• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lynk & Co wordt weer duurder!

Auteur: michaelras, gepost 13 november 2023 om 15:33 – 16 Reacties

Ditmaal moeten de huurders er aan geloven.

Het zat er een keer aan te komen. Geloof het of niet, deze ochtend nog gaf ondergetekende aan een bekende door: schiet even op met die reserveringsaanvraag, want Winter is coming!

En ja hoor, vanmiddag ontving ik als Lynk & Co abonnee het mailtje dat Lynk & Co vanaf 15 november servicekosten gaat berekenen wanneer één van haar auto’s verhuurd wordt. Laten we direct helder zijn, dat is volledig terecht. Want Lynk moet immers ook iets verdienen wanneer een auto verhuurd wordt.

Autodelen met Lynk & Co hoe werkt dat dan?

Voor iedereen die zich nog niet verdiept heeft in Lynk & Co nog 1 keer de korte versie. Je kunt de Lynk&Co 01 (private) leasen, kopen en je kunt er een abonnement op nemen. De prijs van dat abonnement is overigens per juli 2023 ook gestegen naar € 650 per maand. (Ondergetekende betaalt overigens nog € 550 per maand, voor zolang het duurt).

Je hebt de mogelijkheid om de auto ook te delen of beter gezegd ‘verhuren’. Je bepaalt zelf wanneer hij beschikbaar is voor verhuur en je bepaalt zelf de uur/dagprijs. Lynk & Co verdiende daar helemaal niets aan, al het geld gaat direct naar de abonnee/eigenaar. Vreemd was dat. Maar Lynk gebruikte het excuus dat de deel-app nog ‘in Bèta’ was. En precies dat gaat nu per 15 november wijzigen.

Hoe hoog zijn de huur servicekosten Lynk&Co?

Nu komen er op elke verhuuractie dus servicekosten. Op de website van Lynk&Co zie je daar een mooi staatje van. Ze worden per uur/dag berekend

  • 0 tot 5 uur – € 4,10/uur
  • 6 tot 24 uur – € 21,50/boeking
  • 2 tot 5 dagen – € 20,30/dag
  • 6 tot 10 dagen – € 18,60/dag
  • 11 tot 28 dagen – € 15,30/dag

En om daar meteen maar iets van te vinden. Dat is vrij fors! Zeker wanneer je bedenkt dat de verhuurder/berijder die zijn auto ter beschikking stelt ook nog iets wil verdienen. Er wordt nog niet gerept over een kilometerlimiet per uur/dag. Dat zou kunnen verklaren dat de prijs nog zo stevig is.

Nog meer slecht nieuws in aantocht?

Een sidenote in de e-mail die alle ‘eigenaren’ vandaag ontvingen is de melding dat iedereen die zijn auto ‘deelt’ / ‘verhuurt’ vanwege Dac 7 regelgeving zijn belastinggegevens moet delen met Lynk & Co. We hebben onze fiscalist gevraagd of dit betekent dat je dan het ‘huurinkomen’ ineens terugziet op je vooringevulde belastingaangifte.. Dat zou de doodsteek zijn voor het autodelen wat de familie Ras betreft en vast ook voor andere gebruikers.

Ook interessant!

  • Lynk & Co 01 duurder
    Lynk & Co 01 duurder: 18% erbij gekomen
  • Een Lynk & Co private leasen: wel/niet interessanter dan abonnement?
  • Lynk & Co 08
    Lynk & Co 08 wordt jouw volgende private leasert
  • Tweedehands Lynk & Co klinkt niet als een goede deal...

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

01, huurauto, Lynk & Co, lynk-co-01, private-lease

Vorig bericht: « Zet je eigen Fastned laadpaal in de tuin
Volgend bericht: Audi SQ8 facelift – test en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. wceend zegt

    13 november 2023 om 15:38

    “We hebben onze fiscalist gevraagd of dit betekent dat je dan het ‘huurinkomen’ ineens terugziet op je vooringevulde belastingaangifte.. Dat zou de doodsteek zijn voor het autodelen wat de familie Ras betreft en vast ook voor andere gebruikers.“

    Zelfs als dat zo was viel het onder resultaat overige werkzaamheden, dus tot een alleszins schappelijke grens zou je daar geen inkomensbelasting over betalen.

    Login om te reageren
    • michaelras zegt

      13 november 2023 om 15:47

      Er is natuurlijk een grens van (volgens mij) € 5000. Maar het zal je er maar net overheen duwen wanneer je hem een paar weken verhuurd per jaar.
      Sommige mensen hebben al enkele ‘overige werkzaamheden’ ;-)

      Login om te reageren
  2. Fernando zegt

    13 november 2023 om 15:46

    Kan niet duur genoeg worden, liefst zo duur dat er geen meer van rondrijden.
    Is niet om aan te gluren

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    13 november 2023 om 16:04

    Je kan natuurlijk altijd nog je auto ‘zwart’ verhuren. Ik weet niet of er in het contract regels staan aan het uitlenen van de auto aan een vriend?

    Login om te reageren
  4. werf76 zegt

    13 november 2023 om 16:09

    Boeit huurders in krachtwijken helemaal niets. Het is tenslotte hun zwarte geld. Telefoontje gaat van hand naar hand. Samen delen ze maandelijkse kosten.

    Login om te reageren
    • bmwadept zegt

      13 november 2023 om 18:48

      Wel vreemd dat verhuurders in krachtwijken met zwartgeld een privatelease contract kunnen afsluiten. Ben benieuwd naar jouw onderbuik… pardon onderbouwing van jouw bewering.

      Login om te reageren
  5. ghini zegt

    13 november 2023 om 16:19

    Ik ben wel benieuwd hoe vaak je je eigen auto verhuurd en voor wat voor bedragen. Interessante constructie, had ik gemist. Wat vind je verder van de huurprijs en de auto?

    Login om te reageren
    • michaelras zegt

      13 november 2023 om 20:00

      Ik verhuur hem alleen maar aan bekenden. Vooral het benzineverrekenverhaal is niet geregeld. Dus potentieel blijf je elke keer met een kater zitten.

      Login om te reageren
  6. Joris24 zegt

    13 november 2023 om 16:40

    – Edit: dank u, is inmiddels gefixt –

    Login om te reageren
  7. vopo zegt

    13 november 2023 om 18:31

    Ben vooral benieuwd hoe dat verzekering technisch werkt als de huurder schade veroorzaakt.

    Login om te reageren
    • michaelras zegt

      13 november 2023 om 19:59

      Geregeld door Lynk. Maar als ze hem Total loss rijden is het natuurlijk uiteindelijk toch het probleem van de oorspronkelijke berijder.

      Login om te reageren
  8. mx5wijf zegt

    13 november 2023 om 20:09

    Het valt me wel op dat die Lynk enzo vaak pauperig bereden wordt. Maar nu snap ik dat dat de rentals zijn… mooi dat daar een eind aan komt 😉

    Login om te reageren
    • michaelras zegt

      13 november 2023 om 20:53

      De drempel om Lynk te rijden is extreem laag. Als ze 0,01 cent van je betaalmethode kunnen incasseren vinden ze het al prima. Kom daar maar eens om bij Private Lease. Daar mag je met de billen bloot: salarisstroken/arbeidscontracten/jaaropgaves aanleveren.

      Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      14 november 2023 om 09:58

      Ben dus niet de enige die het is opgevallen

      Login om te reageren
  9. oldebronx13 zegt

    13 november 2023 om 22:55

    Zijn het niet ‘gewoon’ box3 inkomsten? Daar hoef je geen inkomstenbelasting over af te dragen.
    Wanneer het wel overige inkomsten zijn, mag je neem ik aan ook de kosten in aftrek nemen.

    Login om te reageren
  10. JamesBond007 zegt

    14 november 2023 om 09:58

    Maakt mij niks uit, vind 1/2 gebruikers (lees huurders) een stel aso’s. Hele zure opmerking, heb inderdaad een flinke slok azijn op maar valt echt op dat er schofterig mee wordt gereden in regio Delft, Rotterdam.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North