Alle duiven op de dam hebben voorlopig niks te vrezen van Max Verstappen en consorten.
Onlangs was er wat opschudding binnen de gelederen van raceminnend Nederland. Sean Bratches, een van de drie mannen die samen de taken van über-honcho Bernie Ecclestone overgenomen hebben om de F1 te runnen voor Liberty Media, bracht een bezoekje aan onze vlakke natie. Het is de grote meneren niet ontschoten dat de toekomst van de Formule 1 Max Verstappen heet en dus zou het ook wel lachen zijn als er een Nederlandse Grand Prix op de kalender staat.
Nou zijn er al verschillende partijen bezig om eventueel zo’n race te organiseren in de toekomst. De bekendste daarvan is Prins Berhard junior, die als eigenaar van Circuit Zandvoort hoopt het circus naar zijn lap asfalt terug te lokken. Het voordeel van Zandvoort is dat het circuit (F1-)historie heeft en dat er al een baan ligt. Maar Liberty Media zou eigenlijk graag zien dat er meer straatraces op de kalender komen te staan. De Formule E doet daar momenteel goede zaken mee.
Je zou wellicht zo’n race kunnen organiseren in Lutjebroek, maar meer voor de hand liggend is een stad als Amsterdam of Rotterdam. Echter, vanuit Rotterdam klonk het echter al snel dat er op korte termijn letterlijk geen ruimte is voor een F1-race. Wethouder Adriaan Visser wijst RTV Rijnmond namelijk op de verbouwing van de Maastunnel en de Coolsingel.
Ook Amsterdam lijkt voorlopig niet warm te lopen voor het organiseren van een GP. GPUpdate sprak met de beleidsadviseur topsport van A’dam, die te kennen geeft dat er geen contact is geweest met Liberty Media. Maar dat is nog niet alles, Liberty Media hoeft waarschijnlijk niet op veel enthousiasme te rekenen in de hoofdstad als ze wel zouden aankloppen:
Aan de personen die zich in het verleden bij het evenementenbureau hebben gemeld, is altijd meegegeven voor deze tak van sport elders te gaan kijken. Zandvoort, bijvoorbeeld.
Image-Credit: www.amsterdam.nl
33 reacties
Als we kijken wat er nu allemaal zo kut is in Nederland dan is voor vrijwel alles het individualisme als oorzaak aan te wijzen. Van bestuurders aan de top die graaien en wiens salarissen veel sneller stijgen dan dat van hun personeel, de bestuurder vind zich belangrijker dan z’n personeel. Van treitervloggers, het filmpje is belangrijker dan de slachtoffers. Van ambulancebroeders die in elkaar geslagen worden, het genot om iemand te zien creperen is belangrijker dan om iemand te laten helpen. Van figuren die op de snelweg lopen de facebooken, hun facebook is belangrijker dan aan het verkeer deelnemen. Dat individualisme wordt gepropageerd door de rechtse partijen die alles wat een beetje sociaal en op samen leven gericht is keihard afwijzen. Het recht van de sterkste, want zij denken zelf de sterkste te zijn. En dan hebben we het over “keihard aanpakken” waardoor je voor 13 te snel al meer dan €100 kwijt bent nog niet eens gehad. Of de ZZP cultuur waardoor werkgevers gemakkelijk personeel kunnen uitbuiten. Of het 0 uren contract, wat wel een heel mooie eufemistische omschrijving voor werkeloos is.
Misschien is het land juist beter af als het wat groener en socialer wordt, aan een prettige samenleving met ruimte en respect voor iedereen en een degelijk milieubeleid hebben we allemaal wat.
https://media.giphy.com/media/pypGqkvGyIkyQ/giphy.gif
Reinout Oerlemans zou de regie wel aankunnen heb ik zo vernomen.
Rotterdam lijkt me wat geschikter hiervoor.
Maar het is toch allemaal luchtfietserij.
Dat het gewoon echt een vraag is ..
En dat er ook nog echt antwoord op is ..
De sport is daar veels te klein voor. De groep Nederlandse fans zijn bijzonder klein. Ik reken ‘Plotselinge Max Supporters’ niet mee’. Bij Ziggo kon je duidelijk zien dat na het uitvallen van Max 95% direct wegzapt. Datzelfde publiek dat naar huis reed vanuit Spa. Daar moet je geen GP voor gaan organiseren. Daarbij, wie moet de mensen op het podium toespreken? Ferry Somatsji??
Ziet t wel zitten.
Rechte stuk, start vanaf het Hofplein, lang recht stuk over Coolsingingel en de Erasmus brug. Katendrecht op, hotel New York ronden. Dan via de Stieltjes straat en het Noorderheiland terug naar Noord. Dan een vlugge links recht rechts links onder de kubussen door de Mariniersweg op. Om via de Goudsesingel en Pompenburg weer terug te komen bij het Hofplein. En als je wilt nog een stukje Weena meepakken.
http://onthegomap.com/?m=r&u=km&w%5B%5D=Wandelroutebeschrijvingen+zijn+in+b%C3%A8ta.+Let+goed+op+%E2%80%93+mogelijk+zijn+er+niet+overal+trottoirs+of+wandelpaden+langs+deze+route.&c%5B%5D=Kaartgegevens+%C2%A92017+Google&d=7389&context=share&r2=yhzy9_qgRj4i2TGZ4Y2HAr5w2r1Uf1Kd1Iz1Qf1GZ1El1Gz2Y1D4B69496B8D8JELGX3c2RK005R7X100HC3498100210HEX2e1b2q1X1MD6B6F4T8N8h48l56l54b44h12N0~2EB494D4N6X1CZ1A00LAN8j1IPALAD8f1c1FIFKDKDQBSJm1d1c3BSr1k4h3_8b2i5f1i3X1s2x1q47OX1m2BO9ORY2Fe1Da1DY1006A59BLBLFP5BDNZ2Z4X2b4d1l2d1l2Pj1Nh1f2l4r1d3Jd1Vz1Pn15DTv1Vt1FZ1HX1HVFX1b1b200d2W3020402Y1W2Sy100EQCQ8E6ESy1Sw1Ki1Mi1AKCM8IAI_1c4W2a4w1_3w1y3c3y644226220A0C0U0E262GESg1Sg100BSCR00EKCIu1q2m1k2e1e28M6K2S0K3U7QX1m200RW2S~100CC02IIw2g3IKm3Y4i2g2i2g2CCCCACCCAC8CQSQSIOMe14648W2o3_1m32E4EUs1EW1Me1a1u1003M5M006857006L4L0048466C6C00GRCFCHq1h2o1f2c1t1a1t1IJIJ00w2_4Y3c5Kc1Jb100EE86E6E2M421406567_2X4q2p3Y1f1k8bAQT89k5l669AJ8J4R2R1F1J375F01b1d3d1~2DTLZ1Z1l1FNFNPZ1HN9F00AJ6969IPEH45CFUf1EHk1x1m1x1CH23EJy2t3Y3l3003L4M4I4Ic1q2Qy1AM00GIEMGUo1q322W1c24826008HAHa2d2UJA5Y1LW1Nk1Ti1VODQDi3v1i3v1s2l1i1Ne1JC1c1900AP4LAr14b16b1Uj4W1l4Ep2En2Sv44NUX5q1p64N4J1l17p13LLz1Ph27Ld2t7Df2Fb29l17NDPJR7L00D9579B37P59094B8
7,4 km… Kan m nog wel ergens inkorten…