Ford deed geen iene miene mutte bij uitzoeken GT-klanten

Auteur: , 77 Reacties

Het was voor Ford een uitzoekwerkje, maar de 500 klanten werden uiteindelijk zorgvuldig gekozen.

Ford heeft er een grote administratieve taak van gemaakt om uit de lijst van 6.500 geïnteresseerden 500 gelukkigen te kiezen. In plaats van 6.500 post-its met namen aan de muur te hangen en er willekeurige dartpijltjes naar te gooien, koos de Amerikaanse autofabrikant voor een andere strategie.

In een interview met FordOnline heeft topman Raj Nair bekendgemaakt dat 69% van de geselecteerde klanten al reeds een GT in het bezit heeft. Daarnaast heeft 87% van de 500 klanten een Ford op de oprit staan en een kleine percentage is een nieuwe klant bij Ford. Onder andere Youtuber Shmee150 en DJ Deadmau5 kunnen rekenen op een GT. De Mexicaanse Youtuber Salomondrin kreeg daarentegen een afwijzing van Ford.

Of het uiteindelijk bij die 500 stuks zal blijven is de hamvraag. Nair hint op een vage manier in het interview naar mogelijke actiemodelletjes van de supercar. Deze zullen in elk geval niet voor 2018 officieel worden aangekondigd.



77 reacties

Potverdomme…die Shmee krijgt het toch maar weer voor elkaar!
@basfransencarphotography: vanuit PR-oogpunt is het niet zo’n vreemde keuze van Ford
@mvdd: Ja sowieso.
@mvdd: in zijn vlog waarin hij het bekend maakte vertelde hij ook dat Ford ook keek naar de sociale waarde van de klant. Dat Shmee met die auto gaat rijden en hem gaat filmen weegt dus zwaarder dan dat hij nog geen Ford klant was ten tijde van het invullen van de applicatie (inmiddels heeft hij wel een Focus RS).
@basfransencarphotography: hoe komt schmee nu eigenlijk aan zijn geld?
@rolov: met elke view die ze krijgen, verdienen ze geld.
@gwnbmw: ja ik ken het YouTube verhaal maar kan hij daar al die auto’s van betalen? Ik vind het zo moeilijk te geloven .
@rolov: hij heeft zich eerst helemaal de puintering gewerkt, en gaat daar nu van leven. en met youtube verdient ie een paar miljoen. leuk voor de nieuwe lambo ofzo…
@gwnbmw: oja . Klinkt plausibel. Hoe oud is hij? 50?
@rolov: de “87” op zijn Mini kenteken staat voor bouwjaar van meneer zelf. Mooi om te zien en te volgen. Ik ben maar een klein beetje jaloers op ‘m hahahaha
@gwnbmw: hij heeft een rijke pappie, en heeft geld zitten in meerdere bedrijven en vastgoed. YouTube is qua geld een bijzaak. Tevens koopt hij alleen auto’s die in waarde gaan stijgen, dus dat zijn slecht investeringsobjecten
@benzboy: hij beweert zelf dat zijn ouders niet financieel betrokken zijn. Alhoewel ik dat betwijfel.


Daarnaast koopt hij sommige auto’s als investering maar lang niet allemaal: de Mercedes en de Focus zijn geen potentiële prijsstijgers.
@rolov: Geen idee, er wordt vanalles geroepen. Zijn verdiensten met YouTube schijnt een leuke “zakcent” voor hem te zijn.
@rolov: is al zo vaak aan de orde gekomen, Google het even lekker. #zeervermoeiend
@rolov: youtube en veel freelance werk op verschillende gebieden
@rolov: Ik citeer zijn website even: “Tim left school at 18 after completing A-levels and immediately set about growing an online electronics retail business that developed into a London high-street shop. The business quickly changed hands and he traveled abroad training to become a ski instructor before teaching the sport in New Zealand. Following the effects of a major injury Tim returned to the UK and set to work with a permanent position in the technology team of an Investment Consultancy in the City of London. This proved to be hugely decisive while working in a successful and rapidly developing company in terms of the experience and drive to succeed going forward.”
@Edge: ja op zijn website. Maar mensen die over zichzelf praten hoeven niet perse de waarheid te vertellen.
@rolov: hard (maar erg leuk) werk loont.. Ik geloof goed dat hij de ballen uit z’n broek werkt en/of gewerkt heeft. En hij komt volgens mij uit een welgesteld nest. Kan altijd beetje helpen met opbouw van eigen business
@pexers: z’n pa heeft een Aston vintage v12 met handbak. Z’n achternaam is Burton, Google dat maar eens
@mrrallycross: ja ik weet het wel, mij hoef je ook niet te overtuigen ;)

Maar ik gun het hem zeker wel. Doet z’n werk op een leuke manier en tsja, soms ben ik ook wel jaloers op m.
@rolov: Is je drang om te weten wat zijn bron van inkomsten is zo groot dat je geen genoegen neemt met zijn eigen antwoord? Wat wil je dan precies? Een uitdraai van de Britse belastingdienst?
@ruzzz: nee als ik info wil over Volkswagen ga ik ook niet bij Volkswagen vragen of alles klopt. Wij van wc eend… Ik vraag mij gewoon af of YouTube zoveel oplevert dat hij die auto’s er van kan kopen.
@rolov: Informatie over een product van een autofabrikant is wel even iets anders dan vragen naar iemand zijn inkomen (doorgaans simpelweg een privé kwestie). Wat doet het er überhaupt toe hoe die jongen aan zijn centjes komt? Welk verschil maakt dat voor jou en waarom is het zo belangrijk dat je de onderste steen boven krijgt omtrent dit onderwerp?
@ruzzz: het is een vraag he. Barst niet gelijk in tranen uit. Ik ben geïnteresseerd . Als je je niks afvraagt in het leven blijf je maar een dom schaapje . Misschien dat dat goed genoeg is voor je maar ik ben niet zo van het volgen.
@rolov: Dan blijft de vraag. Welk antwoord over zijn inkomen zou jou tevreden stellen? Het antwoord uit eerste hand vertrouw je niet? Dus je hoopt op giswerk of speculatie van derden? Het feit dat zulke Story/Privé vraagstukken je zo fascineren getuigt ook niet van bijster veel intelligentie of kennis van zaken, dus ik zou mij enigszins inhouden met andere mensen ”domme schaapjes” noemen.
@rolov: Zijn vader is oprichter van Burton, een heren mode tent.
@basjaski: Ah ok . Dat helpt altijd.
En toch he, en toch… Ik vind de nieuwe GT eigenlijk niet mooi. Zeker niet in vergelijking met zijn voorganger. Dat is echt een beest van een auto, zowel motor als het hele design. De nieuwe GT vind ik gewoon niet mooi.
@viezefreddyw: ik vind deze juist mooier dan de vorige. Dat was eigenlijk gewoon een gemoderniseerde gt40.
@pomoek: En juist omdat dat een gemoderniseerde GT40 is vind ik dat ding mooier. Wat een lef en ballen hadden ze toen bij Ford zeg. Gewoon een GT40 even herdesignen naar moderne maatstaven. En het was nog eens goed gelukt ook. Had ik veel respect voor. Eerlijk gezegd vind ik dit maar een lelijk ding. Voornamelijk de kont.
@viezefreddyw:
Lef? Ik zou juist het tegenovergestelde beweren. Ik krijg juist de indruk dat Ford juist NIET durfde en veilig speelde met een retro ontwerp. Ze hadden immers in de jaren 90 een hypermoderne concept gepresenteerd:
http://www.conceptcarz.com/images/Ford/1995-Ford-GT90-Concept-Coupe-01-800.jpg

Nu heeft Ford juist weer lef. Een modern ontwerp, maar duidelijk een GT. Met een V6 ipv een grote supercharged V8. En al met succes in de racerij!
De vorige GT is mooi, heel erg mooi, maar deze GT is in mijn ogen nu al een stuk indrukwekkender. (en nog steeds uiterst prettig voor de ogen!)
@Rob: huh? Je zegt dat ze geen lef toonden door een retro versie van de Gt40 te maken, maar nu juist weer wel?
Eén van de weinige mensen die ik het niet gun, die Schmee150…. Die ruilt z’n F type ook in na een paar maanden, niet het type die lang bij dezelfde wagen blijft
@danivdengel: uhhhh f type
Dat is seen trough glass. Niet Shmee.
@danivdengel: Heeft al 4 jaar een FF.
@crnl: die heeft hij nog niet eens een jaar
@danivdengel: Dat interesseert Ford niet. Schmee maakt gewoon keiharde reclame voor Ford op YouTube als hij de GT heeft. Logische keuze van Ford dus.
@danivdengel: hij heeft ook een RS. Dus daarom zal hij er ook wel een krijgen
@rolov: En de rest, zit er compleet naast ja, hahahaha. Mijn verontschuldigingen
@rolov: Heb je zijn video goed bekeken? Hij had geen RS toen hij zich inschreef voor de GT. Ford wist helemaal niet dat hij een RS had tot het op Youtube kwam en toen was de vote al geweest.
@Tiemen: nee ik kijk die video’s niet. Ik heb hem op instagram. En xie ik wel eens wat voorbij komen.
@danivdengel: Hij geniet juist van zijn auto’s. Hij doet er roadtrips mee en zet meestal heel wat kilometers op de klok.
@autoblog12: en juist dat was ook één van de vereisten die Ford stelde in de applicatie!
De mensen die er één toegewezen hebben gekregen gaan er ook echt (veel) mee rijden ipv weg laten stoffen in de garage!

Vind het wel een mooi statement van Ford.
@danivdengel: LT Coupe heeft ie volgens mij idd echt 1 jaar gehad, hoppa weg ermee Spyder erin, ook nog een Ford Focus en twee speciale Merc/AM erin en “oh I so love to drive my cars”
@mercedesclk350: Ik snap het wel, wat moet je in godsnaam met 2 Lt’s, en hij heeft al een keer verteld dat ie de spiders van McLaren mooier vind dan de coupes. Nu had ie toch nog mooi de gelegenheid om een zootje kilometers te rijden in zn coupé en er waarschijnlijk nog op verdient hebben ook..
@sr20det: of die ze mooier vindt of niet, de enige reden die ik zie om de LT Coupe een jaar te houden is om hem in waarde te laten stijgen en vervolgens met dikke winst weer verkopen en twee erbij te kopen. Maar “I like to drive them” is aankoopreden nummer 1….
@danivdengel: Shmee flipt zijn auto’s opzicht niet heel snel de mclarens wel maar steeds om er weer een betere voor terug te kopen. Wat betreft de GT moet je contract voor tekenen waarin ook vermeld staat dat hij niet geflipt mag worden of als aankoop doel er winst mee te maken. Hoe dit exact beschreven staat weet ik niet.
Wat een mooie wagen blijf het.
Ik heb al een Fiesta, mag ik er ook één?

Wel begrijpelijk dat Salomondrin ‘m niet kreeg, die zou de auto zomaar na 2 maanden weer kunnem verpatsen..
@ozan: is niet mogelijk, om een gt te mogen bemachtigen moet je een contract tekenen dat je hem de eerste (ik dacht 2 jaar) niet verkoopt.
@mcstradale8: agh ja een contract, volgens mij wordt dat altijd met een korreltje zout genomen in dit segment. Kan me herinneren dat Ferrari ooit ook zo’n constructie had.
@2wheeler:
Zo’n contract is natuurlijk ook reinste onzin. Verkopen betekent dat er een nieuwe eigenaar komt. Die mag het dan zijn bezit noemen. En daar mag ie mee doen wat ie wil. Mee rijden, laten verstoffen in de garage, direct doorverkopen of in de fik zetten; moet ie lekker zelf weten.
Als Ford niet wil dat ze verstoffen of direct doorverkocht worden (of in de fik worden gezet) moeten ze die dingen maar in de lease gooien of in het zwart met gouden strepen bij Hertz neerzetten…….
Amy Macdonald krijgt er ook één, echt een toffe vrouw. Lekker down to earth en een echte autogek. Dat accent is ook zo schattig ;)
@redbee5: Inderdaad! Staat ook een 458 Speciale en sinds een paar weken een 488 in d’r garage. Valt bij mij toch wel in de categorie droomvrouw ;)
@redbee5: Dat was de leukste gast ooit bij Top Gear. Wat een poppie.
Salomondrin heeft met zijn video over de Ford GT (How ford is screwing over their customers) toch wel wat in beweging gezet. Dusdanig dat een topman van Ford moet gaan uitleggen hoe ze het hebben gedaan.
@kilum: Ligt het aan mij of is die Salomondrin een beetje een zuurpruim, die een fabrikant meteen de grond probeert in te stampen als hij niet krijgt wat hij wil? Ik meen dat hij ook al eens zo tegenover een andere fabrikant…
@Edge: Nou vind ik niet persoonlijk. Hij zegt gewoon hoe het is. Hij is juist eerlijk. Dat is voor hem eigenlijk slechter dan wanneer hij net zo’n hielelikker zou zijn als alle andere YouTube kanaaltjes. Hij trapt daarmee eigenlijk alleen maar mensen en fabrikanten op de tenen. Iets wat nooit goed is als je een speciaaltje van dit of dat merk wilt kopen. Dat kan ik persoonlijk wel waarderen.
@kilum: tja, ik vind die Salomondrin maar een sneu en irritant figuur en zou me er dus ook weinig van aantrekken als ik Ford was.
Een superslim proces van Ford om op deze manier een betaalbare supersportwagen te verkopen. Oa Tim (Shmee150) vertelt in zijn filmpjes welke applicationsforms hij moest invullen. Daar stonden oa vragen in over herkomst, ben je een belang hebbende van Ford, erkend dealer/reperateur, influencer etc. Op deze manier weet Ford dat het pronkstuk van het merk juist in beeld komt.
@loopjes:
zijn ze al beschuldigd van racisme?
@super: sylvana Simons?
@super: sinds wanneer zijn autokopers een ras?
Zo, ze maken der een lekker marketingfeesje van bij Ford.
Anyway, de meest indrukwekkende supercar van dit moment en gaat dat de komende 10 a 20 jaar ook wel blijven…..
De ford gt is voor mij wel één van de weinige sport auto’s die helemaal klopt. Een combinatie van rustige lijnen en lekkere gekke dingen, zoals die dikke uitlaten en die lucht doorlatende spijlen. Bij ferrari ontbreekt dit gevoel. Compleet glad getrokken en alles heeft nut, voor Mclaren geldt hetzelfde behalve dan de 675lt, Lambo is juist weer wat te overdreven. Van kijk ik ben eigenlijk een fighter jet. Tuurlijk ik zou tegen geen enkele nee zeggen. Maar Ford heeft het wel geflikt.
Zou Jeremy Clarkson er ook 1 krijgen..?
En dan 500 spiders, 500 Shelby’s 500 ‘Lightweight’ editions. Iedereen krijgt er een.
@dutchdriftking: Oprah ook? ;)
De kerel van DragTimes krijgt ‘m ook. Rijdt o.a. de GT40, Model S en X P90D Ludicrous en nog meer leuk spul.
ford is dus te beroerd om de productielijn effe een paar weekjes langer open te houden zodat een paar omhooggevallen gaibois een “exclusievere” auto hebben, triest verhaal.
Als je in ieder geval de rechtuit ervaring wil, koop een Taurus SHO met wat motortuning (er rijden al wat F150’s met tegen de 600pk). AWD dus goed te launchen. En hetzelfde geluid. Voor veel minder geld. Niet de looks natuurlijk. Of de exclusiviteit. Maar ook geen selectie op basis van Jijbuis hits.
Hoeveel bezitters zouden zeggen: fuck the eco zescilinder, in een afstammeling van de GT40 hoort een V8? Die daar dan een heftig getunede V8 in laten lepelen door Saleen of Roush.
Youtuber Jordan Maron (captainsparklez) krijgt er ook 1.
Ik vermoed dat bij de nieuwe klanten veel Youtubers etc. zitten. Die maken reclame, rijden er veel mee en dat ziet een bedrijf graag. Ik weet dat er meerdere aanmeldingem vanuit Nederland waren, maar dat het in eerste instantie niet de bedoeling was om er hier een te leveren. Hopelijk is dat veranderd.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).