag in Melbourne.

Ook interessant!

  • Toch streep gezet door de GP van Australië dit jaar
    GP van Australië weer afgelast, maar geen paniek!
  • GP Australië
    Vervanger GP Australië 2021 definitief! BREEK!
  • GP Australië
    Goed nieuws, de GP van Australië gaat hoe dan ook door dit jaar!
  • Nico Hülkenberg rijdt dit weekend
    BREEK: Nico Hülkenberg rijdt dit weekend Formule 1 GP Bahrein!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

australie, Formule 1, Racing

Vorig bericht: « Nieuwe Kia Niro neemt afscheid van suffe imago
Volgend bericht: De praktische Lotus, dit zijn er 12 – Lijstjesvoer! »

Lees Interacties

Reacties

  1. harrie zegt

    4 april 2022 om 20:57

    Iedereen: DRS werkt te goed met deze auto’s
    FIA: Hold my beer

    Login om te reageren
    • ghini zegt

      4 april 2022 om 22:47

      @harrie: idd

      Login om te reageren
  2. cloverleaf zegt

    4 april 2022 om 21:15

    4 x DRS.. meine gute.. dat is echt teveel!

    Login om te reageren
  3. vaakbenjetebang zegt

    4 april 2022 om 21:27

    Zet die vleugel dan meteen de hele ronde open, of laat de keuze de hele ronde lang aan de coureurs. Dit is wel een beetje heel erg veel van het toch al niet zo goede.

    Login om te reageren
    • wildbeest zegt

      4 april 2022 om 22:31

      @vaakbenjetebang: benieuwd hoe zo’n auto de bocht doorgaat met de vleugel open 😬😬😬

      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        4 april 2022 om 22:40

        @wildbeest: Ik ook! Zou een extra dimensie toevoegen aan de race. Kan het wel, of kan het niet? Durf je wel, of durf je niet? En brengt het dan ook wat?

        Login om te reageren
    • Richmond zegt

      5 april 2022 om 08:10

      @vaakbenjetebang: kan niet, de auto gaat dan rechtdoor in de bochten door gebrek aan downforce

      Login om te reageren
      • BloodSeaker zegt

        5 april 2022 om 09:00

        Ben ik niet zo zeker van, gezien de downforce nu grotendeels komt van de aanzuiging van de bodem met het circuit. De grip zal minder zijn, maar denk wel dat je gewoon de bocht door kunt

        Login om te reageren
  4. sander1980 zegt

    4 april 2022 om 21:34

    Whoop Whoop! Kan bijna niet wachten. Wordt weer een geweldige race denk ik. 🙌

    Login om te reageren
  5. ghini zegt

    4 april 2022 om 22:51

    We zijn de weg naar het einde van F1 ingeslagen. Dat we naar al die mensenrechten schendende landen gingen voor het geld was al een stap, nu komt Amerika daar met zoveel mogelijk races bij want daar zit geld, Netflix en hun fictie is belangrijker dan werkelijkheid, en dan het inhalen..

    Login om te reageren
  6. flyerbunch zegt

    5 april 2022 om 06:49

    Binnenkort kijken we nog enkel naar DRS racen?

    Login om te reageren
  7. pomoek zegt

    5 april 2022 om 07:58

    Zo’n beetje de helft van het circuit is dus een DRS zone geworden. Hoewel ik juist een grote fan van DRS ben, voor 2011 kon je rustig tijdens de GP een uurtje wegdutten, je miste niets, wordt dit wel erg veel. Als je dus de beschikking over DRS krijgt zal de ingehaalde auto niet de mogelijkheid hebben weer terug in te halen na bocht 10.

    Aangezien Leclerc nu al aan het uitdenken is hoe hij hier tactisch voordeel uit kan halen voorspel ik een Italiaans feestje in Melbourne.

    Login om te reageren
    • minimarcos zegt

      5 april 2022 om 10:36

      “Aangezien Leclerc nu al aan het uitdenken is hoe hij hier tactisch voordeel uit kan halen voorspel ik een Italiaans feestje in Melbourne.”

      Max had er toch uiteindelijk een antwoord op, dus dat kan best een vermakelijke race worden,
      maar of het de weg is die we in willen slaan, mwah, het komt nu wel erg kunstmatig over…

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        5 april 2022 om 15:03

        Uiteindelijk ja. Na drie keer bot vangen in Abu Dhabi en daarna twee keer in Djeddah had hij het truukje eindelijk door.

        Login om te reageren
  8. Gulli zegt

    5 april 2022 om 15:02

    Vorig seizoen was al een baan aangepast om de bochten minder scherp te maken en zo meer snelheid in de race te houden. Nu weer extra DRS zones. Zullen we anders gewoon op een oval gaan rijden? Heb je ook geen last meer van die vervelende langzame bochten.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North