• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Heeft Nederland een eigen McLaren dealer nodig?

Auteur: robbie, gepost 13 augustus 2011 om 13:11 – 62 Reacties

McLaren dealer in Duitsland


Nu McLaren eindelijk (helemaal) klaar is met het ontwikkelen van de MP4-12C is de tijd aangebroken om deze Ferrari killer te gaan verkopen. En om auto’s te verkopen heb je uiteraard dealers nodig. Nederlanders die een nieuwe McLaren willen kopen hebben echter “pech”, want die moeten namelijk afreizen naar Brussel om er eentje te kunnen kopen.

De Belgische Ginion Group is zoals we weten aangesteld als importeur voor de Benelux en ze gaan voorlopig alleen een vestiging in Brussel openen. Toch sluiten ze (gelukkig) niet uit dat er (op termijn) ook een vestiging gaat komen in ons landje:

“Gezien de plannen die McLaren voor de toekomst heeft, sluiten we niet uit dat wij zo’n showroom in Nederland gaan openen. Maar dat zal nog wel wat tijd in beslag nemen.”

Tot die tijd zullen Nederlandse klanten het moeten doen met een haal- en brengservice.

“Voor onderhoud van de in Nederland verkochte auto’s hebben wij een haal- en brengservice. Wij denken met onze service niet meteen een flagshipstore in Nederland nodig te hebben”

Hoe denken jullie daarover? Stel dat jij een McLaren wil kopen, zou het dan fijn zijn als de dichtstbijzijnde dealer in Brussel zit? Het is volgens mij niet zo dat er in Nederland “weinig” dure auto’s verkocht worden. We hebben in Nederland meerdere Ferrari dealers en ook merken als Bentley, Lamborghini, Rolls-Royce en Bugatti hebben hun eigen dealer in ons kikkerlandje.

Of zou het komen omdat de McLaren MP4-12C voor de komende 3 jaar al is uitverkocht? De MP4-12C kost in Nederland overigens 257.755 euro. (via: automotive-online.nl)

Ook interessant!

  • Nederland is een McLaren 765LT á 400.000 euro rijker
    Nederland is een McLaren 765LT á 400.000 euro rijker
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
  • Hoofdkwartier McLaren in Woking verkocht

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

dealers, McLaren, Supercars

Vorig bericht: « Land Rover Defender krijgt een nieuw, jonger hart
Volgend bericht: Gespot: BMW M5 E60 volgens Hamann »

Lees Interacties

Reacties

  1. veyronlover zegt

    13 augustus 2011 om 13:12

    Jajajajajajajajajaaaaaa

    Login om te reageren
  2. pim_smeets zegt

    13 augustus 2011 om 13:14

    kroymans en hessing is voor mij verder rijden dan brussel. dus ik zie t probleem niet

    Login om te reageren
    • TF_Bundy zegt

      13 augustus 2011 om 13:27

      @pim_smeets:
      Wow. Goed argument. Getuigd echt van intellect, sociaal denken en zakelijkheid. Ze hebben in ieder geval 1 Nederlandse klant dus. Wanneer heb je hem besteld? Oh… Je bent helemaal geen potentiele klant!

      Advies voor jou: Beter niet meer reageren hier denk ik.

      Mijn mening: Marktonderzoek doen naar doelgroep en haalbaarheid. Vervolgens een simpel rekensommetje erop loslaten. Mocht dit een positieve uitkomst hebben zie ik hem graag logistiek technisch en demografisch technisch ergens in het midden van het land verschijnen.

      Al denk ik: Als je geld genoeg hebt om zo’n bolide aan te schaffen, je het ook niet erg vind om hiervoor een stukje te reizen..! ;-)

      Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        13 augustus 2011 om 13:29

        @TF_Bundy:

        Marktonderzoek doen? Succes ….

        Login om te reageren
        • TF_Bundy zegt

          15 augustus 2011 om 11:57

          @rechercheur:
          Uhm. Waarom zou dat enig probleem zijn??

          Login om te reageren
      • puhpuh zegt

        13 augustus 2011 om 15:48

        @TF_Bundy: Getuigd met een d … getuigt echt van intellect.

        Login om te reageren
        • Kef zegt

          13 augustus 2011 om 23:30

          @puhpuh: 1

          Login om te reageren
          • TF_Bundy zegt

            15 augustus 2011 om 12:08

            @Kef: Oh ja joh? +1? In zo’n korte reactie is het inderdaad onmogelijk om zelf typ-fouten te maken. Goed over nagedacht! Chapeau eerwaarde! En goed dat je puhpuh’s zijn fantastische hypothese ondersteunt! Daar straalt echt een goed denkpatroon vanaf!

            Login om te reageren
        • TF_Bundy zegt

          15 augustus 2011 om 11:59

          @puhpuh: Ach gut… Mijn welgemeend excuses voor een typ-fout. Heeft u daar zo’n last van puhpuh? Inderdaad getuigT dat van een compleet gebrek aan intellect als je een typfout laat staan… Heeft u nooit last van. Dat is waar. Heerlijk OnTopic ook.

          Login om te reageren
      • pim_smeets zegt

        14 augustus 2011 om 14:47

        @TF_Bundy: bedankt voor je advies. ga ik zeker wat mee doen. groetjes!

        Login om te reageren
  3. bassie zegt

    13 augustus 2011 om 13:14

    Bentley, Lamborghini, Rolls-Royce en Bugatti zitten allemaal in 1 pand, en dat samen met flink wat occasions van andere exclusieve merken.
    Een dealer puur en alleen voor Mclaren zou onzin zijn, dat ene contract per maand kan je niet van rondkomen..

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      13 augustus 2011 om 13:33

      @bassie: Ah, als je het ergens op de boerenbuiten in een schuur doet, moet dat wel haalbaar zijn…

      Login om te reageren
  4. Lucb zegt

    13 augustus 2011 om 13:15

    Ik denk dat dat alleen maar onnodige kosten met zich mee brengt voor de importeur. Als je deze auto daadwerkelijk wilt, maak je wel een tripje naar Brussel. Hier in Nederland zal het denk ik ook alleen maar als toeristische trekpleister worden gezien.

    Login om te reageren
  5. bram95 zegt

    13 augustus 2011 om 13:16

    Ik solliciteer graag voor de haal- en breng service…. ;)

    OT: Hier mag ook wel een dealertje komen, lijkt me een prima plan. Maarja als mensen echt z’n ding willen kopen gaan ze ook gerust naar Brussel, ik weet dus niet of er dan ook echt meer verkocht wordt, als er een dealer in ons land komt.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      13 augustus 2011 om 13:32

      @Bram95: Als we veronderstellen dat ze bij de Benelux-McLaren-dealer een beetje verstandig zijn, doen ze de haal-en-brengservice met een vrachtwagen. Er zijn al genoeg voorbeelden van supercars die in de prak worden gereden door mechanics die zich even uitleven…

      Login om te reageren
  6. rechercheur zegt

    13 augustus 2011 om 13:18

    Een McLaren dealer in Nederland is totale onzin …

    Iemand die zo’n auto overweegt te kopen, die pakt een weekendje Brussel in het Le Plaza a € 7.800,- per nacht (Presidentiële Suite), maakt een proefritje, koopt de McLaren en laat ‘m één keer per jaar ophalen voor reguliere service. Zo’n auto maakt toch niet meer dan 2.000 km/jaar, dus waarom zou de dealer dan op de hoek moeten zitten?

    Login om te reageren
    • TF_Bundy zegt

      13 augustus 2011 om 13:28

      @rechercheur:

      Precies. Helemaal waar.

      Login om te reageren
      • 993turbo zegt

        13 augustus 2011 om 14:01

        @TF_Bundy: Oh… geen marktonderzoek?

        Login om te reageren
        • TF_Bundy zegt

          15 augustus 2011 om 12:00

          @993turbo: Mijn post dan nog maar eens lezen he? Wel reageren op iets, wat je ook daadwerkelijk tot je genomen hebt. Begrijpend lezen les 1.

          Login om te reageren
    • Hupke zegt

      13 augustus 2011 om 16:00

      @rechercheur:

      Helemaal waar, als je de moeite niet kan doen om die kleine reis te maken, als een telefoontje naar Brussel (waar ze ongetwijfeld 2-talig zullen zijn dus taal kan ook al geen argument zijn) al niet genoeg blijkt te zijn, dan ben je waarschijnlijk niet het soort klant dat Mclaren verwacht/hoopt te hebben.
      Daarmee bedoel ik dat Mclaren niet echt verwacht dat je toevallig voorbij wandelt je afvraagt wat die wonder mooie (nuja smaken verschillen) oranje wagen is en hem maar ineens koopt met het kleingeld dat je toevallig bij hebt.

      Dan kan misschien een paar keer gebeuren in Monaco, Dubai of Sint-Petersburg maar daar zullen ze het niet van moeten hebben.

      En moest er een stad in Nederland zijn waar het vol loopt van die mensen dan zullen die zeker geen 3 jaar gaan wachten voordat hun autootje geleverd word.

      Login om te reageren
      • av_diver zegt

        13 augustus 2011 om 16:36

        @Hupke: “ongetwijfeld” tweetalig. Het is Brussel, dus je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat iedereen tweetalig is (Franstalig , ja dat wel). Kom er veel voor mijn werk.

        Tuurlijk, deze dealer huurt enkel mensen in die 3-talig zijn (Duits is ook een officiele taal in Belgie) en wellicht 4 talig.

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          13 augustus 2011 om 17:16

          @av_diver:

          Ik ken Brussel vrij goed. In supermarkten of restaurantjes ofzo mag je blij zijn dat ze een woordje nederlands willen spreken. Niet dat ik daar moeilijk over doe, als de mensen frans spreken ik ook. Dat zijn de jobkes waar ze niet zoveel eisen (moeten) stellen aan het personeel (zoals 2taligheid) maar gewoon volk nodig hebben, daar vind je veel franstaligen.
          Maar bij een iets beter zaak zal je toch altijd vinden dat er zowel frans, nederlands als engels word gesproken, Duits amper.
          Het personeel dat met klanten in contact komt bij die Mclaren dealer zal ongetwijfeld Engels, Nederlands en Frans spreken. Duits betwijfel ik, hoor je nergens, zelfs niet bij de overheidsdiensten.

          Login om te reageren
  7. bozewolf zegt

    13 augustus 2011 om 13:25

    Tuurlijk hebben we dat niet nodig.

    Niet dat ik er op tegen ben, maar het zou een slechte businessmove zijn.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      13 augustus 2011 om 13:52

      @bozewolf: waarom? Het hoeft toch geen stand alone dealer te zijn.

      De eerste jaren kan je prima een hoekje gebruiken van een andere showroom.

      Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        13 augustus 2011 om 14:01

        @robbie:

        Ik geloof niet dat McLaren het zou accepteren dat ze in een “hoekje” bij een dealer staan. McLaren zal sowieso hoge eisen stellen aan het dealerschap en een mooi dik boekwerk leveren met guidelines. Het gaat niet om het verkopen van de auto op zich, het gaat om de gehele beleving, sfeer, imago, prestige, etc. Zo’n dealer zou in Amsterdam op de Stadhouderskade naast het Rijksmuseum moeten zitten, niet bij Hessing langs de A2.

        Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      13 augustus 2011 om 13:55

      @bozewolf: I guess so.

      Waarom schrijf je ’t artikel dan, though?

      Login om te reageren
  8. floryn zegt

    13 augustus 2011 om 13:30

    Gelukkig is Brussel is een mooie stad. Hoe veel willen ze er nou gaan verkopen in Nederland? Lijkt me een goed plan om een dealership voor de Benelux te hanteren. Ik denk trouwens wel dat McLaren een flink stukje van de supercartaart zal gaan innemen in Nederland, maar dat is natuurlijk een bescheiden taartje.

    Login om te reageren
  9. Esprit_de_Flandre zegt

    13 augustus 2011 om 13:30

    De laatste alinea verklaart alles. Als ze voor drie jaar uitverkocht zijn, heb je de eerste drie jaar geen extra dealers nodig. Ook gaat het feit dat ze naar Brussel moeten geen enkele Nederlandse klant tegenhouden om er een te kopen…

    Login om te reageren
  10. dennisr zegt

    13 augustus 2011 om 13:35

    volgens mij kan het financieel lang niet uit om hier een mclaren dealer te hebben, die enkele mclaren die verkocht word lijkt me niet genoeg om een bedrijf te onderhouden.. en sowieso mensen met geld kunnen best even een dagje naar brussel om hun bolide aan te schaffen.

    Login om te reageren
  11. floryn zegt

    13 augustus 2011 om 13:36

    Jammer dat circuit Nijvel niet meer bestaat. Anders had je m daar meteen even kunnen testen.

    Login om te reageren
  12. rechercheur zegt

    13 augustus 2011 om 13:36

    Bij Fifth Gear waren ze anders helemaal niet te spreken over de McLaren MP4-12c en was het advies vooral om lekker een Ferrari 458 te kopen …

    http://www.youtube.com/watch?v=ahsIOVx93zs

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      13 augustus 2011 om 13:42

      @rechercheur: bij top gear ook toch ? ferrari is trouwens ook nog mooier :mrgreen:

      Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        13 augustus 2011 om 13:54

        @dennisr:

        Zo’n McLaren is te klinisch, te weinig emotie en gevoel. Een Ferrari 458 is gewoon lekker een rauwe bak, met herrie en passie, zoals het ook zou moeten zijn.

        Dus om even terug te komen op de opmerking van @TF_Bundy inzake het marktonderzoek. In theorie zou je natuurlijk prima in kaart kunnen brengen hoeveel Porsches, Lamborghini’s en Ferrari’s er per jaar in het segment van € 250k worden verkocht, en bedenken dat McLaren daar zo’n 10% van mee wil pakken. Maar als vervolgens Fifth Gear en Top Gear zeggen dat zo’n McLaren MP4 het allemaal net niet is, dan ga je nat met je dealerschap. Dan kun je er beter niet al te veel produceren en het héél exclusief houden ….

        Persoonlijk zou ik lekker een 911 Sport Classic kopen voor dat geld.

        Login om te reageren
        • laurensl zegt

          13 augustus 2011 om 14:14

          @rechercheur: Is die al niet uitverkocht?

          Login om te reageren
          • rechercheur zegt

            13 augustus 2011 om 14:57

            @laurensl:

            In Duitsland staan die gewoon nog nieuw bij diverse dealers in de showroom, alleen even zelf invoeren en de BPM in de staatskas storten ….

            Login om te reageren
            • xilver zegt

              13 augustus 2011 om 16:24

              @rechercheur: Echt wel een van de mooiste 911’en van de afgelopen jaren ;-)

              Login om te reageren
        • Orichy zegt

          13 augustus 2011 om 14:39

          @rechercheur: Het grootste gedeelte van je verhaal klopt wel, maar of mensen met heel veel geld, die in de markt zijn voor zo’n McLaren, nu hun visie laten leiden door TopGear, of Fifth Gear. Ik denk het niet, het zijn TG’s en FG’s circuit-ervaringen en daar is er misschien te weinig “feeling” tussen auto en bestuurder, maar geldt dit ook op de openbare weg, is de auto daar comfortabeler. Op de openbare weg zal het meest gereden worden met de McLaren, denk ik.
          Persoonlijk vind ik de McLaren mooier, dan de elke huidige Ferrari, maar hij kan niet tippen aan de McLaren F1, of Porsche 911, behalve de 996.

          OT: Voorlopig nog geen dealer, tenzij het gecombineerd kan worden met Lotus, of een ander premium-luxe merk. Alleen zal het nog niet rendabel zijn, maar misschien als er meerdere modellen komen, of de eerder genoemde combi, zal het renderen. Tot die tijd lekker naar Brussel, voor een verwen weekend.

          Login om te reageren
        • TF_Bundy zegt

          15 augustus 2011 om 12:04

          @rechercheur: Nu begrijp ik u even niet meer. Eerst vraagt u openlijk aan mij naar marktonderzoek en wenst u mij succes. En nu beaamt u terecht de mogelijkheid tot dit niet erg moelijke onderzoek. Soms is het echt alleen maar katten naar elkaar ipv zoals u in deze post dus wel prima doet: On Topic reageren. Maar voor de goede orde en om te sluiten On Topic: +1! ;-)

          Login om te reageren
  13. joosthoeve zegt

    13 augustus 2011 om 13:43

    Nu, met de aantallen die ze nu draaien, is het denk ik niet rendabel om een vestiging in Nederland te openen. Als je serieus geïnteresseerd bent in een McLaren, dan ga je of er heen of de dealer in Brussel is ook niet te beroerd om de auto naar Nederland te brengen voor een proefrit.

    Login om te reageren
  14. alcantara zegt

    13 augustus 2011 om 13:44

    Ik vind dat Laren ook een Mac moet krijgen, liefst met McDrive.

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      13 augustus 2011 om 19:23

      @alcantara: haha lol

      Login om te reageren
    • lastbiltekniker zegt

      13 augustus 2011 om 19:57

      @alcantara: Meesterlijk!

      Login om te reageren
  15. fant zegt

    13 augustus 2011 om 14:14

    Als ik rijk was zou ik gewoon lekker in mijn bentley (of andere dure wagen) stappen en naar Brussel rijden. Gewoon een leuk dagje uit van maken en even een mclaren bestellen :P

    Login om te reageren
  16. norge zegt

    13 augustus 2011 om 14:15

    Elke stad zijn eigen dealer zeg ik ,wat denken ze daar wel niet in Brussel ? Dat ze premium zijn?

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      13 augustus 2011 om 16:22

      @norge: Ik denk niet dat er genoeg van die Mclarens verkocht worden om het echt rendabel te maken. Zou hetzelfde zijn of je opent een Bugatti-dealer in Amsterdam en nog eentje in Antwerpen. Dat is gewoon niet nodig.

      Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        13 augustus 2011 om 23:39

        @xilver:

        Deze opmerking van norge was niet als ‘serieus’ bedoeld, maar zou soort van grappig moeten zijn ….

        Login om te reageren
  17. MACH3 zegt

    13 augustus 2011 om 14:26

    België is één van de toplanden voor de verkoop van exclusieve wagens. bv vorig jaar zijn er in België alleen al 99 nieuwe Ferrari’s, 17 Lamborghini en bv 14 nieuwe Rolls Royce’n ingeschreven.(BRON Febiac) Dan is het duidelijk waarom Mclaren zijn store op de exclusieve Louisalaan in Brussel krijgt.

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      13 augustus 2011 om 16:23

      @MACH3: Ja, welke gek wil nou een auto kopen in Nederland en daar laten inschrijven…. Belgische BTW is niet mals, maar de Nederlandse BPM is gewoon om van te wenen.

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        13 augustus 2011 om 16:27

        @xilver: BPM.. word je toch ziek van.. :evil:

        Login om te reageren
    • robbie zegt

      14 augustus 2011 om 01:54

      @MACH3: en hoeveel van die auto’s zijn gekocht door Nederlanders ;)

      Die auto’s kunnen zelfs bij een Nederlandse dealer gekocht zijn.

      Het is immers “gebruikelijk” om als rijke NederBelg een auto bij een Nederlandse dealer te kopen en die vervolgens in België te registreren.

      Die auto is dan terug te vinden in de Belgische statistieken en niet in de Nederlandse.

      Login om te reageren
  18. TT225man zegt

    13 augustus 2011 om 16:51

    Als het preview event in Den Haag representatief is voor de verkoopstijl, dan vrees ik dat ze weinig MP4-12Cs gaan verkopen hier vanuit Brussel. Koude bedoening, en geen persoonlijke aanpak.

    Ook totaal geen opvolging na het event, terwijl er toch heel wat prospects rondliepen daar. Mogelijk dat ze door de (veel te lange) levertijd te arrogant zijn geworden, maar auto’s in deze prijsklasse verkoop je niet alleen door goede specs, maar vooral met emotie, en die ontbrak totaal (zowel bij de auto zelf als bij de presentatie/verkoop).

    Waar de fysieke lokatie is, is dus minder relevant dan de stijl van verkopen (rij liever heel eind naar Cito Motors in Eindhoven dan naar Kroymans in Hilversum heir vlak om de hoek, puur vanwege de juiste klantbenadering).

    Login om te reageren
    • TT225man zegt

      13 augustus 2011 om 16:54

      @TT225man: de stijl van verkopen vanuit Brussel lijkt dus niet goed te passen bij de manier waarop wij Nederlanders dit soort auto’s (in deze prijsklasse) willen kopen.

      Login om te reageren
  19. xyberborg zegt

    13 augustus 2011 om 18:28

    Wat een onzin, als je een McLaren gaat kopen doe je wel de moeite om naar Brussel te gaan. Zoiets is nou niet een impuls-aankoop, zie het probleem niet.

    Login om te reageren
  20. raoulkroes zegt

    13 augustus 2011 om 18:34

    Ik denk dat er ook veel Nederlandse McLaren klanten in de richting van Düsseldorf zullen afreizen! Dat is namelijk net zo snel of zelfs sneller voor veel mensen.

    Login om te reageren
  21. lastbiltekniker zegt

    13 augustus 2011 om 20:05

    Tja, ik kwam er achter dat in Scandinavie ook geen dealer zit. Niet dat ik ooit een engelse auto zou kopen ;)

    Login om te reageren
  22. 288gto zegt

    13 augustus 2011 om 22:03

    Lekker belangrijk, luxe probleem als je hier geld voor hebt.

    Login om te reageren
  23. mashell zegt

    13 augustus 2011 om 22:35

    Gewoon op internet verkopen, proefritten met een borg van 2000 euro ergens op een circuit in Engeland. Dealers zijn zó 2005.

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      13 augustus 2011 om 22:56

      @mashell:

      Je zegt het misschien met enig sarcasme of lolletje, maar de doelgroep voor een McLaren MP4 is natuurlijk zeer beperkt. Als je een groepje ‘hot’ prospects meeneemt op een leuke trip naar Silverstone, en ze een paar rondjes naast Button of Hamilton in de stoel zet, dan scoor je misschien meer verkooporders dan vanuit een luxe showroom in Brussel.

      Als je dan vervolgens zorgt voor een goed servicecenter in Benelux voor service, reparatie en onderhoud, dan ben je volgens mij ook klaar …. het budget voor de showroom kun je volgens mij beter besteden.

      Login om te reageren
      • TT225man zegt

        14 augustus 2011 om 16:44

        @rechercheur: precies, dat is wat ik hierboven ook bedoelde. Ga liever voor de aanschaf een keer naar de UK en wordt daar “gepampered” (=ingepakt) dan dat je in een klinische showroom zonder sfeer in Brussel (of Hilversum of ….) staat met een verkoper die geen idee heeft waar het bij dit soort auto’s over gaat. Düsseldorf is trouwens een goeie, in Duitsland weten we meestal ook wel hoe dit werkt.

        Login om te reageren
  24. ericc zegt

    14 augustus 2011 om 09:53

    Vermits er vele belastingontduikende Nederlanders een stulpje hebben in België (Vlaanderen) zie ik geen nut in een McLaren-winkel in Nederland!

    Login om te reageren
  25. vincenzo zegt

    14 augustus 2011 om 14:02

    En met wat schopt deze engelse rammelbak nu precies de Ferrari? Wel even bij de feiten blijven.

    Login om te reageren
  26. maxx1 zegt

    14 augustus 2011 om 17:13

    wat maakt het uit, als je deze auto voor een enorm bedrag koopt lig je niet wakker om hem te laten vervoeren naar Nederland. echt rijke mensen bestellen hem telefonisch en komen niet eens naar Brussel

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North