• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hadden ontwerpers Astra en Milano dezelfde tekenleraar?

Auteur: Dennis, gepost 14 juli 2009 om 22:31 – 92 Reacties

Opel Astra vs Alfa Romeo Milano


Denk aan een Opel en denk dan aan een Alfa Romeo. Ongetwijfeld roept dat een compleet ander beeld op. Maar is dat met de nieuwe Opel Astra en eveneens nieuwe Alfa Romeo Milano nog wel terecht?

Het gaat veel te ver om te roepen dat de auto’s klonen van elkaar zijn en tenzij je zwaar onder invloed van drank, drugs of medicijnen bent (of een willekeurige combinatie daarvan), zul je ze nooit met elkaar verwarren. En toch, wanneer je de auto’s naast elkaar zet, vertonen ze in het ontwerp van het lijnenspel op het oog een aantal gelijkenissen. Het zou kunnen zijn dat de ontwerpers van de Opel Astra en de Alfa Romeo Milano vroeger dezelfde tekenleraar hadden (een Chinees?), maar toeval ligt in dit geval meer voor de hand. (via: carscoop)

Opel Astra vs Alfa Romeo Milano

Opel Astra vs Alfa Romeo Milano

Opel Astra vs Alfa Romeo Milano

Opel Astra vs Alfa Romeo Milano

Ook interessant!

  • Opel Astra Stationwagon
    Opel Astra Stationwagon maakt crossovers overbodig
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Duurste Astra GSI
    Duurste Astra GSI van Marktplaats is gave tijdmachine
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, astra, milano, Opel

Vorig bericht: « Lokale Kia dealer doneert een Soul aan de Britse politie
Volgend bericht: Tata Nano haalt EU crashtest »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mean_Green zegt

    14 juli 2009 om 22:35

    Die daklijn en de c-stijl in combinatie met de achterruit zie je wel meer, zie bijvoorbeeld Ford Fiesta 5 deurs.

    Login om te reageren
  2. Klassiekerrally zegt

    14 juli 2009 om 22:35

    Brrr… Wat een horrorscenario… Gelukkig is dit een slechte droom en word ik zo wakker.

    Want het kan toch niet zijn dat de Insignia een eerste model is in een REEKS van mooie Opels? Die Kadett Astra op die gedroomde foto’s ziet er ook al heel fatsoenlijk uit.

    *knijpt zichzelf met een nijptang*

    AUW!!!! :twisted:

    Login om te reageren
  3. riichlover zegt

    14 juli 2009 om 22:36

    Haha, inderdaad veel gelijkenissen!
    Normaal houd ik niet zo van Alfa’s, maar deze vind ik toch echt mooi. Ook vind ik hem mooier dan de Opel Astra, wat ook geen lelijke auto is.

    Login om te reageren
  4. hape zegt

    14 juli 2009 om 22:36

    Mmmja… ze hebben allebei 4 wielen…. maar voor de rest??

    Login om te reageren
  5. Roland zegt

    14 juli 2009 om 22:38

    Mooi hoe die achterdeurlijn van de Astra doorloopt in de D-stijl (op de derde foto van boven). Astra is mooi, lijkt ook iets gestrekter/langer dan de Milano. Goed gedaan.

    Login om te reageren
  6. pt0x zegt

    14 juli 2009 om 22:40

    Dit lijkt overdreven veel op elkaar. maar het is tegenwoordig toch zo dat de nieuwe auto’s in het segment van de astra en milano erg op elkaar lijken. Het is blijkbaar normaal. ik vindt het persoonlijk erg jammer. Alhoewel ik de Alfa uit dit onderwerp toch veel meer onderscheid vindt hebben van de rest dan de opel.
    Want zet deze opel is naast een nieuwe megane, ibiza, etc. en je ziet vergelijkingen. De alfa blijft nog steeds onderscheiden door de voorkant.

    Login om te reageren
  7. riichlover zegt

    14 juli 2009 om 22:42

    @ pt0x

    Daar heb je een punt…

    Login om te reageren
  8. Autogek zegt

    14 juli 2009 om 22:43

    Ik vind de Astra gewoon een copie van de Megane.

    Login om te reageren
  9. HaveMercy zegt

    14 juli 2009 om 22:46

    Hate to say it, maar die Opel ziet er stukken beter uit, toch?

    Login om te reageren
  10. Duidelijk zegt

    14 juli 2009 om 22:46

    RAMP!! Gelukkig dat ik nooit een keuze zou moeten maken tussen een alfa of een franse… sowieso een alfa

    Login om te reageren
  11. jdm zegt

    14 juli 2009 om 22:47

    En dan zeggen ze dat Chinezen rippen, fail! beide iig afschuwlijk

    Login om te reageren
  12. Headhunterz zegt

    14 juli 2009 om 22:55

    dan vind ik toch de Opel er beter uitzien, maar ach laten we het eindresultaat van de Alfa maar eerst eens afwachten ;)

    Login om te reageren
  13. Timmie zegt

    14 juli 2009 om 23:00

    Ik denk eerder dat ze bij Alfa afgekeken hebben bij Opel omdat die laatste meer succes heeft!

    Login om te reageren
  14. Gebruikjeoogkasten zegt

    14 juli 2009 om 23:01

    Seat jat ook al jaren de achterkant van de alfas dus dit is niks nieuws.

    Login om te reageren
  15. Ton zegt

    14 juli 2009 om 23:05

    Jongens Jongens,
    Wat is dit nou dan? mensen beginnen gewoon te zeuren dat auto’s op elkaar lijken.
    Let eens op die knik in het raam van de opel (zij achteruit) BMW
    Let eens op het logo van Opel, das gewoon 1/4e van het Audi logo met een kras er door!
    Dat antennetje van OPEL, CHEAP ASS BMW.

    Auto’s lijken al jaren op elkaar, kijk maar naar de Ka en Corsa.
    Tis alleen toevallig dat altijd opel of seat erbij is betrokken!

    Login om te reageren
  16. F355GTB zegt

    14 juli 2009 om 23:07

    Tsja… echt nieuw is het niet. Bij de Seat Leon en de vorige Seat Ibiza was ook duidelijk te zien dat er inspiratie uit de Alfa Romeo 147 verwerkt was in de ontwerpen. Nou staat mij ook bij dat die ontwerper eerst voor Alfa Romeo werkte.
    http://www.carpages.co.uk/seat/seat_images/seat_leon_cupra_rear_15_06_07.jpg
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8f/Seat_Ibiza_3_rear_20071004.jpg
    http://www.carpages.co.uk/alfa_romeo/alfa_romeo_images/alfa_romeo_147_rear_12_03_05.jpg
    De gelijkenissen zijn moeilijk te ontkennen, lijkt me…

    Login om te reageren
  17. Mo zegt

    14 juli 2009 om 23:08

    Ik vind de Opel mooier dan de Alfa. There I said it.

    Login om te reageren
  18. Bosnia_love zegt

    14 juli 2009 om 23:09

    @ Ptox

    Alhoewel ik de Alfa uit dit onderwerp toch veel meer onderscheid vindt hebben van de rest dan de opel.

    VIND ! ;) denk ik…. ja toch?

    ot.

    njah het boeit mij niet echt, ik zou gewoon de alfa kiezen

    Login om te reageren
  19. Jipino zegt

    14 juli 2009 om 23:10

    Koop een BMW allemaal, die zijn tenminste nog onderscheidend!

    Login om te reageren
  20. Heintje zegt

    14 juli 2009 om 23:13

    Nee, dat je meen je niet! Echt waar, jezus het lijkt wel op een worst! Hu hoe bedoel:
    Eenheidsworst!

    Wat een nachtmerrie. Oh ja, ik ga toch zeggen… de opel is ziet er goed uit!

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    14 juli 2009 om 23:24

    Gelukkig was ik al positief over de Astra. Anders was ik nu vast beschuldigd van merken-bevooroordeeldheid.

    @ Mo; Ik wacht nog op de persfoto’s van de Milano. Persfoto’s vergelijken met amateurfoto’s (stiekem genomen ook nog) is snel in het voordeel van de goed gelukte persfoto’s.

    Login om te reageren
  22. rotorhead zegt

    14 juli 2009 om 23:35

    Hier, nog zo’n vergelijking:

    vs.

    Login om te reageren
  23. Benjamin1 zegt

    14 juli 2009 om 23:36

    Het enige verschil is dat de astra altijd met wieldoppen op straat rijdt en de Alfa met dikke 19 inch porno’s.

    Login om te reageren
  24. shrink zegt

    14 juli 2009 om 23:36

    Volgens mij is de Milano echt een slag kleiner dan de Astra.

    Login om te reageren
  25. Freewarefreak zegt

    14 juli 2009 om 23:43

    Ze lijken inderdaad op elkaar, maar ja welke auto in dit segment is nog volstrekt uniek? Geen één toch? Ze delen altijd wel design elementen met elkaar.

    Aan de andere kant moet je niet vergeten dat dit de volume modellen van de fabrikanten zijn. Zo’n design moet dus aanslaan bij de algemene smaak. En niet alleen bepaalde type mensen trekken, dan zijn de verkoopaantallen te laag. En tsja… dat creërt nou eenmaal eenheidsworst.

    Want iedereen wil goed verkopen, dus… wat bij een ander werkt….

    Login om te reageren
  26. Laue zegt

    14 juli 2009 om 23:49

    =waarschuwing fanboy reactie=
    @ Freewarefreak

    ik vind mijn dodge caliber toch echt een stuk unieker dan de gemiddelde astra,golf,milano,focus enz enz.

    maarja dat zou wel de reden zijn dat hij voor geen meter verkoopt zoals je al aangeeft.

    Login om te reageren
  27. Joost zegt

    14 juli 2009 om 23:53

    @Rotorhead

    Daar heb je het tch verkeerd. Het is appels met peren vergelijken, niet appels met biggen.

    Login om te reageren
  28. erikkie zegt

    15 juli 2009 om 00:20

    @ Laue: een caliber is zeker een unieke auto, maar helaas niet alleen vanwege zijn uiterlijk: http://www.autoblog.nl/archive/2009/07/09/honda-insight-is-de-meest-teleurstellende-honda-in-lange-tijd

    Login om te reageren
  29. kowalsk zegt

    15 juli 2009 om 00:33

    Beide ontwerpen schokten mij:
    ‘Holy shit een bijna mooie Opel?!’
    ‘Holy shit een lelijke Alfa?!’

    @ Joost:

    Hehehe mooie opmerking ;)

    Login om te reageren
  30. The_12oach zegt

    15 juli 2009 om 00:35

    Beide vind ik het prachtige auto’s

    Login om te reageren
  31. ivanadrive zegt

    15 juli 2009 om 00:36

    Design (en kunst ook trouwens) zit vol jatwerk. Een goeie designer kiest gewoon beter en sneller de juiste inspiratiebronnen (kwestie van de trends te kunnen voorspellen) en is wat beter in het ‘interpreteren’ van die bronnen in zijn eigen creatie.

    Aan auto’s werken een heel legertje van designers, trendwatchers, ingenieurs, marketeers, enz. Het is niet ongewoon dat aparte teams tot gelijkaardige conclusies komen.

    Login om te reageren
  32. Pompelmoes zegt

    15 juli 2009 om 00:45

    Er is inderdaad gelijkenis.
    Ze hebben allebij 4 wielen, deuren, hun merklogo staat precies in het midden van de kofferklep en de gril, en de grootste gelijkenis van alles is dat ze er allebij zeer mooi uitzien.

    Obama staat voor Change en dat hebben Opel en Alfa Romeo allebij (zeer goed) gedaan. Daar kan VW nog wat van leren.

    Login om te reageren
  33. Pieter-Jan zegt

    15 juli 2009 om 00:48

    Globalisering is nefast voor diversiteit op alle vlakken. Veralgemeende opleidingen, zelfde invloeden, zelfde doelpubliek, zelfde market research,… Uiteindelijk word alles dezelfde schakering van saai grijs.

    Login om te reageren
  34. DafMaf zegt

    15 juli 2009 om 01:16

    @Pieter-Jan
    Welk een pessimisme! Nochtans hebben mensen genuanceerde meningen en een diversiteit aan smaken.

    Login om te reageren
  35. MCW zegt

    15 juli 2009 om 01:35

    De gebogen lijn op de achterkant is trouwens gewoon overgenomen van de huidige Astra. De nieuwe Astra lijkt meer een kopie van de Mazda3 en Seat Leon. De zijkanten vind ik namelijk verder wel meevallen met de Alfa. Die hebben gewoon beide de standaard (dak)belijning zoals ook de Bravo en Megane heeft

    Login om te reageren
  36. Ricosuave zegt

    15 juli 2009 om 03:15

    Dan was de beste man in een betere bui toen hij de Astra tekende want die ziet er een stuk beter uit!

    Login om te reageren
  37. Orichy zegt

    15 juli 2009 om 07:15

    Beste mensen, zijn wij vergeten dat de merken, ten tijde dat deze auto’s in de eerste ontwikkelingfases zaten, samenwerkte om de kosten te drukken, ten behoeve van de kostprijsreductie, later zijn de wegen gescheiden, maar dan zijn de auto’s het prototype-stadia al voorbij en kun je niet zo maar het ontwerp sterk wijzigen.
    Ja, de Astra is groter, dan de Milano, de Milano zit in de buurt van de Bravo, de Astra zit in de buurt van de Delta. Allemaal op de zelfde bodemplaat ontworpen, maar Opel en Fiat, eigenaar van Alfa Romeo en Lancia, trokken beide hun eigen plan.

    Login om te reageren
  38. Dreke zegt

    15 juli 2009 om 07:49

    Man o man…
    Kijk eens goed naar de detaillijnen, i.p.v. de algemene contouren.

    “ze in het ontwerp van het lijnenspel op het oog een aantal gelijkenissen”

    Beetje Gele Raaf stijl, dramatische kop en een (meer) genuanceerde tekst.

    Login om te reageren
  39. markieanta zegt

    15 juli 2009 om 08:29

    @ptox, even een klein geheimpje, een Seat Ibiza is qua formaat en dergelijke van een heel andere klasse dan een Renault Megane, Ford Focus of een VW golf.
    Probeer een Ibiza voor het gemak eens met een Clio, Fiesta of Polo(Oh ja, dit is een Ibiza) te vergelijken…

    Doch qua vorm lijkt de gemiddelde wagen uit dat segment, met andere woorden, de hatchback over het algemeen, vrij veel op elkaar en moet je jezelf als fabrikant vooral onderscheiden in lijnenspel en de voor- en achterkant.
    Ook in verband met de veiligheid e.d. moeten fabrikanten zich haast aan bepaalde vormen houden tenslotte.

    Login om te reageren
  40. Harold zegt

    15 juli 2009 om 08:37

    Zijn beiden wel OK. Ontwerp is typisch deze tijd.

    Login om te reageren
  41. Ilquadrifoglio zegt

    15 juli 2009 om 08:37

    Alleen de contouren lijken slechts op elkaar. Dit is gewoon het gevolg van een designtrend. Het is trouwens wel mooi te zien dat de Milano een mooi breed en laag profiel heeft.

    De Milano maakt overigens geen gebruik van het Bravo platform. Het platform van de Milano is voor 90% nieuw.

    Login om te reageren
  42. oniwo zegt

    15 juli 2009 om 08:41

    Uitzonderlijk gaat in dit geval mijn voorkeur toch wel naar de Opel uit. Als het interieur gelijkaardig is aan dat van de Insigna is het een geslaagde wagen wat mij betreft. De voorkant van Milano vind ik teveel op de mito lijken, lelijk dus.

    Login om te reageren
  43. S2000 zegt

    15 juli 2009 om 09:05

    Zeer relatief allemaal. ’t is maar hoe je het bekijkt.

    Login om te reageren
  44. lautje23 zegt

    15 juli 2009 om 09:11

    Alleen de contouren lijken slechts op elkaar… ?? Wat een onzin: het is toch duidelijk dat ze teveel op elkaar lijken ? O.k. de achterlichten van de Alfa zijn wat gestrekter en de koplampen anders, maar vooral rond de achterportier/ c-ruitje lijken deze auto’s i.d.d. op elkaar. OVERIGENS net als de Hyundai i30 vs de Ibiza en trouwens ook de Megane en de nieuwe Mazda 3. erg jammer.
    En ook namens mij: ik ben geen Opelfan, maar de Opel lijkt mij ook iets ausgewogener dan de Alfa… En dat vind ik eigenlijk jammer.. Iemand merkte terecht op: in de praktijk zal de getoonde Asma veel kleinere wielen hebben, waardoor het effect weer wat minder is..

    Login om te reageren
  45. KoguchiPower zegt

    15 juli 2009 om 09:47

    Deze vinden mensen dan niet op elkaar lijken maar ze zien wel een Mercedes in een Lexus e.d.? :S

    I rest my case :)

    Login om te reageren
  46. Lucb zegt

    15 juli 2009 om 09:51

    De vormen zijn wel gelijk, maar er zijn toch wel grote verschillen. Ze zullen in elk geval niet bij elkaar hebben afgekeken. Ik kies de Astra, de achterlichten zijn net wat meer in verhouding.

    Login om te reageren
  47. Smokin zegt

    15 juli 2009 om 09:57

    @Laue:

    De Dodge Caliber is zeker een vrij unieke verschijning in Nederland.

    En daar is ook een reden voor….

    Login om te reageren
  48. KoguchiPower zegt

    15 juli 2009 om 09:58

    Dat de vorm op elkaar lijken kan best wel eens voorkomen natuurlijk, maar dit lijkt toch sterk op een 1:1 kopie… Veel van de lijnen komen precies overeen. (Alleen achterruit is wat puntiger, achterlichten zijn wa slanker en de kenteken plaats is gespiegeld)

    Login om te reageren
  49. Ilquadrifoglio zegt

    15 juli 2009 om 10:05

    @ KoguchiPower

    Jij denkt aan een conspiracy? :P

    De vraag is dan wie zich schuldig heeft gemaakt aan diefstal. Gezien het feit dat de Milano al 3 jaar bij FGA op de plank ligt…

    Login om te reageren
  50. Smokin zegt

    15 juli 2009 om 10:16

    @KoguchiPower:

    “en de kenteken plaats is gespiegeld” – grappig inderdaad.

    Het is maar een klein detail, maar da’s nou net wat de Opel er aan de achterkant er wat klein en koddig uit doet zien, en de Alfa net wat breder doet lijken.

    Login om te reageren
  51. mhijnen zegt

    15 juli 2009 om 10:31

    Je kan ook de nieuwe Delta aan dit lijstje toevoegen…

    Login om te reageren
  52. DRU zegt

    15 juli 2009 om 10:32

    Ik zie het niet. wat is hetzelfde?

    Login om te reageren
  53. Kap zegt

    15 juli 2009 om 10:34

    Grootste verschil is dat de Alfa binnen een jaar is weg geroest :lol: en de Astra over 20 jaar nog steeds door petjes zal worden bestuurd :lol:

    Login om te reageren
  54. Ilquadrifoglio zegt

    15 juli 2009 om 10:39

    @ Kap

    Onmogelijk want Alfa Romeo’s zijn vanaf medio jaren ’90 verzinkt. Wel je huiswerk doen ;)

    Login om te reageren
  55. Kap zegt

    15 juli 2009 om 10:45

    @Ilquadrifoglio: maar het blijft een italiaanse auto :lol:

    of het roest weg of het staat stil in verband met een storing :p

    Login om te reageren
  56. Simpson zegt

    15 juli 2009 om 10:48

    als je iets unieks wilt, ga je toch gewoon in een multipla rijden? :mrgreen:

    Login om te reageren
  57. Ilquadrifoglio zegt

    15 juli 2009 om 10:56

    @ Kap

    Je bent niet op de hoogte van de huidige ontwikkelingen? :P

    http://www.autoblog.nl/archive/2009/06/24/jd-power-onderzoek-duitsland-alfa-romeo-op-plaats-twee

    Login om te reageren
  58. Vanquish zegt

    15 juli 2009 om 11:03

    @KochugiPower: Volgens mij teken jij nooit auto’s, wat je nu zegt is onzin. Rotorhead heeft een goed voorbeeld.

    @Kap: Alfa Romeo’s zijn alláng niet meer de auto’s die ze vroeger waren. Plus dat Alfa’s nooit stil stonden, ondanks alle storingen en mankementjes bleven ze áltijd rijden. Emotie he ;).

    Ik zie een globale overeenkomst in de vorm van de achterlichten, verder is het een compleet andere auto. De Alfa heeft stijl, de Astra is gewoon mooi. Meer niet.

    Login om te reageren
  59. Kap zegt

    15 juli 2009 om 11:23

    @Ilquadrifoglio: het gaat in dat onderzoek meer om de beleving en aangezien Alfa’s bijna alleen maar door liefhebbers worden gekocht is het niet zo moeilijk om hoog in dat lijstje te komen staan :P en zegt het weinig over de daadwerkelijke kwaliteit van een auto

    @Vanquish: ik weet het maar toch zul je mij niet in een Italiaan zien alleen al door de verhalen van vrôger. Tegenwoordig worden er geen slechte auto’s meer gemaakt alleen minderwaardige en daar schaar ik nog steeds Alfa onder :lol:

    Login om te reageren
  60. VolvoXCseries zegt

    15 juli 2009 om 11:35

    de Maffia heeft die tekeningen afgeperst :P

    Login om te reageren
  61. 406_v6 zegt

    15 juli 2009 om 11:40

    Nog meer overeenkomsten onder de kap; de “opel” diesels zijn in weze Fiat (dus Alfa) producten….

    Login om te reageren
  62. Ilquadrifoglio zegt

    15 juli 2009 om 11:41

    @ Kap

    Misschien beter het nieuws volgen. De Alfa 159 wordt vreemd genoeg voornamelijk door ‘new customers’ gekocht. ;) Het zal je ook niet ontgaan zijn dat de 159 niet erg in smaak valt bij de Alfisten.

    Login om te reageren
  63. Tadaaa zegt

    15 juli 2009 om 11:48

    @Ilklavertje4: de MiTo ook al niet, waar gaat het heen met Alfa? Mag hopen dat deze Milano wel iets beter gaat verkopen als de MiTo: daarvan waren de verkopen toch wel teleurstellend….

    Login om te reageren
  64. FrankypankyV8 zegt

    15 juli 2009 om 11:49

    Nou,

    Dan verwacht ik dat men zijn mond houdt over “die Chinezen”!
    Een beetje meten met twee maten, als een Lexus op een Mercedes lijkt of welke Aziaat-dan-ook een Europeaan als ‘basis’ heeft!

    OT; Dat komt ervan als je een ‘goedkope’ Chinese ingenieur inhuurt! Ja, die mensen kosten maar 5000 euro per jaar, terwijl ze een HBO-niveau hebben. Maar dan moet je niet over kleinigheden gaan zitten zeuren… ;)

    Login om te reageren
  65. Ilquadrifoglio zegt

    15 juli 2009 om 11:54

    @ Tadaaa

    De Mito verkoopt juist erg goed! Echter is het ook geen auto die direct de Alfisten aanspreekt. Gelukkig maar want Alfa Romeo kan niet alleen op Alfisten bestaan.

    Hier de cijfers over juni voor Nederland:

    Login om te reageren
  66. Kap zegt

    15 juli 2009 om 12:15

    @Ilquadrifoglio: dus alle 7 Alfa 159’s zijn new customers?? ALLE 7!? in juni :lol:

    Login om te reageren
  67. Kap zegt

    15 juli 2009 om 12:16

    @Ilquadrifoglio: MOEWHAHAHAHA

    Login om te reageren
  68. Smokin zegt

    15 juli 2009 om 12:23

    @Kap:

    Wat een frustratie, als kind vroeger een speelgoed Alfaatje willen hebben, maar een Grijze Opeltje van Sinterklaas gekregen?

    Login om te reageren
  69. Ilquadrifoglio zegt

    15 juli 2009 om 12:24

    @ Kap

    Best bizar die 7- stuks inderdaad. Maar ik neem aan dat je de definitie van “voornamelijk” kent?

    Gelukkig maakt de Mito veel goed! :P

    Login om te reageren
  70. Tadaaa zegt

    15 juli 2009 om 12:28

    Voor Alfa-begrippen zal ie waarschijnlijk goed verkopen… hopelijk dat Alfa met de Milano een beetje aantallen gaat maken: de door jou genoemde cijfers voorspelken weinig goeds.

    Login om te reageren
  71. NightRider zegt

    15 juli 2009 om 12:33

    Ik denk dat meningen onder de alfisten zwaar verdeeld zijn met de nieuwe weg die Alfa is ingegaan. De 1 vindt het mooier als er was voortgeborduurd op de 159, en de ander vindt de Mito als startpunt voor de nieuwe modellen weer een succes. Er zullen een hoop liefhebbers overstag gaan, maar ik denk ook nieuwe liefhebbers bijkomen.

    Ik vind het beide mooie auto’s, al oogt de Alfa in mijn optiek een strakkere styling te hebben. De uitgesproken voorkant, ik bedoel je kan zeggen wat je wilt, Alfa verdwijnt niet in het dagelijkse verkeer.
    Als ik de Astra zie, zie ik de megane, en het zal ongetwijveld kwalitatief goed in elkaar zitten. Die 18″ (of die 19″ bij de Insignia) moet kennelijk de doorslagevende factor zijn om de opel te kopen.

    Zet de Alfa maar lekker bij mij voor de deur!

    Login om te reageren
  72. sebastianchubasco zegt

    15 juli 2009 om 12:40

    @NightRider
    je hebt gelijk wat mij betreft, probleem met liefhebbers van een alfa romeo is vaak van nostalgische aard, ik ontkom er ook niet aan, en dan is een nieuwe alfa altijd even slikken.

    Login om te reageren
  73. Mr. Dj M. zegt

    15 juli 2009 om 13:21

    Tja de gelijkenissen vallen moeilijk te ontkennen als je ze zo naast elkaar zet! Nee dit verwacht je niet, maar als we verder gaan graven komen er vast nog meer gelijkenissen naar voren!

    Login om te reageren
  74. Tombnolz zegt

    15 juli 2009 om 13:30

    Dit is niet alleen erg voor Alfa zelf, maar ook voor de Alfa-fanbase.

    Login om te reageren
  75. dummy zegt

    15 juli 2009 om 13:34

    Eerst beide wagens maar eens in het echt van nabij bekijken alvorens conclusies te trekken.

    Login om te reageren
  76. Jan C. zegt

    15 juli 2009 om 13:41

    Veel auto’s met hetzelfde lijnenspel. Megane heeft bijvoorbeeld ook trekjes van deze ontwerpen

    Login om te reageren
  77. Horus zegt

    15 juli 2009 om 14:00

    Net zoals bij iedere andere economische activiteit concurreert ook de automobiel sector door bij andere merken te gaan kijken. Vooral chinezen zijn hier sterk in kijk maar eens op de volgende link:

    http://www.automotoportal.com/photos/chinese-rip-offs-of-western-automakers/9

    Ik vond trouwens dat de audi A5 langs achter ook veel weg had van de BMW 3 coupé

    Login om te reageren
  78. Bob zegt

    15 juli 2009 om 14:19

    In de jaren tachtig kon je tenminste het verschil zien tussen een Kadett en een 33 jammer die eenheidsworst. Valt me vooral van die Italianen zwaar tegen. Ik weet t…word een ouwe lul.

    Login om te reageren
  79. timo. zegt

    15 juli 2009 om 15:49

    Kunnen Opel en Alfa er iets aan doen dat ze allebei zeer goede designers hebben? In tegenstelling tot VW, waarbij een nieuw model eigenlijk gewoon een facelift is en waar bijna elk model geïnspireerd is op de Golf.
    Bij Opel en Alfa weten ze tenminste hoe ze moeten vernieuwen.

    Login om te reageren
  80. Horus zegt

    15 juli 2009 om 16:13

    @ Timo

    Je antwoord is wel een beetje naast de kwestie. Er wordt niet gezegd dat ze slechte disgners hebben enkel dat één van de twee designers duidelijk zijn inspiratie elders is gaan halen. En wat je zegt over VW is volkomen waar, veel modellen lijken op elkaar. Maar dan moet je toch ook eens de alfa’s kijken, die lijken toch ook fel op elkaar als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  81. Smokin zegt

    15 juli 2009 om 16:33

    @Horus:

    Je kunt, lijkt me, niet echt zeggen dat de 159, Mito en GT op elkaar lijken.
    Dat de 159 trekjes heeft van de Brera okay, en de Milano van de Mito lijkt me ook duidelijk, maar er zit toch wel veel variatie in het hele pakket.

    Bij de VAG groep is dat wel anders dan lijkt niet het hele VW pakket op een Golf, maar het Audi en Skoda pakket idem dito. Alleen Seat begint nu eindelijk een eigen gezicht te krijgen, maar daar was ook een Italiaan voor nodig.

    Login om te reageren
  82. BananaFlip zegt

    15 juli 2009 om 18:16

    Dat was nou precies waar ik meteen aan dacht bij die foto’s van de Milano.
    Blijkbaar zijn er dus meer mensen die de gelijkenissen inzien.

    Login om te reageren
  83. 147 zegt

    15 juli 2009 om 18:59

    Afgezien van de achterlichten die inderdaad een overeenkomst in grote lijnen vertonen zijn de lijnen van de Milano echt een een doorontwikkeling van de 147. De achterruit in een punt, de uitsparing voor de kentekenplaat, de lijnvoering van de bumper etc. De Astra is dus gebaseerd op de 147 ;)

    @Smokin: welke Italiaan bedoel je? Walter de Silva (komt van Alfa) is Spanjaard en de huidige ontwerper van Seat is Luc Donckerwolke (een Belg)

    Login om te reageren
  84. 147 zegt

    15 juli 2009 om 19:01

    Foutje, de Silva is toch geen Spanjaard…. :oops:

    Login om te reageren
  85. Henricus zegt

    15 juli 2009 om 21:06

    niet normaal, alsof er geen nieuwe ideeen meer te vinden zijn. Als er een schaap over de dam is volgen de andere, zo zit het ook met alle auto merken. De ene maakt een nieuw model en meteen elk merk wil het zelfde met een klein beetje eigen er in.

    Login om te reageren
  86. NightRider zegt

    17 juli 2009 om 09:04

    @henricus,

    Dat is misschien wel zo, maar mensen zijn over het algemeen toch ook schapen? De doelgroep die kiest voor variatie die zijn er ook maar in mindere mate. Een automerk kan niet alleen overleven obv deze doelgroep. Alfa loopt nog steeds te sukkelen met een imago van onbetrouwbaarheid die volkomen onterecht is. Want zeg nou eerlijk, welk bekend automerk maakt nu nog slechte auto’s?

    1 ding staat bij mij vast die italianen kunnen auto’s ontwerpen. Seat staat niet voor niets ineens op de kaart.

    Login om te reageren
  87. 6C Jordy zegt

    17 juli 2009 om 13:11

    @147,

    De Silva is na Alfa nog effe designer geweest bij Seat.

    Login om te reageren
  88. max zegt

    17 juli 2009 om 22:03

    De lijnen komen weliswaar overeen, maar de uitwerking -en daardoor het efftect- is totaal anders. De Atra neigt richting metaal, de Milano richting vlees -als je het mij vraagt,

    Login om te reageren
  89. standard zegt

    18 juli 2009 om 12:33

    is kap een peuter ?

    Login om te reageren
  90. Smokin zegt

    18 juli 2009 om 12:34

    @Ilquadrifoglio :

    Die 7 159’s in de maand juni kan nooit kloppen. Ik kom net bij mijn autodealer vandaag en die heeft alleen al 9 159’s verkocht in juni.

    Login om te reageren
  91. Smokin zegt

    18 juli 2009 om 12:35

    vandaag = vandaan

    We want an edit button

    Login om te reageren
  92. SjonnieKroket zegt

    16 augustus 2009 om 09:51

    @Smokin

    Ik dacht dat Seat een ontwerper van Hyundai had aangenomen? Die nieuwe Ibiza had ook een Hyundai kunnen zijn

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North