• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes EQS met 700 km range is nu alvast te reserveren

Auteur: machielvdd, gepost 1 maart 2021 om 17:43 – 35 Reacties

Mercedes EQS is nu al te reserveren

Mercedes biedt vroege vogels die geïnteresseerd zijn in de EQS de kans om alvast een kleine aanbetaling te doen.

Het elektrische vlaggenschip van Mercedes, de EQS, moet nog onthuld worden. Toch kunnen we ons al een aardig beeld vormen, dankzij de Vision EQS, prototypes en de info die Mercedes heeft prijsgegeven. Er zullen dus ongetwijfeld al klanten zijn die denken: ik moet er een hebben.

Voor de klanten die net vooruitstrevend zijn als de EQS (in de woorden van Mercedes) heeft het merk alvast de reserveringen geopend voor de topklasse EV. Tegen een bedrag van €1.500 kun je een van de eerste exemplaren van de Mercedes EQS reserveren. Die eerste exemplaren kunnen we in de tweede helft van het jaar verwachten.

Mercedes Vision EQS

De informatie die we al hebben over de EQS klinkt veelbelovend. De actieradius zal bijvoorbeeld uitkomen op 700 km. Dat is flink meer dan de EQC, die het moet doen met een actieradius van 411. Uiteraard praten we dan ook over een andere prijsklasse. Mercedes geeft daarnaast al een indicatie van de laadsnelheid: je zou er in 15 minuten 250 kilometer actieradius bij moeten hebben.

Terwijl de S-klasse nog vrij conservatief ontworpen is, mochten de ontwerpers bij de EQS wat meer los gaan. De elektrische sedan krijgt daarom een coupé-achtige vorm met een korte neus. De EQE zal een vergelijkbare vorm krijgen. Als je dus denkt dat een EQS net iets te duur wordt kun je daar nog op wachten.

Ook in het interieur gaat Mercedes het anders aanpakken. De EQS krijgt een zogenaamd ‘Hyperscreen’. Dit houdt in dat het complete dashboard optisch één groot scherm is. In werkelijkheid zijn het drie schermen – een instrumentarium, een centraal scherm en een scherm voor de passagiers – die naadloos in elkaar overvloeien.

Degenen die nu al overtuigd zijn van de kwaliteiten van de Mercedes EQS kunnen alvast reserveren, via de website van Mercedes.

Ook interessant!

  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
  • Video: Wouter stelt Mercedes EQS aan je voor
    Video: Wouter stelt Mercedes EQS aan je voor
  • Video: Mercedes EQS voor het eerst rijdend te zien
    Video: Mercedes EQS voor het eerst rijdend te zien
  • Mercedes EQS prijzen bekend en zijn niet mals
    Mercedes EQS prijzen bekend en zijn niet mals

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, EQS, geld, Mercedes

Vorig bericht: « Video: Dodge-bestuurder denkt indrukwekkend te kunnen invoegen
Volgend bericht: Deze Porsche Taycan is voor de welvarende hippie »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    1 maart 2021 om 17:55

    Ahh, ik zie dat u al €1500 heeft betaalt bij het reserveren dan staat er nog €135000 open. Wilt u dat pinnen, met creditcard of contant betalen?
    Dat reserveren met aanbetaling van een auto die je nog niet hebt kunnen proefrijden is eigenlijk een heel raar concept, het past bij een armlastige fabrikant zoals Tesla ooit was maar niet bij Mercedes (en ook niet meer bij Tesla) en daar moeten we nu echt eens vanaf.

    Login om te reageren
    • faalhaas zegt

      1 maart 2021 om 18:57

      @mashell: Druk maar op de leaseprijs doei.

      Login om te reageren
    • Paul58 zegt

      2 maart 2021 om 16:25

      @mashell: waarom willen we hier vanaf ik snap het nadeel niet echt? Je hoeft toch geen reservering te maken? Voor degene die dat wel willen prima. Ik weet niet hoe Mercedes het doet maar Tesla is daar juist onderscheidend in. Zo kun je bijvoorbeeld een auto na 7 dagen rijden terugbrengen voor een full refund en kan je zo’n ‘reservering’ altijd annuleren en krijg je de aanbetaling terug. Ik zie het probleem niet zo.

      Login om te reageren
    • audirs3 zegt

      3 maart 2021 om 14:35

      @mashell: polaroid

      Login om te reageren
  2. guy zegt

    1 maart 2021 om 18:06

    Done. Vorige week reeds trouwens (via dealer)

    Login om te reageren
  3. Breinstein zegt

    1 maart 2021 om 18:10

    Gaat ongetwijfeld de beste in z’n klasse worden. Het is dat ik hem niet kan betalen, anders zou ik die 1500 euro lachend achterlaten bij de dealer.

    Login om te reageren
    • ktm690sm zegt

      1 maart 2021 om 20:48

      @breinstein: knap dat je in de toekomst kan kijken 🤪

      Login om te reageren
      • Breinstein zegt

        1 maart 2021 om 22:54

        @ktm690sm: is niet zo moeilijk te voorspellen hoor. Als eerste deelt hij genen met de S Klasse, wat de beste auto ter wereld is (niet mijn woorden). Daarnaast, waarmee gaat deze auto concurreren? Zowel een Taycan als een model S zijn compleet andere auto’s

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          2 maart 2021 om 01:57

          Dat is hetzelfde als zeggen dat Peugeots de beste auto’s zijn, omdat ze de beste pepermolens hebben. Wat heeft een S-klasse in vredesnaam te maken met een elektrische auto die vanaf 0 moet ontwikkeld worden?
          Ik geloof er wel degelijk in dat Mercedes zeer capabele auto’s kan maken, en zelfs elektrische, maar toch niet op niveau Tesla. Maar het is maar wat je belangrijk vindt. Interieurkwaliteit en carrosserienaden zullen vast wel op niveau zijn, maar Tesla’s superchargernetwerk, softwareupdates, autopilot, aandrijflijn,… zijn toch serieuze troeven.

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          2 maart 2021 om 12:34

          Ik dank dat deze zeer direct met de Model S gaat concurreren. Vergelijkbare specs, vergelijkbaar formaat en ik denk dat de Mercedes niet eens zo heel veel duurder is. Zo’n Plaid kost immers ook al zo’n 120 of140 duizend euro.

          Login om te reageren
        • nissanfairladyz zegt

          4 maart 2021 om 05:22

          Bla bla bla… ik doe vermogens elektronica en werk ook regelmstig met lithium batterij systemen voor verschillende type voortuigen.

          Praktisch alle autos uit Duitsland zijn een gigantische teleurstelling qua aandrijving. De ID3 is nog redelijk, maar is totaal niet efficient op hogere snelheden ten opzichte van de aandrijflijn van Tesla.

          Wat ik merk in Duitsland dat ze extreem conservatief zijn met de aandrijflijn en niet de nieuwste technieken toepassen zoals Tesla. Ook doet Tesla daar nog een schepje bovenop door systemen te combineren en daaruit extra efficientie te creeeren.

          Er is tot nu toe nog niks wat dichtbij Tesla komt qua aandrijflijn…..

          Eerst zien, dan geloven.

          Login om te reageren
  4. Charles Taycan 4S zegt

    1 maart 2021 om 18:12

    Idd heel apart om al een aanbetaling te doen voor een auto die je nog niet eens goed kunt zien. Daarnaast, nooit een auto uit de eerste serie kopen, eerst een jaartje wachten, laat ze de kinderziektes er eerst maar uit kristaliseren.👌

    Login om te reageren
    • tourbillion zegt

      1 maart 2021 om 18:32

      @Charles Taycan 4S: dat deed Porsche ook bij de Taycan, was in Nederland 5k.

      Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        1 maart 2021 om 18:42

        @tourbillion, aha, ik woon in FR.😉🍷 Ik zou m toch eerst willen zien!😉

        Login om te reageren
        • tourbillion zegt

          1 maart 2021 om 18:57

          @Charles Taycan 4S: bij mijn reservering was nog niks bekend over de prijs en uitvoeringen. De reservering was dan ook vrijblijvend ik kon altijd annuleren. Je hoefde niet meteen te bestellen maar er werd al wel een productie plaats gereserveerd en je kon wachten tot je een test rit had gemaakt mocht je dat willen.

          Login om te reageren
          • Charles Taycan 4S zegt

            1 maart 2021 om 20:19

            En heb je m besteld?😉

            Login om te reageren
            • tourbillion zegt

              2 maart 2021 om 05:35

              @Charles Taycan 4S: Nee, niet omdat het geen goede auto is maar omdat dat het my daily driver zou zijn en ik meer ruimte nodig heb. Ben voor een Panamera Sport Turismo gegaan.

              Login om te reageren
              • Charles Taycan 4S zegt

                2 maart 2021 om 08:54

                @tourbillion, aha! Dat is ook mooi, zeker geen straf! Geniet ervan!👍

        • rulefollower zegt

          1 maart 2021 om 19:01

          Friesland?
          Franeker?
          FR, help me een beetje.

          Login om te reageren
          • Charles Taycan 4S zegt

            1 maart 2021 om 19:56

            Frankrijk😜🍷

            Login om te reageren
          • ghost zegt

            1 maart 2021 om 20:19

            @rulefollower: Frankrijk ?

            Login om te reageren
            • rulefollower zegt

              1 maart 2021 om 20:20

              Dat is toch “F”?

              Login om te reageren
    • mp014 zegt

      1 maart 2021 om 19:20

      @Charles Taycan 4S: de hoeveelste serie Taycan heb jij gekocht dan?

      Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        1 maart 2021 om 19:57

        1-2021, Modeljaar 2021 dus👌

        Login om te reageren
  5. pindakoning zegt

    1 maart 2021 om 18:12

    Ik word hier wel erg nieuwsgierig naar. Ook welke ik na een paar jaar (als ze wat gerijpt zijn) gaver vind: de huidige S-klasse of deze EQS. Wanneer de nieuwigheid eraf is zou ik denken toch nog de conventionele S-klasse

    Login om te reageren
  6. tjorque zegt

    1 maart 2021 om 18:28

    HET IS GEEN SUV!!!1!

    Er is nog hoop :)

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      1 maart 2021 om 19:35

      @tjorque: mee eens! Nu nog de EQE in zowel sedan- als stationwagon vorm dan ben ik definitief om.

      Login om te reageren
      • tjorque zegt

        1 maart 2021 om 19:54

        Idem hier. Een dikke station aub.

        Allez ja, als ik ooit een inkomen heb dat de aankoop een Mercedes kan behappen natuurlijk :)

        Login om te reageren
        • DeWitteCondor zegt

          1 maart 2021 om 22:06

          @tjorque: oh dat zou geweldig zijn. Een stationwagen (wel beetje ruim graag, niet zo’n lifestyle geval) met deze range en laadtijd en ik ben van de partij (na een jaar of 5-6 afschrijving door de 1e eigenaar). Fantastisch.

          Login om te reageren
        • rubend zegt

          1 maart 2021 om 23:04

          @tjorque: een 190 kombi zal wel lukken toch?

          Login om te reageren
          • tjorque zegt

            2 maart 2021 om 07:14

            @rubend oldtimers zijn zo mijn ding niet, ik ben nogal nieuwerwets 🤣

            Login om te reageren
  7. MarcoM zegt

    1 maart 2021 om 21:36

    Ik moet het nog zien of de range wel gehad wordt. WLTP is leuk, maar bij de meeste EV’s moet je wel een heel zuinig voetje hebben om aan de beloofde afstand te komen, of het bij Benz gaat lukken, ik ben benieuwd.

    Login om te reageren
    • DeWitteCondor zegt

      1 maart 2021 om 22:08

      @marcomanta: klopt maar volgens mij verschillen EVs niet van ICE’s wat dat betreft. Daar haal ik de fabrieksopgave ook nooit

      Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      2 maart 2021 om 07:28

      @marcomanta: uiteraard niet, maar als hier nu 550km effectief overblijft is dat nog steeds erg interessant.

      Login om te reageren
      • tvr1974 zegt

        2 maart 2021 om 09:42

        @kareljansen: 550 in NL ja. In Duitsland waar je net wat harder rijd dan 100 en langere afstanden vermoed ik dat de range 400-450 zal worden als je 130-140 rijdt wat veel Duitsers doen als ze bijv Hamburg-Berlijn of München-Frankfurt rijden.. als je nog harder wil reken op 300-350 range. Ga maar is met een Tesla rijden in Duitsland. Doe het regelmatig en range halveert als je 140-150 rijdt in no-time. Verwacht hier t zelfde

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North