• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Heeft Lynk&Co weer een verkooptopper?

Auteur: michaelras, gepost 11 oktober 2024 om 14:30 – 18 Reacties

Lynk&co 02

Vandaag presenteert Lynk&Co een elektrische auto met een scherpe prijs, de Lynk&Co 02.

Hier is hij dan officieel de Lynk&Co 02. In China al bekend als de Z20 heet hij bij ons in Europa simpelweg de 02.

De Lynk&Co 02 in het kort:

  • Prijs vanaf € 35.995 (Lynk&Co 02 Core), nu te bestellen
  • Crossover coupé
  • Actieradius WLPT tot 445km
  • 66 kWh batterij
  • 10-80% laden in 30 minuten
  • Model heet in China Z20
  • leverbaar in 4 kleuren: wit, rood, blauw, grijs
  • Ook deze Lynk&Co kan je verhuren/sharen

Lynk&Co 02 is eerste elektrische model EU

Wij kennen in Nederland Lynk&Co van de 01. De blauwe en zwarte plug-in hybride crossovers die je zowel kunt kopen, leasen maar ook in een abonnementsvorm kunt rijden. In Nederland staan er ruim 20.000 op kenteken. Onlangs maakte Lynk&Co bekend dat we eindelijk wat meer kleurkeuze krijgen naast het eeuwige blauw en zwart. Daarbij kreeg de plug in Lynk&Co 01 een power upgrade.

Lynk&co 02

Maar nu is het tijd voor de eerste volledig elektrische Lynk&Co voor onze markt. De Z20, zo is het model bekend in China komt naar ons als Lynk&Co 02. De motor en accu’s in deze auto deelt deze auto met andere Geely merken Volvo, Zeekr en Smart. Zo staan ook de EX30, de Zeekr X en de Smart #1 op dit SEA platform. Qua formaat zitten deze modellen dan ook vrij dicht in de buurt

ModelL&C 02EX30Zeekr XSmart #1
Lengte4,46m4,23m4,43m4,3m
Breedte1,84m1,83m1,84m1,82m
Hoogte1,57m1,55m1,56m1,59m
Accu66kWh51-69kWh69kWh49-66kWh
Vermogen200kW200-315kW200-315kW200-315kW
WLTP445km337-476km440-446km310-420km
Vanafprijs€ 35.990€ 38.495€ 43.490€ 34.900
Geely auto’s op SEA platform

Sterke familieband

Als je hem vergelijkt met zijn broertjes dan lijkt de Lynk&Co 02 best een goede deal op het eerste oog. WLTP is ok, maar niet baanbrekend, alleen op vermogen legt hij het af tegen de 315kW versies in de familie.

Met de 02 heeft de Lynk&Co rijder voor het eerst keuze uit meerdere modellen. Er is een basisversie, de Core en er is een versie waarbij je 20 inch krijgt in plaats van 19 inch, een 360 graden camera, een 22kW lader aan boord en Harmann Kardon speakers.

Je kunt ook kiezen uit vier kleuren, rood, grijs, blauw, wit. Zelfs het interieur verschilt in gebruikte materialen tussen de Core en de More versie. Er is ineens iets te kiezen, met mate, maar er is enige keuze!

Lynk&co 02

Over keuze gesproken. Het platform delen ze maar naar mijn persoonlijke mening heb je met deze vier modellen wel echt vier verschillende smaken qua exterieur design. Maar dat mogen jullie natuurlijk met me oneens zijn.

Opvallende features

Lynk&Co zegt dat het design mede tot stand is gekomen met input van meer dan 6.000 berichten die verzameld zijn in ‘de community’. Op het eigen forum Co:lab konden gebruikers van Lynk&Co aangeven wat zij belangrijk vonden in het nieuwe model. Daar kwamen opvallende 02 gimmicks/gekkigheden uit

  • Als je de laadklep opent, roept de auto: “We’ve got the power!”
  • Er zijn verschillende vriendelijke claxon-toontjes beschikbaar, zodat voetgangers niet schrikken #liev
  • Als je de frunk (15 liter) opent, dan zie je een teken met ‘Nope, No Engine Here’
  • Naast het stuur zit een ‘strap’, als je daar aan trekt kom je direct in het ‘autodeelmenu’ van de auto
Lynk&co 02
Lynk&co 02
Lynk&co 02

Ja precies, gekkigheid. Maar waarom niet. Wat is gebleven is de Share/autodeeloptie. Ook deze Lynk kun je daarvoor gebruiken. Dit betekent dat je de auto in je app open kunt stellen voor delen. Ook nu pakt Lynk&Co, terecht, een gedeelte van de verhuurfee. Het hoeft niet, maar de optie is er wel.

De Lynck&Co 02 komt niet in de abonnementsvorm, maar wel in de private lease. Prijzen daarvan volgen volgende week. De boot met de eerste exemplaren is al onderweg naar ons land, dus in november kunnen we de eerste auto’s al zien rijden. Niet in het rood, die komen pas met de volgende vracht voor het eerste kwartaal van 2025.

Concurrentie

We zetten nog maar even een aantal van de logische concurrenten voor je op een rijtje. Want met alle respect. De Zeekr en de Smart zullen voor velen niet eens op de shortlist komen

  • Opel Frontera Electric (113 pk, 300 km range): €30.499
  • MG ZS EV (177 pk, 320 km range): €35.885
  • Fiat 600e (155 pk, 408 km range): €35.990
  • Kia EV3 (204 pk, 425 km range): €36.995
  • Opel Mokka Electric (136 pk, 338 km range): €36.999
  • Volvo EX30 (272 pk, 337 km range): €38.495
  • Jeep Avenger (156 pk, 399 km range): €38.500
  • Peugeot e-2008 (136 pk, 342 km range): €39.270

Dus roep maar, vinden jullie het wat of sparen jullie liever door voor een EX30 of een EX40? Of misschien toch liever die Lynk&Co 01 Plug in hybride omdat het meer comfort brengt wanneer je op vakantie ‘moet’. Moet de Lynk&Co 02 op de shortlist voor de zakelijke rijder die niet duurder mag rijden dan € 40.000?

Nog even terugkijken naar de Lynk&Co 01? Hij stond in onze Autoblog Garage.

Ook interessant!

  • Lynk en Co eindelijk nieuwe kleuren!
  • Lynk & Co wordt weer duurder!
  • Lynk & Co prijzen
    Het is gedaan met Lynk & Co: prijzen WEER verhoogd!
  • Hoe laat je een Lynk&Co rijder schrikken

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Lynk & Co, lynk-co-02

Vorig bericht: « BMW iX3 niet meer te bestellen
Volgend bericht: Chinezen vullen de autofabrieken in Rusland »

Lees Interacties

Reacties

  1. Allison Burgers zegt

    11 oktober 2024 om 14:40

    Oei, ook weer met het share-concept. Afstand houden dus op de snelweg.

    Login om te reageren
    • Mike zegt

      11 oktober 2024 om 17:22

      Inderdaad ik heb al veel malloten in zo’n auto rare capriolen zien uithalen.

      Login om te reageren
    • dedon zegt

      17 oktober 2024 om 16:55

      Even opnieuw lezen…
      Juist niet dus.

      Login om te reageren
  2. Snelle zegt

    11 oktober 2024 om 15:06

    Eigenlijk geen autoblog waardig artikel.. wie zit hier nou als auto liefhebber op te wachten. Of heb ik het mis. Weer een 100 in dozijn auto.

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      11 oktober 2024 om 15:23

      Ach, misschien mogen ze dan jaartje tegen gereduceerd tarief zo’n chinese stekkerbak rijden.

      Login om te reageren
    • Richmond zegt

      11 oktober 2024 om 18:51

      Autoblog is niet specifiek autoliefhebber blog over supercars ofzo en zelfs dan zou je artikelen krijgen die ene liefhebber wel interessant vindt en de ander niet.

      Login om te reageren
    • audirs3 zegt

      12 oktober 2024 om 08:12

      Geziek de populariteit van de eerste Lynk&Co in Nederland is het toch wel logisch dat het aandacht krijgt bij autoblog?

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        14 oktober 2024 om 12:42

        Populariteit kwam door de ‘aantrekkelijke’ huurconstructie.
        Toen deze duurder werd, kozen sommigen ervoor om dan de auto maar over te nemen.
        Is een beetje als kiezen met het mes op de keel.
        Daarna zijn de verkopen compleet ingestort.
        Zo kan ik een auto ook populair maken.

        Login om te reageren
  3. isleofman zegt

    11 oktober 2024 om 15:44

    Wat een rommel.

    Login om te reageren
  4. drsjeroen zegt

    11 oktober 2024 om 16:22

    Was die abo-vorm niet juist de reden waarom mensen hierin gingen rijden? Daardoor kwamen er ook zoveel op de markt. Volgens mij is dit merk er over 5 jaar niet meer

    Login om te reageren
  5. marh zegt

    11 oktober 2024 om 16:29

    Elektrisch?

    https://www.instagram.com/reel/C_f6arAokkZ/?igsh=MWFjd3Z2ZmQydWh3Mg==

    Login om te reageren
  6. cdlop01 zegt

    11 oktober 2024 om 17:41

    Lijkt wel erg, schuin van achter op C-hr van Toyota.
    Ben wel helemaal klaar met al die vormloze Chinese meuk. Valt deze Lynk niet onder hoge tarief regiem overigens?????

    Login om te reageren
  7. tommycooker zegt

    11 oktober 2024 om 18:42

    Meh. Doe maar een Kia EV3.

    Login om te reageren
  8. B00G1E zegt

    11 oktober 2024 om 21:17

    Poe, uit die hele lijst met concurrentie word volgens mij enkel de volvo hier in de VS verkocht.
    Jammer dat er niet zoveel opties zijn hier. Best een goede deal lijkt mij.

    Login om te reageren
  9. cookies zegt

    11 oktober 2024 om 22:28

    De Lynk & Co 01 is toch wel echt de fatbike onder de auto’s. Groot en opzichtig en er rijden vrijwel uitsluitend aso’s in. Wel leuk dat er weer een enigszins betaalbare EV bijkomt, dat dan weer wel. Maar een beetje vreemd ziet hij er wel uit (zoals veel nieuwe auto’s trouwens)…

    Login om te reageren
    • michaelras zegt

      12 oktober 2024 om 16:14

      Er rijden er 20.000 rond. “Er rijden vrijwel uitsluitend aso’s in” Het is duidelijk dat we jou geen geschiedenisboeken moeten laten schrijven.

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        12 oktober 2024 om 16:20

        Het is natuurlijk wel een beetje dubieus als je zo’n ding rijdt…

        Login om te reageren
  10. audirs3 zegt

    12 oktober 2024 om 08:15

    Een 22kw AC lader vind ik wel een mooie toevoeging, hebben maar heel weinig EV,s, de meeste blijven hangen op 11kw. Terwijl je in NL je best moet doen om een paal te vinden die geen 22kw levert.
    Het DC snelladen is echter wel een beetje teleurstellend.
    Ik zou toch voor een Kia EV3 gaan in dit segment.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North