We wisten al dat ‘ie er aan zat te komen, maar nu heeft Lamborghini de lakens van zijn dakloze LP700-4 Aventador getrokken. Ciao bella!
Op de fotoserie zien we een lichtblauwe Aventador met een nieuw setje velgen (20 en 21″), en de kenmerkende vlijmscherpe lijnen. Het dakje lijkt inderdaad van koolstofvezel te zijn, zoals we al vermoedden, en een afneembare hardtop bovendien!
De doorzichtige afdekplaat van het motorcompartiment is nu in tweëen gedeeld (bij de dichte variant is het één geheel), zoals goed van boven te zien is.
De supercarmaker uit Sant’ Agata Bolognese plaatste zojuist een serie foto’s op haar Facebook-pagina: enjoy!
Update – de specs: de 6,5 liter V12, gekoppeld aan een ISR 7-bak, levert uiteraard 700 pk, 0-100 gaat in 3,0 seconden, en de topsnelheid ligt op een allesverzengende 350 km/u. De kleur heet Azzuro Thetis, en het klapdak bestaat inderdaad uit 2 delen, en past in de bagageruimte voorin.
Wil je het gemiddelde verbruik ook nog weten? Vooruit: 16 litertjes per 100 km. Gelukkig is de tank 90 liter groot.
Ik zie maar één foto…
-=edit: nu niet meer=-
Ziet er lekker uit zonder dakje en met de nieuwe velgen. Jammer dat het dak weer zo een waardeloos klik systeem word, ze zouden eens naar Ferrari/McLaren moeten kijken.
@kraakensmaak: Ferrari en McLaren maken geen V12-cabrio’s.
@jolig: 599 SA Aperta vergeten? Dat ding heeft wel een fatsoenlijk dak.
@brasi: Volgens mij niet. Die heeft toch alleen een soort afdakje?
@jolig: Ferrari 45 America heeft een elektrisch dak.
@kraakensmaak: Ja, maar VAG gooit zo’n idee al in de brainstorm-fase in de prullenbak, waar hij ook hoort.
@jolig:
Volgens mij wel, werkt echter wel als een grote waterschep….
Dus sluiten voor het gaat regen….
@kraakensmaak:
Klopt, dan wordt het een lelijk maar automatisch systeem…
Zo’n uitneembaar dak zal de verkopen wel wat drukken. Een klapdakje is in het dagelijks leven wel wat praktischer.
Maar toch is een echte roadster wel leuker.
Hij ziet er wat minder glad uit dan de coupé, met een toch vrij ingewikkelde dakconstructie, dat maakt hem wat ouderwetser ogen dan de coupé, maar dat vind ik ook wel grappig eigenlijk.
Oke fuck dit.
Ik wil hem.
Sant’ Agatha Bolognese , waar in Duitsland ligt dat precies?
@norge:
Schitterend Italiaans restaurantje in Wolfsburg, excellente spaghetti bolognaise hebben ze daar!…
@norge: wat was het ook alweer..? Calimerocomplex?
@solmatje:
Zo iets ja, alleen heeft de hardtop van Calimero maar 1 deel….
Kwijl, kwijl. Sinds mijn bezoek aan de fabriek van Lamborghini is het mijn favo merk.
@ferrari94tr:
Bezoek dan ook eens een andere fabriek zou ik zeggen…
@StijnB:
Inderdaad, in plaats van 10 keer naar de dezelfe fabriek te gaan.
@StijnB: Hahaha, nee ben idd ook nog wel naar andere fabrieken geweest. Ferrari, Maserati en Ducati. Fijn he, contacten in Modena.
@ferrari94tr: Jammer dat je niet naar Pagani bent geweest zoals ik, want dan was dat je “favo” merk. En ja die zit daar ook in de buurt.
@straatpiraat: Toch niet, zit 150 kilometer verderop.
@ferrari94tr: Google maps: Lamborghini, Via Modena, Sant’agata Bolognese, Bologna, Italië naar Pagani Automobili S.P.A., Via dell’Artigianato, San Cesario Sul Panaro, Modena, Italië is 16,1 km. Dus ik weet niet waar jij die 150 km vandaan haalt?
@straatpiraat: Sant Agatha ligt toch echt een heel eind buiten Modena centrum. 5 kwartier rijden.
@ferrari94tr: Het ligt 16,1 km bij elkaar vandaan. Als jij daar vijf kwartier over doet, tja dan is het vijf kwartier rijden…
@ferrari94tr:
Zeker fijn!
@ferrari94tr: Hee, je heet nog FERRARI94tr…
@mercedesclk350: Ja, want dit is ons eigendom: bit.ly/W3SPlE
Ik vind het persoonlijk meer een targadak. Wel mooi hoor. Maar doe mij maar een Coupe en een mooie Webasto.
@E34M5Touring: Een Webasto in je Aventador bouwen. Hoe hoog wil je het “handige harry” gehalte hebben?
@straatpiraat: Heb jij het roadsterdak van een Murcielago wel is gezien? Daar is een Webasto rocketscience bij….
@E34M5Touring: Jawel maar je gaat toch niet, ondanks dat Webasto een goed merk is, aftermarket onderdelen in het dak van een Aventador proppen? Overigens snap ik wel je punt, het is meer een targa dak, hoewel dat moeilijk anders te doen is aangezien een Aventador nou niet bepaald een noemenswaardig achterraam heeft.
@straatpiraat: Snap je punt wel hoor. Maar als ik die daken soms zie (op auto’s van 2,5/3 ton) lach ik me echt kapot. Tenten van de Scapino zijn nog van betere kwaliteit. Kijk naar die Porsche boxter speedster. Dat is gewoon een paraplu zonder handvat. En je kan met het dak erop ineens nog maar 160km/h. Lekker als je vanaf de Ring terug moet naar NL aan het eind vd dag…
Prachtig! Zou deze zeker verkiezen boven de dichte versie (moet helaas nog een maandje wachten, want staatsloterij wéér niet gewonnen).
Is toevallig bekend of je het dakje wel ergens practisch op kan bergen? Hoewel dat natuurlijk wel handig zou zijn, zou ik het wel weer echt Lamborghini vinden om dat nou net niet te regelen…
@ar156sw: Je kan het afneembaar dakje makkelijk in je garage opbergen volgens de laatste informatie van Lamborghini…
@ar156sw: “en het klapdak bestaat inderdaad uit 2 delen, en past in de bagageruimte voorin.”
@w0o0dy: Ooohja, oeps :)
In deze kleuren oogt hij een stuk minder agressief.
@rikus: Babyblauw!
Zelfde kleur als m’n vriendins Punto!
@kaasboerin: toch is de Gallardo Roadster in het babyblauw uitstekend te pruimen.
@awesome: Babyblauw FTW! :D
Dit lijkt trouwens ook een beetje op dat Silverstone Metallic die op M’s te krijgen zijn.
Oogt lichtblauw overdag.
@kaasboerin: een mooie babyblauw is te gek. Dit is iets te soft. En eerlijk is eerlijk, knaloranje met zwarte wielen en zwart interieur oogt wel wat agressiever als dit. Het is wel een prachtige wagen!
Het dakje is echt k*t voor de liefhebber. Wat je nu gaat krijgen is dat posers, roadsters gaan kopen omdat hij toch een dakje heeft..
Heel veel spots gaan dus van een dichte aventador in k*tweer worden ipv een heerlijke open auto op zomerse topdagen…
Dus, lieve rijke supercarkoperts! Koop er alsjeblieft alleen een als je hem alleen als cabrio gaat gebruiken en koop anders gewoon de dichte versie.
Alvast bedankt!
@lamdi: ehm posers kopen Lambo’s, met of zonder dak…
Wat een kutsysteem.
Jongens, de pers-foto’s staan al een tijdje in de media sectie…
http://www.2thetrack.com/2012/11/12/facebook-debuut-voor-aventador-roadster/
is dit niet technisch gezien een targa-dak of t-top?
@redneckdarian: Targa en T-top is btw niet dezelfde…
Snoeeeepjeeeuuuh! Alleen spijtig van het handmatig dakje.
Wat een gezeik over een dakje…. Voor.hen diehem kunnen en willen betalen is dat enkel bijzaak, maar hier valt iedereen er over. Zullen wij ons beperken tot het dakje van, laten we zeggen, de Lotus Elise?
Mooie kleur vooral. Wel verfrissend na al dat matzwarte gedoe.
Wat een fantastische velgen!
Dit is een supercar om in gezien te worden, no roof needed. Je kan ook opteren voor Radical SR3 SL voorruit: optie, dak: nooit van gehoord, frisse lucht: standaard inbegrepen, openlucht orkest: standaard inbegrepen.
Sinterklaas….. ik wil hem heel graag (en kunnen onderhouden en rijden zonder brokken maken)
Het dak is een klein ongemak (zeker in vergelijking met de linnen versie), spaart op gewicht tegenover een electromechanische oplossing, laat de ontwerpers meer esthetische vrijheid, en we mogen blij zijn dat er nog een paar Lambos de gebruiksonvriendelijke traditie in ere houden. Dat hoort erbij. Daarom dat mensen meer ‘raport’ hebben met hun wispelturige oldtimers. De Porsche Targa zal vermoedelijk dezelfde optie kiezen.
Of een echte liefhebber de coupe koopt? Misschien als je voor ronde tijden gaat op een circuit. 300km/h met het dak eraf is wel een paar kilos en torsieweerstanden waard qua autoliefhebber-ervaring IMHO. Ze mogen er dan meteen een SV van maken want met een radio en geluidsinsulatie kan je toch niets mee aanvangen in die omstandigheid. 2WD!
Het is Targa style dus krijg je de elementaire blootstelling zonder al te veel parasitaire turbulentie ervaring en spaar je structurele integriteit. Dus liefhebberij mag fan zijn van een targa versie.
De foto’s doen labo-industrieel aan – goeie keuze.
@Pieter-Jan Catteeuw: De kleuren zijn een knipoog naar de Diablo Roadster perswagen – denk ik. De fotos daarvan in het blad autoweek staan nog steeds op mijn netvlies gebrand. Doe deze daarom maar in de originele Diablo kleur – maar dan chrome matte zoals de paarse Oakley design Aventador. En van dat ongekleurde toscaanse leer. Halfmatte witte velgen.
Is het dak in een krasvrij materiaal of zo? Het zou er beter uitzien als het dezelfde zwarte glans had als de A-pillaren en de rear humps.
Porno op wielen dit!
http://www.google.be/imgres?num=10&um=1&hl=nl&biw=1440&bih=775&tbm=isch&tbnid=aKH8V-kU2Tyl3M:&imgrefurl=http://www.3djuegos.com/comunidad-foros/tema/17035653/0/que-opinas-de-este-bellisimo-video/&docid=HjNY-WhmcP9fUM&imgurl=http://meme.play-on.cz/subdom/meme/wp-content/gallery/meme-ksichtici/FAP-FAP.png&w=1500&h=1340&ei=HTKhUNMB0szQBZqggdAL&zoom=1&iact=hc&vpx=292&vpy=305&dur=1542&hovh=212&hovw=238&tx=148&ty=99&sig=105776682557336269344&sqi=2&page=1&tbnh=146&tbnw=164&start=0&ndsp=32&ved=1t:429,r:10,s:0,i:95
Wauwwwww wat een gaaf apparaat. Zo extreem vormgegeven, echt typisch een Lamborghini. Het dak ag dan wel niet praktisch zijn, wel heel mooi vormgegeven, net als de motorafdekplaat met doorkijk naar de techniek.
Deze wordt in Nederland toch niet verkocht, even afgezien van de prijs, hij is nogal opzichtig en daar houden degenen die hem zouden kunnen betalen niet van, die rijden liever minder opvallende auto’s. In de VS kan dat wel want daar mag je wel tonen dat je een exclusieve smaak hebt en de benodigde pecunia.
@grandmasterb: Gelukkig is de dichte Avantador helemaal niet opzichtig… Ik denk juist dat deze in Nederland de best verkochte versie gaat worden, want als de Nederlander eenmaal besloten heeft zo belachelijk veel geld voor zo’n auto uit te geven dan wil deze ook gewoon de leukste versie.
Mja wie mooi wil zijn moet pijn lijden … maar dat dak is waardeloos, maar niet alleen vanwege de techniek … maar waarom die kleur ? Gebruik aub gewoon dezelfde kleur als de carrosserie !!!
Het gaat in stijgende lijn bij Lamborghini…
De ‘gewone’ Aventador was al WAW, de one-off Aventador J was nóg lekkerder, maar deze roadster versie is gelemaal het einde!
Mijn garage… Nu graag! :-D
Een beetje off-topic maar ik heb onlangs als passagier meegereden met een (gehuurde) Murcielago LP640 Roadster en man, wat was dat een monsterlijke ervaring! Je leest altijd wel de specs van dit soort wagens en denkt jezelf wel een goede voorstelling te kunnen maken performance-wise maar vergeet het, dat kan je je gewoon niet inbeelden als tot standaard lease-wagens veroordeelde burger (mezelf incluis). De snelheid en het gemak waarmee je die snelheden haalt is hallucinant gewoon. Zo’n auto’s gaan even snel van 100 naar +200 als de gemiddelde auto’s van 0 tot 50, het is echt absurd. En dan die vrolijk snerende V12 achter je die je bij elke minste streling van het gaspedaal je daar een stamp van jewelste tegen je ruggengraat bezorgt. Jammer genoeg heb ik er niet zelf mee mogen rijden maar ach, zelfs als bijrijder is het een hele ervaring en bron voor een levenslange glimlach. En dan beseft een mens ook ineens weer waarom ie toch zo’n passie heeft voor auto’s. Een moordwapen op 20″ rubber, dat is het. De sensatie, het snelheidsgevoel, het gejank van die PK-zwangere V12 en gedonder van de uitlaat, het is onbeschrijflijk haast. Moet je echt ooit ‘ns doen als je er de kans toe krigt. Super-ervaring!
Wat deze Aventador betreft vind ik hem er beter uitzien aks gesloten variant, al is dat oordeel natuurlijk enkel maar gebaseerd op foto’s. Gesloten of niet, het is en blijft een beest van een wagen.
kingdecay weet waar ie voor moet sparen de komende 15 jaar.