• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

GTM is overgenomen door Potenza Sports Cars

Auteur: autoblogger, gepost 10 december 2007 om 13:49 – 19 Reacties

GTM

GTM Cars Ltd., bekend van oa de Libra GT, Spyder Convertible en 40TR Concept, is overgenomen door Potenza Sports Cars. Dit bedrijf is ook eigenaar van Westfield Sportscars en dat maakt het zeer interessant om eea te hergebruiken. Ook zal men op die manier samen de research-kosten kunnen drukken.

GTM viert dit jaar haar veertigste verjaardag. Net zoals Westfield opereert GTM in een niche waarbij zowel complete auto’s als DIY kits worden aangeboden. David Keene, de ex-eigenaar van GTM, heeft vertrouwen in de samenwerking: “GTM will benefit from the company’s excellent sales and marketing outlets worldwide. The acquisition will enable us to develop a stable of high premium marques in the sportscar industry.”

GTM Cars Ltd., has taken new ownership under the parent company Potenza Sports Cars, owners of Westfield Sportscars. With the resulting combined research and performance enhancing technology, along with investment into current and future GTM products, Potenza promises a bright future for GTM.

David Keene will join the board of Potenza Sports Cars as a Non Executive Director. Dr Paul Faithfull will become Managing Director of GTM. Expressing his delight at taking over this responsibility, Paul said GTM’s association with Potenza Sports Cars and its dealership network will allow the company to significantly increase its market presence in the niche sports car sector. He said: “The investment in GTM will allow us to build on the company’s superb reputation, developing the existing product range and realizing new products based on the Ballista GT and 40TR concept cars.”

Ook interessant!

  • Video: burnouts bij Cars en Coffee zijn nooit een succes
  • Een retro Defender: zo moet het dus niet
  • Te koop: een zeldzame en onbekende roadster occasion
  • BMW M onthult een lading nieuwe MotoGP safety cars

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

gtm, Lichtgewicht, westfield

Vorig bericht: « Rijtest: Hummer H3 3.7 Adventure
Volgend bericht: Impressie 2009 Lancia Aurelia »

Lees Interacties

Reacties

  1. vla zegt

    10 december 2007 om 13:51

    ik denk dat jullie reclame van gaspedaal.nl wat uitgelopen is…

    Login om te reageren
  2. Susp1cious zegt

    10 december 2007 om 13:51

    Dit is een beetje een cliche opmerking. Maar dit is echt de zoveelste kit/kleine sportwagen. Voegt dit wat toe? Denk ’t niet.

    Login om te reageren
  3. Klassiekerrally zegt

    10 december 2007 om 14:01

    @ Susp1cious: dat zie je verkeerd. Dit merk is al 40 jaar oud. De andere merken zijn dus ‘de zoveelste’ ;)

    Login om te reageren
  4. Susp1cious zegt

    10 december 2007 om 14:10

    @ Klassiekerrally

    Dan pas ik mijn mening enigzins aan :-). Wat ik dan echter nog wel wil opmerken is dat de concurrentie moordend is in deze niche. En sterke concurrentie is juist niet kenmerkend voor nichemarkten. Het doel van een niche aanboren is om onder concurrentie uit te komen. Ik hoop dat deze oude producent dan toch weet te overleven. De fusie maakt de kans inderdaad wel groter.

    Login om te reageren
  5. R. zegt

    10 december 2007 om 15:10

    aixam coupé??

    Login om te reageren
  6. Juicie zegt

    10 december 2007 om 16:13

    Ik heb vorig jaar met een GTM mogen meerijden op circuit Zolder. En ik moet zeggen dat menig miljarden bedrijf zoals porsche moeite had met die GTM’s bijhouden. Ik hoop dat uit de samenwerking mooie auto’s voort komen, ben zeker van plan eens mijn eigen bommetje op wielen te bouwen. Ik denk dat de grote firmas iets kunnen leren van dit soort auto bouwers. Eenvoudige betrouwbare techniek, laag gewicht, geen overdreven techniek en een relatief lage prijs.

    Door dit soort bedrijven kan de ECHTE auto liefhebber met een niet zo goed gevulde broekzak hard gaan op het circuit en blijft deze hobby niet uitsluitend voor dikke speknekken in hun 3 ton kostende italiaanse schoonheden die ze bij de eerste de beste bocht in de vangrails parkeren.

    Hulde voor de kleine autobouwers op deze aardbol.

    Login om te reageren
  7. Citrofiel evil twin zegt

    10 december 2007 om 18:09

    Die GTM Libra lijkt precies op een mini 8C competitzione (in de positieve zin).

    Login om te reageren
  8. R. zegt

    10 december 2007 om 18:33

    hoe oud is dit model eigenlijk?
    voor of na de Alfa gemaakt?

    Login om te reageren
  9. bran zegt

    10 december 2007 om 18:50

    lelijk ding

    Login om te reageren
  10. apos zegt

    10 december 2007 om 19:08

    loopt al een jaar of 6/8 mee
    alfa is dus niet zo origineel, hahahahaha
    Klopt niet helemaal, ik heb allebeide gezien, op deze foto lijkt hij inderdaad
    een beetje op de alfa. Alleen de proportie’s zijn heel anders.

    fantastische auto’s
    getekend door Richard Oakes topdesigner
    tekende ook de nova / sterling / eagle SS

    Login om te reageren
  11. Rob USA zegt

    10 december 2007 om 19:09

    @Evil twin:Precies, oranje streepje uit de achterlichten en klaar! :)
    Jammer voor al die alfisten die deze auto de mooiste auto ooit en 20 jaar in de toekomst ?? vinden!

    Login om te reageren
  12. dekster zegt

    10 december 2007 om 20:00

    GTM, is dat niet van factory five? (corba en daytona replica’s)

    Login om te reageren
  13. Harry zegt

    11 december 2007 om 11:16

    GTM… Leuke auto, care to race? Daag iedere porscherijder uit voor een trackday of een street event. Pinkslips..!

    Login om te reageren
  14. Bertram zegt

    23 december 2007 om 10:00

    Zéér goed nieuws voor GTM, de vorige eigenaar heeft niet meer gedaan dan een paar cosmetische wijzigingen én de lancering van twee prototypes die wat mij betreft op voorhand al gedoemd waren te mislukken. Westfield zal beter in staat zijn om de auto’s door te ontwikkelen én Westfield heeft tenminste een importeur in Nederland.

    @Susp1cious: De GTM Libra is een van de weinige kitcars die nog enigszins geschikt is voor dagelijks gebruik. Nee, ik ben er niet maf genoeg voor, ik gebruik mijn GTM Libra (één van de vier in Nederland waarvan er 2 nog in aanbouw zijn) écht niet om naar mijn werk te rijden. Maar als ik moest kiezen tussen een Seven en de Libra, dan wist ik het wel…

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    23 december 2007 om 10:10

    @Bertram: wil je de auto een keer uitlenen voor een rijimpressie op Autoblog? Mail me maar eens, als je daar aan mee wil werken. Is weer eens wat anders :-)

    Login om te reageren
  16. Snelheidsdrempel zegt

    2 januari 2008 om 17:29

    @woody. Heb ook een libra. Uitlenen gaat niet gebeuren, een rondje mee kan altijd… (bel even een vriendje met een porsche en reserveer een uurtje track, gaan we kijken wie er harder gaat. Jij al klaar met bouwen Bertram? (audi blok was het toch?)

    Login om te reageren
  17. Bertram zegt

    6 januari 2008 om 11:28

    @WOoOdy: Uitlenen…. Mijn enthousiasme om mijn Libra aan jullie uit te lenen is eerlijk gezegd niet zo groot. Er zit tussen de 2500 en 3000 uur werk in mijn Libra, misschien kun je je voorstellen dat ik er een beetje zuinig op ben??

    @Snelheidsdrempel: Audi inderdaad, zie http://www.gtmlibra.nl voor details. Zou je me even willen mailen op info _at_ gtmlibra.nl ?? ‘Snelheidsdrempel’ zegt me niet zoveel, wil even weten wie je bent…

    Login om te reageren
  18. w0o0dy zegt

    6 januari 2008 om 11:39

    @Bertram: zonder meer begrijpelijk, maar misschien is een rij-impressie (een ander soort artikel zou ook kunnen) met zo’n auto wel een leuke aanvulling op het “normale aanbod” op Autoblog .. Ik weet niet of jullie het filmpje van de Ariel Atom hebben gezien? Dat was ook iemands privé auto.

    Login om te reageren
  19. Snelheidsdrempel zegt

    1 februari 2008 om 15:55

    Nou kennelijk geen animo om eens op een track te gaan stoeien… Zuinigheid van de kant van autoblog?

    Bertram, rij jij al met de jouwe? Allicht komen we elkaar eens toevallig ergens tegen. Zi enog geen trackdays op de agenda staan, mocht er iets zijn dan ga ik denk ik wel even kijken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North