• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Grijp je kans en koop één van de eerste Ferrari’s

Auteur: RubenPriest, gepost 16 augustus 2016 om 11:02 – 24 Reacties

Afbeelding Grijp je kans en koop één van de eerste Ferrari’sAfbeelding Grijp je kans en koop één van de eerste Ferrari’sAfbeelding Grijp je kans en koop één van de eerste Ferrari’sAfbeelding Grijp je kans en koop één van de eerste Ferrari’sAfbeelding Grijp je kans en koop één van de eerste Ferrari’sAfbeelding Grijp je kans en koop één van de eerste Ferrari’sAfbeelding Grijp je kans en koop één van de eerste Ferrari’sAfbeelding Grijp je kans en koop één van de eerste Ferrari’s

Koop één van de eerste Ferrari's ooit gebouwd
Gebouwd in een tijd dat Ferrari nog niet zoveel ervaring had met het produceren van productieauto’s.

Het gaat hier immers om de elfde Ferrari die van de band rolde in Italië. Het betreft een 166 Inter Coupé Stabilimenti Farina 1949 met chassisnummer 21. Weet je nu ook meteen het bouwjaar van de klassieker.

De Ferrari werd in de eerste plaats niet verkocht aan een liefhebber. De auto verwisselde namelijk al in diens eerste jaar van eigenaar. In de beginjaren zestig maakte de Inter Coupé de oversteek naar de Verenigde Staten om in 1965 vervolgens weer terug te keren naar Europa. Erg geliefd was de auto blijkbaar niet. De Italiaan werd in 1991 en 1996 aangeboden op veilingen en in 1998 is de Ferrari opnieuw verkocht. In 2000 en 2004 heeft de klassieker deelgenomen aan de prestigieuze Mille Miglia.

De 166 Inter Coupé wordt op dit moment aangeboden in Engeland voor een onbekend bedrag. Een kleine indicatie: in 1998 werd de Italiaan voor 200.000 dollar verkocht.

Ook interessant!

  • Super zeldzame Ferrari J50 nu te koop
  • Identieke Ferrari F50 en Enzo als duo te koop
    Identiek gekleurde Ferrari F50 en Enzo als duo te koop
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

Coupe, Ferrari, Klassiekers, occasion

Vorig bericht: « Ford deed geen iene miene mutte bij uitzoeken GT-klanten
Volgend bericht: “Schumacher reageert op behandeling” »

Lees Interacties

Reacties

  1. ralfast zegt

    16 augustus 2016 om 11:07

    Haha. Italianen en chassisnummers. De elfde auto en dan al op 21 zitten. Ben benieuwd naar de fabrieksopgave van vermogen en topsnelheid dan!

    Login om te reageren
    • bischero zegt

      16 augustus 2016 om 11:10

      @ralfast: Wie zegt dat ze bij 1 begonnen zijn?
      Vrij normaal om het eerste contract dat een nieuw bedrijf verstuurt niet bij 0000001 te beginnen ;-)

      Login om te reageren
    • Dizono zegt

      16 augustus 2016 om 11:24

      @ralfast: Ze gebruikten even chassisnummers voor racewagens en oneven voor de personenwagens. Het is overigens niet de elfde Ferrari, maar de elfde Ferrari straatauto. Voor die tijd zijn er ook al een handvol 166 MM Barchetta’s gemaakt. Straatlegaal, maar bedoeld voor de racerij.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        16 augustus 2016 om 13:25

        @Dizono:
        Kijk.
        Daar hebben we wat aan.
        Weer wat geleerd !

        Login om te reageren
        • Dizono zegt

          16 augustus 2016 om 13:53

          @desjonnies: Hier, voer voor een avondje vermaak: http://www.barchetta.cc/All.Ferraris/ferrari.by.serial.number.summary/index.html

          Login om te reageren
    • denniss00 zegt

      16 augustus 2016 om 11:54

      @ralfast: Het vermogen was 90 pk, en de topsnelheid zat rond de 170 km/h. Ik vond het vroeger niet Ferrari-waardige cijfers, maar dat maakte me niets meer uit, toen ik ontdekte hoe zeldzaam hij was.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        16 augustus 2016 om 13:23

        @denniss00: mijn dochtertje heeft net haar tweede echte drol gelegd. Wat bied je?

        Login om te reageren
  2. tvklarenbosch zegt

    16 augustus 2016 om 11:08

    Wat een fraai apparaat

    Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    16 augustus 2016 om 11:15

    Vind het wel een mooi ding hoor! Zal wel voor een extreem bedrag verkocht worden.

    Login om te reageren
  4. strijkijzer zegt

    16 augustus 2016 om 11:17

    Ik heb zo het vermoeden dat deze verkoper zijn €200k wel terug gaat verdienen!

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      16 augustus 2016 om 11:19

      @strijkijzer: Wat zal het worden? 2 miljoen?

      Login om te reageren
      • pinut187 zegt

        16 augustus 2016 om 11:27

        @pomoek: zou ik niet raar van opkijken.

        Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    16 augustus 2016 om 11:22

    Erg mooie auto, maar lang niet het mooiste dat uit de fabriekspoorten van Ferrari is komen rollen. Daarvoor hoort er Lusso of Berlinetta in de naam te staan.

    Login om te reageren
  6. pinut187 zegt

    16 augustus 2016 om 11:26

    Zal wel weer voor een achterlijk hoog bedrag van eigenaar wisselen.

    Login om te reageren
  7. willemseles zegt

    16 augustus 2016 om 11:34

    Er zit een jaren ’90 ontsteking op en geef er daarom minder voor.

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    16 augustus 2016 om 11:45

    Wat een plaatje!

    Login om te reageren
  9. steelfighter zegt

    16 augustus 2016 om 12:35

    Maffia…. stylooooo

    Login om te reageren
  10. gloudertje zegt

    16 augustus 2016 om 12:52

    De details zijn gaaf zoals de jaeger tellertjes

    Login om te reageren
  11. JaxDryke zegt

    16 augustus 2016 om 12:55

    Mag ik het zeggen ? Ja ? Nee ? Doe het lekker toch..

    Vind het niet bepaald een bijzonder (mooie) auto. Meer een zoveelste bak in een dozijn.
    Echter, dat het een der eersten van de rode F is, maakt het wat specialer. Maar zeer zeker niet mijn favoriet. Succes met de koop, autobloggerts !!

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      16 augustus 2016 om 13:32

      @JaxDryke:
      Ja van mij mag u want het is niet zo een bijzondere wagen om te zien.
      Zeker als je hem tegen de later geintroduceerde Lancia Aurelia B20 Coupé zet, dit lijkt er een vingeroefening van

      Wat overigens niet wegneemt dat deze wagen nu honderd-duizend-miljard miljoen gaat opbrengen. Want Ferrari ! LOL

      Voor de vragen over rechts gestuurd :
      Snelle wagens waren bewust rechts gestuurd kort voor en na de tweede wereldoorlog omdat er verdraaid weinig tot geen strepen op de weg stonden en met de gewoonte had om bomen langs de wegen (ooit geplant om ’s zomers koelte voor mens en paard te creëren) een streep witkalk om de stam te geven als indicatie.
      Op het Apenijns schiereiland (lees Italië) heeft men dit gebruik overigens ver tot in de zeventiger jaren van de vorige eeuw vastgehouden wat de grote vrachtwagens betreft.
      Hier eens iets anders, een FIAT uit de zestiger jaren die rechts gestuurd is :
      Rechtsgestuurd dit bakbeest !
      https://i.wheelsage.org/pictures/fiat/180_nc_6_2/autowp.ru_fiat_180_nc_6_2_1.jpg

      Login om te reageren
      • Dizono zegt

        16 augustus 2016 om 13:51

        @desjonnies: Dat is een net iets ander verhaal dan dat ik ken. Het was inderdaad tot in de jaren ’50 gebruikelijk dat Italiaanse sportwagens het stuur rechts hadden, maar dit was volgens mij vooral een overblijfsel uit de racerij. Aangezien de meeste circuits met de klok mee draaien, heb je dus meer rechterbochten dan linker en met het stuur rechts kun je de auto dan nauwkeuriger insturen.

        Overigens hebben de Amsterdamse vuilniswagens nog steeds het stuur rechts, ivm krappe straatjes en het veel rechts rijden.

        http://pictures.truckfan.nl/groot/g/ginaf/53373-c2120n-ginaf.jpg

        Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          16 augustus 2016 om 14:25

          @Dizono:
          Zo zag de gemiddelde Route Nationale eruit in de zestiger jaren, welke strepen?
          Deze Parijse (75 nummer) Simca Aronde krijgt goed de sporen van zijn eigenaar !
          Dat waren voor toen hele capabele auto’s !
          http://www.routenationale.com/uploads/1/6/7/9/1679254/7970977_orig.jpg

          Login om te reageren
        • torsen zegt

          16 augustus 2016 om 23:37

          @Dizono: @desjonnies: Leuke weetjes, goed bezig weer heren!

          Login om te reageren
  12. toyotafortuner zegt

    16 augustus 2016 om 16:10

    Da’s nog eens een stijlvolle wagen!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North