• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Heeft Max gelogen over problemen met zijn aandrijfas?

Auteur: nicolasr, gepost 28 maart 2023 om 19:00 – 14 Reacties

Een grote naam binnen de Formule 1 denkt dat Max heeft gelogen over de problemen met zijn aandrijfas…

Het was me wat hè, de afgelopen race in Saudi-Arabië. Max Verstappen die vanaf plek 15 startte en in 25 rondjes alweer op de tweede plaats lag, een paar seconden achter teamgenoot Sergio Perez. Waar hij natuurlijk gemakkelijk voorbij was gegaan, mits hij geen problemen had gehad met zijn aandrijfas.

Daardoor kon hij niet meer voluit pushen en was het verstandiger om de tweede plek te consolideren. Maar niet voordat hij er tóch even de snelste raceronde uitperste. Dat natuurlijk wel. Klinkt logisch allemaal. Ja, voor ons misschien. Maar niet voor Eddie Jordan. Die denkt dat Max liegt!

Max liegt over de aandrijfas?

Hij denkt namelijk dat er geen enkel probleem was met de aandrijfas en dat Max dat gewoon glashard heeft gelogen om zo de teamorders te verhullen. Teamorders waarin hij Perez niet voorbij mocht, welteverstaan.

Volgens Jordan was dit de ideale situatie om ervoor te zorgen dat Red Bull de maximale score behaalde, de auto’s heel bleven en belangrijker, dat geen van de coureurs gezichtsverlies zou lijden. Daar hoef je geen Einstein voor te zijn om dat te begrijpen, zegt Jordan in de Formula for Success podcast.

Coulthard noemt het onzin, Max liegt niet

In die podcast praat Eddie Jordan met David Coulthard en die noemt het verhaal quatsch. En da’s een gek woord voor ‘nonsens’, wat je weer kunt vertalen naar ‘onzin’. Hij denkt dat Max te eerlijk is om over zoiets als een kapotte aandrijfas te liegen. Als Max iets wil zeggen, dan zegt hij het ook, aldus de Kaak.

Hij denkt ook dat teamorders ook niet zo ‘verstopt’ hoeven te worden. Ze zijn namelijk toegestaan en iedere coureur is als duurbetaalde werknemer verplicht om ze op te volgen. Zelfs Max Verstappen…

En daarom ligt de bal nu bij jou, oh beste lezer. Wat denk jij? Heeft Max gelogen over de kapotte aandrijfas, of is het allemaal geneuzel? Wat weer een ander woord is voor lariekoek.

We zijn benieuwd!

Ook interessant!

  • Problemen voor Max Verstappen?
  • Video: Gelukkig kan Max wel racen
  • Video: Max stoomt door naar P3
  • Max Verstappen mag van Nike niet zijn eigen naam gebruiken

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

eddie-jordan, Max Verstappen

Vorig bericht: « Olieprijs schiet omhoog, benzine straks weer veel duurder?
Volgend bericht: Lezersvraag: Wat mis jij nog aan de Autoblog Podcast? »

Lees Interacties

Reacties

  1. maarteno zegt

    29 maart 2023 om 02:22

    Eddie ‘niet vies van stoken’ Jordan…nuff said

    Login om te reageren
  2. 560pk zegt

    29 maart 2023 om 06:03

    De hoge fluittoon was op de boordradio van Max duidelijk hoorbaar.
    Aandrijfas of iets anders: iets was niet in orde.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      29 maart 2023 om 08:03

      Het weerhield hem er niet van om de snelste man op de baan te zijn

      Login om te reageren
  3. Johanneke zegt

    29 maart 2023 om 07:22

    Wel grappig om de enige coureur die constant lak heeft aan teamorders te beschuldigen van het volgen van teamorders.

    Hey max laat je sains er langs? Nee.
    Hey max laat je perez er weer langs? Nee.
    Hey max geen snelste ronde pakken aub. Oeps.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      29 maart 2023 om 08:00

      Precies. Verstappen volgt helemaal geen team orders.

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      29 maart 2023 om 08:46

      @Johanneke: Haha, dit dus! Het is voor de rust in het team vooral belangrijk dat hij snel een voorsprong op Perez gaat pakken. Anders krijgen we weer een Rosberg – Hamilton 2016 verhaal. Al moet ik zeggen, Max en Perez in ronde 1 in Spanje samen van de baan, Alonso die voor thuispubliek de overwinning pakt door nipt voor te blijven aan de Ferrari’s, ik zie het wel zitten.

      Login om te reageren
  4. stekel zegt

    29 maart 2023 om 07:46

    Nee, ik denk niet dat max hier heeft gelogen, die had maar wat graag vanaf plek 15 naar de winst gereden, zeker zo vroeg in het seizoen.

    Login om te reageren
  5. kniesoor zegt

    29 maart 2023 om 08:06

    Heeft Jordan weer aan de wiet gezeten, de ouwe hippie ?

    Login om te reageren
  6. pomoek zegt

    29 maart 2023 om 08:08

    Verstappen was ongemeen zuur na de race. Er staat een filmpje online waar is te zien dat hij alleen weg loopt na de podium ceremonie en de rest van het team samen met Perez al feestend vertrekt.

    Dat hij niet blij was is duidelijk. Maar Verstappen is tegenwoordig zelfs “kritisch” als hij een race wint. Dus waarschijnlijk is het een broodje po3p verhaal van Jordan. Die het sowieso vaker mis heeft dan dat hij raak schiet.

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      29 maart 2023 om 12:20

      Hij was ook gewoon ziek…

      Login om te reageren
      • maarteno zegt

        29 maart 2023 om 12:40

        die wordt inderdaad overal erg gemakkelijk vergeten.

        Login om te reageren
  7. flatsix010 zegt

    29 maart 2023 om 09:23

    Daar is Max veel te lomp/egoïstisch/dom/politiek incorrect voor. Hij had gewoon willen winnen en doet daar alles voor, zoals het hoort. Hij luisterde zelfs niet naar het advies/order om niet voor de snelste ronde te gaan.
    Max is en blijft een van de betere coureurs maar ook hij moet soms zijn plek kennen als werknemer van RB naar mijn mening. Het draait bijna altijd om hem, zodra dat een moment veranderd is hij direct getergd. Zoals hij kritisch is mogen wij fans ook af en toe kritisch zijn, maar dat begrijpen sommige niet.

    Login om te reageren
  8. srbb zegt

    29 maart 2023 om 17:36

    Óf hij hoopte met die boodschap ervoor te zorgen dat ze Perez zouden aanmanen om rustig aan te doen (“Rij maar rustig uit Checo, Max zit achter je op halve kracht te toeren met een verrotte aandrijfas”) om dan vliegensvlug, terwijl Checo aan het dutten is, in een paar rondes tot op DRS-afstand te naderen. En dan is de race aan natuurlijk, en wint Max de battle. 4D schaken

    Login om te reageren
  9. flyerbunch zegt

    30 maart 2023 om 07:09

    Max en Checo werden aangemaand om de auto’s heel over de streep te krijgen juist omdat Max die problemen vermeldde. Bieden moesten een bepaalde tijd rijden waar Max zich op het einde niet aan hield omdat hij wist dat hij de snelste ronde moest halen. Checo mocht dan wel de race winnen, maar Max wilde het kampioenschap niet afgeven. Hij kwam er niet om 2e te worden zoals hij zei!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North