• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Groene klassieke Alfa Romeo Giulia is hemelse perfectie

Auteur: Loek, gepost 5 december 2024 om 21:11 – 16 Reacties

Oei, die is wel echt heel lekker, deze groen gespoten Alfa Romeo Giulia met V6.

Er is een nieuwe markt die wellicht aantrekkelijk is voor sommigen: elektrische klassiekers. Want er is een kans dat die binnenkort verbannen worden uit stadscentra en dergelijken. Als het je gaat om de styling, werkt het om er een e-motor en batterijen onder te plakken. Bij een Citroën DS bijvoorbeeld, daar was de motor eigenlijk het minst speciale eraan.

Motor-hart

Het wordt al een moeilijker verkooppraatje als de motor er wel toe deed. Bijvoorbeeld het heerlijk brommende motortje van een Alfa Romeo Giulia, het model uit 1960 dan. Daar wil je eigenlijk gewoon een motor in. En dat maakt Totem eigenlijk een beetje een antichrist. Die leggen namelijk een elektrische motor voorin de Gjuul.

Totem Giulia met V6!

Schrijf Totem echter niet te snel af, want naast de elektrische variant doen ze ook nog deze. Hij heet GT Super en het is eigenlijk de middenmoter in de line-up. Maar dus wel met benzinemotor! Het is een motor die overeenkomsten lijkt te hebben met de ‘630T’ uit de moderne Giulia, maar het is maatwerk. De 2.8 liter grote unit perst er makkelijk 600 pk uit. Samen met 700 Nm, een sprinttijd van 3,2 seconden en een top van 250 km/u.

Laten we wel wezen: verder is de uitvoering echt subliem. Dit is de twaalfde gebouwde GT Super van Totem van de 40 die er in totaal komen. En er is een klassieke uitvoering gekozen: groen met de welbekende ’telefoonschijfvelgen’. Uiteraard zijn de proporties gemoderniseerd: hij is flink breder dan de originele Giulia en natuurlijk zonder details als de ouderwetse bumpers.

Binnenin is het ook feest in de Totem GT Super, want ook al is er gemoderniseerd, het oogt nog lekker klassiek. Het iconische stuurwiel, ronde klokken, beige bekleding en het kunstwerkje wat de schakelpook is. Toch heb je een set kuipstoelen, een moderne radio en airco. Kan gewoon.

Prijs

Wat zo’n Totem GT Super moet kosten? Alles vanaf 539.000 euro(!). Dat kost ‘ie overigens ook als EV, dus wat dat betreft lekker die V6 kiezen. Zelf even pielen met hoe je hem eruit wil laten zien? Totem heeft een configurator, dus leef je uit!

Ook interessant!

  • mooiste Alfa Romeo
    Dit is de mooiste Alfa Romeo van vandaag
  • BREEK: Voor het eerst een Alfa Romeo Giulia onder de 10 mille!!!!
  • Giulia watch: Wat doet de Alfa Romeo nog op Marktplaats?
  • hybride Alfa stationwagon
    Het verhaal van een hybride Alfa stationwagon

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, Giulia, Totem-Automobili

Vorig bericht: « Dit viel er op bij de Essen Motorshow 2024
Volgend bericht: Koop jij de enige BMW E34 M5 Touring van Marktplaats? »

Lees Interacties

Reacties

  1. alpina007 zegt

    5 december 2024 om 21:25

    😍😍😍

    Login om te reageren
  2. Lambrusco zegt

    5 december 2024 om 21:32

    Beauty!

    Login om te reageren
  3. PrettyAwesome zegt

    5 december 2024 om 22:27

    Poffedikkie!

    Login om te reageren
  4. admiajfe zegt

    5 december 2024 om 22:28

    Met dat v6 blok van Italtecnica een geniale motorenbouwer o.a. ook de 4-cyl van de Kimera 037 komt er vandaan.

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      6 december 2024 om 06:30

      De Kimera EVO37 gebruikt gewoon de originele Lampredi motor uit de Lancia 037, alleen is ie wat getuned en geoptimaliseerd ;-)

      https://www.topgear.com/car-reviews/kimera-automobili/evo37/first-drive

      Login om te reageren
  5. kennone zegt

    5 december 2024 om 22:32

    Hoop hem 1 januari met V6 te kunnen bestellen. Morgen even een lot kopen.

    Login om te reageren
  6. berlina1750 zegt

    5 december 2024 om 22:34

    Ongelooflijk hoe je zo’n meesterwerk van Giugiaro compleet kunt verknallen .

    Login om te reageren
  7. kniesoor zegt

    5 december 2024 om 22:51

    Zou eerder voor een puntgave originele GTV 2000 Bertone gaan, dit is me allemaal een tikkie geforceerd. En dan hebben we het nog niet over de prijs gehad. Enfin, academische discussie, pas er niet in.

    Login om te reageren
    • citroen55 zegt

      6 december 2024 om 00:03

      Ja het is(misschien)allemaal te perfect, maar goed is het wel. Een van de betere toko’s op dit gebied moet ik zeggen.

      Login om te reageren
  8. Meeder zegt

    6 december 2024 om 04:14

    Heb hem ook gezien met Ferrari motor

    Login om te reageren
  9. Robert zegt

    6 december 2024 om 07:56

    Die velgen zijn 2 inch te groot, maar verder zit dit er prachtig uit.

    Login om te reageren
  10. ttr6 zegt

    6 december 2024 om 08:13

    Doe mij de Alfaholics versies maar. Gewoon dubbelnokker voorin, evt twinspark. Deze van Totem vind ik over de top.

    Login om te reageren
  11. Hubert zegt

    6 december 2024 om 08:49

    Dit is toch een van de meest trieste creaties van 2024.
    Totaal verkracht van buiten, pooiervelgen erop en kermislichtjes voor en achter.
    Unieke dubbelnokker is vervangen door iets wat niets met een junior te maken heeft.
    En dan een interieur waarvoor Frans Bauer zich nog voor zou schamen.

    Dit is gewoon hogere school verkrachting.

    Login om te reageren
  12. Roskampies zegt

    6 december 2024 om 10:48

    Oooooo loterij winnen! En dan nog steeds te duur. Maar wat een mooi design is het toch.

    Login om te reageren
  13. Petrovski zegt

    6 december 2024 om 12:41

    Heerlijk! Is veel geld maar liever dit dan een Ferrari! Ik snap het dubbele gevoel dat je bij restomods kunt hebben. Maar ik heb meerdere proefritten gemaakt in het origineel en vond het rijgedrag erg ouderwets. En aangezien er nauwelijks stijlvolle en sfeervolle auto’s te koop zijn ben ik bij deze auto blij dat er een mooi eigentijds alternatief is. Had van mij ook met 300 pk gemogen, maar dat zou de prijs waarschijnlijk nauwelijks beïnvloeden.

    Login om te reageren
    • ttr6 zegt

      6 december 2024 om 13:54

      Je kunt het origineel ook enorm verbeteren zonder er zo’n kermisauto van te maken. Vooral dikkere stabilisatoren, goede banden en schokbrekeres doen wonderen.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North