
Een ordinair relletje tussen twee Nederlandse miljardairs escaleert zodanig dat één van de twee nu de media zoekt.
Het is natuurlijk niet leuk als je een deel van je miljarden overmaakt op de rekening van Pon voor een brand spanking new Bentley Mulsanne á €425.000 euro en dat die auto dan binnen driekwart jaar en 20.000 kilometer zoveel problemen oplevert dat je besluit het kreng met dik verlies in te ruilen op een (wederom) nieuwe Bentley Flying Spur. Die je ook nog eens een tonnetje of 2,5 á 3 kost. Nog zuurder is het als ook die Flying Spur na 1500 kilometer al besluit dat je mag gaan lopen. “Ik heb hem laten keuren en hij is afgekeurd. Dat ding mag de weg niet meer op.”
Het is het verhaal van Hans Melchers, de nummer dertien van de Quote 500 met een geschat vermogen dat minstens negen nullen voor de komma kent. Hans besloot daarom een boze mail te sturen naar Wijnand Pon, aandeelhouder van Pon en daarnaast eigenaar van een boerderij die stierensperma verhandelt. Het leverde Wijnand Pon een geschat vermogen van 2 miljard euro op, goed voor plaats 5 op de Quote 500 vorig jaar. De mail:
Beste Wijnand,
Hartelijk dank voor je gewaardeerde reactie naar aanleiding van de twee miskopen, één keer een Mulsanne brandnew en een ander maal Flying Spur brandnew.
Helaas voel ik mij door Pon Luxury Cars dermate opgelicht dat het licht bij mij rood staat.
Ik zal nu alle media (zowel de goede als de slechte) nationaal als ook internationaal op de hoogte stellen van het feit dat ik door de directie van jouw bedrijf ben opgelicht. Zij weigeren namelijk keer op keer om de afgekeurde Flying Spur terug te betalen. De auto staat bij mij in de garage en is na een officiële keurig zodanig kaduuk bevonden dat er uit oogpunt van veiligheid niet meer mee gereden mag worden. Ik ben al een keer bedrogen door Pon Cars en ben alleen bereid de auto aan Pon terug te leveren nadat ik het bedrag dat ik voor die kutauto betaald heb op mijn bankrekening gecrediteerd krijg.
Sorry dat ik wat onparlementair schrijf, maar jij Wijnand zou net zo nijdig geworden zijn wanneer jij een fokstier had gekocht, die na aflevering impotent bleek te zijn.
Met vriendelijke groet
Hans Melchers (75)
Het lijkt erop dat meneer Melchers flink pissig is. Pon doet geen uitspraak over het conflict “gezien de klantrelatie” en dus zijn we benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Een bodemprocedure en kort geding zijn door Melchers al aangekondigd in ieder geval.
*Pakt popcorn erbij*
Haha, heerlijke brief!!
@basfransencarphotography: kudo’s voor Dhr Melchers overigens
When rich people fight, it gets nasty.
@tunefuldjmike: en keigaaf! Heerlijk toch als je op zo’n manier een miljadair tegen een andere te keer ziet gaan!
Dat mag ik wel aan die Pon ….Hij behandeld alle klanten gelijk…
@norge: Of je nu een Polo of een Mulsanne koopt maakt geen verschil!
@Vincegail: maakt heel veel uit, de polo rijder had geen emails terug gehad van de heer Pon
@norge:
@smokey: Een thumbs up wordt niet meegenomen door de iPhone Autoblog app.. Maar hij’s fijn!
@norge: 1 fotolijstje voor de reactie van de dag a.u.b, helemaal goed Norge !
@norge heeft nog nooit zoveel plusjes gehad…
Een dealer/importeur moet altijd de mogelijkheid krijgen om het probleem op te lossen, dus om maar even geld terug te vragen… Tja, zo werkt het nu eenmaal niet.
@utr1984: de dealer importeur moet in beginsel gewoon een goed product leveren. Lukt ze dat voor de 2e keer niet dan doen ze iets verschrikkelijk fout. Dan zijn ze dus gewoon incompetent, dan is er geen hoop op verbetering en is je geld terug vragen en krijgen niet meer dan billijk.
@mashell: ik denk dat de auto in het beginsel waarschijnlijk prima was, met een storing oid leveren ze ‘m echt niet af hoor. Hedendaagse auto’s (hoe weinig km er ook op staan) zijn nu eenmaal erg gevoelig geworden voor irritante elektronische dingen.
@utr1984: Het feit is en blijft dat pon (als hij niet zo’n arrogante zak zou zijn) Melchers een service als geen ander zou moeten geven, een miljardair is namelijk erg waarschijnlijk om meer auto’s te kopen bij die leverancier als deze goede service levert.Het blijkt dus nu maar weer dat Pon familie alleen maar op geld uit is en geen kwaliteit levert, wat dat betreft passen ze dus prima bij de volkswagen groep.
Ik weet uit ervaring dat meneer Pon en ongelooflijk aardige kerel is, die alles overheeft voor z’n klanten. Ik denk dus ook dat dit 1 kant van het verhaal is, en dat de andere kant nog komt..
De Pons laten ongetwijfeld nog wat horen. Vreemd blijft het wel dat auto’s als een Mulsanne en een Flying Spur het zo snel al finaal laten afweten..
@lambo4all: wel een beetje ironisch dat je avatar deel uitmaakt van het VAG-concern
@knipperlichtje: voor zover ik weet staat daar nogsteeds een grijze Mercedes CL? En mijn voorkeur van lambo’s gaat vooral uit naar diablo en ouder. Hoewel ik de murcielago ook een plaatje vind. De aventador oogt wat te druk vind ik.
Is het al 1 april? Is niet echt een brief die je verwacht van een man van die statuur.
Als dit serieus is wel een behoorlijke afgang voor Bentley. Aan de andere kant, als je onderdeel bent van VAG ook weer niet echt verrassend. Wel dat de suto miet de weg op mag. Dat kan ik me dan weer niet voorstellen.
@lalancia: je wordt geen miljairdair door aardig te zijn. Nieuw geld al helemaal niet.
@lambo4all: hoe weet jij of Wijnand Pon een arrogante zak zou zijn? Ken je hem persoonlijk?
@utr1984: Hoewel kapotte elektronica natuurlijk altijd kan is 1500km in een Bentley wel erg snel…. dit zou dan toch onder garantie moeten worden vervangen.
Helaas staat er nou niet duidelijk wat het probleem is maar een auto word niet zomaar afgekeurd omdat elektronica niet werkt? Zeker niet met het bericht: “dat er uit oogpunt van veiligheid niet meer mee gereden mag worden.”
@reistje: true. Maar men overdrijft gauw he ;)
@reistje: mwah…zo raar is het nou ook weer niet, blijft gewoon VAG he.
http://www.autoblog.nl/nieuws/afrojack-heeft-pech-met-zijn-audi-rs6-61235
@utr1984: ik denk juist dat het dankzij de elektronica is (ja ik ben niet neutraal, ik werk in de auto elektronica) dat auto’s nu zoveel betrouwbaarder zijn dan vroeger. Ook is storingszoeken heel veel gemakkelijker geworden. Je sluit de “tester” aan en de auto vertelt je gewoon wat er niet goed werkt.
@mashell: dan weet jij ook heel goed, dat je niet blind op testers moet afgaan in de hedendaagse electronica….
@draadloos: niet blind. Maar wel wat beter dan wat je nu vaak ziet, de monteur wist de foutcode en vertelt de klant dat het probleem is opgelost.
@mashell: Ik zou er maar vanuit gaan dat dhr. Melchers wel ongeveer weet hoe het zit met wettelijke garantie (2 jaar – deugdelijk, enz..).
Zelf ben ik er mee opgehouden om bij bedrijven op garantie aan te dringen, zolang het om behapbare bedragen gaat. Het kost je teveel negatieve energie, en als je pech hebt ook tijd en geld.
Ik vermoed dat het met dhr. Melchers net zo is. Met een opvallend verschil: ‘behapbare bedragen’ houdt voor mij ergens rond de €200 op, en voor hem bij een complete Mulsanne. Anders had ie de Mulsanne niet met verlies doorverkocht.
@mout: Grrr. Was voor @utr1984 bedoeld.
@mashell: je weet het hele verhaal niet, dus kun je er niet over oordelen. Ik weet het hele verhaal uiteraard ook niet. Het is echter normaal om een reparatie uit te voeren als er een probleem is met een auto i.p.v de auto terug te nemen en geld terug te geven. Ook lijkt het mij behoorlijke onzin dat een auto als een Bentley (of welke auto dan ook) na 1500 km niet meer de weg op kan omdat dat onveilig zou zijn. Het lijkt me dus een behoorlijk overdreven reactie van de heer Melchers. Omdat de beste man echter miljardair is, is hij waarschijnlijk gewend dat iedereen altijd maar naar zijn pijpen danst en is hij gewend altijd z’n zin te krijgen. Hij stelt onredelijke eisen en nu hij z’n zin niet krijgt zoekt hij maar gelijk de media op. Erg onvolwassen naar mijn mening.
@kor1: en wat nou als de stuurbekrachtiging niet werkt, of het ABS ?
Dikke kans dat die auto echt wel een groter probleem kent waardoor het niet veilig is om er mee te rijden.
Maar gelukkig is het een Bentley met betrouwbare degelijke VW techniek. Als het Italiaans zou zijn of Frans dan hadden we de heer Melchers direct geloofd en zou het zeker aan de auto liggen……
@utr1984:
Dus als ze jouw een wagen leveren die niet in orde is dan heb je zoiets van “nuja mijnheer Pon doet u maar rustig, moest u in het aankomende jaar ergens even de tijd vinden dan mag je natuurlijk altijd m’n wagen vervangen/in nieuwstaat herstellen”
Daarbij als het 2 keer gebeurt dan wil je gewoon je geld terug en dan ga je wel op een ander.
@Hupke: geen woorden in mijn mond leggen aub. Want dat zeg ik niet… Ik zeg dat ze de kans moeten krijgen om het op te lossen. Nergens staat of die kans er is geweest e.d.
@Hupke: Gewoon fantoom of spookje kopen dus…die zijn wellicht wat beter in elkaar geschroefd.
@utr1984: ik zou eerst maar eens even rechten gaan studeren voordat je juridisch advies gaat geven: Iedere tekortkoming van een partij in de nakoming van een van haar verbintenissen geeft aan de wederpartij de bevoegdheid om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden
Ben benieuwd wat er aan de hand is met die Flying Spur dan, dat hij niet door een keuring komt.
@Joel_D: Inderdaad ben benieuwd, zeker als hij zegt “dat er uit oogpunt van veiligheid niet meer mee gereden mag worden.”
geweldige reactie van dhr. Melchers: ” fokstier die impotent bleek te zijn ”
Ik kom niet meer bij van het lachen :)
@slickrick: Dan moet je hier even naar kijken :D
http://www.vier.be/deidealewereld/videos/hij-bestijgt-ze-langs-de-verkeerde-kant/93731
@Vincegail: http://www.telegraaf.nl/buitenland/22105093/__Fokstier_dekt_verkeerde_kant__.html
@slickrick: Ik dacht dat Melchers het over een Bentley had maar kennelijk was het dus toch een Lambo.
Briljante mail!
Lol, wat kan er na 1500 kilometer zo stuk gaan dat het “een gevaar voor de samenleving” wordt?
Of was hij misschien de optie “remmen” vergeten aan te vinken?
@Rob: Wat jij zegt – ‘gevaar voor de samenleving’ – staat nergens.
@k-man:
Ik ben zo vrij geweest om dit deel van een zin….
-dat er uit oogpunt van veiligheid niet meer mee gereden mag worden-
….te vertalen naar mijn eigen deskundig inzicht.
@Rob: Dat wereldje zo inschattend, eerder de champagnekoeler.
@Rob: Man van 75, Pon afleverservice, heel veel knopjes en modi…. Ik weet het wel :)
Wat doet die gast moeilijk. Er zit vast 5 jaar garantie op die auto’s en volgens de wet moet de leverancier de mogelijkheid krijgen om dit uit te voeren en hoeft het product niet terug genomen te worden.
@kjeld: ja hè, slechts twee auto’s kopen van slechts enkele honderduizenden euro’s en dan klagen dat ze na maar liefst 20.000 en 1.500 km dan toch eindelijk de geest geven. Echt moeilijk doen…
Waarom zet die man (75) er bij? Dat is iets wat kleine kinderen doen – hun leeftijd vermelden als ze een iets schrijven aan de brievenrubriek van de krant.
@k-man: kleine kinderen oordelen ook op basis van halve of geen informatie.
Grote mensen denken na en komen tot de conclusie dat ze nog niet goed geïnformeerd zijn en wachten dan met oordelen en of antwoorden. Ouderen kunnen iets beter zien dat ze nog niet alle of juiste info hebben.
Had ie maar een Rolls-Royce moeten kopen
bentley……vast een tsi-VAG auto
Goed verhaal, lekker kort.
Per ongeluk te veel onderdelen van VW ingestoken…
Helemaal eens met de beste man..
Uit ervaring weet ik dat p
Helemaal eens met de beste man..
Uit ervaring weet ik dat pon alleen problemen oplost aan een auto nadat je er vele uren in hebt gestoken met telefoontjes etc.
Zo heb ik dik meer dan anderhalf jaar rondgereden met een probleem in een audi nadat het pas werd opgelost…
Na Porsche krijgt ook Bentley dus eindelijke de echte VAG-kwaliteit !
Ook wil ik wel eens weten hoe het komt dat een nieuwe bentley wordt afgekeurd en wat er nu net mee scheelt, @autoblog, kan je dit uitzoeken ? lijkt me wel interessant om weten
Tijd voor die big baller om een fatsoenlijke wagen te kopen; The Beast en anders maar een Rolls Royce Phantom II
zo zie je maar weer rijk zijn valt niet mee
Weet niet welke noob dat ding gekeurd heeft maar lijkt me stug dat zoiets na zo weinig km de weg niet meer op mag….
@tmenges: als het in de ophanging of dragende carrosseriedelen zit, gebeurt dat vrij snel hoor. Vooral met dat gewicht erop.
Je moet wel een hele grote verwenden, demente prutser zijn wil je je heil zoeken in dit soort kinderlijke mailtjes.
@gash: na 2 auto’s van 3 ton die niet voldoen lijken miljardairs opeens gewoon mensen. En raad eens wat: lieve mensen worden niet rijk.
@rolov: Dat is gewoon linkse propaganda natuurlijk. Probleem is dat mensen dat gaan geloven, toch rijk willen worden en hun houding erop aanpassen.
@jaapiyo: ik bem niet links en ik ken rijke klootzakken genoeg. En niet van tv.
@rolov: en je kent geen nare arme sloebers of prettige rijkaards?
@gash: Als ik Hansie was geweest had ik alle pers laten komen en die bentley hoogst persoonlijk in de fik gestoken voor de grootste Pon dealer in het land! dit is slechte service van het hoogste niveau! als je meer als 4 ton voor een auto betaald dan mag je verwachten dat alles goed is, alles! Geen gezeik met reparaties en onder de 50.000 alle service gratis, want daar betaal je ook voor.
Doet ferrari toch een stuk beter met 7 jaar garantie en gratis onderhoud.
@lambo4all:
Dit is business as usual bij PON, alleen mag je dat als reaguurder hier eigenlijk niet zeggen.
Respect dus voor de heer Melchers dat hij het zo aanpakt.
Misschien dat er iemand in Leusden wakker wordt en het begrip “klantvriendelijkheid” weer onderdeel maakt van het beleid..
*verwende…
Want deze beste man is altijd eerlijk aan zijn geld gekomen…. Misschien moet hij eens bezuinigen op eigen zijn beveiliging.
Neemt niet weg dat ik het met hem eens ben nu!
Tja, de oorzaak is duidelijk: VAG…
“Ik ben al een keer bedrogen door Pon Cars…”
Je bent bedrogen en dan koop je toch nog een keer een auto bij dezelfde man/firma? Hoe is hij in godsnaam miljardair geworden?
Google maar eens op het hansmelchersfonds:
“Wie denkt het slachtoffer te zijn of te zijn geweest van publicaties of uitzendingen in de pers waarin onwaarheden over hem of haar worden verteld, waarin in onnodig kwetsende of beledigende bewoordingen over hem of haar wordt gesproken, of waarin zijn of haar privacy zonder noodzaak wordt aangetast, kan een aanvraag indienen bij de stichting.”
Ik ga helemaal plat van het lachen als Pon als geintje een verzoek doet bij dit fonds omdat hij door Melchers onterecht wordt zwartgemaakt….
@Rick-dos: nu je dit zo hier neer zet ga ik bijna denken dat het een hoax is…
Ligt het aan de auto, of aan die dikke pens van Melchers?
Beter laat hij zich rondrijden in een Unimog of zo, die zijn daar wel op gebouwd.
Die Ponnen zijn toch niet voor niks zo rijk.
Om te beginnen: ze verkopen hun meuk flink over priced.
En verder is het toch wel algemeen bekend dat ze alleen garantie geven op dingen die niet kapot zijn.
Ben en Mijndert Pon zijn al sinds de tweede wereld oorlog onbetrouwbaar… dat weet Melchers toch ook…
Voor de volledigheid… De Pons weten hun onderneming goed door de oorlog te loodsen. Ze onderhouden goede vriendschappelijke relaties met de Duitse bezetter. Hoe innig die relaties precies waren, is altijd schimmig gebleven. Na de oorlog geven ze daarom eigenlijk geen interviews meer, en schuwen de pers en publiciteit.
Het verhaal heeft ongetwijfeld 2 kanten.
Het is zeer ongeloofwaardig dat welk merk dan ook een auto die 1.500km (of 20k) heeft gelopen en dusdanig stukgaat dat het de weg niet meer op mag laat staan. Des te meer het hier om een Bentley gaat
Overigens. Het afgeven op Pon is bijna net zo als saai als dat de schrijfstijl van dhr Melchers overkomt als een klein jankend kind.
@prop: Afgeven op schrijfstijl en zelf fouten maken? Niet zo jaloers, het is een vermakelijke brief die iemand even lekker bij de ballen pakt. Gezien de reacties hier is er wel meer mis met de firma Pon.
@prop:
Ach, wiens brood men eet wiens woord men preekt..
U verdient vast de kost bij Pon.
Niet chique.
@imaginenl:
Klopt, hier staat geen woord Frans bij.
Gewoon duidelijke taal die zelfs Jip en Janneke begrijpen.
@tupperware: Nice one!
Melchers had gewoon zijn Maybach moeten houden of een nieuwe S klasse kunnen kiezen.
Meneer kan beter een Subaru kopen. Gaat niet stuk.
Wat een kinderachtig figuur die Melchers..
En als je met zo’n auto bij zo weinig km al zulke problemen hebt, dan vraag ik me serieus af hoe je ermee omgaat.. Zou de heer Melchers met zijn 75 jaar nog nooit van inrijden hebben gehoord?
@audifreak: het is 2014, mensen die nu nog over inrijden praten leven in het verleden. De onderdelen zijn tegenwoordig van een dusdanig exacte maatvoering dat inrijden (als in de eerste 5000km extreem gezapig rijden) volstrekt overbodig is.
@mashell: Dat is nou juist het probleem en ook de reden dat ik dit post.. Mensen denken dat een auto tegenwoordig niet meer ingereden hoeft te worden, maar het blijft voor de uiteindelijke levensduur funest om gelijk vol op het gas te gaan..
@audifreak: wat een conclusies trek jij, of ken je het probleem met de auto’s van Melchers?
Auto’s inrijden is tegenwoordig niet meer in die mate nodig zoals in het verleden. Feitelijk kun je er zo de autobahn mee op en zal de levensduur nog steeds niet < 1500 km zijn.
En zolang Pon niet aan kan tonen dat de auto onredelijk gebruikt is door Melchers hebben zij zich gewoon te houden aan de garantieverplichting.
Heb je zoveel geld schrijf je nog op het niveau van een gemiddelde Facebook-tiener.
O wat erg.. Nu heeft ie (vast) geen auto meer.
De heer Hans Melchers zet zichzelf nogal voor schut door zo’n amateuristisch geschreven brief te publiceren. Dat zou je niet verwachten van iemand die zo hoog in de Quote 500 staat. Het feit dat hij beweert dat zijn splinternieuwe Bentley afgekeurd is en niet meer de weg op mag lijkt me grote onzin. Ik ben benieuwd naar de andere kant van het verhaal.
@kor1: het is geen brief (aan de raad van bestuur) het is een emailtje tussen 2 mensen die elkaar waarschijnlijk kennen en waar zeer waarschijnlijk al vele email aan vooraf zijn gegaan.
Ik krijg het idee dat mensen hier denken dat miljardairs naar bed gaan in een 3 delig kostuum of zo.
Ik weet niet veel maar weet wel dat de gemiddelde grootverdiener niet direct de domste mensen zijn en ook niet per definitie de slechtste chauffeurs zoals ook dat hier nog al vaak gesteld word.
Kans is heel groot dat er veel problemen zijn geweest en vele emails en een hoop gedoe en dan zal Melchers wel op een gegeven moment nadat hij het zat was een technisch bureau hebben ingehuurd en die hebben dat ding minutieus binnenste buiten gekeerd en als er dan maar 1 schroefje los zit in de stuur kolom of in het rem systeem dan verklaar je die auto een gevaar op de weg. Niet geheel reëel maar zo werkt dat en zo zet je de druk er op.
Het idee dat Melchers een halve koekwous is kan je vergeten
@thierryvth: en voor de spelling en grammatica nitwitten, dit is internet en niet werk, dus heb het ff er snel in geramd.
Typisch AB commenters crap over Pon, miljardairs, en brieven schrijven zodat je echt gaat denken dat mensen wereld vreemd zijn hier.
En dan nog een ander puntje, auto terug brengen en geld terug krijgen is in autoland geen normale zaak, in tegendeel en zelfs niet met grote productie fouten.
Niemand weet dus hoe en wat behalve dit emailtje maar alle conclusies zijn al getrokken
Ik weet niet hoe het precies bij PON gaat, maar het lijkt mij dat je Melchers in eerste instantie een leenauto geeft die hij net zo lang mag gebruiken tot het probleem opgelost is. Dan komt vanzelf boven tafel wat er mis is aan de auto’s en is de klant te vreden.
Dit is vaker gebeurd dat de rijken der Aarde op een dergelijke manier reageren. Er was ook een akkefietje met de voorganger van Louwman aan de A2. Ook iets met een Bentley dacht ik.
Waarom moest die Flying Spur al gekeurd worden dan? Enfin, als je probleemvrij en in luxe van A naar B wilt kun je beter gewoon een Lexus LS aanschaffen en die handgebouwde Engelse hobbyprojecten links laten liggen.
Ik heb zo het idee dat Dhr. Melchers een beetje een schreeuwerd is en dat aan dit verhaal een hele andere kant zit.Als hij zich volgens zijn idee de eerste keer is opgelicht door Pon, waarom komt hij dan de tweede keer weer terug?
Ik geloof er helemaal niks van.
@autoblog, kunnen jullie Dhr. Melchers niet een keer uitnodigen voor een interview, aangezien hij de media op wil zoeken, en jullie toch 1 van de grootste Automotive-websites in NL zijn?
@roberto: Wij hebben contact opgenomen met zijn maatschappij voor meer informatie, als daar gehoor aan wordt gegeven zal je dat zeker terugzien!
@sir_smokalot inderdaad geef deze meneer een video interview, plaats het hier op het forum en het is VAG bashing time! Nu is dit maar 1 kant van het verhaal, ik kan het eigenlijk niet geloven dat zo’n grote klant op een dergelijke manier behandeld wordt… Ook ben ik buitengewoon benieuwd naar de reden van afkeuring..
Het is natuurlijk onzin dat die auto niet meer de weg op zou mogen. Een nieuwe auto hoeft sowieso pas na 4 jaar gekeurd te worden.
Als hij niet door de (apk)keuring komt is dat ding inmiddels al vier jaar of ouder. Dus nieuw kunnen we dat niet noemen
Dan gaat Melchers weer terug naar Mercedes
Hij heeft nog een G500 die hij gebruikt als jachtwagentje voor zijn grond rondom Vorden
Met 140 km over een zandpad met dat ding dat vergeet ik nooit meer :)
Bij elke dealer zijn er wel problemen, van Audi tot aan Kia tot Opel enz. Dat laatste heb ik meegemaakt dat een klant zo vaak een kapotte Insignia had dat hij hard de stoep opscheurde en bloembakken/tafeltje en stoelen kapot reed terwijl er iemand naast stond. Hij boos naar binnen rende en het aan de stok kreeg met de manager. Uiteindelijk heeft de beste man zijn geld terug gehad en is een ander merk gaan rijden.
Een nieuwe auto die afgekeurd wordt na 1500 km. Hoaxxxxxxxxx
@gearhead: waarom ?
Als je de auto als 2e of 3e transportmiddel inzet, of 2e hands koopt kan deze toch afgekeurd worden bij z’n eerste APK ?
Een kapotte stuurbekrachtiging of defecte rembekrachtiger maakt een auto echt wel onveilig.
Wikipedia:
“Melchers heeft het Hans Melchersfonds ingesteld, een stichting die financiële steun kan verlenen aan personen en instellingen die ten onrechte in de media zijn zwart gemaakt. De Stichting beheert tevens een uitgebreide site, waarop belangrijke uitspraken en processen vermeld staan met betrekking tot het onderwerp de grenzen van vrije meningsuiting in de pers.”