• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit zijn de 10 duurste pareltjes van de Motor City veiling

Auteur: RubenPriest, gepost 31 juli 2016 om 22:03 – 52 Reacties

2


De Motor City veiling van RM Sotheby’s tijdens de Concours d’Elegance of America in St John’s zit erop. Dit waren de beste opbrengsten.

Een bescheiden veiling. Zo mag je de resultaten dit keer wel noemen. Waar we vaak berichten over extreme aantallen in bedragen, welke soms gepaard gaan met het verbreken van records, is de RM Sotheby’s veiling van het afgelopen weekend wat karig. Ondanks de minder bijzondere voertuigen was de totale opbrengst goed voor 6,4 miljoen dollar. 80 procent van het aangeboden spul ging uiteindelijk onder de hamer. Slechts één auto werd voor meer dan een miljoen dollar verkocht. Een 190 SL uit 1957 is met 154.000 dollar hekkensluiter van de top 10.

Uiteindelijk gaat het niet om idiote bedragen, maar om het toffe autospul dat wordt aangeboden. 154.000 dollar is bovendien nog steeds een hoop geld en misschien zijn we ook wel een beetje verwend met al die bijzondere veilingen van laatst. Tussen alle klassiekers valt onderstaande fraaie rode Saleen S7 extra op. De Amerikaan leverde dik 632.000 dollar op. De andere pareltjes check je in het overzicht hieronder. Welke zou jij mee naar huis nemen?

1. 1929 Duesenberg Model J ‘Disappearing Top’ Convertible Coupe $1.540.000
1

2. 2006 Saleen S7 $632.500
2

3. 1933 Packard Twelve Coupe Roadster $365.000
3

4. 1938 Packard Twelve Coupe Roadster $330.000
4

5. 1934 Pierce-Arrow Eight Silver Arrow $242.000
5

6. 1930 Cord L-29 Cabriolet $187.000
6

7. 1955 Jaguar XK 140 MC Drophead Coupe $187.000
7

8. 1960 Mercedes-Benz 220 SE Cabriolet $165.000
8

9. 1965 Jaguar E-Type Series 1 4.2-Litre Roadster $159.500
9

10. 1957 Mercedes-Benz 190 SL $154.000
10

Ook interessant!

  • Video: Top 10 duurste auto's op Nederlands kenteken 2021
    Video: Top 10 duurste auto's op Nederlands kenteken 2021
  • Dit is de duurste Mercedes 300 SL ooit geveild
  • Dit is de duurste Lamborghini LM002 ooit
  • no reserve veiling
    'No-Reserve' veiling, waarom zou je dat doen?

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

duesenberg, e-type, geld, Jaguar, Klassiekers, Mercedes, Mercedes 190, packard, saleen, saleen-s7, SL, top10, veiling, xk

Vorig bericht: « Zo bezoek je voordelig het Porsche- en Merc museum
Volgend bericht: Hèhè, eindelijk een MX-5 (ND) met serieus vermogen »

Lees Interacties

Reacties

  1. hooismans zegt

    31 juli 2016 om 22:08

    Ik heb met alle auto’s helemaal niks

    Login om te reageren
    • hooismans zegt

      31 juli 2016 om 22:08

      @hooismans: die zijn geveild

      Login om te reageren
      • pindakoning zegt

        31 juli 2016 om 23:32

        @hooismans: haha goede toevoeging, anders had je op deze site niets te zoeken;)

        Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    31 juli 2016 om 22:13

    De 220 SE vind ik zo onwijs elegant en mooi. Prachtige auto met een schitterend interieur. Het schijnt dat mijn opa, die ik nooit heb gekend, er vroeger eentje heeft gehad. Reed er alleen in de weekenden mee en het scheen dat als je geen handschoentjes bij je had je niet hoefde in te stappen. Uiteindelijk is de man in 1990 overleden en is de auto van de hand gedaan voor nog geen 10% van het bedrag wat hierboven staat… Toen ik voor het eerst hoorde dat hij er eentje had baalde ik vreselijk dat hij weg was gedaan.

    Login om te reageren
    • Robbert01 zegt

      31 juli 2016 om 22:57

      @viezefreddyw: Interieur ziet er zeker goed uit, maar die gigantische hoofdsteunen hadden van niet gehoeven.

      Login om te reageren
  3. yipikaye zegt

    31 juli 2016 om 22:13

    Nummer 2 komt mij bekend voor van de Candy shop.

    Login om te reageren
    • r32turbo zegt

      31 juli 2016 om 23:15

      @yipikaye: lolliepop

      Login om te reageren
    • 888natan zegt

      1 augustus 2016 om 00:48

      @yipikaye: en misschien ook Midnight Club La gespeeld, daar doet hij mij zo aan denken..

      Login om te reageren
      • 123bat zegt

        1 augustus 2016 om 01:29

        @888natan: En TDU1! Veel gespeeld met een Logitech G27. Leuke tijd.

        Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    31 juli 2016 om 22:15

    Vind ze allemaal wel mooi. Maar hoef er geen een ‘echt’ te hebben. Duesenberg heeft wel mooiere modellen. Ik zou dolgraag een Cord willen, maar dan wel deze: http://remarkablecars.com/photos/1937-cord-812-beverly-06943.jpg De Saleen vind ik wel gaaf maar niet begeerlijk. De rest doet me niet zoveel.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      31 juli 2016 om 22:35

      @E34M5Touring:
      Zo’n Cord is ook weggegaan op die veilig, voor $132k.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        31 juli 2016 om 22:38

        @Rob: Prachtige auto’s. Als cabriolet ook erg fraai vind ik. Ze zitten allemaal een beetje rond die koers. Toevallig net even gekeken. Staat er 1 voor 100k op en die is niet eens origineel. Omgebouwd naar RWD zelfs…

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          31 juli 2016 om 23:00

          @E34M5Touring: Het is een geweldig ontworpen auto, uiterst elegant, vooral in die tijd. Ding zit ook vol met geinige weetjes. Zo zijn de de voor- en achterdeuren exact gelijk, wegens een gebrek aan geld. Jup, leuk ding om te hebben wel ;-)

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            31 juli 2016 om 23:11

            @Rob: FWD was in die tijd ook zeker niet alledaags. Praten toch over een auto uit 1937. Toen de meeste er nog zo uit zagen: http://www.streetrods-online.com/FOR%20SALE/FS-1/DSC_7730-2.jpg
            Altijd een zwak gehad voor dat type. Supercool. Het feit dat je zelf de lampen om moet draaien enz. Geweldig.

            Login om te reageren
            • Rob zegt

              31 juli 2016 om 23:33

              @E34M5Touring: Yes, voorwielaandrijving. Ze hadden simpelweg de motor andersom gemonteerd dacht ik. En nog een keer yes; opklappende koplampen, maar ook de tankdop was weggewerkt. Volgens mij was Cord daar met beide de eerste ter wereld mee.
              Dan had je ook nog de pre-select transmissie, was ie ongekend laag bij de grond, kon je toeteren met een ring in het stuur (werd de standaard in Amerikaanse auto’s) en had je ruitenwissers met meerdere snelheden.
              En uiteraard was het ding GEEN verkoopsucces ;-)

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                31 juli 2016 om 23:39

                @Rob: 4400 stuks ongeveer geloof ik. Ja te modern voor die tijd vrees ik. Qua design had ie in de jaren 50 ook wel meegekund. En dan had ie het wellicht ook beter gedaan. Hoe dan ook, een fraaie auto. Moet zeggen dat hij als cabriolet, met de kap naar beneden, ook erg mooi is. http://bright-cars.com/uploads/cord/cord-812-convertible/cord-812-convertible-08.jpg Ondanks het verlies van die kenmerkende dakvorm.

              • Rob zegt

                1 augustus 2016 om 00:05

                @E34M5Touring: Te modern, allicht. Maar ook vooral te duur voor zijn formaat, zaten er aardig wat zogenaamde “schoonheidfoutjes” in en het ging niet heel erg florissant met Cord…. Niet het beste uitgangspunt voor een verkoopsucces ;-)

        • Rob zegt

          31 juli 2016 om 23:13

          @E34M5Touring:
          En 132k is inderdaad redelijk, denk ik zo. De gene met de supercharger motor zullen nog wel duurder zijn. Die moeten de 2 ton wel halen.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            31 juli 2016 om 23:30

            @Rob: Supercharged cabrio’s staan te koop voor dik 2,5ton. Dat zijn wel concoursstaat modellen.

            Login om te reageren
        • Dizono zegt

          31 juli 2016 om 23:17

          @E34M5Touring: volgens mij heeft Graham het model nog een tijdje gebouwd nadat Cord failliet was. Inderdaad met achterwielaandrijving omdat men bang was dat de consument de auto wat te controversieel vond. De door jouw genoemde Cord zou dus wel eens goed een Graham kunnen zijn.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            31 juli 2016 om 23:29

            @Dizono: http://www.hemmings.com/classifieds/dealer/cord/unspecified/1858388.html
            Dit is de betreffende. Ik denk een zelfbouw. Ligt ook een dikke Chevy crate motor in….

            Login om te reageren
          • Rob zegt

            31 juli 2016 om 23:50

            @Dizono:
            Je hebt het dan over de Graham Hollywood? Die ziet er eigenlijk hopeloos ouderwets uit ivm de Cord….
            http://www.conceptcarz.com/images/Graham-Paige/41-Graham-Hollywood-Sdn-DV-12-SJ-08.jpg

            Login om te reageren
            • Dizono zegt

              31 juli 2016 om 23:57

              @Rob: klopt! Al was het eigenlijk een Hupmobile. Zij kochten de mallen en rechten uit de inboedel van Cord en lieten daar door de in Nederland geboren Joh(a)n Tjaarda een saaie neus op tekenen. Hubmobile had echter geen ruimte om ze te bouwen en dus ging Graham-Paige dat doen. Daarnaast verkochten ze de auto ook onder eigen naam.

              Login om te reageren
            • Dizono zegt

              31 juli 2016 om 23:58

              @Rob: oh, en in de jaren 60 bouwde een fabriekje ook nog een replica, op 80% van het originele formaat. Die heette dan ook heel gevat Cord 8/10.

              Login om te reageren
              • Rob zegt

                1 augustus 2016 om 00:17

                @Dizono: Er zijn twee revivals geweest leert het almachtige internet mij. Één keer door Glenn Pray. Met FWD en een Corvair motor. Da’s het “80%-model”. An sich best geinige replica.
                En dan had je ook nog de Cord SAMCO. RWD en met een Ford V8. Wel, oordeel zelf:
                http://www.hemmings.com/classifieds/dealer/cord/810/1792666.html

  5. Rob zegt

    31 juli 2016 om 22:17

    Die Saleen. 6 ton voor een straatlegale (en succesvolle!) racewagen. Eigenlijk is het geen geld…..

    Login om te reageren
    • pexers zegt

      31 juli 2016 om 22:53

      @Rob: prachtige auto inderdaad! Lijkt wel net een pick-up vanuit deze hoek op de foto

      Login om te reageren
      • pinut187 zegt

        1 augustus 2016 om 03:51

        @pexers: ja die kont steekt wel erg uit.

        Login om te reageren
  6. lekbak zegt

    31 juli 2016 om 22:30

    De echte pareltjes zijn zelden de duurste.

    Login om te reageren
  7. baap zegt

    31 juli 2016 om 22:33

    Beide Mercs zijn echt pareltjes.

    Login om te reageren
  8. CRX zegt

    31 juli 2016 om 22:36

    Voor mij één van de Mercedessen dan graag. Prachtige klasse zonder schreeuwerig over te komen.

    Login om te reageren
  9. wilbertg zegt

    31 juli 2016 om 22:37

    Ik kan me een eerdere topic herinneren met de suggestie van iemand om de lijstjes van goedkoop naar duur te tonen. Mag ik deze suggestie nogmaals doen? Denk dat dergelijke lijstjes leuker lezen van “goedkoop” naar duur, met de klapper dus aan het eind.

    Login om te reageren
    • bastiaano zegt

      31 juli 2016 om 22:52

      @wilbertg: mee eens!

      Login om te reageren
    • f40racer zegt

      31 juli 2016 om 23:01

      @wilbertg: Ah! Deze reactie zocht ik. Mee eens :)

      Login om te reageren
    • mrB zegt

      31 juli 2016 om 23:33

      @wilbertg: dan zouden de 10 goedkoopste er ook wel bij mogen! Dat kunnen ook nog best leuke auto’s zijn, maar dan wat eerder bereikbaar voor de gewone mens.

      Login om te reageren
      • 123bat zegt

        1 augustus 2016 om 01:30

        @mrb: Met jullie beiden eens! +1 :)

        Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      1 augustus 2016 om 03:52

      @wilbertg: ja indd!

      Login om te reageren
    • Corrado16v zegt

      1 augustus 2016 om 12:47

      @wilbertg: Bij deze de persoon die dat inderdaad voorstelde (of er een van). En inderdaad, dat maakt het toch een soort van spannender.

      Login om te reageren
  10. n0zem zegt

    31 juli 2016 om 23:09

    Nou, als niemand ze wil, doe mij dan maar die jaaaaaagggsss, met een lichte voorkeur voor de e-type

    Login om te reageren
  11. gerjan zegt

    31 juli 2016 om 23:42

    Wat zijn de jaren 30 auto’s mooi. Als je die vergelijkt met nu word er geen mooie auto meer gemaakt

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    1 augustus 2016 om 00:11

    Ze zijn schitterend absoluut. Maar ik heb meer met 80’s en 90’s toppers!

    Login om te reageren
  13. porsche928 zegt

    1 augustus 2016 om 01:06

    Ik ga voor de Jags en al ik dan uit due twee moet kiezen, dan toch de E-Type.

    Login om te reageren
  14. pinut187 zegt

    1 augustus 2016 om 03:53

    Is de bubbel dan nu toch geklapt?

    Login om te reageren
  15. jeppie zegt

    1 augustus 2016 om 07:21

    E-type. Daar is geen twijfel over mogelijk!

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      1 augustus 2016 om 13:11

      @jeppie: duesenberg…Daar is pas geen twijfel over nodig. Krachtiger, sneller en exclusiever, maar dan 30 jaar eerder.

      Login om te reageren
  16. mathay zegt

    1 augustus 2016 om 08:35

    Dat zo’n 190sl 154.000 dollar opbrengt. Nooit geweten dat die auto zo veel waard was, aangezien mijn buurman er ook 1 heeft.

    Login om te reageren
    • p993 zegt

      1 augustus 2016 om 20:49

      @mathay: de sportwagen voor mensen die geen 300SL kunnen/konden betalen! (Maar wel fijn voor je buurman, al es meegereden?)

      Login om te reageren
      • mathay zegt

        1 augustus 2016 om 22:05

        @p993: nee nog niet, maar ik ga het zeker een keer vragen. Hij heeft een rode met banden waar een witte rand op zit. Ik vind hem super mooi!

        Login om te reageren
  17. banaan7 zegt

    1 augustus 2016 om 08:59

    Saleen voor mij, jullie mogen lekker vechten over de rest ;)

    Login om te reageren
  18. desjonnies zegt

    1 augustus 2016 om 09:11

    Begrijpelijk eigenlijk.
    De markt voor de vooroorlogse modellen sterft letterlijk uit, mannen die ooit droomden van een Cord of een Packard of Duesenberg gaan letterlijk deaud en latere generaties kennen de merken nauwelijks.
    Hier -gelukkig- een paar reaguurders die wel bekend zijn met deze fenomenale Amerikaanse merken, een merk als Cord is inderdaad pionier geweest en bijzonder vernieuwend in zijn tijd.
    Deze merken waren de Ferrari’s en Lamborghini’s van vandaag !
    En de prijzen voor de Jags en de Benzen vind ik toch wel aardig gepeperd, vooral de 190 SL, want qua auto is dat echt helemaal niets bijzonder, een tot sportwagen omgebouwde Mercedes Ponton zo een Jaguar rijdt 10x beter en is veel meer auto.

    Login om te reageren
  19. thomasthomas zegt

    1 augustus 2016 om 12:51

    Geen E39 M5 hier…

    Login om te reageren
  20. mopar zegt

    1 augustus 2016 om 13:16

    Doe mij die Duesenberg maar. Vreselijk jammer dat mijn generatie (ben 24) deze auto’s totaal niet kent en mij voor gek verklaard iedere keer als ik zeg dat dat m’n droomauto is. Jongeren van tegenwoordig die geilen alleen op auto’s met plastic bumpertjes en zogenaamde premiejum logos erop. Terwijl een Duesey pas echte klasse is. De eerste hedendaagse auto het 80 jaar stijlvol kan uithouden moet ik nog tegenkomen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North