• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Afrojack heeft pech met zijn Audi RS6

Auteur: MrBrown, gepost 26 augustus 2013 om 22:04 – 246 Reacties

Afrojack RS6 met pech bij Rotterdam


Net een maand oud en nu al met panne langs de weg.

Vanavond was Nick van de Wall even een rondje cruisen rond Rotterdam toen zijn spiksplinternieuwe en uiterst betrouwbare Audi RS6 er mee ophield. Afrojack bekeek het net zoals bij andere pechgevalletjes van de zonnige kant. Op Twitter schreef hij: “Ofcourse a great day for an engine malfunction lol” en “Wel een supermooie zonsondergang gezien over de Port of Rotterdam!”

Nog voordat hij de wegenwacht kon bellen werd hij door zijn vrienden van de politie al een helpende hand toegestoken. Precies, de politie! Die aardige gasten die een aantal maanden geleden nog zijn rijbewijs innamen.

Wat er nou aan de hand was met de snelle Avant van Afrojas weten we niet. Zal-ie te lomp op het gas gestaan hebben? Is het een RS6-kinderziekte of was de tank iets eerder leeg dan verwacht? Geen idee, we hoeven ons in ieder geval geen zorgen te maken dat hij zonder vervoer zit. Hij heeft een net gewassen Lamborghini Aventador voor de deur staan.

Ook interessant!

  • Afrojack doet zichzelf Audi RS6 met 1.001 pk cadeau [video]
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Audi RS6 Woody
    Audi RS6 Woody stationwagon is pure hommage
  • YES! Er komt een elektrische Audi RS6

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, Audi, dj-afrojack, rs6

Vorig bericht: « Te koop: verknalde Rolls-Royce Ghost
Volgend bericht: Porsche laat Le Mans-racer van alle kanten zien »

Lees Interacties

Reacties

  1. Donstil zegt

    26 augustus 2013 om 22:06

    Ja die dingen gebeuren.

    Login om te reageren
    • pleiades zegt

      26 augustus 2013 om 23:05

      @Donstil: Nee, nee. We moeten stempels drukken! Want zo gaat dat ook in Top Gear. Alle cocks zijn in Audi’s gaan rijden en nu zijn de Duitsers onbetrouwbare auto’s gaan bouwen.

      And on that bombshell…….

      Login om te reageren
      • MLTB zegt

        27 augustus 2013 om 09:02

        @pleiades: Lol ik moest om jou lachen.

        DJ Afrocrash
        DJ Afrosexxxx
        DJ Nick tegen de Wall
        DJ An*lsexxx

        Lol lollll000llLLLL!!111!!

        Login om te reageren
      • eltee zegt

        27 augustus 2013 om 15:42

        @pleiades: Op dit blog worden nog sneller en vooral meer ongegronde stempels gedrukt dan bij Top Gear. Bovendien moet je Top Gear nemen met een korrel zou en zien met een knipoog, de haters bij autoblog zijn bloedserieus.

        Login om te reageren
        • v12biturbo zegt

          27 augustus 2013 om 16:50

          @eltee: Je hebt idd wel erg veel haters op AB.

          Login om te reageren
  2. christianjanssen zegt

    26 augustus 2013 om 22:08

    Wat kun je allemaal fout doen met een RS6?

    Login om te reageren
    • saxoke zegt

      26 augustus 2013 om 22:28

      @christianjanssen: tijdens het rijden de hendel van de automaat op de R van Race willen zetten…

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      27 augustus 2013 om 00:43

      @christianjanssen: Teveel afstand houden?

      Login om te reageren
    • notsobig zegt

      26 maart 2014 om 10:36

      @christianjanssen: Hem aanschaffen…

      Login om te reageren
  3. laulau zegt

    26 augustus 2013 om 22:08

    Audi en panne, dat is oud nieuws..

    Login om te reageren
    • julienvdv9 zegt

      26 augustus 2013 om 22:15

      @laulau: ga toch weg met je geziek man

      Login om te reageren
      • lemans96 zegt

        26 augustus 2013 om 22:27

        @julienvdv9: Hij heeft anders weldegelijk een valide punt…

        Login om te reageren
      • bsxc2 zegt

        26 augustus 2013 om 22:28

        @julienvdv9: Zie de feiten onder ogen!

        Login om te reageren
        • julienvdv9 zegt

          26 augustus 2013 om 22:31

          @bsxc2: ja nu ik erover nadenk is het inderdaad wel waar, ik zie echt elke straat een Audi aan de zijkant van de weg. Sorry voor mijn reactie

          Login om te reageren
          • ej20g zegt

            26 augustus 2013 om 22:37

            @julienvdv9: to be honest, de meeste problemen van Audi zijn meestal niet zo groot dat ze de auto ervan weerhouden te kunnen rijden. Veel problemen zijn storend en vaak ook erg duur, soms ook fataal voor de motor of versnellingsbak. Geen gebash, gewoon eigen ervaring.

            Login om te reageren
      • zender zegt

        26 augustus 2013 om 22:46

        @julienvdv9: @laulau: het enige probleem dat Audi heeft is iets met innovatie geloof ik ..

        Login om te reageren
      • laulau zegt

        26 augustus 2013 om 22:52

        @julienvdv9: Geziek? Het wordt statistisch bewezen dat Audi’s (VAG) iets vaker langs de kant staan.. Ook baseer ik mijn mening (en feit) op ervaringen van (ex) audi-rijders.. Vraag maar aan mijn mede-autobloggers over de kwaliteit van Audi (VAG)

        Login om te reageren
        • julienvdv9 zegt

          26 augustus 2013 om 22:54

          @laulau: manneke we rijden al 5 jaar rond met een rs6 c6 en nog nooit grote problemen mee gehad dus kan me niet schelen dat jij met je audi uit 1970 met 700000 km veel problemen hebt

          Login om te reageren
          • laulau zegt

            26 augustus 2013 om 23:03

            @julienvdv9: Nou nou gaan we op de man spelen met je manneke? Ik verlaag me niet tot jouw niveau.. Nog veel plezier met papa’s rs6..

            Login om te reageren
            • julienvdv9 zegt

              26 augustus 2013 om 23:06

              -edit: schelden doe je maar ergens anders-

              Login om te reageren
          • laulau zegt

            26 augustus 2013 om 23:12

            -edit: nutteloze bijdrage-

            Login om te reageren
            • julienvdv9 zegt

              26 augustus 2013 om 23:14

              -edit: nutteloze bijdrage-

              Login om te reageren
              • laulau zegt

                26 augustus 2013 om 23:21

                -edit: nutteloze bijdrage-

              • julienvdv9 zegt

                26 augustus 2013 om 23:27

                -edit: nutteloze bijdrage-

              • desjonnies zegt

                27 augustus 2013 om 05:45

                @julienvdv9:
                Ach gut jochie, eerst is het @laulau en nu alle ‘Ollanders?
                Get a life

              • Fidenza zegt

                27 augustus 2013 om 07:43

                @laulau: pffff mercedes…nog tweedehands ook. Liever een RS6 ookal is die van papa. Joking xd

                Niet zo boos worden man, mss is hij nog aan het studeren ofzo wie weet wordt hij meer dan een “engineer”.

              • mevipp zegt

                27 augustus 2013 om 00:45

                @julienvdv9: don’t get me wrong ik vindaudi een geweldig merk maar hou op met stoer doen omdat je papa geld heeft!

              • diesel52 zegt

                27 augustus 2013 om 08:42

                @julienvdv9: dat is niet wat je verwacht had, je zei zelf dat hij een Audi uit 1970 zou rijden, geen Mercedes… Prutser

              • julienvdv9 zegt

                27 augustus 2013 om 08:45

                -edit: nutteloze bijdrage-

            • hoonigan247 zegt

              27 augustus 2013 om 00:18

              @laulau: Nog geen problemen met het stuurhuis gehad van je E ? Mn broertje en kennis al 3 keer

              Login om te reageren
              • laulau zegt

                27 augustus 2013 om 00:39

                @hoonigan247: Nee gelukkig niet.. Op 4 jaar tijd alleen 2 storingen gehad en een probleem met de automaat.. Voor de rest doet ie zijn werk uitstekend.. In welke uitvoeringen en jaar rijden ze?

              • hoonigan247 zegt

                27 augustus 2013 om 10:35

                @laulau: 2012 en 2010

          • mikehks zegt

            26 augustus 2013 om 23:24

            @julienvdv9: groot praten via internet, bravo ‘manneke’

            Login om te reageren
            • julienvdv9 zegt

              26 augustus 2013 om 23:25

              @mikehks: dankuwel

              Login om te reageren
          • rufctr01 zegt

            26 augustus 2013 om 23:35

            @julienvdv9: haha fanboy, valt even tegen dat je Audi niet zo premium is dat je denkt. Just a VW!

            Login om te reageren
            • julienvdv9 zegt

              26 augustus 2013 om 23:37

              @rufctr01: haha leuk boor even je mening te zeggen, ga nu maar weer slapen

              Login om te reageren
              • julienvdv9 zegt

                26 augustus 2013 om 23:38

                @julienvdv9: voor*

              • str8six zegt

                27 augustus 2013 om 00:02

                @julienvdv9: waar rijd jijzelf in als ik zo vrij mag zijn?

              • w0o0dy zegt

                27 augustus 2013 om 07:22

                @str8six: aan zijn reacties te zien hou ik het erop dat hij fietst sinds hij die groeispurt heeft gehad en niet meer in zijn skelter past. Duidelijk een puber met een (te) grote mond en te weinig kennis van zaken.

              • diesel52 zegt

                27 augustus 2013 om 14:05

                @julienvdv9: typ eens normaal, ipv al die stomme fouten opnieuw te corrigeren, kost allemaal leestijd, en die naam van je heb ik al genoeg gezien in deze topic

              • julienvdv9 zegt

                27 augustus 2013 om 14:06

                @Diesel52: lees ze dan niet he en ga dan zelf naar een andere topic

          • RuVi zegt

            27 augustus 2013 om 08:40

            @julienvdv9: uit 1990 komen en dan andere mensen met Manneke aanspreken?
            Leuk dat je pa een RS6 heeft maar Audi is echt geen exlusief merk zoals wilt beweren.
            Een kennis van me had een S5 sportback gekocht en heeft dat ding na 3 weken teruggegeven aan de dealer omdat hij er constant panne mee had. Tuurlijk zijn exemplarische voorvallen niet representatief voor het geheel, het zelfde geldt voor jullie RS6.

            Login om te reageren
            • julienvdv9 zegt

              27 augustus 2013 om 08:47

              @RudyV: juist ja, op iedere hoek van het straat staat inderdaad een rs6 hé

              Login om te reageren
              • smartass zegt

                27 augustus 2013 om 08:54

                @julienvdv9:
                Als je nu eens je oogkleppen af doet kom je een stuk geloofwaardiger over. Mijn vader vertelde mij vroeger heus niet elk probleem dat hij met zijn auto’s had. Die gingen gewoon naar de garage voor onderhoud.
                Probeer het nog eens als je uit eigen ervaring kan spreken, de mensen die jij minachtend aanspreekt zijn mensen die wel uit eigen ervaring spreken. Niet uit hun onderbuik zoals jij dat doet.
                De manier waarop jij reageert doet Audi meer kwaad dan goed, het is voor de overige leden hier een bevestiging van wat ze al wisten, Audi fans zijn arrogante verwaande kwasten. Dat is niet het beeld wat je wilt bevestigen, of wel?

              • julienvdv9 zegt

                27 augustus 2013 om 08:56

                @smartass: kan me niet schelen wat audi rijders zijn, en btw als mijn vader naar de garage gaat staat er wel een vervangwagen voor de deur hé smartass

              • smartass zegt

                27 augustus 2013 om 09:04

                @julienvdv9:
                Dat hij vervangend vervoer krijgt lijkt mij niet meer dan logisch, dat hoort bij het huurcontract. Ik krijg trouwens ook gewoon vervangend vervoer van mijn Mercedes dealer.
                Alleen bij Lexus hoef je er niet om te vragen, daar komen ze de auto gewoon thuis halen met je vervangende vervoer.
                De “redcarpet treatment” noemen ze dat, dat is pas premium.

              • julienvdv9 zegt

                27 augustus 2013 om 09:07

                @smartass: bij ons gebeurt dat ook hoor, ze komen de wagen halen en brengen en zetten er vervangwagen klaar, precies of dat gebeurt enkel bij Lexus, haha

              • roberto zegt

                27 augustus 2013 om 09:18

                @julienvdv9: jaja Gelukkig is Audi ook het enige merk waar je een leenauto krijgt als je eigen auto een beurtje krijgt…. Vriend, al wil je hier mee zeggen dat Audi onderscheidend is, kan je beter een Dacia kopen, want zelfs daar krijg je die service!

              • julienvdv9 zegt

                27 augustus 2013 om 09:21

                @roberto: begrijpend lezen nooit je sterkste punt geweest zeker?

              • roberto zegt

                27 augustus 2013 om 10:39

                @julienvdv9: Hoezo, is gewoon een toevoeging op jou reactie hoor..

                Volgens mij is bij jou empathie, sociale conversaties voeren en respect ook niet echt jou sterkste punt geweest zeker?

              • julienvdv9 zegt

                27 augustus 2013 om 10:44

                @roberto: eigenlijk wel maar spijtig genooeg komt dat in een gesprek met hollanders niet echt naarboven

              • roberto zegt

                27 augustus 2013 om 10:48

                @julienvdv9: Hollanders.. dus discriminatie is je ook al niet ontgaan? Kortom voortaan zou ik moeten denken dat alle kinderen van RS6-eigenaren strontjochies als jij zijn waar niet te mee communiceren valt?

              • roberto zegt

                27 augustus 2013 om 10:49

                @roberto: *te mee = mee te communiceren..

              • julienvdv9 zegt

                27 augustus 2013 om 10:50

                @roberto: ja denk dat maar, je scheert toch al alles en iedereen over dezelfde kam dus kan mij niet echt schelen eigenlijk

              • roberto zegt

                27 augustus 2013 om 11:14

                @julienvdv9: Juist ja, over dat begrijpend lezen verhaal terug te komen is het zo te zien ook niet jou sterkste punt geweest..

              • smartass zegt

                27 augustus 2013 om 09:22

                @roberto:
                Het is maar goed dat ze die “service” geven, anders moet zijn vader voor de helft van het jaar met het OV naar dat muffe kantoor.

              • julienvdv9 zegt

                27 augustus 2013 om 09:41

                @smartass: phaha ik lach me rot, we hebben ook nog wat anders staan hoor maak je geen zorgen

              • baap zegt

                27 augustus 2013 om 09:25

                @julienvdv9: Gatverdamme, wat kom jij over als een verwend pestjong! Je moeder heeft je net uitgescheten man.. je bent nog wat nat achter de oortjes! Aan je reacties te lezen ben je ook een nogal arrogant mannetje! Daarnaast, wie wil er nu een RS6! Ze zijn lompzwaar, zuipen als een olifant, zeer storingsgevoelig en last but not least..het motorblok ligt vóór de vooras!! Totaal onnatuurlijk, lomp, zwaar..

                Kortom; een auto voor mensen die NIET van autorijden houden..

              • julienvdv9 zegt

                27 augustus 2013 om 09:29

                @baap: inderdaad een zeer slechte auto zoals je zegt, we hadden ons veel beter een amg taxi gekocht of een m5 met geluids-cd erbij

              • mercedesgl zegt

                27 augustus 2013 om 21:48

                @julienvdv9: dat mercedes de bijnaam heeft dat het een taxi is is juist positief.. Blijkbaar is mercedes kwalitatief wel goed genoeg voor veel km’s.. Taxichauffeurs willen namelijk een betrouwbare auto.. En ik hoor over audi (ervaring als autoverkoper) te veel slechte verhalen over audi om dat kwalitatief goed te noemen

              • str8six zegt

                27 augustus 2013 om 10:09

                @julienvdv9: je hebt het alleen maar over je vader, maar ik vroeg je waar jezelf in rijdt? Wat je/iemands vader rijdt doet er op Autoblog niet toe namelijk.

              • julienvdv9 zegt

                27 augustus 2013 om 10:28

                @str8six: bmw X3 2.0 d

              • smartass zegt

                27 augustus 2013 om 10:31

                @julienvdv9:
                Nee, daar brengt mamma je mee naar het kinderdagverblijf, hij vraagt wat voor auto je zelf rijdt.

              • julienvdv9 zegt

                27 augustus 2013 om 10:34

                @smartass: hahaha ik hou van de arrogantie van die kaaskoppen

              • smartass zegt

                27 augustus 2013 om 10:42

                @julienvdv9:
                Zelfreflectie is een kant van je die nog wat ontwikkeling vergt, als er in dit draadje iemand arrogant van de toren blaat dan ben jij het wel knulletje.

              • julienvdv9 zegt

                27 augustus 2013 om 10:45

                @smartass: met jullie valt gewoon niet te praten, nu begrijp ik pas waarom mijn pa nooit zaken doet met hollanders

              • smartass zegt

                27 augustus 2013 om 10:47

                @julienvdv9:
                Goed zo knul, de hele wereld is gek en jij hebt het uitgevonden.

              • julienvdv9 zegt

                27 augustus 2013 om 10:51

                @smartass: inderdaad

              • julienvdv9 zegt

                27 augustus 2013 om 10:49

                @julienvdv9: jup

              • str8six zegt

                27 augustus 2013 om 10:49

                @smartass: waarschijnlijk weet hij de definitie van arrogantie niet. Hij gebruikt het namelijk door de hele thread heen op een verkeerde, misplaatste manier.

              • lambo4all zegt

                27 augustus 2013 om 10:28

                @julienvdv9: dat jou vader niets heeft wil toch niet zeggen dat de algehele kwaliteit onder de maat is?! En waar maak jij de linktussen “wat vaker problemen” en “op elke straathoek staat een audi met panne” ga is rustig wat onderzoeken doorlezen op internet en dan zal je zien dat er een 4 letterig merk dat begint met “au” en eindigt op “di” er nogal vaak slecht uit komt. Maar he! Bulshit natuurlijk, de hele wereld is tegen je. Btw, heb je zelf uberhaupt wel een rijbewijs?

              • julienvdv9 zegt

                27 augustus 2013 om 10:33

                @lambo4all: Jij hebt dus duidelijk ook nog nooit van sarcasme gehoord. Ik heb al veel artikels erover gelezen en daaruit besluiten alle VAG haters dat alle Audi’s en dergelijke onbetrouwbaar zijn, dat is niet waar. Een procentje van alle Audi’s heeft dat, niet allemaal maar de gemiddelde hater is natuurlijk te dom voor dat te begrijpen. En ja ik heb zelf al een rijbewijs btw

              • RuVi zegt

                27 augustus 2013 om 10:31

                @julienvdv9: Audi maakt nog een hele boel andere auto’s naast de RS6…..

              • julienvdv9 zegt

                27 augustus 2013 om 10:35

                @RudyV: ik heb nooit beweerd dat alle audi’s exclusief zijn. De rs modellen daarintegen wel

              • smartass zegt

                27 augustus 2013 om 10:45

                @julienvdv9:
                Een versjonnieficeerde uitvoering van een leaseslet is nu niet bepaald een exclusieve auto.
                De Aston Martin van je pappie, dat is een exclusieve auto, dat verschil zou jij toch moeten weten.

              • julienvdv9 zegt

                27 augustus 2013 om 10:46

                @smartass: hoeveel rs6 en zie je per dag, hoeveel a6 en zien per dag? My point is proven

              • smartass zegt

                27 augustus 2013 om 10:57

                @julienvdv9:
                99% van de mensen zien het verschil tussen een A3 en een RS6 niet eens. Bij het zien van een Aston weet elke leek dat het iets bijzonders is.

              • julienvdv9 zegt

                27 augustus 2013 om 10:58

                @smartass: mensen kopen een RS6 omdat ze een anoniem monster willen, met een aston trek je alle aandacht. Natuurlijk is een aston exclusiever en specialer dan een rs6 maar een totaal anders type wagen

              • Ot92 zegt

                27 augustus 2013 om 12:44

                @smartass: Dat is wel een beetje overdreven man… dan heb je eigenlijk een bril nodig vind ik.

                Als je nou zei dat je geen verschil tussen een a3 en een Rs3 ziet, dat klopt. (vooral als je geen audi liefhebber bent, dan zie je het helemaal niet). Perfecte ‘sleeper’.

              • smartass zegt

                27 augustus 2013 om 14:05

                @ot92:
                Wij als autoliefhebbers zien het verschil, je vergeet dat wij daarmee in de minderheid zijn.
                Het zal Henk in zijn Dacia echt niet opvallen.

              • spylegion zegt

                27 augustus 2013 om 12:59

                @julienvdv9: die dingen koop je voor een appel en een ei, dus nou niet bepaald exclusief te noemen…

              • julienvdv9 zegt

                27 augustus 2013 om 13:00

                @spylegion: hahahahahahahhahah ja 117000 euro is echt niks he, haha wat een opmerking is dat weer zeg

              • spylegion zegt

                27 augustus 2013 om 13:04

                @julienvdv9: na al het bovenstaande even je gevoel voor humor checken kerel.. ;)

              • julienvdv9 zegt

                27 augustus 2013 om 13:05

                @spylegion: haha je had me bijna liggen ;) nene soms kan ik me er een beetje te kwaad in maken ik weet het :(

          • tridente zegt

            27 augustus 2013 om 13:54

            @julienvdv9: “wij”, Schitterend!

            Login om te reageren
          • peugeot013 zegt

            27 augustus 2013 om 23:03

            @julienvdv9: Hoe Ist kansloze bal, bah bah. Beetje de opgetrokken neus uit gaan hangen met je kut rs6, ga lekker met je kleine pikkie spelen zieligerd!

            Login om te reageren
        • FB_1043467391 zegt

          27 augustus 2013 om 08:26

          @laulau: http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/article/detail/1476432/2012/07/27/Range-Rover-blijkt-minst-betrouwbare-auto-ook-slechte-scores-voor-Duitse-topmerken-en-Renault.dhtml
          In dit artikel staat Audi gewoon juist tussen BMW en Mercedes in. De verschillen tussen die 3 merken zijn zo klein dat ze volgens mij in andere tests wel eens van plaats kunnen wisselen.

          Login om te reageren
        • nathanvenendaal zegt

          28 augustus 2013 om 16:15

          @laulau: het is juist bekend dat Audi op 1 staat met de meeste motor storingen

          Login om te reageren
        • nathanvenendaal zegt

          28 augustus 2013 om 16:16

          @laulau: sorry. Ik had te snel gelezen

          Login om te reageren
      • dotternetta zegt

        27 augustus 2013 om 08:35

        @julienvdv9: Can’t handle the truth? Hahahaha: http://www.autoblog.nl/top-10-automerken-met-de-meeste-motorproblemen

        Login om te reageren
        • melkkoe zegt

          27 augustus 2013 om 08:46

          @dotternetta: 100 ondezoeken, 100 andere uitkomsten. Dat dit onderzoekje van een britse verzekeraar nu in je voordeel spreekt, is gewoon toeval.
          En dan nog 1 in 27 vind ik een goed score.

          Login om te reageren
          • dotternetta zegt

            27 augustus 2013 om 08:57

            @melkkoe: http://www.reliabilityindex.com/

            Login om te reageren
          • dotternetta zegt

            27 augustus 2013 om 08:58

            @melkkoe: http://www.thisismoney.co.uk/money/cars/article-2377617/Most-reliable-cars-2013-Honda-tops-league-Bentley-comes-last.html

            Login om te reageren
          • dotternetta zegt

            27 augustus 2013 om 08:59

            @melkkoe: http://metro.co.uk/2013/07/26/top-10-most-reliable-cars-2013-3899163/

            moet ik nog verder zoeken?

            Login om te reageren
          • dotternetta zegt

            27 augustus 2013 om 09:08

            @melkkoe: http://autos.jdpower.com/content/buying-guide/fsCfXwe/most-reliable-2013-cars-luxury-sedans.htm

            Login om te reageren
          • dotternetta zegt

            27 augustus 2013 om 09:09

            @melkkoe: Ik heb genoeg audi rijders om me heen om de conclusie te trekken dat er altijd iets mee is. Vast gelopen versnellingsbakken, slecht lopende motoren, elektronische problemen en toch blijven ze audi rijden haha. Nou ja, wel goed voor de economie.

            Login om te reageren
            • melkkoe zegt

              27 augustus 2013 om 09:53

              @dotternetta: zo ben ik er ook een. Betrouwbaarheid staat minder hoog op mijn prioriteitenlijstje. Gewoon een mooie (ja smaken verschillen), krachtige en comfortabele dieselende auto zijn voor mij belangrijker. Een saaie Jap met dieseltorretje wat niet vooruit te branden is, daar wil ik echt niet in gezien worden.

              Login om te reageren
              • dotternetta zegt

                27 augustus 2013 om 10:13

                @melkkoe: Hulde! Jullie houden onze economie op gang ;-) Ik ben op mijn buurman aan het inpraten om zo iets aan te schaffen: http://www.larevueautomobile.com/fiche-technique/Lexus_IS_573
                Hij is ook een verstokte Audi rijder.

              • melkkoe zegt

                27 augustus 2013 om 11:25

                @dotternetta: mooie auto, alleen die motor is zo ongeveer de slechtste die er te krijgen is. Ik heb er een gehad in de avensis. Nog nooit zon rampenbak gehad. Verstopt roetfilter, olielekkage op koppeling, scheuren in de kop en vreselijk roken.

                Geloof het of niet, de zescilinders van audi die ik daarna gehad heb, waren allemaal betrouwbaarder en krachtiger.

              • dotternetta zegt

                27 augustus 2013 om 11:31

                @melkkoe: het verstopte roetfilter kende ik, de andere mankementen kende ik nog niet. Ik zal er eens in duiken! Bedankt voor de tips!

              • melkkoe zegt

                27 augustus 2013 om 11:45

                @dotternetta: die lekkage op de koppeling komt door een slechte keering in de bak, is overigens wel deels vergoed, waar je bij audi gewoon alles zelf mag betalen. Ook de injectoren schijnen slecht te zijn, maar hier heb ik in de 200.000 dat ik er mee gereden heb, nooit problemen mee gehad.

                De monteur vertelde mij “Een jap moet je niet met dieselmotor nemen” En dit heb ik dus ook maar niet meer gedaan.

              • dotternetta zegt

                27 augustus 2013 om 11:51

                @melkkoe: ik hoor wel veel positieve verhalen over de diesel van Honda, maar nog geen persoonlijke ervaring mee.

              • bogey zegt

                27 augustus 2013 om 15:12

                @melkkoe: Nog meer onzin, hier thuis meer dan 15 jaar met een diesel gereden. Nooit problemen gehad. In die tijd zelfs nog was het wel een trage wagen, daar ga ik niet over liegen.
                Maar je kraamt hier een hoop onzin uit.

              • melkkoe zegt

                27 augustus 2013 om 22:03

                @bogey: een 15 jaar oude misschien wel ja. Die moderne zijn gewoon slechter.

                Ik heb 200.000 met die avensis gereden, dus dat is niet bepaald onzin uitkramen. Ik spreek uit ervaring, iets waar velen hier nog van kunnen leren

              • smartass zegt

                27 augustus 2013 om 22:08

                @melkkoe:
                De D-cat was inderdaad een blamage voor het verder terechte imago van Toyota.
                Bij mijn weten is dat de enige motor waar ze serieuze problemen mee hebben gehad.

              • melkkoe zegt

                27 augustus 2013 om 22:37

                @smartass: dat weet jij, en vele anderen, alleen willen de meeste jap-fanboys dat niet geloven.
                Dan wordt er geroepen dat ik onzin uitkraam ect.

              • smartass zegt

                27 augustus 2013 om 23:15

                @melkkoe:
                Er wordt hier überhaupt teveel geroepen door met name fanboy’s, ongeacht het merk wat zij vertegenwoordigen.
                Kijk bv in dit topic naar @julienvdv9, dat soort uitingen roepen aversie op (ook bij mij) waardoor er hier een grimmig sfeertje ontstaat, de nuance is vaak ver te zoeken.
                Helaas is dat een bijverschijnsel van het interweb.

              • bogey zegt

                27 augustus 2013 om 23:35

                @melkkoe: Ik ben niet echt een fanboy hoor, desondanks ik met een suzuki rijdt. De voorbije jaren liepen ze een stuk achter qua motorisatie/verbruik en ook qua design. De enige overweegbare vind ik dan ook de mazda 6 of 3 momenteel. (In het segment van break en middenklasser.
                Ik kan bij vele merken wel positief zijn en mij zal je nooit echt elke keer horen bashen op een of ander merk. Misschien wel op sommige modellen. Vooral bij diegenen waarbij je niet het minste voordeel hebt ten opzichte van de concurrentie.

              • bogey zegt

                27 augustus 2013 om 23:29

                @melkkoe: Een avensis … Mazda is imo dan ook beter. Die nieuwe 2.2 diesel lijkt mij aardig mee te kunnen met de tegenwoordige tijd.

              • bogey zegt

                27 augustus 2013 om 15:09

                @melkkoe: Heb jij enig idee wat de Jappen tegenwoordig op de markt brengen zelfs.

              • rufctr01 zegt

                27 augustus 2013 om 16:16

                -edit: nutteloze bijdrage-

        • beerton zegt

          28 augustus 2013 om 09:33

          @dotternetta: maaan maaaan….. Vriend van me werkt bij de VAB, dit is de pechverhelping in Belgie. Hun draaien elk jaar statistieken uit van de beste en de slechtste merken. Diegene als het meest stuk gaan zijn Franse merken, Duitsers staan helemaal bovenaan. Dit is dus Mercedes, BMW EN Audi mocht je het nog niet door hebben. Al die internet enquêtes zijn dikke onzin.

          Login om te reageren
    • bogey zegt

      26 augustus 2013 om 22:52

      @laulau: Auto’s en pannes = realiteit.
      Buiten hier waarschijnlijk, want velen zullen niet toegeven welke problemen ze hebben met hun wagen. Die van hun is immers de beste.
      Ook verbruik wordt gewoon belachelijk veel over gelogen.
      Deels logisch dat je het voor je eigen auto opneemt, je hebt er immers veel geld aan besteed.

      Login om te reageren
    • yerrie zegt

      27 augustus 2013 om 11:48

      @laulau:

      Warranty Direct study

      Top 10 manufacturers
      Manufacturer Failure rate (%) Failure rate (1 in x)
      1 Honda 0.29% 1 in 344
      2 Toyota 0.58% 1 in 171
      3 Mercedes 0.84% 1 in 119
      4 Volvo 0.90% 1 in 111
      5 Jaguar 0.98% 1 in 103

      Bottom 10 manufacturers
      Manufacturer Failure rate (%) Failure rate (1 in x)
      1 MG Rover 7.88% 1 in 13
      2 Audi 3.71% 1 in 27
      3 MINI 2.51% 1 in 40
      4 Saab 2.49% 1 in 40
      5 Vauxhall 2.46% 1 in 41

      Login om te reageren
  4. ronaldoballo zegt

    26 augustus 2013 om 22:09

    Inderdaad ze andere zwarte bolide stond net nog te glimmen

    Login om te reageren
  5. larsyboy1997 zegt

    26 augustus 2013 om 22:10

    dat is pech, met panne langs de weg !

    Login om te reageren
  6. cocksdriveaudi zegt

    26 augustus 2013 om 22:11

    Goh een Audi langs de weg, nog nooooooooit gezien!

    Login om te reageren
    • YouRockMyWorld zegt

      26 augustus 2013 om 22:42

      @cocksdriveaudi: klopt.

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        26 augustus 2013 om 23:36

        @YouRockMyWorld: hij bedoeld het sarcastisch, jij toch ook???

        Login om te reageren
  7. julienvdv9 zegt

    26 augustus 2013 om 22:16

    Laat de reacties maar komen over het Audi gezeik, LEVE DE HATERS

    Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      26 augustus 2013 om 22:28

      @julienvdv9: Niks haten, gewoon droge feiten. Audi = onbetrouwbaar.

      Login om te reageren
      • julienvdv9 zegt

        26 augustus 2013 om 22:32

        @lemans96: iderdaad, daarom dat niemand ze koopt he

        Login om te reageren
        • redbeams zegt

          26 augustus 2013 om 22:47

          @julienvdv9:

          Precies…want leasen???

          Login om te reageren
        • G-Ammo zegt

          26 augustus 2013 om 22:53

          @julienvdv9: De audi’s die mensen ECHT zelf hebben gekocht zijn de 2e hands exemplaren van 1999 en er voor (diegene die zo stinken, inderdaad). Al de nieuwe bakken die je ziet rond rijden met 180 over de snelweg, met een in pak geklede knul er in: allemaal LEASE! :D

          Login om te reageren
          • julienvdv9 zegt

            26 augustus 2013 om 22:56

            @G-Ammo: sow dan is het nog steeds een veel gekozen lease merk

            Login om te reageren
          • dtm01 zegt

            26 augustus 2013 om 23:05

            @G-Ammo: ja en dat is alleen bij audi zeker? Denk dat bmw er niet voor onder doet. En zeker net zo onbetrouwbaar

            Login om te reageren
          • mashell zegt

            27 augustus 2013 om 09:22

            @G-Ammo: en wat doen die Audi’s nadat ze na 4 jaar terugkomen uit de lease? Staan ze dan 10 jaar te wachten tot ze verkocht worden?

            Login om te reageren
          • bogey zegt

            27 augustus 2013 om 15:14

            @G-Ammo: Duidelijk een kenner ..

            Login om te reageren
        • lemans96 zegt

          26 augustus 2013 om 23:55

          @julienvdv9: Audi speelt handig in op het ‘ik wil ook premium rijden’ gedrag van de afgestompte meute. Is Opel ook jaaaren lang goed gelukt. Prutwagens bouwen maar ze toch weten te verkopen is ook een kunst.

          Login om te reageren
      • bogey zegt

        26 augustus 2013 om 22:53

        @lemans96: Wil jij een lijst met wagens die ook onbetrouwbaar zijn?
        Tell something new please.

        Login om te reageren
      • kor1 zegt

        27 augustus 2013 om 00:07

        @lemans96: dat jij dat hier door en door hoort, wil niet zeggen dat dat de waarheid is. Ik rij zelf al jaren Audi en altijd probleemloos. En zo ken ik er genoeg. Misschien zou je het zelf eens kunnen ondervinden…

        Login om te reageren
    • bogey zegt

      26 augustus 2013 om 22:58

      @julienvdv9: Geeft des te meer jde aloezie weer.
      Wat is anders de reden om op 1 merk af te geven …
      Of is het toevallig dat het juist goed kan concurreren met merken als BMW en Mercedes waar ook veel fans van zijn.
      Heb verder geen haat ten opzichte van een merk. Da’s een beetje kinderachtig.
      Gewoon de haters haten en de cirkel is rond!

      Login om te reageren
      • julienvdv9 zegt

        26 augustus 2013 om 23:02

        @bogey: ben het gewoon zo moe dat iedereen commentaar blijft geven over een merk of wagen waar ze nooit of te nimmer in hun leven zullen inzitten en constant argumenten gebruiken van ‘een kennis haar grootmoeder zijn tante haar kind haar audi was slecht’ of dat andere merken zogezegd veel beter zijn, moest er 1 merk veel beter zijn dan zou iedereen erin rondrijden maar dat is het geval niet ( gelukkig )

        Login om te reageren
        • lemans96 zegt

          27 augustus 2013 om 00:00

          @julienvdv9: Jammer pubert, ik spreek uit eerste hands ervaring. Overigens doe je nu alsof Audi zo’n uberexclusief merk is met z’n RS’n e.d. maar de eerste de beste criminele murk rijd o.a. in zo’n ding…
          Goede maat van me reed een jaar met een RS6 en daar heb ik het genoegen mogen smaken daar dus van dichtbij van te genieten. Gaaf geluid, bloedsnel en m-e-g-a onderstuur.

          Login om te reageren
        • geertjan zegt

          27 augustus 2013 om 13:41

          @julienvdv9: je doet net of een RS6 C6 niet te betalen is, je weet van 99% hier niet wat ze rijden/verdienen.. waarom conclusies trekken?

          Login om te reageren
          • julienvdv9 zegt

            27 augustus 2013 om 13:42

            @geertjan: Ga je misschien beweren dat elke blogger een rs6 rijdt ? En btw als vag haten kopen ze geen rs6 he…

            Login om te reageren
            • geertjan zegt

              27 augustus 2013 om 13:48

              @julienvdv9: zie je dat staan in mijn reactie? Ik niet. Ik rij zelf o.a. ook VAG, maar loop er niet zo mee te koop. Als je het nou over een Pagani of Koenigsegg had kon ik je begrijpen.

              Login om te reageren
              • julienvdv9 zegt

                27 augustus 2013 om 13:57

                @geertjan: ik loop er niet mee te koop? Ik vertelde enkel mijn ervaringen met VAG. En ik denk nog steeds dat dit een autosite is waar het nog steeds leuk is om over autos te praten of foto’s ervan op te zetten dus het zou een beetje stupide zijn moest ik het niet doen.

    • pleiades zegt

      26 augustus 2013 om 23:04

      @julienvdv9: En bij de eerstvolgende franse auto sta jij vooraan te joelen :’) Doe normaal en stel je niet aan :’)

      Login om te reageren
      • lemans96 zegt

        27 augustus 2013 om 00:01

        @pleiades: Ach, vergeef ’t ‘m, hij is net droog achter de oren. ;-)

        Login om te reageren
  8. michielh zegt

    26 augustus 2013 om 22:17

    En nu maar wachten op de flamewar in de commentaren :-)

    Login om te reageren
    • bogey zegt

      27 augustus 2013 om 15:18

      @michielh: Die is er duidelijk gekomen!
      Fanboys vs haters.
      Meer mensen die geen VAG rijden –> 0 – 1

      Login om te reageren
  9. gerjan zegt

    26 augustus 2013 om 22:19

    en waarom staat dat hier?? gewoon om aandacht te krijgen. Kunnen we deze man niet gewoon vergeten?

    Login om te reageren
  10. carlover007 zegt

    26 augustus 2013 om 22:24

    Laat de Popo’s hem maar helpen
    SUPERHELDEN

    Login om te reageren
  11. diehard zegt

    26 augustus 2013 om 22:26

    Audijack

    Login om te reageren
  12. Laue zegt

    26 augustus 2013 om 22:26

    Hij lijkt me ook wel een type dat er zo diesel in gooit. (ja ik weet dat een “diesel” pistool dikker is )

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      26 augustus 2013 om 22:41

      @Laue: Is dat zo? Nooit geweten :)

      Login om te reageren
      • bottestudent zegt

        26 augustus 2013 om 23:22

        @Donstil: jup diesel kan niet in Eem benzine. Andersom dus wel( en mensen doen dat met regel maat:p

        Login om te reageren
  13. bsxc2 zegt

    26 augustus 2013 om 22:26

    Ik denk dat zijn accu leeg is door de vele LED verlichting en de voorsprong door stroomslurpende techniek.

    Login om te reageren
    • stekel01 zegt

      26 augustus 2013 om 23:29

      @bsxc2: Ja want LED verbruikt ook zo veel stroom…

      Login om te reageren
    • sulobb zegt

      26 augustus 2013 om 23:30

      @bsxc2: xD

      Login om te reageren
    • matthijsie zegt

      27 augustus 2013 om 00:36

      @bsxc2: Haha +1 voor jou!

      Login om te reageren
  14. ej20g zegt

    26 augustus 2013 om 22:29

    Ach, shit happens. Audi staat al niet bovenaan in betrouwbaarheid (ook niet helemaal onderaan overigens) en een storing of kinderziekte sluipt er zo in bij een nieuwe auto.

    Login om te reageren
    • dotternetta zegt

      27 augustus 2013 om 08:37

      @ej20g: Jongens jongens! Hoor jullie nu eens? Een nieuwe auto hoort niet kapot te gaan en er horen geen foutjes/kwaaltjes in te sluipen! http://www.autoblog.nl/top-10-automerken-met-de-meeste-motorproblemen

      Login om te reageren
      • melkkoe zegt

        27 augustus 2013 om 08:46

        @dotternetta: 100 ondezoeken, 100 andere uitkomsten. Dat dit onderzoekje van een britse verzekeraar nu in je voordeel spreekt, is gewoon toeval.
        En dan nog 1 in 27 vind ik een goed score.

        Login om te reageren
  15. Orichy zegt

    26 augustus 2013 om 22:30

    Voor Afrojack te hopen dat Badr Hari niet langs is geweest, in de tussen tijd, die twee schijnen elkaar niet zo leuk te vinden. Afrojack schijnt het minst blij te zijn.

    OT: Hoe kan dat nou, een Audi met panne?
    Maar Norge zal er wel raad mee weten!

    Login om te reageren
  16. ingloriousleon zegt

    26 augustus 2013 om 22:30

    Waar heeft hij die Aventador eigenlijk gestald staan? Gewoon in Nederland of in het buitenland?

    Login om te reageren
  17. RubenPriest zegt

    26 augustus 2013 om 22:31

    Het filmpje van de LP670 die z’n muil opentrekt die ik net op Autojunk heb geupload heeft nog meer post-waarde dan de zoveelste Afrojack scheet. Tis hier soms net Afrojunk

    Login om te reageren
  18. str8six zegt

    26 augustus 2013 om 22:31

    Voorsprong door techniek :’)

    Login om te reageren
  19. 6cylinder zegt

    26 augustus 2013 om 22:32

    Ja hoor Afrojack heeft een scheet gelaten AB zit er weer boven op.
    Wat moeten jullie toch met deze meneer?
    Zat gasten met vette wagens die wél echt van autos houden.

    Login om te reageren
  20. onderkoffer187 zegt

    26 augustus 2013 om 22:33

    Balle Hari schijnt zijn auto onklaar te hebben gemaakt. Dat zal em’ leren! :D

    Login om te reageren
  21. mercs zegt

    26 augustus 2013 om 22:58

    Mensen, de nieuwswaarde van dit artikel is niet dat de RS6 kapot is, maar dat de politie een helpende hand biedt….

    Login om te reageren
  22. mclarenmercedes zegt

    26 augustus 2013 om 23:02

    Heerlijk dat de eerste comments weer lekker vriendelijk zijn.. Grapjes kunnen tegenwoordig niet meer op autoblog?

    Login om te reageren
  23. civic1990 zegt

    26 augustus 2013 om 23:04

    God wat ontzettend interessant

    Login om te reageren
  24. m4.cyandooh zegt

    26 augustus 2013 om 23:07

    Duitse auto s verliezen waarde snel japanse auto s niet. Rara rara hoe kan dat?

    Login om te reageren
    • autospot zegt

      27 augustus 2013 om 00:57

      @m4.cyandooh: Japanse auto’s kunnen niet veel meer in waarde zakken?

      Login om te reageren
    • nasty zegt

      27 augustus 2013 om 06:52

      @m4.cyandooh: dan volg jij de autoverkoop niet.

      Login om te reageren
  25. barbro zegt

    26 augustus 2013 om 23:13

    Badr neemt wraak -deel I

    Login om te reageren
  26. E34M5Touring zegt

    26 augustus 2013 om 23:35

    Misschien iets te maken met kunststof schoepen in de waterpomp? Daar schijnt deze serie A6en last van te hebben. Of het waar is weet ik niet. Dit kreeg een maat van me te horen bij zijn 3.0tdi (die zware).

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      27 augustus 2013 om 07:36

      @E34M5Touring: toevallig, die van mij is wss ook stuk.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        27 augustus 2013 om 09:34

        @kaasboerin: Klote man. Garantie? Bevalt ie goed verder?

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          27 augustus 2013 om 11:39

          @E34M5Touring: Nope, niet bij de Dealert gekocht.
          Toevallig zit daar een elektronische waterpomp in waardoor het een duur grapje gaat worden :’).
          Voor de rest bevalt ‘ie prima hoor, alles gaat lekker soepel en rustig in dat ding, hoop dat hij snel gerepareerd kan worden bij de dealer, ik begin ‘m alweer te missen. :(

          Camaro?

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            27 augustus 2013 om 13:06

            @kaasboerin: Ja blijft kut. Maar verder wel tevreden dus. Camaro gaat goed! Gaat in principe Sept. op de boot. Paar kleine dingetjes gehad maar geen noemenswaardige problemen. Voor de 838.901de keer een parkeerdeuk in de zijkant, uiteraard zonder briefje van de veroorzaker. Maar verder top. Broertje is bij de nieuwe wezen kijken maar dan een ZL1, krijg nog aardig geld, inruil op nwe. Maar is te laat om voor tax break in aanmerking te komen.

            Login om te reageren
            • kaasboerin zegt

              27 augustus 2013 om 13:48

              @E34M5Touring: Ach ja, ZL1 aardig overbodig t.o.v. wat je nu hebt joh..
              Gaat je broertje vaak naar ’n mall ofzo? :)

              Oeh, dat worden dus lange weken :o
              PB me pics zodra binnen. ;D

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                27 augustus 2013 om 13:53

                @kaasboerin: Jawel, maar dan heb je wel nwe model. Ja Mall’s en school. Irritant maar goed…. pics mail ik je tzt gelijk!

  27. Volvo_440_turbo zegt

    26 augustus 2013 om 23:36

    Ik kan boeken schrijven over de huidige onbetrouwbaarheid van Audi, familie (oa mijn broer en mij neven die zo VAG mindend waren, nu totaal niet meer), vrienden, collega’s.

    Ik kan ook boeken schrijven over hoe degelijk Audi ooit geweest is.

    Geloof me vrij, een Audi nu? Dat wil je gewoon niet hebben, idem dito met Volkswagen, Skoda, Seat, ik heb de laatste jaren toevallig met vele VAG auto’s gereden, de bouwkwaliteit is bedroevend en in elke auto was er wel ergens een lampje dat nodeloos oplichtte of zaken die niet naar behoren functioneerde.
    Ik spreek dan niet over oude VAG auto’s maar over recente modellen.

    Hetgeen je nu wil hebben is een degelijke Koreaan of Jap…

    Naast mijn Skoda en Saab heb ik nu een Kia pro c’eed, die Kia pro c’eed voelt stukken degelijker aan aan als een golf van hetzelfde jaartal, ook qua wegligging en ik heb ook een flauw vermoeden dat dat ding het ook langer gaat uitzingen… ok, ik haat de slechte automatische versnellingsbak van de Kia, maar zolang het ding niet in panne valt zoals menig VAG auto, hoor je mij niet klagen.

    Login om te reageren
  28. bempi zegt

    26 augustus 2013 om 23:40

    HaHahahaha !!! Audi is troep, rotzooi en waardeloos. Dit is het bewijs voor altijd.

    Login om te reageren
    • rovalo zegt

      27 augustus 2013 om 00:11

      @bempi: het is niet te hopen dat jouw 1e verkering straks uit gaat. Dan wil je nooit meer een vrouw.
      :-)

      Login om te reageren
    • bogey zegt

      27 augustus 2013 om 15:29

      @bempi: Ja, voor altijd en altijd !

      Login om te reageren
  29. rovalo zegt

    26 augustus 2013 om 23:43

    Al die ongefundeerde opmerkingen altijd over de onbetrouwbaarheid van Audi’s. Tijd voor wat fact-checking.

    In dit overzicht van de ADAC staan de objectieve feiten (2012):
    http://www.kfzticker.de/wissen/adac-pannenstatistik-2012/

    Niet overtuigd? Google dan eens de DEKRA gegevens.

    Login om te reageren
    • Volvo_440_turbo zegt

      27 augustus 2013 om 00:11

      @rovalo,

      Uit eigen ervaring en de ervaringen uit mijn omgeving kan ik wel stellen dat een Audi aankopen een beetje als Russche roulette is, ik ken ook mensen die zeer tevreden zijn over hun Audi’s, deze zijn helaas wel in de minderheid, het zijn oa mensen die veel kilometers maken, maar helaas hoor ik ook veel mensen klagen over vooral de motorblokken en elektronica.
      Ik kan je 1 ding vertellen, mijn broer wil nooit meer een audi A4 tdi 115pk, zelfs niet als ze hem gratis voor de deur zetten, slechte koppeling, dronk olie als een dokwerker en echt betrouwbaar was ie niet. Ik spreek over zijn lease audi

      Een vroegere collega van me zijn 2.0 TDI A6, de 2.0TDI van de eerste generatie, rommel…

      Mijn huidige TDI 2.0 CR van mijn skoda lijkt onverwoestbaar (buiten dat die regelmatig stilviel, bleek uiteindelijk de gasklep te zijn), helaas is de versnellingsbak die ook in Audi en Vw zit bijlange niet zo snel te schakelen als in een Jap

      Zo heeft er ooit eens een Duits Taxibedrijf, honderden audi’s moeten reviseren omdat het motorblok een fout had. Heb ik ooit eens ergens in de pers gelezen. Dit was niet onder garantie

      Boordcomputers is ook niet de sterkste kant van VAG, daar heb ik mijn part ook al van gehad.

      De 1.6 TDI in mijn eerste Skoda, dat was nieuwe Audi/VW technologie heeft het na enkele kilometers onherroepelijk begeven. Het was een combinatie van een motorisch en elektronica probleem, de auto is in de schredder gegaan

      Mijn neefjes waren echte VAG freaks, tot dat ze geconfronteerd werden met oa gescheurde motorblokjes, slecht schakelende versnellingsbakken, auto’s die in panne vielen terwijl ik vlotjes met mijn mazdaatje bleef verder bollen…

      Als ik mijn ervaringen bekijk met VAG in het algemeen (ik ben hier nog niet uitverteld hoor), dan weet ik dat mijn volgende auto zeker terug een Mazda zal zijn.

      Als je terug in de geschiedenis gaat, en de cijfers dan bekijkt was Audi indertijd zo degelijk als een degelijke Jap, maar geloof me vrij, nu wil je ze niet hebben. Heb je geluk om een degelijk goed exemplaar te hebben, dan heb je véél geluk in mijn ogen, maar dan zal je er ook veel plezier aan beleven…

      Login om te reageren
    • dotternetta zegt

      27 augustus 2013 om 08:38

      @rovalo: http://www.autoblog.nl/top-10-automerken-met-de-meeste-motorproblemen

      Login om te reageren
      • melkkoe zegt

        27 augustus 2013 om 08:47

        @dotternetta: 100 ondezoeken, 100 andere uitkomsten. Dat dit onderzoekje van een britse verzekeraar nu in je voordeel spreekt, is gewoon toeval.
        En dan nog 1 in 27 vind ik een goed score.

        Login om te reageren
        • smartass zegt

          27 augustus 2013 om 08:57

          @melkkoe:
          Je plaat blijft hangen.

          Login om te reageren
  30. timtussengas zegt

    26 augustus 2013 om 23:44

    Kijk maar naar de ADAC-cijfers. Audi op nummer 1 als het gaat om aantal pechgevallen. In de garantieperiode hebben ze ook de meeste kosten.

    Login om te reageren
    • rovalo zegt

      27 augustus 2013 om 00:03

      @timtussengas: waarop baseer je dat? In de link hierboven staat Audi juist hoog in de lijstjes van betrouwbaarste auto’s!

      Login om te reageren
      • pleiades zegt

        27 augustus 2013 om 00:53

        @rovalo: Ja Dacia en Renault ook. Haters gonna hate :’)

        Login om te reageren
      • kevlard zegt

        30 augustus 2013 om 12:06

        @rovalo: Simpel truukje: Audi heeft een goede eigen pechservice. Komen daarom minder voor in de ADAC-statistieken ;-)

        Login om te reageren
  31. VeniVidiVici zegt

    26 augustus 2013 om 23:52

    Werkelijk waar… het zal me een WORST wezen!!!

    Login om te reageren
  32. speedie zegt

    27 augustus 2013 om 00:00

    Toch niet goed gelezen he
    ADAC pannenstatestiek:
    »Qualität« 2013: Audi A3
    Der Preis für den „Besten Gebrauchten“ ging dieses Mal nach Ingolstadt. Der Audi A3 schlägt seine Konkurrenten durch beste Platzierungen in den drei Kriterien Pannenhäufigkeit, Kunden- sowie Servicezufriedenheit. enz..

    Platz 1: Audi A3
    Platz 2: Audi A6
    Platz 3: Mercedes C-Klasse

    en

    Hyundai is recalling certain model year 2013 Santa Fe Sport vehicles manufactured July 13, 2012, through March 12, 2013; and equipped with 2.4 liter engines. Due to a manufacturing issue, the right front axle shaft may fracture.

    en
    Hyundai moet 200.000 Santa Fe’s terughalen naar de dealer omdat het risico bestaat dat de airbags niet af gaan door een foutje in de elektronica. Het betreft SUV’s van de bouwjaren 2007-2009. Lang de Santa Fe, moet ook de Sonata sedan (modeljaar 2012-13) terug naar de dealer ook deze heeft een probleem met de airbags. Hierbij doet zich het probleem voor dat de airbags zo maar spontaan en zonder noodzaak af kunnen gaan. Ook hierbij is de elektronica in de war.

    en
    Hyundai en Kia roepen in de VS ongeveer 1,7 miljoen auto’s terug vanwege een haperende schakelaar, wat er onder andere voor zorgt dat de remlichten niet meer branden tijdens het remmen.

    en
    Het Japanse autoconcern Toyota roept in de Verenigde Staten 342.000 Tacoma-pickups terug vanwege problemen met de veiligheidsgordel.

    en ga zo maar door….

    Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      27 augustus 2013 om 00:12

      @speedie: Ja blablabla, japanse en koreaanse autohaat, blabla, niet ter zake doende terugroepacties van beperkte aantallen auto’s op megamiljoenen verkoop, etc, etc.

      http://www.autoblog.nl/top-10-automerken-met-de-meeste-motorproblemen

      Login om te reageren
      • melkkoe zegt

        27 augustus 2013 om 08:51

        @lemans96: Het is maar wat je WIL geloven. Dat jullie Jappenfanboys constant met dit lijstje van een britse verzekeraar om de hoek komen, is dan ook niet meer dan te verwachten

        Login om te reageren
      • stekel01 zegt

        27 augustus 2013 om 10:46

        @lemans96: Ja blablabla, VAG en Audihaat, blabla, niet ter zake doende terugroepacties van beperkte aantallen auto’s op megamiljoenen verkoop, etc, etc.

        http://www.ad.nl/ad/nl/1006/Auto/article/detail/2961155/2011/10/10/Wie-staat-het-vaakst-minst-op-de-vluchtstrook.dhtml

        Login om te reageren
    • Volvo_440_turbo zegt

      27 augustus 2013 om 00:14

      @speedie: De europese autofabrikanten doen al langer en terugroepacties, maar ze doen dit meestal onopvallend, problemen worden ‘stiekem’ opgelost tijdens een onderhoud zonder dat de klant er van weet.

      Wist je dat de Europese autobouwers zelfs toegeven dat ze aan de kwaliteit van de Japanners niet kunnen tippen?

      Login om te reageren
    • nasty zegt

      27 augustus 2013 om 07:44

      @speedie: kwaliteit in duitsland? Beetje obvious dat die geen japanner op 1 gaan zetten eh. Vind t zelfs al verdacht dat het zelfs 3 duitsers zijn.

      Login om te reageren
    • yerrie zegt

      27 augustus 2013 om 11:51

      @speedie: oohps verkeerd geplaatst hij moest hier

      Warranty Direct study

      Top 10 manufacturers
      Manufacturer Failure rate (%) Failure rate (1 in x)
      1 Honda 0.29% 1 in 344
      2 Toyota 0.58% 1 in 171
      3 Mercedes 0.84% 1 in 119
      4 Volvo 0.90% 1 in 111
      5 Jaguar 0.98% 1 in 103

      Bottom 10 manufacturers
      Manufacturer Failure rate (%) Failure rate (1 in x)
      1 MG Rover 7.88% 1 in 13
      2 Audi 3.71% 1 in 27
      3 MINI 2.51% 1 in 40
      4 Saab 2.49% 1 in 40
      5 Vauxhall 2.46% 1 in 41

      Login om te reageren
    • redbeams zegt

      27 augustus 2013 om 13:44

      @speedie:

      Ja en bmw roept diverse modellen terug omdat ze in de fik kunnen vliegen.

      Login om te reageren
  33. Homer55 zegt

    27 augustus 2013 om 00:35

    Hahaha, wat een verschrikkelijk anti Audi/VAG blog.
    Ik vermaak me wel met Audi nieuws.

    Login om te reageren
  34. PeugeotGTI zegt

    27 augustus 2013 om 00:38


    Domme bashers

    Login om te reageren
    • PeugeotGTI zegt

      27 augustus 2013 om 00:38

      @PeugeotGTI:
      Wel een beetje jammer dat die smiley naar m’n eigen avatar wijst

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        27 augustus 2013 om 00:51

        @PeugeotGTI: lol

        Login om te reageren
  35. sydney zegt

    27 augustus 2013 om 00:45

    Veel gezeik om niets, het zijn juist deze auto’s waarom de meeste onder ons deze site bezoeken.Leven en laten leven.En geloof me; zo belangrijk zijn auto’s niet. En dat zeggende van een Verkoopadviseur.

    Login om te reageren
  36. audifreak zegt

    27 augustus 2013 om 00:58

    Ik snap wel dat dit nieuwswaarde heeft.. een Audi met pech is idd uniek. Ach ja, zo weet een Audirijder ook eens wat bestuurders van andere merken voortdurend meemaken.

    Wel een beetje triest dat een groot aantal figuren hier in hun reacties niet verder komt dan het simplistisch herhalen van niet onderbouwde anti-VAG lasterpraatjes.. Maar goed, ik baseer me liever op eigen ervaringen (van zowel mijzelf als vele andere tevreden Audirijders die ik ken) dan op gemanipuleerde statistieken en nietszeggende kul onderzoekjes die geen enkele representatieve waarde hebben..

    Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      27 augustus 2013 om 01:20

      @audifreak: “….herhalen van niet onderbouwde anti-VAG lasterpraatjes”

      Ja. Daarom word je hier ook in diverse reacties met de koele feiten om de oren gemept…

      Uiteraard verwacht ik van iemand met zo’n nick niets meer dan kop-in-het-zand gedrag en stijve oogkleppen. Good for you. ;-)

      Login om te reageren
      • Brammer zegt

        27 augustus 2013 om 07:37

        @lemans96: Geef het toch op kerel. We snappen het, je vindt Audi maar nix. Je moet het niet elk artikel herhalen. Probeer je de rest te overtuigen dat Audi slecht is? Verwacht je een daling te zien in verkoop? Nee? Koop dan gewoon wat je zelf wil en laat de rest ook gewoon kopen wat ze willen. En laat in godsnaam je gekap op merken die je maar nix vind zo, daar heeft niemand iets aan.

        Login om te reageren
        • lemans96 zegt

          27 augustus 2013 om 12:22

          @Brammer: ‘je vind Audi maar niks’

          Gelul, je legt hier iemand woorden in de mond die jou goed uitkomen. Het is echter ver van de waarheid. Zoals je in eerdere reacties kunt lezen waardeer ik diverse Audi’s weldegelijk, punt is echter dat Audi nu eenmaal veel minder goed is dan vele(vaak Japanse of koreaanse) merken.

          Wake up and smell the coffee dude. ;-)

          Login om te reageren
      • audifreak zegt

        27 augustus 2013 om 12:16

        @lemans96: Al die zogenaamde feiten, daar is hier al vaak genoeg over gediscussieerd. Die discussies kunnen we allemaal wel opnieuw gaan voeren, maar ik heb er weinig behoefte aan om de vele onterechte aantijgingen opnieuw te moeten weerleggen..

        Ik zou zeggen, geloof vooral wat je wil geloven, als je geen Audi wil rijden, jammer voor je, dan doe je het niet. Maar ik ben blij dat ik Audi rijdt.. Prima en betrouwbare auto’s!

        Login om te reageren
        • audifreak zegt

          27 augustus 2013 om 13:17

          @audifreak: *rijdt=rijd

          Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          27 augustus 2013 om 15:47

          @audifreak: Ik hoor regelmatig van iemand die garantie claims behandelt hoe goed en betrouwbaar Audi’s zijn…. Laten we het houden op veel teveel ellende, zeker bij zo’n prijs.

          Login om te reageren
  37. prlwytzkofski zegt

    27 augustus 2013 om 03:10

    Ik hoor ’t ook steeds vaker, dat Audi’s “onbetrouwbaar zouden zijn”. Ik heb hier zelf echter absoluut geen ervaringen mee. Ik heb 3 jaar een S8 gereden, geen enkel probleem mee gehad. Reed als een zonnetje en had nooit problemen. Heb nu ongeveer een Audi S7 voor de deur staan en al 50k op de teller. Hij doet ’t prima en heb er geen enkel probleem mee. Dus mijn ervaringen zijn altijd positief geweest.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      27 augustus 2013 om 03:18

      @prlwytzkofski: Hoezo “ongeveer” een Audi S7 ?

      Login om te reageren
      • smartass zegt

        27 augustus 2013 om 09:12

        @SimonMc:
        Omdat het er niet opstaat? Het zou dus zomaar een A5sb kunnen zijn.
        Of een hersenspinsel, dat kan natuurlijk ook.

        Login om te reageren
      • sjaakk zegt

        27 augustus 2013 om 16:59

        @SimonMc: Het S7 embleem klaar liggen?

        Login om te reageren
  38. solmatje zegt

    27 augustus 2013 om 07:04

    Prachtige auto!!

    Login om te reageren
  39. jessetje zegt

    27 augustus 2013 om 07:38

    Audi is een prima merk hoor! Zoiets kan altijd gebeuren

    Login om te reageren
    • smartass zegt

      27 augustus 2013 om 07:53

      @jessetje:
      Als 15 jarige heb jij daar natuurlijk al bakken ervaring mee.
      Elk merk heeft wel eens wat, het gaat om de manier waarop ze het vervolgens regelen.
      Dat is dus niet het sterkste punt van Audi. (understatement van het jaar.

      Login om te reageren
  40. premiumbmw zegt

    27 augustus 2013 om 08:17

    En wederom bewijs dat audi het minst betrouwbaar is. Je leest op diverse vag fora al dat bijna alle motoren van vag problemen hebben, en met name audi heeft er enorm veel. Nieuwe RS6 of R8’s met motorproblemen, dat is toch niet normaal?

    Login om te reageren
    • smartass zegt

      27 augustus 2013 om 08:27

      @premiumbmw:
      Dat is het risico als je voorop wilt lopen met de laatste technieken. Ook BMW en Mercedes hebben zo hun problemen met elektronica die nog niet foolproof is.
      Knap lullig is het natuurlijk wel als je bakken geld uitgeeft en dan met de kinderziektes zit opgezadeld.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 augustus 2013 om 09:27

      @premiumbmw: “Nieuwe RS6 of R8′s met motorproblemen, dat is toch niet normaal?” Dat is eigenlijk wel normaal. Krachtige motoren in kleine aantallen gebouwd, niet onlogisch dat daar meer aan de hand is. Ook bij BMW en Mercedes zijn de toppers van de lijn niet de meest betrouwbare.

      Login om te reageren
      • tweede_woning zegt

        27 augustus 2013 om 09:32

        @mashell: o , dus als er kleine aantallen worden gemaakt vind jij dat normaal. Ik ken merken…
        Ik ga even de zon in , vitamine D opdoen .

        Login om te reageren
      • sjaakk zegt

        27 augustus 2013 om 17:01

        @mashell: Dus dan hoeven ze niet zo precies te werken?

        Login om te reageren
  41. midasracer zegt

    27 augustus 2013 om 08:57

    Eén woord: Toyota.

    Login om te reageren
    • melkkoe zegt

      27 augustus 2013 om 09:55

      @midasracer: ja want die hebben echt een altenatief te bieden voor de RS6

      Login om te reageren
      • redbeams zegt

        27 augustus 2013 om 13:48

        @melkkoe:

        Iedere auto is een alternatief voor deze falende audi ;)

        Login om te reageren
  42. tweede_woning zegt

    27 augustus 2013 om 09:31

    ”uiterst betrouwbare” , Audiblog , wat is de bron/kennis van die uitspraak ?
    Een Fiat is betrouwbaarder heden ten dage dan een Audi …..

    Login om te reageren
  43. joekeenanita zegt

    27 augustus 2013 om 11:32

    ik heb ook verschillende audi”s gehad,de laatste een a4 wat een ellende wat we daar mee hebben beleefd,pech onderweg,hoog olie verbruik,draagarmen,gasklep,toerental sensor…….we rijden nu mazda 3…….en weet je dat rijd en staat heel weinig in de garage alleen het laatste jaar 2 lampjes vervangen,al is het geen premium zoals audi,maar je hebt veel minder onderhoudskosten en dat is waar het om draait.

    Login om te reageren
    • melkkoe zegt

      27 augustus 2013 om 11:48

      @joekeenanita: edit: “dat is waar het bij jou om draait”

      Login om te reageren
      • smartass zegt

        27 augustus 2013 om 11:53

        @melkkoe:
        Laten we eerlijk zijn, niemand koopt een auto om hem steeds terug te moeten brengen met technische problemen. Het is wel zo fijn als hij doet waar je hem voor koopt.
        Ik kan me best voorstellen dat hij het beu werd en voor betrouwbaarheid gekozen heeft.

        Login om te reageren
      • joekeenanita zegt

        27 augustus 2013 om 19:16

        @melkkoe: nou we hebben meerdere audi’s gehad en de voorlaatste heeft ons ook in de steek gelaten,maar als jij het fijn vind om een abonnement te hebben bij je garage of olieboer,vind ik prima

        Login om te reageren
  44. yerrie zegt

    27 augustus 2013 om 11:40

    Ben geen Audi fan maar om te doen alsof die dingen spontaan uit elkaar vallen is natuurlijk kletskoek, wel grappig die enorme Audi fittie en jammer van die edit’s want ik vind wel leuk om te zien hoe de ene BMW patjepeejer de andere Audi yup voor looser uit maakt terwijl toch duidelijk is dat het beiden kraak nog smaak betreft.

    Login om te reageren
  45. luxaeterna zegt

    27 augustus 2013 om 12:05

    Als budgetauto’s zijn audi’s toch niet zo slecht?

    Login om te reageren
  46. azenomei zegt

    27 augustus 2013 om 12:16

    We hadden inderdaad alweer een paar dagen geen afrojas tegen gekomen in een item.

    Login om te reageren
  47. Ot92 zegt

    27 augustus 2013 om 12:46

    En ineens is iedereen vergeten dat de Bmw M5 ook problemen had laatst, waarvoor wel een terugroepactie was, maar of het al opgelost is weet (bijna) niemand.

    Maare… weet iemand al wat er mis is/was met die Rs6 van meneer Afrojas?

    Login om te reageren
  48. timmeynl zegt

    27 augustus 2013 om 13:31

    Ah, beginnersfout waarschijnlijk.

    Nooit je knipperlicht gebruiken in een Audi, gaan ze stuk van.

    Login om te reageren
  49. schellekens006 zegt

    27 augustus 2013 om 14:03

    Heeft badr er nix mee te maken heb gehoord dat hij klappen heeft gehad in ibiza van hem.

    Login om te reageren
    • azenomei zegt

      28 augustus 2013 om 12:50

      @schellekens006: +1 voor Badr

      Login om te reageren
  50. w0o0dy zegt

    27 augustus 2013 om 15:42

    BMW roept ook weer een flink aantal auto’s (1,5,7 en x5/x6) terug ivm brandgevaar en Audi roept de A3 terug ook vanwege brandgevaar…

    Login om te reageren
  51. SimonMc zegt

    27 augustus 2013 om 17:33

    @redactie: Kunnen jullie de reacties van @julienvdv9 niet gewoon knippen en plakken op audiweek.nl?

    Hij is misschien een Belg zoals ik, maar ik wil met die “ajuin” niet geassocieerd worden.
    Hij is ook niet bepaald de reputatie van de typische Audi eigenaar aan het helpen met z’n reacties.

    Wij Belgen zouden ons graag willen excuseren voor deze fils à papa, wij Belgen zijn niet allemaal zo.

    Login om te reageren
    • julienvdv9 zegt

      27 augustus 2013 om 17:33

      @SimonMc: hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

      Login om te reageren
  52. integraturbo zegt

    27 augustus 2013 om 18:13

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  53. shicomm zegt

    27 augustus 2013 om 18:52

    Ik had bakken inkoppertjes verwacht maar dat #censuur!# van dat stelletje #censuur!# hier is echt bijna té zielig voor woorden..

    Maar goed , terug on-topic..
    Naast het feit dat dit buitengewoon génant is voor de rs6 in het algemeen is dit natuurlijk de slechtst mogelijke anti-reclame voor het merk…
    Benieuwd hoe pon dat gaat oppakken..

    Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      28 augustus 2013 om 01:29

      @shicomm: Niemand weet ook de reden waarom die zo met pech langs de weg stond, misschien brandde alleen het gele motor storingslampje en is hij uit paniek gewoon gestopt…

      En hoe PON het gaat oplossen? Heel simpel, gewoon onder garantie laten repareren, mocht er wat gerepareerd moeten worden. Afrojack en PON zijn tenslotte de beste maatjes.

      Login om te reageren
  54. Tommy2 zegt

    27 augustus 2013 om 19:07

    Precies zoals ik hem ook zou bestellen, gruwlijk vette bak! Maar zou ik dan wel op tijd gaan tanken.

    Login om te reageren
  55. sh-jr zegt

    27 augustus 2013 om 22:37

    Er is toch altijd wat met die gozer

    Login om te reageren
  56. dvt093 zegt

    28 augustus 2013 om 17:23

    242 reacties… Wat een heisa om dat merk.

    Login om te reageren
  57. RutgerK zegt

    29 augustus 2013 om 11:34

    Gisteren zat hij met zijn Aventador op de A15 opeens op mijn achterbumper. Voor iemand die zijn rijbewijs al eens heeft moeten inleveren rijdt hij niet echt verstandig. Komend uit de Botlektunnel rond 17.00-17.30 deed hij gauw 200+.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North