Hoewel men in Ingolstadt de typenaam ‘RS8’ wel in handen heeft/had, is het embleempje nooit officieel op de zakenlimo geplakt. Een S8 is meer dan genoeg en Quattro GmbH belasten met de taak een bruter exemplaar te maken, daar is schijnbaar geen markt voor. Wie er dus toch een wil, is aangewezen op de tuningmarkt.
Daar komen we terecht bij dit zwarte exemplaar van TC Concepts. Tegenwoordig gooit deze tuner heel graag koolstofvezel door het interieur van een R8 of maken ze X6’jes nog netvlies-tergender dan standaard, in 2008 gingen ze aan de slag met een S8 om daar een heuse ‘RS8’ van te maken. Inclusief kloppende badges – zelfs op de motorafdekplaat.
De regelmatig gespotte auto is voorzien van een nieuw uitlaatsysteem –hier te horen– en 22-inch velgen met een pinstripe in de rand. Een ietwat aangepaste achterbumper, zijspiegels en een interieur vol alcantara & nappaleer kon er ook nog wel vanaf, samen met een verfpot rode lak op het dashboard om de foutheid nog eens fijntjes te benadrukken.
Kopon? Even een bezoekje brengen aan onze zuiderburen, daar wordt de S8 met een dosis nep-R aangeboden voor 45 mille. Bij het vermogen is ‘370 kW (503 PK)’ ingevuld, wat betekent dat de V10 is gekieteld en 53 pk extra biedt. Advertentie HIER.
Voor betere foto’s: check deze Autojunk-spot (en zoek de verschillen met nu)!
Het interieur is iets te
@jay448: Rood…
@jay448: …rood?
@jay448: patserig?
Toch vind ik het jammer dat Audi geen RS8 maakt. Dat er een markt voor is, is te zien aan de S 63/65 AMG.
@kickass: Ja, prop er gewoon 800pk in audi!
@kickass: Die grote powersedans zijn misschien 0.001% van de omzet van die merken. Die dingen worden gewoon gemaakt de prestige, het zal ongetwijfeld wel verkopen maar het is de moeite niet waard, zeker niet met de A8 W12.
@xilver: Da’s waar. En hij zal ook enigszins als concurrentie werken voor de S8.
@kickass: verschillende karakters. De S4/RS4 en S6/RS6 spreken ook verschillende groepen aan en zitten dus niet in elkaars vaarwater.
Verder zijn dergelijke modellen natuurlijk uitstekende uithangborden voor een fabrikant. Wellicht is er een markt voor, al zal die klein zijn. Er zal vast al eens iemand bij VAG bekeken hebben wat de kosten / baten zijn.
@awesome: ik denk dat er met de huidige audi’s geen rs8 nodig is. De s8 kun je al aardig mee doortrappen en als je echt iets groots en sportiefs wil kun je beter gaan voor de nieuwe rs7 of q7 v12 TDI?
@leandro: RS7?
@kickass: Je zou dan hetzelfde kunnen stellen over een S65 AMG en S63 AMG.
@xilver: Ze produceren die dikke dingen om te zorgen dat ze 1- een naam krijgen 2- om meer AMG-pakketjes te verkopen, kost zomaar 5k voor wat plastic/aluminium?
Zal me niets verbazen als er op de 65’s verlies gemaakt wordt. Kijk Maybach, ook weg (tijdelijk).
@maxx1: Het lijkt me sterk dat Mercedes verlies maakt op hun S65, ze gebruiken dezelfde motoren voor de CL65 en de G65, dus dat spaart wat. Ik geloof nooit dat het zoveel meer kost dan de productie van een S500 (afgezien van de motor dan misschien).
@xilver: nou ja V12 is al langer in het spel bij Mercedes. Wordt alleen telkens wat opgeschroeft. Hoeveel mensen kopen nou een 65 denk je dan? 63 is eigenlijk net zo snel en echt heel erg veel goedkoper. 65 is voor de echte rijken. Daar zijn er niet zo heel veel van..
@kickass: geen markt voor :( S65 amg verkoopt ook dramatisch. 100.000 euro meer als de S63. En dat is het niet direct waard. S63 amg is vergelijkbaar met S8 dus een overtreffende trap is totaal onnodig
Ziet er weer ouderwets niet uit
Zoals Audi hierboven zelf zegt: ik zou eerst de nieuwe A3 checken.
@rikus: Ben jij monteur dan?
@norge: zien alleen monteurs de advertenties?
Nee, een RS8 gaat gewoon te ver. Een S8 kan nog.
vreselijk ding trouwens.
Die mat is ook mooi pasvorm :’)
Het enige wat ik geslaagd vindt, zijn de achterlichten. Voor de rest hoef ik deze neppert niet.
@Carreza: vind*
Beetje een Penozen bak. Een standaard S8 kan ik wel waarderen. Maar doe mij maar een Maserati Quattroporte.
Een RS versie heeft 2 ovalen uitlaten (behalve de rs3).
Zou beter zijn geweest om dan op deze S8 2 ovalen uitlaten te monteren.
Beter nieuwe S8 kopen… Wel iets duurder, maar goed. Deze tuner had toch moeten weten dat RS modellen 2 grote ovale pijpen hebben.
Deze is echt zwaar faud patrick..
Toch blijf ik deze generatie mooier vinden dan de nieuwe… (wat word ik toch oud :D)
@masterstig: helemaal mee-eens. Stiekem vind ik het model hiervoor ook nog echt bijzonder
@maxx1: Klopt, ik ook. Oudere Audi’s hebben gewoon wat meer…tja, wat eigenlijk? Maar ondanks die mysterie rij ik liever een oudere Audi in sommige gevallen (zoals de A8).
@masterstig: ik ook hoor! Al in heel veel modellen meegereden en types! S8 met V10 is wel snel maar hoor je nauwlijks en de versnellingsbak hakt. Voorgaande S8 met V8 schakelde fijner, was natuurlijk niet sneller en het verbruik/prijs was debiel. Slechte remblokken/schijven, 220 naar 100 en je kan de schijven vervangen. Ik noem even een optie als alcantara dakhemel –> 10 000 gulden en een nieuwprijs van 300.000 gulden. Dat was een auto! toendertijd, was als nu een Bugatti!
@maxx1: Haha, debiel maar prachtig zulke opties! :D
Mooie Passat.
Ze hadden ander uitlaat systeem moeten gebruiken. Kleinere uitlaten en dan ovaal zoals we zien bij de RS serie. Meer vermogen –> 550pk/600pk. Die spuuglelijke motorkappen weglaten en zorgen voor normale automatten
Op het nieuwe model A8 zou het wel leuk zijn. Waarom niet een V8 twinturbo of een V10 met turbo of supercharger?? 760 BMW en S65/63 bestaan toch ook? Een supertouring is het dan, lijkt me heerlijk om mee Europa tour te doen van 4 weken
@mightymike: Volgens mij is die er al gewoon. Die heet S8, toevallig. Met V8 en turbos…..
http://www.abhd.nl/video/audi-s8-rijtest/
@Burdy: ja maar natuurlijk met des betreffend extra vermogen;) niet 450 pk ofzo maar 650. RS6 vermogen
Is voor sommige mensen een beetje lastig als je een S8 en een R8 hebt. Als je dan ook nog een RS8 hebt, wordt het helemaal lastig. Niet voor de mensen die op deze site komen, mag ik hopen.
@Burdy:
Zolang de S8 4 deuren heeft zal het nog net lukken van het verschil te spotten maar moest men ooit de R8 als ‘4deurs coupe’ uitbrengen gaat iedereen hier toch ook moeite hebben.
Hadden ze beter de biturbo W12 van de Continental erin kunnen lepelen. Dan had je echt iets orgineels gehad. En oja, wat minter optische tuning is ook geen overbodige luxe.
S3/RS3 S4/RS4 S6/RS6 S8/… You do the math
nog meer customizen. ik wacht op een RS8 avant. the ultimate family wagon!
Dead ugly
Vond de S8 V10 wel een mooie wagen eigenlijk.
Bij die serie hadden ze toch een speciaal audiosysteem van B
Deze vind ik mooier!
Ik vind het vreemd dat audi hier niet lastig over doet.
Verder is een S8 toch al meer dan vlot genoeg, waarom een RS8 maken. Die wagen zou zo absurd moeten zijn om sneller te zijn dan een RS6 dat het volgens mij gewoon niet kosten-efficient zou zijn om er eentje te maken.
Ook kunnen ze S8 D2 nooit overtreffen.
Kijk die heerlijke smoel en mooie rode interieur
Maar ze laten er wel het lelijke origineel stuurwiel in zitten.. Optisch langs buiten vind ik hem wel AF.
How black, THIS black!
@Stijn Torfs:
trouwens ook geen RS noch S line stoelen..
Konden ze toch beter aanpakken, niet?
Fout van het hoogste niveau.