Met deze grijze Mercedes kun je dus gewoon supercars en zelfs hypercars vernederen.
De term sleeper wordt te pas en te onpas misbruikt. In principe kan het onderwerp van vandaag niet als sleeper bestempeld worden. De Mercedes S63 AMG is op zich niet een muurbloempje. Helemaal niet deze mat grijze Mercedes met zwarte wielen en vier vierkante uitlaten.
Maar deze auto is veel sneller dan je zou denken. Dus geen echte sleeper, maar wel een auto met een verrassing onder de motorkap. De auto is namelijk onder handen genomen door de firma Posaidon. Deze heren timmeren nu al een paar jaar met succes aan de weg. Uiteraard kun je er terecht voor uitstekende chiptuning en wat kleine wijzigingen.
Basis grijze Mercedes W222
Maar als je extremere wensen hebt, heeft Posaidon extremere oplossingen. Aangezien de snelste versie de interessantste is, behandelen we die even voor je. De basis is een Mercedes-AMG S63 4Matic van de vorige generatie (W222). Deze is in dit geval voorzien van een compleet onder handen genomen motor. De M177DE40AL is voorzien van hybride turbo’s, gemodificeerde cilinderkoppen, klepzetels, downpipes, sportfilter, sportuitlaat en meth-injectie.
De software voor de motor, transmissie en ‘aandrijflijn’ (aldus Posaidon) worden allemaal aangepakt. Het resultaat: 940 pk aan vermogen en 1.280 Nm aan koppel! Daarnaast zien we dat de grijze Mercedes met extreem veel vermogen ook lager op zijn 20″ velgen staat. Daar wordt echter met geen woord over gerept. Waarschijnlijk hebben ze de module voor de luchtvering iets aangepast.
Extreme prestaties
Daarmee kan de vierwielaangedreven toplimo in 3,2 seconden naar de 100 km/u sprinten. De topsnelheid van deze grijze Mercedes bedraagt volgens zijn makers ‘meer dan 350 km/u’. Mocht je dit veel te overdreven vinden, zijn er meer mogelijkheden: 707 pk/1000 Nm, 830 pk/1.100 Nm en 880 pk/1.200 Nm zijn ook mogelijk. Maar ja, je gaat ook niet een Big Tasty zonder saus bestellen, nietwaar?
Misschien wel het mooiste is dat Posaidon verder de auto origineel laat. Zelfs die gênante Panamericana-grille ontbreekt hier! Ze focussen zich voornamelijk om hardware en échte upgrades. Voor rare spoilers, gare bodykits of gekke interieurs zul je je tot een van de andere vele Mercedes-tuners moeten wenden.
Prijzen zijn nog niet bekend maar verwacht geen stuntprijzen.
rollingstoned zegt
@willeme Met methinjectie, dus dit zou de ideale (vlucht)auto zijn voor Walter H. White uit Breaking Bad? ;-)
DaveB zegt
@rollingstoned: aka Heisenberg. Zou de nickname van zijn auto kunnen zijn.
Maarten123 zegt
Ik heb één keer het geluk gehad om een S63AMG uit te proberen op de Autobahn. Je tikt eenvoudig de 280 aan op een ‘stukje vrij baan’. Hij haalt moeiteloos de 300 bij iets meer ruimte. Ik ben hier misschien iets te calvinistisch voor, want ik vond het ding echt snel genoeg.
Dutchdriftking zegt
@Maarten123: niets went zo snel als vermogen.
tinnemans zegt
@dutchdrifking; Dat is wel zo, maar hoewel ik eerder een snellere/krachtigere auto heb gehad mis ik het nou ook weer niet echt. M’n 740i begint het boven de 220km/u allemaal wat toch moeilijk de vinden waar m’n 645i met redelijk gemak de begrenzer inliep.
Ik hou het over het algemeen liever ergens tussen de 160 en 180 op de Autobahn, dat hou ik een stuk langer vol en of ik nou met 100 o 150km verschil ingehaald wordt door een kanon op wielen maakt me ook niet heel veel uit.
Loek zegt
@tinnemans: maar goed, dat staat los van de gewenning. Of je het fijner vindt is een voorkeur.
Maar ik snap je wel. Ik vind hard rijden wel leuk voor de kick, maar van een benzinemeter die per seconde minder rijbereik aangeeft wordt ik met het huidige benzineklimaat wel een beetje bang. Het is leuk als je auto het comfortabel kan, maar met een muziekje aan 100-120 tuffen is voor dagelijkse ritten toch wel het summum. Op de Autobahn zou de 150 passeren wellicht leuk zijn – het kan daar – maar dan moet je inderdaad wel een flinke sjaak van een auto hebben om dat een beetje comfortabel te doen :)
tinnemans zegt
@Loek: Ik tik ook meestal wel even de 220 of 230 aan hoor, als ik op ee Autobahn zit, maar daarna zak ik terug naar ieen snelheid waarbij het verbruik ongeveer 1 op 7 a 8 is, ipv de 1 op 3 tot 1 op 4 bij snelheden boven de 200. Ik heb dinsdagavond ‘even’ een van de dochters met een vriendin naar vliegveld Düsseldorf gebracht. Ik was iets van 4 en een half uur op pad op 600km, incluis wegwerkzaamheden en een wegomleiding en natuurlijk het afscheid nemen. Dat zoiets kan is wel een erg grote kick., en vind ik zelf leuker dan even die topsnelheid rijden. Zeker omdat ik nu ook niet hoefde te tanken. Enige nadeel was dat ik de dag erop wel duidelijk voelde dat 4 uur slaap best weinig is. 😴😴😴
rensso zegt
Indrukwekkend apparaat! Plezier om in te rijden. Beter wordt het niet meer
thjvanvlerken zegt
Dergelijke voertuigen doen mij niets. Doe mij maar normaal dat is gek genoeg.
mp014 zegt
@thjvanvlerken: bij het zien van dit soort auto’s/tunings stel ik mijzelf inderdaad ook steeds vaker de vraag “waarom eigenlijk”. Het antwoord is dan eigenlijk altijd “eh ik weet het eigenlijk niet…”
sportabgasanlage zegt
Gesproken als een echte Calvinist. Heerlijk!
tinnemans zegt
@sportabgasanlage; Ik weet niet of het calvinisme is, ik zou zelf veel liever een AMG GT hebben dan deze auto, als ik dan toch virtueel veel veel aan het uitgeven ben. Dan maar wat minder snel, rijden in stijl heeft ook wel wat.
mustang750supersnake zegt
fijn…. n drugsverslaafde auto🤣
kniesoor zegt
Da’s dus met recht een ‘Silberpfeil’.
dree16v zegt
Mooie wagen voor een nachtapotheker. Een S kan zo mooi zijn… Vermogen is natuurlijk wel gaaf maar nodig?
Wolflow zegt
Nu nog iemand vinden die er in wil rijden. Mercedes maakt met hypocriete en leugenachtige Hamilton de doelgroep voor zijn auto’s wel heel klein
Cuprafan123 zegt
De mensen uit de wijken die deze auto’s kopen is vaak ook hypocriet en leugenachtig en crimineel dus het vult elkaar mooi aan.
n54coupe zegt
Lekker anonieme tuning, dat mag ik wel. Alhoewel een S63AMG al niet helemaal anoniem is…
Methanol is alleen wat vervelend om steeds bij te moeten vullen. En niet zo handig verkrijgbaar.
marcomanta zegt
Hij zal ongetwijfeld hard gaan en heerlijk sturen, maar wat een uienbak om te zien, vooral de achterzijde, nee sorry Mercedes, net als de EV modellen, dit wordt hem niet, kijk eens hoe Audi het gaat aanpakken.
fmgarcia zegt
Die saus is zo goed man..