• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Helaas: de Audi A7 is alweer klaar

Auteur: willeme, gepost 20 april 2023 om 08:59 – 12 Reacties

Audi A7 klaar

De Nederlandse carrière van de Audi A7 is klaar: het zit erop!

Tegenwoordig wordt de wereld overspoeld met crossover-coupés. Dat is een beetje het equivalent van iemand die in een trainingspak TV kijkt en bier haalt bij de buurtsuper. Er is niet heel veel sportiefs aan. Maar het is een soort doorontwikkeling van zo’n andere marketing/design-hersenspinsel: de vierdeurs coupé. En die was wél leuk.

De Mercedes-Benz CLS was destijds de eerste en de Audi A7 was een antwoord daarop. Ondanks dat de tweede generatie nog niet eens zo heel erg lang op de markt is, is het nu alweer over en uit voor de hele dikke Sportback en historisch verantwoorde Audi.

Audi A7 klaar

Geschrapt

Audi Nederland heeft het model uit het leveringsprogramma geschrapt, nog voordat de eerste facelift arriveert! Als je nu op de configurator kijkt, dan zie je dat alleen de RS7 Sportback en RS7 Sportback Performance leverbaar zijn en dan ook nog alleen maar uit voorraad.

Een eigen A7, S7 of RS7 samenstellen zit er niet meer in. Bij de S7 was dat al een tijdje zo, want die werd vorig jaar april al geschrapt in ons land.

Audi A7 klaar
Audi A7 klaar
Audi A7 klaar

Er waren overigens zat Audi A7’s die wel interessant waren voor de Nederlandse markt, zoals de 40 TFSI (gewoon een 2.0 viercilinder) of een 55 TFSI e plug-in hybride. Maar het kopende publiek kiest simpelweg iets anders. Uiteraard zijn er vele crossovers, ook bij Audi.

Audi A7 klaar in NL door elektrogekte

En wie een gave, lage en gestrekte dure Audi wenst, kan ook voor de e-tron GT kiezen. Dankzij de belastingen op de A7 en het ontbreken daarvan op de e-tron GT lagen de prijzen van die twee veel dichter bij elkaar dan dat Audi bedoeld had.

Audi A7 klaar

In Duitsland is de Audi A7 Sportback er vanaf 62.100 euro (40 TDI), terwijl de Audi e-tron GT daar 107.800 euro kost. Het is dan ook een puur Nederlandse aangelegenheid. In Duitsland blijft de Audi A7 gewoon leverbaar. Net als de S7 TDI en de RS7. Je zal maar aan de grens in Duitsland wonen. Dan kun je goedkoop een A7 kopen en genieten van onze superieure luchtkwaliteit.

In Nederland was je dik 90 mille kwijt voor een A7 (50 TFSI e), terwijl de e-tron GT er vanaf 110 mille is. Ondanks dat het jammer is dat Audi de A7 Sportback geschrapt heeft, is het niet heel gek. Bijna niemand kocht de tweede generatie.

Met dank aan Jelle voor de tip!

Meer lezen? Snelle liftbacks, dit zijn 9 gave toppers!

Ook interessant!

  • Audi RS3 Performance rijtest video
    Audi RS3 Performance Edition rijtest video
  • Video: met je Audi door een winkelcentrum rijden
  • Video: Boze meneer beschadigd spiegel Audi
    Video: Boze meneer beschadigt spiegel Audi
  • e-tron GT
    Video: de dikste Audi RS e-tron GT tot nu toe

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

A7, Audi, Video

Vorig bericht: « Deze bips zit er wel erg goed uit
Volgend bericht: Nürburgring-record voor voorwielaandrijvers naar… »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    20 april 2023 om 09:33

    Toch jammer. Persoonlijk vind ik overigens net als bij de A5 de eerste generatie van de A7 een stuk beter gelukt.

    Login om te reageren
    • Mas-Estate zegt

      20 april 2023 om 10:12

      Eensch. 2e generatie A7 is niet meer echt speciaal.

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      20 april 2023 om 10:12

      Precies. In de eerste A7 (generatie C7) zaten een aantal ontwerpdetails verwerkt die een respectvolle hoedtik waren naar de m.i. bijzonder fraaie Audi 100 Coupé S (C1) uit 1970.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      20 april 2023 om 13:01

      Niet mee eens. Beide modellen zijn in hun tweede versie veel meer een echte Audi.

      Login om te reageren
    • laurens86 zegt

      20 april 2023 om 19:21

      Helemaal eens!

      Login om te reageren
  2. 20klepper zegt

    20 april 2023 om 10:14

    Prachtige auto, altijd al geweest de A7. Jammer maar helaas.

    Login om te reageren
  3. Habanero zegt

    20 april 2023 om 10:25

    Zowel die A5 als A7 waren ook qua interieur schitterend rijdende, behaaglijke Audi’s (m’n zoon had er één). Waarbij elke Tesla nog niet eens op kniehoogte komt. Ik begrijp niet waarom al onze Europese merken niet op dit elan verder kunnen bouwen, ook electrisch – plots alle design en afwerking zo kitcherig moet worden en de led-lcd-gruwel overal moet toeslaan.

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      20 april 2023 om 11:17

      “plots alle design en afwerking zo kitcherig moet worden en de led-lcd-gruwel overal moet toeslaan.”

      Ironisch genoeg is het juist Audi die met de R8 de kerstboomlichtjes kermis begonnen is ;-)

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      20 april 2023 om 13:09

      Dit is wat Audi ons beloofd: https://www.autoblog.nl/nieuws/audi-a6-e-tron-concept-700-km-range-en-supersnel-laden-882514
      Tja, als dit je A6 is dan heb je geen A7 meer nodig.

      Login om te reageren
  4. HZW zegt

    20 april 2023 om 11:22

    Nooit een mooie auto gevonden, deze generatie A7, dan beter gewoon een A6 Avant.

    Login om te reageren
  5. dondeboer zegt

    20 april 2023 om 19:38

    De A7 heb ik nooit echt mooi gevonden, de A5 is m.i. mooier. Zeker de 1e. Maar jammer dat er weer een coupe uit het straatbeeld verdwijnt…

    Login om te reageren
  6. mustang750supersnake zegt

    20 april 2023 om 20:33

    de enige authentieke echte audi…qua vorm dan….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North