
Onlangs werd een gecamoufleerd prototype van de nieuwe Honda NSX op de Nürburgring uitgelaten om even z’n spieren op te rekken. We zullen de NSX daar veel vaker gaan zien, want Honda topman Takeo Fukui heeft bij zijn research en development team namelijk een duidelijke en harde eis neergelegd: de NSX moet op de Nürburgring sneller zijn dan de Nissan GT-R.
Voor Honda dus geen Duits referentiepunt, maar een potente rakker van eigen bodem. Daarmee wordt de lat lekker hoog gelegd, want we weten dat de Nissan GT-R een rondje over het bochtige circuit in 7:29 aflegt. Bovendien zal de NSX niet eerder dan eind 2010, misschien pas in 2011 verschijnen en tot die tijd kan er nog heel veel gebeuren. Wie garandeert Honda dat de Nissan GT-R het bij 7:29 zal laten?
Om de belofte waar te maken, zal Honda de NSX uitrusten met hoogtoerige (9.000 rpm!) 5,5 liter V10 die naar verwachting zo’n 550 pk levert en 570 Nm koppel. Dit voorin geplaatste blok wordt gekoppeld aan een automatische versnellingsbak met 8 versnellingen en flippers aan het stuur. Om al het vermogen op het asfalt te krijgen, zal de NSX vierwiel worden aangedreven. Ik ben benieuwd…
UPDATE: De NSX schijnt nu al rondjes van 7:37 te doen, dus er moeten nog maar 8 tellen vanaf. Dat zou met nog 2 à 3 jaar te gaan, moeten lukken.
Wat een heerlijke machine moet dit worden zeg, 9000rpm V10. Vergeet die GT-R al maar. Kan niet wachten!
Vet bruut!!! Dikke V10 erin yeah!
Had liever een middenmotor gehad
Lijkt ook wel bijna F1 met die toeren ;)
Dit heeft niets met de originele NSX te maken. Enkel de naam is gelijk. Sorry Honda, dit is Not Done.
Jammer dat, als dit echt de NSX wordt, ze van de middenmotor zijn afgestapt.
Die Honda lijkt mij wel mooier dan de GT-R…
Hij lijkt niet zo lomp
Die gecamoufleerde Honda ziet er in ieder geval nu al beter uit dan die lelijke Nissan. Behalve die uitlaten dan.
the batlle is open :p
lelijke auto!
HEEEEL lelijk..
voor looks zou ik toch naar de gt-r gaan ;)
Klinkt leuk ;) (y) maar wie denkt dat het ze gaat lukken ?
Lexus was toch ook met een sportwagen bezig met een v10 ? Ben k eigenlijk ookwel benieuwd na LOVESV10ENGINES (l) altijd zo’n geil geluid (porsche carrera gt / Gallardo)
Misschien wel een brute bak, maar mooi gaat ie niet worden zie ik al. Als je kijkt naar de puntige neus met die v erin. Dat voorspelt vrouwelijke features. En we weten allemaal dat de vrouwelijke features niet bij de neus en de ass horen, maar in de lijn met de heupen. Mooie auto’s hebben mannelijke face en ass met hips van een bitch.
De billen zien er zo te zien wel veelbelovend uit. Mooie lampen als de de vorm goed hebben afgemaakt.
En wat is de dilly met het stapelen van de uitlaten tegenwoordig? Gelukkig zijn deze niet ovaal, maar rechthoekig en mooi dedicated vies uitlaten roetzwart. Bang!
Ik ben benieuwd.
@ japp
Als je over het uiterlijk van zo een gecamoufleerde auto uitspraken kan doen moet je ofwel een randdebiel zijn, ofwel ben je er gewoon mee aan het lachen.
8 versnellingen
Bah veel te veel 5 is ook goed hoor mensen.. jezus dan moet je op de ring toch om de 3 seconden schakelen..
Voor de rest, jummy
Die Nürburgring-tijden zijn fokking overrated aan het worden, damn…
@Corrado vr6 slc: deze maakt slecht de helft aan toeren van wat een F1 doet;) een F1 wagen maakt al gou 20000RPM zijn tijdje terug nog terug geschroeft van 25000RPM zodat de motoren langer meegingen;)
ontoppic: lijkt mee geen lelijk ding:P
precies een Z06 op de laatste foto, zal wel een erg lekkere machine worden. Alleen twijfel ik wel of ze dit zal lukken. Nissan heeft net wat meer ervaring met snelle vierwielaandrijvers. Hoewel het sh-awd systeem wel potentie heeft
@Mardec: ik denk dat het wel meevalt deze auto zal ok wel over de 320 gaan denk ik en de meeste sportwagens hebben toch 6 of niet soms:P de laatst de 7de en 8ste zijn meestal iets langere voor minder verbruik
@matt: over de smiley van japp heen gekeken?
NSX wordt dus puur gebruikt om een bekende naam aan het model te geven. Naar mijn mening hadden ze nu ook weer een mooie sportwagen met middenmotor mogen ontwikkelen.
Ondanks de verkrachting van de naam ben ik toch wel benieuwd naar de prestaties ;)
“UPDATE: De NSX schijnt nu al rondjes van 7:37 te doen, dus er moeten nog 8 tellen vanaf.”
Dus als alle sjonnie nu van de Ring opzoudten, lukt dat misschien nog wel.
@autoblogger: true that …
Wagen ziet er goed uit.
Dat blok is gewoon bruut!
-edit: nutteloze bijdrage-
zijn de F1 auto’s niet gelimiteerd tot 19000 rpm ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One_engines
Tja: nu de 280pk regel overboord is kunnen de japanners eindelijk echt laten zien wat ze allemaal kunnen. De europese gevestigde orde is gewaarschuwd…. the days they had it all to themselves are over!
Overigens… dit krijgt alleen achterwielaandrijving? Dan is sneller dan 7:30 er ambitieus… de Zonda F Clubsport weegt namelijk maar weinig en heeft meer vermogen….
ja ze mogen van de fia niet meer dan 19k logies want nu is het veld wel lekker dicht vij elkaar en anders was het zo wie de meeste toeren maakte was de winnaar
Ben ik de enige die het eigenlijk vrij weinig kan schelen hoe snel een wagen nou rond de Ring gaat?
hoopelijk zal de nieuwe rx-7 in de buurt zitten van de NSX en de gt-R.
en omdat die volgens andere sites een 2+2 is dat wel handig.
@wOoOdy.
“Om al het vermogen op het asfalt te krijgen, zal de NSX vierwiel worden aangedreven. Ik ben benieuwd…”
Iets over het hoofd gezien?
@ De Nou
Ik heb gehoord dat ze mogen doorblazen naar 22.000 rpm…
OT: Een NSX is ******* ******* stoer. Heel erg ******* ******* stoer. De Duitsers mogen opletten. :twisted:
@Roadronner .. welnee hoor ..
in het echt kan werkelijk niemand hier het verrossen ..
niemand hier gaat em kopen ..
maarja een beetje speculeren zonder inleg is toch best wel grappig ..
Ik weet niet waar die 9000 toeren vandaan komt, maar als dat inderdaad het maximum toerental is zal die echt wel meer dan 550pk hebben (600+). Als het het toerental van maximum vermogen is dan gaat het eerder richting de 650pk.
De concept had toch een middenmotor, of niet??? Ik hoop wel dat het uiterlijk van de concept ongewijzigd blijft, vooral die van de Cabrio is geil.
kansloos project, ga je een beetje een 5.5 v10 tegen een 3.5 (als ik me niet vergis) V6je… BITurbo natuurlijk, maartgoed:)
verder wel volledig zwak van honda dat ze de naam nsx gebruiken, voor de marketing zou t beter een andere naam kunnen wezen, de nsx heeft een middenmotor en boveral een reputatie hoog te houden:)
Ik heb het natuurlijk over de Lexus concept. Foutje.
Maar die Lexus is toch geil é
in een gt-r kan wel 4 man en kost “maar” 70k in belgie :p
en die nsx heeft ook nog eens 70pk meer en weegt wrs veel minder
dusjah
als de porsche liefhebbers mogen zagen p de gt-r ga ik een beginnen zagen op de nsx
Dit voorin geplaatste blok…
Sorry? Ben ik toe aan een bril, of staat hier nu echt dat het motorblok voorin ligt? I.p.v. de auto dan NSX te noemen, kunnen ze er beter NIX van maken. Zoals in dit heeft NIX met de NSX te maken.
V10 met zo’n 9000 toeren?
Beetje heel erg formule 1. En is er geen filmpje ofzoeits? Dat geluid moet een mix zijn van F1 en Carrera GT :D
@Mx5/Rx8 owner: is dat een retorische vraag? ;)
Videootje van Edmunds met Artist renderings… en wat geruchten over de specs. http://video.google.nl/videoplay?docid=-736477193798851392&q=Honda+V10++NSX&ei=HrtaSK2sHIH-jQLg5rjCCw&hl=nl
@wOoOdy.
Neeuh, van jou verwachtte ik wel een antwoord. ;)
de contouren doen me erg veel denken aan de Lexus Lf-a
Was de NSX geen sportauto met middenmotor (concurrent van de MR2 turbo) ? Het lijkt er niet op dat de auto op de foto’s een middenmotor heeft.
Ow ik val in herhaling zie ik :P
De 570 Nm vallen me ergens een beetje tegen. De rest van de cijfers zien er veel belovend uit.
Nu dat we het hier toch over spyshots hebben, wanneer horen we nog iets van de Panamera of laat porsche dat project vallen?
He wat nu?Vierwielaandrijving??Vierwielaandrijving is voor pussy’s, achterwielaandrijving is the shit ;).
Nee, de NSX heeft hier niets meer mee te maken.En als die 5.5 liter V10 echt 9000 toeren doet, zal het vermogen toch wel meer dan 600 pk zijn.
Vb: honda S2000 : 2 liter 4-in lijn, met 240 pk.Das 120 per liter.Dan zou dit 660 pk moeten zijn, maar dat is waarschijnlijk wat optimistisch niet?
En waarom nu geen middenmotor?
ik hoop echt dat die GTR geownt word
Die GTR word zo overroepen, ik vind er echt niks aan.
@ simonMc ja vierwielaandrijving is voor pussy’s net als de lamborghini gallardo de audi r8 de mitsubishi evo de subaru impreza porsche 911 turbo,…
@Dekster: die Panamera draait nog steeds rondjes… zal wel te langzaam zijn of zo dus nog meer testen ;)
zeer uitdagende layout van honda!
ik hoop alleen dat ie niet te zwaar wordt met zijn extra aandrijving.
bij de oude nsx was uiteraard: lichtgewicht-motor configuratie op midden-achter.
kan me voorstellen dat ze nu hebben gezegd dat een v10 beter past achter de vooras in verband met de overall handeling van de auto. hij heeft toch wat extra gewicht mee te torsen en het gewicht hangt naar de flanken (v6 dwars ten opzichte van een v8 in de lengte). de motor staat nu wel dichter bij de breedte-as als dat de motor midscheeps was ingebouwd. geen turbo’s vind ik een heel moedige keuze want nu moet het gemis aan koppel uit het toerenbereik worden gehaald. bovendien zit je niet met de turbo’s in de flanken, waardoor je de koeling simpeler kunt houden, wat natuurlijk weer meer pk’s zou moeten kunnen opleveren.
ik bedoel uiteraard niet meer pk’s maar meer rendement in de laatste zin :)
Laat maar komen!! Ondanks de camouflage ziet hij er wel al goed uit!
dat zebra printje staat me wel aan :) alleen die lexus IS-F uitlaten niet :cry:
F1 is inderdaad gelimiteerd tot 19.000 rpm,
vroeger met de v10’s lag het rond de 22.000 rmp :)
mr die nsx ziet er lekker uit :)
rpm *
Wie o wie zegt dat de opvolger van de NSX ook daadwerkelijk NSX gaat heten. Het is wel een sportauto maar niet vergelijkbaar met de NSX (V6 tegen V10 en 280PK tegen 550+PK). Immers een polo wordt toch ook niet vergeleken met een golf?
Kortom de NSX is ondertussen niet meer weg te denken als relikwie die mede ontwikkeld is door één van de grootste / beste F1 coureurs aller tijden, Ayrton Senna da Silva. De nieuwe sportauto zal naast de NSX staan en zeer zeker niet niet als opvolger!
@bp_STI : natuurlijk met een dikke knipoog, want 4-wiel aandrijving geeft wel een zeer vast weggedrag, maar alleen vind ik dat je met achterwielaandrijving toch meer kunt spelen, en zodoende meer fun kunt hebben.
Is met 4-wiel aandrijving wel weg.Daarom dat bmw bv nooit een sportwagen zal maken met 4-wiel aandrijving.Ferrari ook niet, maar porsche vreemd genoeg wel ?Heb ik nooit goed begrepen, want een GT2 ( afleiding van de turbo eigenlijk) heeft dan weer geen 4-wiel aandrijving.
Eindelijk een echte SuperSportwagen uit Japan. Dat werd zwaar tijd.
Kan eingenlijk niet verkeerd gaan met deze auto in handen van Hooooondaaaa.
Echt een erg vette bak 8)
Helaas duurt het nog 3 jaar voordat hij uitkomt….
@tomiseentijger,
de GT-R heeft een 3.8 liter V6 Bi-Turbo.
En leg eens uit waarom Honda de naam NSX niet zou gebruiken ?
Dat ding rijdt nu al rondjes van 7:37 minuten en Honda kennende wordt die tijd nog wel een stukje scherper gezet !
En zoals gezegd, meer vermogen, (Veel) minder gewicht (GTR weegt meer dan 1700kg) dat moet toch wel goedkomen ?
Heb trouwens m’n twijfels bij de 8 versnellingen bak.
Zou dit echt een conventionele automaat zijn ? of zo’n double clutch ding ?
Denk trouwens dat dit de nieuwe uitdaging wordt voor de autobouwers !
Niks meer vermogen etc. gewoon de snelste tijd op de ring ;)
Ik mis de BMW, Audi en Mercedes lovers hier al, dat ze zo weinig pk’s uit een 5,5 liter V10 kunnen halen.
Lijkt me een heerlijk blok, jammer dat het voorin ligt. Als je een mid-engined NSX wilt hebben zul je toch een oud model moeten kopen.
Dan doe mij mar de ‘huidige’ NSX Type-R. Een van m’n favoriete auto’s.
@Racer X
ligt er natuurlijk aan of de motor voor- achter- of boven de vooras komt !
Zou zomaar kunnen dat de motor voor het grootste gedeelte achter de vooras ligt en dus al redelijk naar het midden komt.
Aangezien het een vierwiel aandrijver is zou het dus ook kunnen dat de versnellingsbak al achterin hangt.
Hierdoor krijg je dus ook al snel een 50:50 verdeling van het gewicht ;)
Zoals eerder gezegd lijkt dit model veel meer op die snelle Lexus die gaat komen dan op een NSX. Neem aan dat Honda niet zomaar het middenmotor concept overboord kiepert…
Als hier maar niet dezelfde chauvinistische reacties op komen als bij de GT-R: “lelijk, doe mij maar een M3 oid”. Ik twijfel er niet over dat die jappen van de nieuwe NSX een heuse supercar gaan maken. Alleen de oude NSX was vrij duur, ben benieuwd wat deze gaat doen…..
Schit-te-rend – de Japanners komen het weer uitvechten in de Eifel, net als pakweg 15 jaar geleden toen zij als eersten het marketingpotentieel van de ‘Ring commercialiseerden en met helicopters en filmcrews opdoken.
Tijd voor de tweede ronde.
@ markieanta
hoezo meer pk?
bmw: 507pk (m5 m6)
audi: 450 pk (s8, rs6 reken ik niet mee omdat deze turbo’s heeft)
mercedes: geen v10
Waarom pakken ze de V8 niet die samen met Mugen ontwikkeld is? Deze lag in een concept van de Legend.
Dit blok levert namelijk op een 4.0l V8 tussen de 550 en 720 PK afhankelijk van de software. Tevens kan dit blok ruim 12.000 rpm draaien en het blijft heel. Ook is die lichter dan een V10, of Honda moet daar ook een oplossing voor hebben gevonden. Hoe dan ook, ik kan niet wachten op het uiteindelijke model. :)
@ markieanta
Hoe kom jij daar nu bij, 100pk per liter uit een ongeblazen V10 is een heel mooie prestatie. Zo’n uitspraken laten mij vermoeden dat we hier met een échte autokenner te maken hebben…
beetje apart wel, die combinatie van V10 en vierwielaandrijving. Volgens mij heeft awd pas echt zin en is de winst groter bij turbo en compressor motoren. Juist de combinatie van veel vermogen en groot koppel bij lage toeren laat de auto grip verliezen.
Als je toch al een V10 gebruikt, hoogtoerig, zonder blaasinstrumenten dan kan je dat gewicht van de awd ook wel besparen zonder al te veel gripverlies. De kracht is zo geleidelijk over te brengen met al die toeren dat je de grip, lijkt mij, beter vind.
Met awd wordt zoiets al snel dodelijk saai om te rijden, je mist het heftige koppel bij het wegtrekken, je mist de slippende achterbanden en het uitbreken. Met een beetje pech onderstuurt de wagen zelfs en zit er echt minder gevoel in het sturen.
Met alleen een mooi V10 geluidje compenseer je bij lange na het gevoel niet wat je bij de versnelling van een leuke awd auto hebt.
@Bleegh
Porsche zit toch op 615 ofzo? Komen die jappen vast bij in de buurt.
@Alwood: ja inderdaad, en edo haalt 770 pk uit de naar 6 liter opgeboorde V10 van de carrera GT.Zonder compressors of turbo’s.128 pk per liter dus.
haha hij heeft nu met zen dikke v10 en 9000rpm , 550pk al 10sec meer dan de machtige GT-R op de ring .honda zal de nsx toch meer pk s mogen geven of gewicht er uithalen.misschien dat 600pk genoeg is om de tijd van GT-R met 470 pk te pakken
ps dat Nissan maar snel met een V-spec model afkomt dat die de wereld nog is kan verbazen met een killertijd
Deze auto heeft meer weg van een nieuwe Supra, dan een NSX.
Ik heb een filmpje gevonden van deze wagen. Het klinkt niet verkeerd. Je kunt wel horen dat het inderdaad gaat om een hoogtoerige motor.
Link: http://www.vtec.net/news/news-item?news_item_id=769707
Op de beelden van de video die Jag man heeft gelinkt ziet de auto er qua weggedrag er eerder uit als achterwielaandrijver dan als een 4wd….. de achterkant duwt duidelijk de neus naar binnen (kont iets naar buiten). Dus of het is een achterwielaandrijver of het is een systeem dat in de bochten heel erg sterk de nadruk achter heeft liggen….
Dit belooft wel een uitzonderlijk smakelijke sportwagen te worden.. Honda’s zijn meestal extreem goed uitontwikkeld en aangezien dit de nieuwe blikvanger/vlag op t schip moet worden zal deze nog beter worden uitontwikkeld dan een “normale Honda”… dat wordt spectaculair.
Spijtig je ziet niets van die legendarische kont. :(
Dit wordt waarschijnlijk een van de beste sportwagens van de komende 20 jaar. Honda heeft in het verleden al laten zien met de NSX dat het in staat is om een fenomenale auto op de weg te zetten. Een auto die in z’n nadagen ondanks zijn beperkte 280 pk’s toch nog voor heel wat opwinding kon zorgen.
Ik ben er van overtuigd dat zijn “opvolger” dezelfde plaats in gaat nemen. De eisen die door Honda gesteld worden zijn hoog. De auto moet ultrasnel worden en toch streven ze qua gebruik naar een gemiddelde dat in de buurt van de 1:10 moet liggen. Ik ken geen andere sportwagens met dergelijke specificaties die daar in de buurt zitten. Vandaar ook dat Honda waarschijnlijk voor een bak kiest met 8 versnellingen. Het zal me ook niet verbazen dat er een soort KERS-systeem op de auto komt. Dit is een systeem dat volgend jaar in de Formule 1 gebruikt gaat worden om energie terug te winnen.
Ik ben benieuwd hoe de auto er uiteindelijk uit gaat zien. Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat we hier met een topper voor de toekomst te maken hebben.
Leuke auto maar tis natuurlijk niet “echt” een NSX meer…lijkt aesthetisch en technisch geenszins op het origineel. Beetje gemiste kans imo.
@ Jasper
goed gezien! Ik had al de indruk dat het me aan iets anders Japans deed denken…als je me had gevraagd “welke moderne incarnatie is dit van een jaren ’90 Japanse supercar?” had ik Supra gezegd.
Nee, ontwerptechnisch gezien heeft Honda het hier laten liggen. Oude NSX was 1000 maal mooier.
En waarom toch geen middenmotor?
Corvette ZR1 doet Nürburgring in 7:26
Tja,
Honda moet er nog een paar seconden afsnoepen maar de ‘drive’ van de Japanners kennende zal dit geen probleem zijn.
hi hi ha ha zal nooit sneller zijn dan de gtr want hij komt er niet hi ha hi ha