• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Mazda MX-5 (ND) is officieel sexy

Auteur: ricardo, gepost 4 september 2014 om 07:49 – 97 Reacties

Afbeelding De nieuwe Mazda MX-5 (ND) is officieel sexyAfbeelding De nieuwe Mazda MX-5 (ND) is officieel sexyAfbeelding De nieuwe Mazda MX-5 (ND) is officieel sexyAfbeelding De nieuwe Mazda MX-5 (ND) is officieel sexyAfbeelding De nieuwe Mazda MX-5 (ND) is officieel sexyAfbeelding De nieuwe Mazda MX-5 (ND) is officieel sexyAfbeelding De nieuwe Mazda MX-5 (ND) is officieel sexyAfbeelding De nieuwe Mazda MX-5 (ND) is officieel sexy

Mazda MX-5 (ND)
25 jaar geleden zette Mazda de autowereld op zijn kop met een lichtgewicht en betaalbare tweezits cabrio. Het frivole Japannertje heeft vandaag opnieuw een vervolg gekregen, met de introductie van de vierde generatie.

De nieuwe generatie van de Mazda MX-5 heeft weinig last van obesitas. Integendeel, want door het nieuwe Skyactiv-chassis – uiteraard met achterwielaandrijving – is het gewicht 100 kg lager dan het vorige model. De auto is ook in de lengte gekrompen, met 10,5 cm. De MX-5 ligt daarnaast 2 cm lager bij de weg en groeide in de breedte met 1 cm. De wielbasis nam met 1,5 cm af en de overhang voor en achter werd met 9 cm teruggebracht.

Dimensies die de MX-5 een prettige stance geven, zeker in combinatie met de strakgesneden koplampunits aan de voorkant. De roadster behoudt zijn ‘lachende gezicht’ aan de voorkant, maar ziet er wel iets volwassener uit. De achterlichten kregen ook een compleet nieuwe vorm. De vorige waren nog groot en lomp, deze zijn klein en rond, met een lichtstreep naar de buitenkant toe.

De nieuwe Mazda MX-5 (ND) is officieel sexy

In het interieur zien we Mazda’s huisstijl terugkomen. Drie centrale draaiknoppen, daarboven een 8-inch scherm, die met een draaiknop in de middenconsole kan worden aangestuurd.

Bij de onthulling gaf Mazda nog geen concrete details over de motoren. Ze hielden het op ‘speciaal getunede’ SKYACTIV-G benzinemotoren. Waarschijnlijk gaat het om een 2.0-liter viercilinder, en komt daar later nog een 1,5-liter-variant bij. Over de vermeende turbomotor werd in alle talen gezwegen.

De auto komt volgend jaar zomer op de Nederlandse markt. Prijzen zijn nog niet bekend gemaakt.

LxBxH3915mm x 1730 mm x 1235 mm
Wielbasis2315 mm
MotorSKYACTIV-G direct ingespoten (benzine)
Transmissie SKYACTIV-MT, handbak met zes versnellingen
VoorwielophangingDubbele wishbones
AchterwielophangingMultilink
StuurElectric Power Assisted Rack & Pinion Steering (EPAS)
Banden195/50R16

Ook interessant!

  • Het geheime recept van de nieuwe Mazda MX-5 NE
    Het geheime recept van de nieuwe Mazda MX-5 NE
  • Mazda MX-5 met treinhoorn voorkomt ongelukken!
  • Mazda MX-5 ND 2015-heden Occasion Aankoopadvies
  • opgefriste Mazda MX-5
    Opgefriste Mazda MX-5 stuurt nu eindelijk beter

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, Mazda, mx-5, parijs-2014, roadster

Vorig bericht: « Benzine met 102 octaan bij 25+ Nederlandse tankstations
Volgend bericht: Dit is de eerste Special Projects-auto van Morgan »

Lees Interacties

Reacties

  1. sydney zegt

    4 september 2014 om 07:57

    Leuk hoor, die 100 kg waren echt nodige ik heb de huidige nooit zo een prettige auto gevonden als de eerste twee.Veel te zwaarlijvig, aan de prijs t.o.v van z’n voorgangers ook nog.Achterkant heeft wat weg van de eerste Z4, maar hij kan het hebben.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      4 september 2014 om 09:53

      @sydney: Véél te zwaarlijvig is overdreven, een MX-5 NC weeg 1055 (1.8i). Dus dat valt heel erg mee. Het is geen Elise.

      Daarnaast klopt je prijs kritiek ook niet. De MX-5 is altijd een relatief dure auto geweest. In 1990 betaalde je bijna 26k voor een instap MX-5. 28.5k, inclusief inflatie voor de NC vind ik best meevallen.

      Goedkopoer en lichter is natuurlijk heel erg mooi, maar zo’n slechte auto was de NC niet ;-)

      Login om te reageren
  2. noah_deheer zegt

    4 september 2014 om 07:59

    Hij heeft wel hele kleine koplampjes

    Login om te reageren
    • robskilov zegt

      4 september 2014 om 08:04

      @noah_deheer: het is ook nog vroeg

      Login om te reageren
  3. gregorius zegt

    4 september 2014 om 08:04

    @ricardo: behoudt zijn lachende gezicht? Strakgesneden? Dat ding lijkt wel op een manta van voren (het beest, niet de Opel). Nou vind ik dat vette beesten, dus dat zit wel goed.
    Maar om even serieus te zijn. Zoals ie hier staat: wat een prachtig ding. Gooi die 2.0 erin en waarom zou ik nog een Z4, SLK, TT, A3-cab, Golf-cab, of weet ik veel wat willen?

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      4 september 2014 om 08:27

      @gregorius: Alfa spider?

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        4 september 2014 om 08:29

        @henkhupelschoten: eerst zien, dan geloven.

        Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        4 september 2014 om 09:56

        @henkhupelschoten: Komt er waarschijnlijk toch niet, omdat Alfa eerst in de planning heeft staan om een 4C Spider uit te brengen. En daarna zijn er plannen voor faillissement..

        Login om te reageren
      • heidekonijn zegt

        4 september 2014 om 12:43

        @henkhupelschoten: Allang weer afgezegd, zou een Abarth worden.

        Login om te reageren
  4. breakingpoint zegt

    4 september 2014 om 08:06

    ze hebben goed naar de Jaguar F-type gekeken, wat zeker niet slecht is. Zeer mooie auto dit, alleen ziet ie er weer wat vrolijk en braafjes uit.

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      4 september 2014 om 08:21

      @breakingpoint: De spijker op zijn kop! En laat die sympathieke onschuldige uitstraling nou al jaren de grote kracht zijn van MX-5.

      Login om te reageren
    • utr1984 zegt

      4 september 2014 om 10:35

      @breakingpoint: het ontwikkelingsproces duurt jaren dus denk eerder toeval. Sowieso heeft ie gewoon veel trekjes van de… MX-5. Ik vind de koplampen wel lekker stoer.

      Login om te reageren
      • heidekonijn zegt

        4 september 2014 om 12:55

        @utr1984: 2-3 jaar tegenwoordig, en die proto F-type van Jag is er al langer.

        Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      4 september 2014 om 12:45

      @breakingpoint: Vind ik dus echt een gemiste kans, die achterlichten.
      Rest van het autootje is perfect origineel.

      (Achterkant heeft ook iets van een 4C / Pininfarina Sergio. Dat tot daar toe.)

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      4 september 2014 om 14:10

      @breakingpoint:

      Ik herken die F-type er helemaal niet in.

      Login om te reageren
  5. tweetyv6 zegt

    4 september 2014 om 08:06

    Hmmmm doet me enigszins denken aan de Honda S2000. Ziet er wel o.k. uit. Ben benieuwd hoe de Alfa variant er uit komt te zien.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      4 september 2014 om 12:54

      @tweetyv6: allebei een open dak ja… Daar houdt het ook wel meteen mee op toch?

      Login om te reageren
  6. rhellema zegt

    4 september 2014 om 08:08

    Waarom moet ik bij het zien van de voorkant denken aan de film Cars???

    Login om te reageren
  7. deuxani zegt

    4 september 2014 om 08:08

    Op Good-Win Racings Facebook pagina staat een mega album met echte foto’s: http://www.facebook.com/profile.php?id=131664613526734

    Heel goed gelukt deze MX-5, maar ik twijfel nog over die smiley / walvismond aan de voorkant. Ik had toch liever de Mazda 6 neus gezien.

    Login om te reageren
    • deuxani zegt

      4 september 2014 om 11:34

      @deuxani: Ik heb nog een zwarte variant geshopt voor de geïnteresseerden :)

      http://i.imgur.com/Lx2Ra2F.jpg

      Login om te reageren
  8. rhellema zegt

    4 september 2014 om 08:09

    Waarom moet ik bij het zien van de voorkant denken aan de film Cars???

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      4 september 2014 om 08:33

      @rhellema:
      Dat zal de leeftijd zijn en heel misschien de kleur..

      Login om te reageren
  9. supersim200 zegt

    4 september 2014 om 08:16

    Ik vind het eigenlijk maar niks.

    Login om te reageren
  10. dragspert zegt

    4 september 2014 om 08:21

    Er staat op éen van de auto’s specifiek ‘Roadster’ achterop. Mogen we dan toch nog een nog net wat dikkere coupé verwachten?

    Login om te reageren
    • noah_deheer zegt

      4 september 2014 om 08:28

      @dragspert: de mx-5 heet in japan roadster

      Login om te reageren
      • MilleMiglia zegt

        4 september 2014 om 09:18

        @noah_deheer: ik dacht dat hij daar miata noemde? Of waren dit alleen de eerste generaties?

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          4 september 2014 om 09:58

          @MilleMiglia:
          In Europa heet de auto MX-5. in de states Miata en in Japan Eunos Roadster.

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            4 september 2014 om 12:32

            @gtwillem: In US tegenwoordig ‘MX-5 Miata’.

            Login om te reageren
  11. mellie zegt

    4 september 2014 om 08:22

    Mooi Bakkie hoor. hebben ze goed gedaan bij Mazda

    Login om te reageren
  12. paulaner zegt

    4 september 2014 om 08:28

    Leuk wagentje, weer meer terug naar de roots. En lichter. Nu nog klap koplampen..

    Login om te reageren
  13. adyton zegt

    4 september 2014 om 08:28

    Mooi wagentje en qua afmetingen en gewicht alleen maar goed nieuws.
    Hoop dat ze deze keer het interieur ook aanbieden in andere tinten dan gewoon zwart. Dat okerkleurige interieur van de eerste versie vorige generatie was prachtig. Dan na de facelift alleen zwart.

    Login om te reageren
  14. noah_deheer zegt

    4 september 2014 om 08:29

    Heb nog een keer naar de foto’s gekeken en ik vind hem eigenlijk heel lelijk

    Login om te reageren
    • premiumbaas zegt

      4 september 2014 om 13:07

      @noah_deheer: Foto’s van jezelf ?

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        4 september 2014 om 19:36

        @premiumbaas: nee van jou;)

        Login om te reageren
  15. tupperware zegt

    4 september 2014 om 08:31

    Hij zal ongetwijfeld heel leuk rijden, maar het uiterlijk, misschien kan ik er aan wennen of smoelt hij in een andere kleur beter.
    Het ontwerp van Theophillus Chin kon mij meer bekoren.

    Login om te reageren
    • bisazza zegt

      4 september 2014 om 10:01

      @tupperware: standaard wel 16″ :-)

      Login om te reageren
  16. toyotafortuner zegt

    4 september 2014 om 08:31

    Ziet er idd sexy uit! Complimenten!

    Login om te reageren
  17. Pordon zegt

    4 september 2014 om 08:32

    Hmmm, ik begrijp dat het in lijn moet zijn met de vorige MX-5 maar echt warm word ik hier niet van. Net als de vorige mist die een beetje stoerheid. Hij ziet eruit als het liefste jongetje uit de klas.

    Login om te reageren
  18. mashell zegt

    4 september 2014 om 08:44

    Leuker kunnen we het niet maken, wel lelijker. Zelden een auto gezien die zo mislukt is als deze, juist omdat de 6 en 3 toch wel goed gelukt zijn.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      4 september 2014 om 08:52

      @mashell: precies wat jij zegt!

      Login om te reageren
  19. monk zegt

    4 september 2014 om 08:45

    Had toch echt heel erg gehoopt dat ie op de photoshop van theophilus chin zou lijken, de werkelijkheid is toch niet echt fraai. misschien had ik te veel gehoopt op revolutie ipv evolutie

    Login om te reageren
  20. ad1995 zegt

    4 september 2014 om 09:08

    *bidt voor een Alfa Spider opvolger*

    Login om te reageren
  21. Benny_Weisz zegt

    4 september 2014 om 09:11

    Leuke auto, maar die antenne kan echt niet meer!!!

    Login om te reageren
  22. notsobig zegt

    4 september 2014 om 09:12

    Lijkt me een geweldig bakkie. Ook al is het uiterlijk van deze auto’s niet zo belangrijk, ziet hij er nog heerlijk uit ook!

    Ik zou hem wel willen!

    Login om te reageren
  23. XiPHiAS zegt

    4 september 2014 om 09:17

    @ricardo : correctie: 25 jaar geleden kopieerde Mazda het succesverhaal van Lotus, een lichtgewicht en betaalbare tweezits cabrio. Lotus zette daarme 52 jaar geleden al de autowereld op zijn kop. ;-)

    Login om te reageren
    • topless zegt

      4 september 2014 om 23:01

      @XiPHiAS:

      Het is maar wat je betaalbaar noemt. Een Lotus Elan kostte in 1965 in NL fl 21000 gulden. Een Porsche 356 kostte toen fl 18000 en een 911 fl 26500. Wanneer een MX-5 nu even “betaalbaar” is als een Elan toen, moet hij dus qua prijs tussen een Cayman en 911 zitten.

      Login om te reageren
  24. ricardo zegt

    4 september 2014 om 09:20

    Doen?

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      4 september 2014 om 09:22

      @ricardo: Hallo, denk eens na! Het is geen BMW!

      Login om te reageren
    • bofkont zegt

      4 september 2014 om 10:02

      @ricardo: Z3 coupe hahaha

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      4 september 2014 om 12:33

      @ricardo: Doen, ja, maar niet zo…

      Login om te reageren
    • noah_deheer zegt

      4 september 2014 om 22:54

      @ricardo: als ik een coupé wil in deze prijsklasse koop ik liever een toyota gt86 (brz)

      Login om te reageren
  25. w0o0dy zegt

    4 september 2014 om 09:21

    Meer foto’s (74!!) op http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-mazda-mx-5-revealed 

    Login om te reageren
    • MLTB zegt

      4 september 2014 om 10:42

      @w0o0dy: Thanks brah

      Login om te reageren
  26. premiumbaas zegt

    4 september 2014 om 09:24

    Vette wagen, doet me wel veel denken aan een S2000..

    Login om te reageren
  27. lacker zegt

    4 september 2014 om 09:39

    De nieuwe maatstaf. Doe mij er maar eentje. Wel in racing green graag.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      4 september 2014 om 10:05

      @lacker: Nieuwe maatstaf ???
      Een oude S2000 is veel mooier en zal ook veel beter rijden ook nog hoogstwaarschijnlijk.
      De S2000 is pas de maatstaf in sportief roadsterland, niet een MX5.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        4 september 2014 om 14:14

        @bofkont:

        Die is dan wel weer fors 300kg zwaarder, dus of die zoveel beter rijdt dat weet ik niet.

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          4 september 2014 om 19:45

          @Hupke: en nog steeds denk ik dat de oudere s2000 beter zal zijn, maar over een tijdje komen de ring tijden vanzelf ;)
          Weten we meer.

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            4 september 2014 om 19:49

            @bofkont:
            En de helft duurder.
            Briljante auto hoor, die S2000 maar in dit vergelijk een gevalletje appels en peren….

            Login om te reageren
            • bofkont zegt

              4 september 2014 om 19:55

              @jrk68: tja heb je uiteraard wel een punt , maar het ging er meer om welke roadster nu de maatstaf is voor sportief rijden , en dat is naar mijn mening de s2000

              Login om te reageren
              • jrk68 zegt

                4 september 2014 om 20:02

                @bofkont:
                Dat laatste zijn we dus eens, het verscheiden van de S2000 betreur ik zeer.
                Gezien het huidige klimaat vrees ik dat daar nooit meer een gelijke voor komt.

              • bofkont zegt

                4 september 2014 om 20:23

                @jrk68: denk helaas dat je gelijk gaat krijgen, de s2000 heeft voor mij toch echt iets magisch mar dat gruwelijk fijne hoogtoerige blok.

            • Hupke zegt

              4 september 2014 om 22:02

              @jrk68:

              S2000’s kosten 2e hands toch maar een fractie van wat zo’n MX5 nieuw gaat kosten.

              Login om te reageren
  28. gtwillem zegt

    4 september 2014 om 09:44

    Mwah, ben nog niet overtuigd. De wieltjes lijken erg klein. En alle details zijn best fraai, maar bij elkaar is het niet een coherent ontwerp. Waarschijnlijk een gevalletje ‘deze moet je in het echt zien’.

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      4 september 2014 om 10:02

      @gtwillem: Idd, hij heeft een beetje last van het Syndroom van Vento, te kleine wielkuipen…

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        4 september 2014 om 12:03

        @griffendahl: ik dacht het syndroom van Fabia. Al pleur je 20″ onder de huidige, het blijft gay…
        16″ op deze is ook marketing, iedereen bestelt de optionele grotere velgen denk ik.

        Login om te reageren
  29. Traxxas zegt

    4 september 2014 om 09:54

    Toch zou ik liever een mooie tweedehands Honda S2000 kopen, als ik het geld had voor een auto in deze klasse.

    Login om te reageren
  30. Kvgorp zegt

    4 september 2014 om 10:04

    https://farm3.staticflickr.com/2919/14143082905_3700e0d4ff_b.jpg

    geen idee meer hoe je foto’s linkt maar deze is veel mooier

    Login om te reageren
  31. mierenneuker zegt

    4 september 2014 om 10:16

    Hij heeft z’n motor een beetje achter/net op de vooras liggen, is het nu een middenmotor?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      4 september 2014 om 19:52

      @mierenneuker:
      Ja, alles waarbij de motor tussen de assen ligt mag je een middenmotor noemen.
      Daarbij maakt het niet uit of dat voor of achter het midden van de wielbasis is.
      Ik denk bij een middenmotor echter ook gelijk aan een blok achter de stoelen.

      Login om te reageren
  32. Corrado16v zegt

    4 september 2014 om 10:50

    Dit ziet er zeer tof uit. En hij heeft weer de oude vertrouwde glimlach. Ja, Mazda is erg goed bezig tegenwoordig.

    Login om te reageren
  33. racenderechter zegt

    4 september 2014 om 10:56

    Dit ding ziet er toch godver niet uit of ben ik de enige?

    Login om te reageren
    • gregoryverstraelen zegt

      4 september 2014 om 13:39

      @racenderechter: Nee, je bent niet de enige. Het is echt een mislukking…

      Login om te reageren
    • noah_deheer zegt

      4 september 2014 om 22:50

      @racenderechter: Helemaal mee eens! Doe mij maar een eerste generatie mx-5 die vind ik nog steeds het leukst

      Login om te reageren
  34. Edge zegt

    4 september 2014 om 11:00

    Omdertussen op Mazda HQ: “We hebben een prachtige Kodo designrichting, maar laten we die vooral niet gebruiken op de MX-5 en er net als de eerste generatie een lelijk hok van maken”

    Bij Mazda kunnen ze nog een hoop leren van die impressie van Theophilus Chin.

    Laten we hopen dat ze bij Alfa wel een sexy jasje kunnen verzinnen.

    Login om te reageren
    • racenderechter zegt

      4 september 2014 om 11:33

      @Edge: leren van de theophilus render…ja hoor. Beter van niet, die shops zijn altijd verschrikkelijk.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        4 september 2014 om 14:28

        @racenderechter: Altijd? Die wat Kvgorp linkt is anders van diezelfde Theophilus Chin en is een ware beauty.

        Login om te reageren
        • racenderechter zegt

          4 september 2014 om 15:23

          @Edge: Je bedoeld de Mazda Shinari die theo veknipt heeft.

          Login om te reageren
  35. SDM zegt

    4 september 2014 om 11:03

    Ik zeg, het kon minder.

    Login om te reageren
  36. Sracerr zegt

    4 september 2014 om 11:30

    Ziet er Kek uit deze, vorige uitvoeringen (alle) veel te Girly, lullig kappers autootje. doen ze nu een stuk beter.

    Login om te reageren
  37. suzy991 zegt

    4 september 2014 om 11:41

    Ziet er leuk uit, maar niet meer dan dat. Weer zo’n typisch Japans ontwerp dat na 2 jaar gedateerd uitziet. Jammer…
    Ondanks alles, toch benieuwd naar een testritje, maar ik vrees dat dit geen Boxster-killer gaat worden :)

    Login om te reageren
    • notsobig zegt

      4 september 2014 om 13:06

      @suzy991: Koop jij dan lekker die Boxter maar. Gezien je reactie zal de MX-5 (gelukkig / hopelijk) nooit wat voor jou worden…

      Login om te reageren
      • suzy991 zegt

        4 september 2014 om 13:41

        @notsobig: Dan zal ik jou een groot plezier doen en voorlopig m’n Boxster blijven rijden. Geen probleem hoor ;)

        Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      4 september 2014 om 19:56

      @suzy991:
      Gek hè, voor de prijs van een Boxster koop je 3 MX5-jes.
      Je punt ontgaat mij dus volledig, sec genomen heeft de MX5 geen concurrenten meer.
      Niemand, op een paar Engelse kitcarbouwers na levert voor dat geld een dergelijk roadstertje.

      Login om te reageren
      • suzy991 zegt

        4 september 2014 om 20:28

        @jrk68: Weet niet van welk jaar jij de prijzen in je hoofd hebt, maar heb net effe gecheckt en de Boxster kost in NL 66.000 Euro, de huidige MX-5 2.0 kost rond de 40 mille.En dat zijn dan de vrij dure NL-prijzen. Hier in Zwitserland is het verschil omgerekend nog kleiner. (resp. CHF 65k & CHF 45k oftewel omgerekend EUR 16k verschil)

        Ik geef toe, het zijn geen echte concurrenten, maar de Mazda is geen verkeerde auto qua rijplezier en in dat opzicht misschien zelfs wel enigszins vergelijkbaar met de basis Boxster. Vandaar mijn punt… Maar ik begrijp jou punt ook ;)
        Ik vind het gewoon jammer dat ze bij Mazda niet een wat fraaier, meer eigen ontwerp ervan hebben gemaakt (copy&paste van de F-type). Maar goed, dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Had best hoge verwachtingen van deze auto…

        Login om te reageren
    • xyrrath zegt

      6 september 2014 om 16:21

      @suzy991: Toch geef je mazda een compliment. Na 2 jaar pas verouderd? Een VAG product is al verouderd voor hij uitkomt.

      Login om te reageren
      • suzy991 zegt

        6 september 2014 om 16:46

        @xyrrath: Ja joh…. Tuurlijk! Als jij dat vind…. Over smaak valt niet te twisten he ;)

        Login om te reageren
  38. blaze3027 zegt

    4 september 2014 om 12:09

    Nou…. vergeleken met zijn voorgangers
    Ziet het er wel strak uit…
    Maar vind het nog steeds beetje een vrouwen auto

    Login om te reageren
  39. JVG1 zegt

    4 september 2014 om 12:48

    http://www.autoblog.com/photos/2016-mazda-mx-5-miata-reveal/#photo-2900119/
    Op die foto’s ziet hij er wel een stuk beter uit vind ik.

    Login om te reageren
  40. Hupke zegt

    4 september 2014 om 13:20

    Niet mis, zeker niet mis. Iets te ‘schattig’ in mijn ogen voor een sportwagen.

    Double wishbone’s voor en multilink achter, eindelijk!
    Alleen die elektronische stuurbekrachtiging steekt me serieus tegen, die kilo’s+pk’s die je daarmee bespaart wegen niet op tegen het verlies aan rijplezier vind ik.

    En de motor en versnellingsbak, nuja die zijn quasi irrelevant vind ik voor zo’n wagen.

    Login om te reageren
  41. spotterkevin zegt

    4 september 2014 om 16:02

    Vond de vorige MX5 mooier

    Login om te reageren
  42. series2 zegt

    4 september 2014 om 19:12

    Ik vind em een beetje te funky….

    Login om te reageren
  43. fiestafeest zegt

    4 september 2014 om 20:22

    nu nog een mps uitvoering “mazda”??!!

    Login om te reageren
  44. bimmerboy zegt

    4 september 2014 om 21:47

    Mooi wagentje, voor naast de bmw!

    Login om te reageren
  45. powerofdreams zegt

    5 september 2014 om 22:11

    Iets staat me niet aan, maar echt de vinger op de zere plek leggen kan ik niet.

    Login om te reageren
  46. gezondverstand zegt

    5 september 2014 om 22:14

    Waar komt de kentekenplaat? Front meteen verpest vrees ik :(

    Login om te reageren
  47. jmcclane zegt

    6 september 2014 om 15:36

    Minder mooi dan de impressie, maar aan de andere kant wel weer beter dat was een Z4 kloon.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North