• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Grootste laadnetwerk Frankrijk ligt plat

Auteur: britt, gepost 10 maart 2020 om 10:22 – 22 Reacties

Grootste laadnetwerk Frankrijk ligt plat

Er zijn veiligheidsproblemen met de laadpalen langs de Franse snelwegen

In Frankrijk is het snellaadnetwerk van IZIVIA het grootst. Nu is er bij twee van hun laadpalen een brandachtige schade ontdekt en zouden de laadpalen van EVTronic onveilig zijn. Het netwerk van maar liefst 217 snelladers bestaat voor een groot deel uit laadpalen van dit merk. De betreffende laadpalen zijn gesloten en de laadpalen worden vervangen of verwijderd, dit laadnetwerk in Frankrijk ligt dus nu plat. Het is niet het eerste incident met snelladers.

IZIVIA

De Franse instantie IZIVIA waarschuwt gebruikers van hun passen voor het aantal gesloten laadpalen. Er zijn nog maar 28 laadpalen van het Corri-Door netwerk van IZIVIA geopend, deze zijn van een andere fabrikant. Corri-Door is de Franse variant op FastNed en heeft een groot netwerk langs de Franse autoroutes. Volgens IZIVIA zijn de gesloten laadpalen van het merk EVBox onveilig verklaart door een externe partij.

Fabrikant

EVBox nam EVTronic in 2018 over en kwam met een andere verklaring. Zij geven aan dat het onderhoud aan de laadpalen essentieel is maar aan de gesloten laadpalen niet altijd is uitgevoerd. EVBox benadrukt dat er geen gevaar voor de eindgebruiker is en de twee incidenten te maken hadden met een configuratie aan de laadpalen door IZIVIA.

De laatste paar weken hebben we meermaals onze hulp aangeboden om Izivia te helpen zo snel mogelijk het netwerk weer werkende te krijgen. Waaronder het aanbieden van een gezamenlijk en onafhankelijk onderzoek van het volledige netwerk en het bedenken van een plan van aanpak.

EVBox

Geen problemen korte termijn

IZIVIA geeft aan dat zij een aantal laadpalen zullen vervangen en dat de andere palen zullen worden verwijderd. Vooralsnog ligt dit laadnetwerk in Frankrijk dus plat. De ANWB gaf aan het AD aan geen problemen te verwachten op korte termijn. Er zijn alternatieven en het is momenteel niet druk op de Franse snelwegen.

Opletten

Met een elektrische auto op vakantie gaan is altijd een kwestie van veel plannen maar nu moet je dus even extra goed opletten. Op de kaart van IZIVIA is te zien welke laadstations nog wel beschikbaar zijn. Hopelijk is het probleem voor de vakantieperiode verholpen.

Bron: AD

Ook interessant!

  • snelheidscontroles frankrijk
    Particuliere snelheidscontroles in Frankrijk worden uitgebreid
  • Video: Max Verstappen laat de GP van Frankrijk zien
    Video: Max Verstappen doet alvast de GP van Frankrijk
  • Aston Martin geflitst
    Nederlander met 246 km per uur geflitst in Frankrijk
  • Nederlandse Urus-rijder verspeelt rijbewijs in Frankrijk

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, frankrijk, laadpaal

Vorig bericht: « Ford ‘mini’ Bronco Sport: de beelden
Volgend bericht: Dit kost de nieuwe Citroën C3 »

Lees Interacties

Reacties

  1. moveyourmind zegt

    10 maart 2020 om 10:47

    C’tes la vie

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      10 maart 2020 om 10:52

      @moveyourmind: c’est*

      Login om te reageren
      • olivier420 zegt

        10 maart 2020 om 11:42

        @boomhauwer: Kijk nog eens goed

        Login om te reageren
        • boomhauwer zegt

          10 maart 2020 om 12:12

          @olivier420: vergezocht.

          Login om te reageren
          • olivier420 zegt

            10 maart 2020 om 18:08

            @boomhauwer: ik moest er wel om lachen . Sorry

            Login om te reageren
  2. sprankel zegt

    10 maart 2020 om 11:00

    Dat is hetzelfde liedje als altijd, het moet zo goedkoop mogelijk, zoveel mogelijk opbrengen en als het fout gaat begint iedereen massaal naar elkaar te wijzen in plaats van gewoon te zeggen dit is de fout die we gemaakt hebben zodat je meteen aan de oplossing kunt beginnen die effectief de basis oorzaak wegneemt.

    Ofwel geeft EVbox duidelijke taal ofwel zwijgen ze, maar komen verklaren dat het door gebrekkig onderhoud komt is zo vaag als iets. En zelfs dan nog, als het ding deftig gemaakt is en over voldoende safety beschikt dan heb je geen incidenten en dan maakt dat onderhoud niet uit. Maar tussen de letters lees je al dat ze een “speciale” configuratie genomen hebben, lees, zo goedkoop mogelijk, waarbij je tussen de “letters” leest, de safety is niet orde wat wil zeggen dat EVtronic een onveilig product op de markt heeft gebracht. Dan komen janken maar de klant wilde het zo, de klant wilt altijd wat en niemand heeft in de ontwerpfase zin in “safety”, opbrengen, zoveel mogelijk en liefst gisteren al. Dan blok je dat ofwel af en ga je voor die safety ofwel doe je zoals nu en ga je los op je bek.

    Begint een mode te worden, over Boeing is het kwestie van tijd of iemand maakt er een film van, van al dat drama en gejank omdat ceo’s niet willen toegeven dat ze geen flauw idee of controle meer hebben op risico’s omdat ze liever naar de financiele cijfers kijken in hun ivoren toren en de ingenieurs maar moeten zorgen dat het gebeurd. Tot het fout loopt natuurlijk en het bedrijf zich op het randje van de afgrond begeeft maar tegen dan zijn de goede ingenieurs het al lang afgetrapt. Als je cash geld hebt, het is het moment om Airbus aandelen te kopen.

    Overigens, welk onderhoud heeft een laadpaal dan wel nodig? Behalve de stekkers en de kabels die afzien door gebruikersschade aan de buitenkant en nazien dat je massa/aarde/neuter zonder roest of oxidatie is en dat er geen halve dierentuin in de paal zit, wat dan? En wees een beetje slim, je wilt niet een technieker naar iedere paal sturen, steek er geavanceerde diagnostische functies in zodat je een alarm krijgt als er plots stroom door de aarding / massa begint te lopen en een bewegingssensor als er iets beweegt aan de binnenkant

    Login om te reageren
    • barendbotje zegt

      10 maart 2020 om 11:03

      Verveel je je tijdens je quarantaine mogelijk?

      Login om te reageren
    • leonardodiecabrio zegt

      10 maart 2020 om 11:25

      @sprankel: Mand!

      Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      10 maart 2020 om 12:35

      @sprankel: aan het thuiswerken, tijd zat.

      Login om te reageren
  3. geelbarrel zegt

    10 maart 2020 om 11:11

    Verkapte overheidsmaatregel tegen verspreiding van coronavirus….

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      10 maart 2020 om 11:22

      @geelbarrel: dan zouden de benzinepompen ook plat moeten liggen als je daar echt op in wilt spelen

      Login om te reageren
    • onlyporscheman zegt

      10 maart 2020 om 15:44

      @geelbarrel: aluhoedje?

      Login om te reageren
  4. wimof zegt

    10 maart 2020 om 11:33

    Ofwel betalen we een “dikke” prijs voor degelijk materiaal ofwel kopen we “brol” aan een goedkopere prijs doch veel te duur voor wat het waard is.
    Les Français zijn goed in het leuk verpakken en te ontwerpen maar uitvoeren zou niet aan hun besteed mogen worden.
    Terloops, heb je al eens van kortbij bekeken hoe ze hun woningen optrekken en afwerken?

    Login om te reageren
    • bbjorn zegt

      10 maart 2020 om 18:12

      @wimof: jupp, woon en werk in La France, laten we zeggen dat ze een interessante bouw/werkstijl hebben?

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        10 maart 2020 om 18:39

        Op een plaatje ziet het eindresultaat er wel goed uit, een beetje zoals hun auto’s.

        Login om te reageren
  5. ty5550 zegt

    10 maart 2020 om 11:43

    Gelukkig is het geen vakantie

    Login om te reageren
  6. flutterby zegt

    10 maart 2020 om 12:18

    (Snel)laders in Frankrijk zijn altijd al een ramp geweest qua betrouwbaarheid, om van de snelheid van de laders nog te zwijgen. Fastned doet dat toch veel beter.

    Login om te reageren
  7. koeberg zegt

    10 maart 2020 om 12:38

    Nou ja, we gaan moment toch nergens heen. Vervelend voor de Fransen (met een EV).

    Login om te reageren
  8. frank2b zegt

    10 maart 2020 om 16:39

    Fransen, onderhoud en elektriciteit.

    Een ongelukkige combinatie…..

    Login om te reageren
  9. hingenine zegt

    10 maart 2020 om 17:33

    Veel plezier op vakantie met je Model 3… of Leaf…

    Login om te reageren
  10. galgootje zegt

    10 maart 2020 om 21:48

    @britt: verklaart -> verklaard in alinea izivia.

    Login om te reageren
  11. z3cabby zegt

    11 maart 2020 om 07:05

    Jippie, taalles.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North