• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Heiligschennis of geniaal? Er is nu een échte Porsche 993 Targa

Auteur: nicolasr, gepost 19 april 2022 om 19:00 – 20 Reacties

En met échte 993 Targa bedoelen we niet dat deze auto door Porsche zelf is gebouwd. We bedoelen dat er eindelijk een 993 is met een echt Targadakje.

De Targa is altijd een bijzondere uitvoering van de 911 geweest. Het was geen echte cabriolet, maar wel jarenlang het enige ‘open’ alternatief voor een 911. In den beginne natuurlijk ontwikkeld voor de Amerikaanse markt, waar cabrio’s zonder rolbeugel niet mochten.

Later werd de Porsche 911 Targa omarmd door een kleine schare liefhebbers, waaronder de Rijkspolitie. Die reden graag in de Targa rond omdat ze dan beter op de voorstoelen konden staan om het achteropkomend verkeer te waarschuwen voor gevaar.

Toen van de 930 ook een echte cabriolet op de markt kwam, bleef de Targa gewoon bestaan. Tot en met modelreeks 964 welteverstaan, daarna bleef alleen de naam. Want vanaf de 993 had de 911 Targa eigenlijk een groot glazen schuifdak dat niets met de ‘echte’ Targa te maken had. Dat zag Porsche uiteindelijk zelf ook in en met de 991 keerde ook de echte Targa weer terug.

Kreinzel maakt een ‘echte’ 993 Targa

De mensen achter het bedrijf Kreinzel vonden het al die jaren een gemiste kans. Ook een 993 hoorde wat hen betreft te worden uitgevoerd als echte Targa. Een mazzeltje dat Kreinzel zich bezig houdt met het ‘restomodden’ van auto’s, dus er kon gewerkt worden.

Met resultaat. Want hij is er nu, een ‘echte’ Porsche 993 Targa. Dat wil zeggen, de body van een 993, met het Targadak en de beugel uit de 964. Is het heiligschennis, of geniaal? Hoe dan ook, het ziet er -in mijn ogen- vet uit.

Niet alleen het dak van de 993 is aangepakt

Mocht je besluiten om voor zo’n 993 Targa te gaan, dan kun je vele kanten op. Je kunt ervoor kiezen om je eigen 993 in te leveren, die dan in ongeveer een jaar tijd wordt omgetoverd tot Targa. Maar je kunt ook Kreinzel voor de auto laten zorgen, mocht je te erg gehecht zijn aan je eigen 911.

Uiteindelijk krijg je onder meer een 3,6 liter boxer met 315 pk, een electronisch verstelbare ophanging, nieuwe remmen, Fuchs velgen, moderne stoelen, een volledig lederen interieur en moderne audio- en communicatie apparatuur.En natuurlijk het Targa dak.

Kortom, een compleet nieuwe auto, met het uiterlijk van een neo-klassieker. Over de prijs kunnen we niks zeggen, dat is heel erg afhankelijk van je eisen en wensen aan jouw 993 Targa.

Rest alleen de vraag; maken of kraken? Ik zet alvast een vinkje bij ‘maken’. Vet apparaat!

Ook interessant!

  • De Porsche 911 Targa politieauto is terug!
  • Knotsgekke Porsche 993
    Knotsgekke Porsche 993 is krankzinnig duur
  • Video: Porsche 911 als hybride gespot
    Video: Porsche 911 als hybride gespot
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 911-targa, 993, Porsche, restomod, targa

Vorig bericht: « Video: BMW M3 Touring op tempo vastgelegd
Volgend bericht: Lezersvraag: Wat is voor jou de perfecte auto? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    19 april 2022 om 19:34

    Ik vind die “op Fuchs geïnspireerde” velgen eigenlijk veel fouter dan de Targa-conversie. En dat terwijl er best wel goede replica’s van te vinden zijn.

    Login om te reageren
    • Flatsix zegt

      20 april 2022 om 07:08

      @RRRobert: ik moest ook even zoeken naar wat er niet klopte aan het plaatje, maar het zijn idd die wielen. Als deze period correct zijn is alles veel beter in balans denk ik.

      Login om te reageren
  2. DeWitteCondor zegt

    19 april 2022 om 19:35

    Dit mag gemaakt worden.

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      19 april 2022 om 19:41

      Neenee, toch niet. Jammer, maar de achterruit en constructie oogt te groot tov de rest van de auto. Nee, wordt dus verboden om te maken. 😊

      Login om te reageren
      • Ditoxx zegt

        19 april 2022 om 19:42

        wat @drdre1 zegt.

        Login om te reageren
      • DeWitteCondor zegt

        19 april 2022 om 19:54

        @drdre1: ik denk dat dat tussen je oren zit. De verhoudingen zijn niet veel anders dan de 964 targa. Mocht die dan ook niet gemaakt worden?

        Login om te reageren
        • drdre1 zegt

          19 april 2022 om 21:06

          Idd. 😊 Nee, zonder gekheid, ik heb die Targa altijd qua achterruitconstructie een beetje raar gevonden. Foto 3 van deze pagina laat mss een beetje zien wat ik bedoel. Hele kleine wielen accentueren dat misschien nog meer. En ’t is ook gewoon wat ik vind hè.

          Login om te reageren
  3. martingtv zegt

    19 april 2022 om 19:48

    Ziet er niet uit. Nep jaren 70 spullen op een auto uit de jaren 90.

    Login om te reageren
    • DeWitteCondor zegt

      19 april 2022 om 19:58

      @martingtv: grappig. Ben benieuwd wat de reacties waren geweest als nicolasr had geschreven dat dit een vergeten prototype van Porsche zelf was geweest…

      Wat is hier trouwens nep aan? Die beugel is gewoon Porsche. Als we iets moderns retro maken is dat tegenwoordig helemaal de bom maar dit kan dan ineens niet? Weird …

      Login om te reageren
      • martingtv zegt

        19 april 2022 om 21:19

        Het is een rare combinatie van standaard 993 voor en achterkant, chromen raam omlijsting van oudere 911’s en een retro stijl buitenspiegel en velgen.

        Login om te reageren
  4. MaartenD zegt

    19 april 2022 om 19:50

    Prachtig!

    Login om te reageren
  5. z4rickss zegt

    19 april 2022 om 21:11

    Nehh ziet er toch vaag uit op een of andere manier

    Login om te reageren
  6. rensso zegt

    19 april 2022 om 21:31

    Van mij mag het

    Login om te reageren
  7. flyerbunch zegt

    19 april 2022 om 21:44

    Een 930 targa met turbo body en whale tail is nog cool. Deze 993 targa met chrome pakket en in deze gedaante als classic met deze lijnen klopt ergens niet. De 993 Gunther Werks Speedster lijkt dan opeens meer te kloppen.

    Login om te reageren
  8. kniesoor zegt

    19 april 2022 om 21:47

    Vind ‘t er prima uitzien. Ben zelf meer van de coupé’s, maar als een ander zo’n ding aanschaft krijgt-ie toch een klein applausje 👏🏻

    Login om te reageren
  9. mp014 zegt

    19 april 2022 om 21:50

    Pardon?? Een jaar om ergens een dak van af te zagen en er wat aluminium op te zetten? Waarom duurt dat zo lang?

    Login om te reageren
    • nicolasr zegt

      19 april 2022 om 22:28

      @mp014: Secundaire arbeidsvoorwaarden denk ik. Uurtje werken, uurtje pauze. En drie dagen per week werken en om de vier weken een weekje vakantie.

      Denk ik hoor, maar pin me er niet op vast…

      Login om te reageren
  10. lefty00 zegt

    19 april 2022 om 23:15

    Dikke nein!

    Login om te reageren
  11. mashell zegt

    20 april 2022 om 01:50

    Wat meer periode correct, dus standaard wielen en geen chroom randjes zou het wel Ok zijn. Nu zit het aan de verkeerde kant van de schaal. Natuurlijk ziet iedereeen Singer enorme marges maken met hun kitscherige back dated 964jes maar dat maakt nog niet dat je dat moet proberen na te doen.

    Login om te reageren
  12. paulds65 zegt

    21 april 2022 om 20:28

    Zeer fraai. 964 en 993 in cabrio uitvoering nooit mooi gevonden dus lijkt me prima uitgangspunt voor een targa ombouw.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North