• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

G-POWER Supercharged G7 5.2K

Auteur: Dennis, gepost 29 maart 2006 om 21:42 – 32 Reacties

" class=


Enkel afgaande op de titel, is wellicht niet meteen duidelijk waar het hier over gaat. Maar een foto zegt meer dan duizend woorden, dus kijk even naar de foto en kijk dan nog eens naar de titel; dit moet iets bruuts zijn. We vroegen ons vandaag nog af waarom er geen BMW M7 is, maar misschien hoeft dat ook niet meer…

Het Duitse G-POWER is namelijk de eerste tuner die een supercharger kit levert voor BMW’s Valvetronic motoren. Met de supercharger kit krijgt het vermogen van de 750i V8 een boost van 360 pk naar een enge 550 pk! Daarmee gaat het vlaggenschip in 5.5 seconden naar de 100 km/h en stopt pas met accelereren bij 309 km/u. Natuurlijk levert G-POWER er ook extra grote velgen en dito remmen bij. Dit alles moet vooral ook lekker klinken, dus voor een betere sound is ook de uitlaat aangepast, met als resultaat twee dubbele dubbeldikke pijpen (bron: mwerks.com).

Ook interessant!

  • G-Power GX6M bombardeert je netvlies
  • G2M CS Biturbo
    Zoveel vermogen heeft de G-Power G2M CS Biturbo
  • Oranjegekte: deze BMW M8 'GTS' heeft 900 pk
  • Morgan Plus 6 rijtest: raket zonder obesitas
    Morgan Plus 6 rijtest: BMW-power zonder het gewicht

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

7-serie, BMW, g-power, m7, tuning

Vorig bericht: « Nanjing MG ZT Coupé
Volgend bericht: Benzine nauwelijks milieuvriendelijker dan diesel »

Lees Interacties

Reacties

  1. Sacha zegt

    29 maart 2006 om 22:01

    Kom je als executive tenminste niet te laat op die belangrijke meeting.

    Login om te reageren
  2. dekster zegt

    29 maart 2006 om 22:11

    0naar 100 in 5.5sec => S8 is toch sneller? en heeft 100pk minder

    Login om te reageren
  3. E-RayzeR zegt

    29 maart 2006 om 22:19

    die voorspoiler ziet er bijna hetzelfde uit als de ///AMG bumpers :S lekker orgineel
    verder wel een dikke bak maar ik vind de ac schnitzer versie toch mooier

    Login om te reageren
  4. skaffa zegt

    29 maart 2006 om 22:27

    zeer nette wagen.. niet overdreven maar gewoon mooi gestyled
    die 550 pk mogen er ook wel wezen

    Login om te reageren
  5. Sacha zegt

    29 maart 2006 om 22:41

    @dekster: Ik denk dat 5.5sec niet klopt voor 550Pk. De S55 doet al 4,8sec met 500Pk.

    Login om te reageren
  6. dekster zegt

    29 maart 2006 om 22:42

    misschien ligt het aan de versnellingsbak of het gewicht

    Login om te reageren
  7. dirk zegt

    29 maart 2006 om 22:42

    ik vind dat ze hem nu juist ouderwets hebben laten lijken met die spoilers en stuf

    Login om te reageren
  8. Sacha zegt

    29 maart 2006 om 22:44

    @dirk: de Tupperware is inderdaad niet flatteus voor de auto.
    @dekster: Nah, een S-Klasse is niet zwaarder, en waarom 550Pk als de versnellingsbak ‘m ’traag’ houdt?

    Login om te reageren
  9. dekster zegt

    29 maart 2006 om 22:46

    met die pk’s kan je wel hoge snelheden halen

    Login om te reageren
  10. Remco zegt

    30 maart 2006 om 09:11

    Misschien een typ-foutje? 4,5 sec i.p.v. 5,5 sec?

    Login om te reageren
  11. JeffreyG zegt

    30 maart 2006 om 09:42

    nou M7, zie je wel dat het er niet uitziet? :P
    velgen en voorbumper zijn niks
    maar de rest kan er mee door
    uitlaten spreken me wel aan ;)

    Login om te reageren
  12. dekster zegt

    30 maart 2006 om 11:09

    @Remco
    daarvoor heb je toch wat meer dan 550pk nodig bij deze wagen

    Login om te reageren
  13. Jan zegt

    30 maart 2006 om 11:23

    Hoe zit dat dan voor de 760Li?

    Login om te reageren
  14. BMW Rules zegt

    30 maart 2006 om 11:24

    De 760i trekt al in 5,5s naar de 100 dus wat heeft het voor nut dat ze deze 750i gaan tunen zodat ie dat ook kan:S kunnen ze veel beter de 760i tunen dan komt er pas een monster;):D

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    30 maart 2006 om 11:27

    de 750! met een V8 weegt veel minder dan de 760! v12, en dus heb je minder vermogen nodig om net zo snel of sneller te zijn. Bovendien stuurt de auto vrijwel zeker een stuk beter zonder al die extra kilo’s op de voor-as

    Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    30 maart 2006 om 11:30

    een standaard 750i in Exec uitvoering weeg 1885 en de 760I zit op 2080 dat is dus bijna 200 kilo verschil (ofwel ongeveer 10% lichter dan de V12)

    Login om te reageren
  17. Lucas145 zegt

    30 maart 2006 om 11:46

    Gister een duitser zien rijden met M7 op de achterklep, incl. ventilatieroosters met badge aan de zijkant a la M5.
    Vond het zelf een merkwaardige verschijning. Volgens mij was het een 4,5 v8.

    Login om te reageren
  18. w0o0dy zegt

    30 maart 2006 om 11:57

    Er bestaat wel een ALpina B7 met V8 4398cc
    Compression ratio :1 9.0
    Max. power kW/bhp 368/500 at rpm 5500
    Max. torque Nm 700 at rpm 4250
    Engine management BOSCH Motronic ME 9.2.1
    Fuel 98 RON Emission classification Euro 4

    Performance: Saloon 0-100 km/h sec. 4.9 (LWB 5.0)
    Standing start kilometre sec. 22.9 (LWB 23.0)
    Top speed km/h 300

    Login om te reageren
  19. BMW Rules zegt

    30 maart 2006 om 14:15

    Je kunt zegge wat je wil maar als je je best doet en er wat van kan kun je 760i egt veel beter tunen;) je hebt wat extra kilo’s maar als je een goede tuner bent dan kun je heel wat extra pk’s uit die V12 halen en dus snelere auto;) en je hebt het topmodel;)

    Login om te reageren
  20. w0o0dy zegt

    30 maart 2006 om 14:17

    snelheid rechtuit is lang niet zo interessant als hoe het ding stuurt… en daarom is die v12 geen goed idee, maar als jij het beter weet…. ga je gang ;-)

    Login om te reageren
  21. stiggie zegt

    30 maart 2006 om 14:33

    reden dat hij mischien zo traag is als je hem vergelijkt met een s8 is mischien om dat het turbo gat wat hij heeft best veel tijd inbeslag neemt

    Login om te reageren
  22. Z-Rider zegt

    30 maart 2006 om 14:48

    Beste mensen ik denk ook dat er een fout gemaakt is. Hier een bericht van G-Power zelf:
    The new M7 from G-POWER :
    G-POWER G7 7.1 – HIGHLINE – with 530 hp, 740 Nm and 315 km/h

    · 530 PS and 740 Nm for the BMW 760i from G-POWER
    · Aerodynamic package G7 HIGHLINE
    · Stainless steel exhaust system, lowering, light metal rims, braking system and leather interior

    The new seven series in M-Format from G-POWER catapults the new BMW 760i with the G-POWER G7 7.1 engine into the highest performance category of its class. With 530 PS / 390 kW and a maximum torque of 740 Nm the modified luxury liner accelerates from 0 to 100 km/h in only 5.0 seconds and can reach speeds as fast as 315 km/h.

    Dat is een 760i die zwaarder is en minder pk’s heeft……..(jokerp)

    Login om te reageren
  23. Remco zegt

    30 maart 2006 om 14:51

    @dekster,

    Nee hoor…weten we soms het gewicht? Dan kun je het uitrekenen naar pk/gewichtsverhouding. Dus op zich kan het best mogelijk zijn om in 4.5 sec te sprinten. Woody noemde net de alpina met 500 pk…die sprint al in 4.9 sec.

    Login om te reageren
  24. w0o0dy zegt

    30 maart 2006 om 15:05

    @z-rider: Het bericht klopt wel, dit bericht gaat namelijk niet over de G7-7.1 V12 maar over de G7-5.2 V8
    “for 2006, G-POWER is holding a firework of performance upgrades as the new 5.2l V8 compressor engine with an output of 550 hp / 404kW and breathtaking 740 Nm.”

    Login om te reageren
  25. Sacha zegt

    30 maart 2006 om 15:15

    Na het lezen van Z-Riders comment ben ik er vrijwel zeker van dat die 0-100 tijd van 5,5 sec niet klopt als een V12 met minder power en meer gewicht sneller is. Ik denk dat het 4,5 sec moet zijn, vergelijkbaar met de S55 met 500Pk en 700Nm die het in 4,8 sec doet.

    Login om te reageren
  26. Remco zegt

    30 maart 2006 om 15:21

    Ja…zie je dekster, Sacha denkt er ook zo over. In 4.5 sec dus…dat is de conclusie als je alle testgegevens van de verschillende supersedans doorbladert.

    Login om te reageren
  27. Z-Rider zegt

    30 maart 2006 om 15:26

    @woody:
    Miijn comment was om te laten zien dat een zwaardere versie met minder pk’s sneller op de 100 zit…. Om maar een vergelijking te geven…:-)

    Login om te reageren
  28. dekster zegt

    30 maart 2006 om 15:33

    @Remco
    over die S8 ik weet wel dat hij 3tienden sneller naar 100 gaat dan de A8 W12 door het gewichtsverschil

    Login om te reageren
  29. w0o0dy zegt

    30 maart 2006 om 15:38

    op de website van G-power staat trouwens dat de G7 7.1 V12 maar liefst ;-) 5,8 seconden nodig heeft….. (maar er staan wel meer fouten op die website. Hopelijk hebben de auto’s minder fouten)

    Login om te reageren
  30. Jacco zegt

    30 maart 2006 om 21:39

    donders mooi ding

    Login om te reageren
  31. BMW Rules zegt

    30 maart 2006 om 22:14

    W0o0dy als niet weet waar je over praat dan kun je beter stil zijn!de 760i is veel beter te tunen het gewicht is meer… maar als je weet wat je doet dan kun je met goede onderdelen er een veel betere auto van maken dan van de 750i;) en ik weet waar ik over praat;)

    Login om te reageren
  32. Gerard zegt

    30 maart 2007 om 23:19

    En nu maar hopen dat de 760 Li ook een vooral motorische upgrade krijgt. En liefst iets meer dan 600 Pk.
    En dit dan in kombinatie met het individual pakket, maar wel in beperkte mate, anders wordt het kitsch.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North