• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Helaas, voorlopig geen Grand Prix in 010 of 020

Auteur: jaapiyo, gepost 12 oktober 2017 om 21:52 – 33 Reacties

Adam-F1


Alle duiven op de dam hebben voorlopig niks te vrezen van Max Verstappen en consorten.

Onlangs was er wat opschudding binnen de gelederen van raceminnend Nederland. Sean Bratches, een van de drie mannen die samen de taken van über-honcho Bernie Ecclestone overgenomen hebben om de F1 te runnen voor Liberty Media, bracht een bezoekje aan onze vlakke natie. Het is de grote meneren niet ontschoten dat de toekomst van de Formule 1 Max Verstappen heet en dus zou het ook wel lachen zijn als er een Nederlandse Grand Prix op de kalender staat.

Nou zijn er al verschillende partijen bezig om eventueel zo’n race te organiseren in de toekomst. De bekendste daarvan is Prins Berhard junior, die als eigenaar van Circuit Zandvoort hoopt het circus naar zijn lap asfalt terug te lokken. Het voordeel van Zandvoort is dat het circuit (F1-)historie heeft en dat er al een baan ligt. Maar Liberty Media zou eigenlijk graag zien dat er meer straatraces op de kalender komen te staan. De Formule E doet daar momenteel goede zaken mee.

Je zou wellicht zo’n race kunnen organiseren in Lutjebroek, maar meer voor de hand liggend is een stad als Amsterdam of Rotterdam. Echter, vanuit Rotterdam klonk het echter al snel dat er op korte termijn letterlijk geen ruimte is voor een F1-race. Wethouder Adriaan Visser wijst RTV Rijnmond namelijk op de verbouwing van de Maastunnel en de Coolsingel.

Ook Amsterdam lijkt voorlopig niet warm te lopen voor het organiseren van een GP. GPUpdate sprak met de beleidsadviseur topsport van A’dam, die te kennen geeft dat er geen contact is geweest met Liberty Media. Maar dat is nog niet alles, Liberty Media hoeft waarschijnlijk niet op veel enthousiasme te rekenen in de hoofdstad als ze wel zouden aankloppen:

Aan de personen die zich in het verleden bij het evenementenbureau hebben gemeld, is altijd meegegeven voor deze tak van sport elders te gaan kijken. Zandvoort, bijvoorbeeld.

Image-Credit: www.amsterdam.nl

Ook interessant!

  • Grand Prix Zandvoort
    Er komt GEEN tweede Grand Prix op Zandvoort
  • Stand na GP Abu Dhabi 2021
    Stand na GP Abu Dhabi 2021 en 8 dingen die ons opvielen
  • Stand na GP Saudi-Arabië 2021: plus 6 dingen die ons opvielen
  • Bestel vanaf morgen je kaarten voor de Dutch GP 2022

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

amsterdam, Formule 1, Max Verstappen, Racing, rotterdam, sean-bratches

Vorig bericht: « Bied op een Porsche 993 Turbo Cabrio van een Sultan
Volgend bericht: Zucht… Justitie gaat telefoongebruik in auto keihard aanpakken »

Lees Interacties

Reacties

  1. kees66 zegt

    12 oktober 2017 om 21:56

    Een race in Amsterdam… DE anti-auto stad van Nederland, leek mij sowieso al zeer onwaarschijnlijk… dan zou men daar eerst boomknuffelend Groen Links weg moeten stemmen

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      12 oktober 2017 om 22:09

      @kees66: groen links kan überhaupt beter weggestemd worden. Niet alleen beter voor Amsterdam maar voor ’t hele land. Neem dan de SP en PvdA direct maar mee de afvoerput in.

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        12 oktober 2017 om 22:10

        @str8six: O en “Denk” natuurlijk

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          12 oktober 2017 om 22:27

          @str8six: en DENK niet in de gemeenteraad?

          Login om te reageren
      • pomoek zegt

        12 oktober 2017 om 22:27

        @str8six: en @kees66: Je weet dat groen links niet in de coalitie zit in Amsterdam?

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          12 oktober 2017 om 23:47

          @pomoek: ik woon er niet. Godzijdank.

          Login om te reageren
      • mashell zegt

        13 oktober 2017 om 07:51

        @str8six: Ja! Goed idee! Laten het we het land helemaal over geven aan die rechtsen! Dan doen we de grenzen dicht, want alle kwaad komt immers van buiten. Dan stoppen we alle moslims in een heropvoedingskamp, dat heerlijke eufemisme van Balkende voor concentratiekamp. Dan wordt het echt allemaal veel beter….
        Als we kijken wat er nu allemaal zo kut is in Nederland dan is voor vrijwel alles het individualisme als oorzaak aan te wijzen. Van bestuurders aan de top die graaien en wiens salarissen veel sneller stijgen dan dat van hun personeel, de bestuurder vind zich belangrijker dan z’n personeel. Van treitervloggers, het filmpje is belangrijker dan de slachtoffers. Van ambulancebroeders die in elkaar geslagen worden, het genot om iemand te zien creperen is belangrijker dan om iemand te laten helpen. Van figuren die op de snelweg lopen de facebooken, hun facebook is belangrijker dan aan het verkeer deelnemen. Dat individualisme wordt gepropageerd door de rechtse partijen die alles wat een beetje sociaal en op samen leven gericht is keihard afwijzen. Het recht van de sterkste, want zij denken zelf de sterkste te zijn. En dan hebben we het over “keihard aanpakken” waardoor je voor 13 te snel al meer dan €100 kwijt bent nog niet eens gehad. Of de ZZP cultuur waardoor werkgevers gemakkelijk personeel kunnen uitbuiten. Of het 0 uren contract, wat wel een heel mooie eufemistische omschrijving voor werkeloos is.
        Misschien is het land juist beter af als het wat groener en socialer wordt, aan een prettige samenleving met ruimte en respect voor iedereen en een degelijk milieubeleid hebben we allemaal wat.

        Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      12 oktober 2017 om 23:19

      @kees66: Mijn stad Rotterdam heeft zich de afgelopen jaren ook niet echt ontpopt tot autovriendelijk. ik mag er niet eens meer in.

      Login om te reageren
      • jurdespotter zegt

        12 oktober 2017 om 23:33

        @sketcher: Ben jij dan een auto?

        Login om te reageren
        • Design_Driven zegt

          12 oktober 2017 om 23:55

          @jurdespotter: Nee maar ik ga niet lopen, of nog erger met het OV

          Login om te reageren
          • pomoek zegt

            13 oktober 2017 om 00:06

            @sketcher: jij loopt nooit? Dat verklaart wel dit soort filmpjes..
            https://media.giphy.com/media/pypGqkvGyIkyQ/giphy.gif

            Login om te reageren
            • Design_Driven zegt

              13 oktober 2017 om 00:45

              @pomoek: LOL, Ik heb een Land Rover, ik kom overal waar ik wil komen.

              Login om te reageren
              • cloverleaf zegt

                13 oktober 2017 om 11:14

                @sketcher: Behalve Rotterdam….

    • raym zegt

      13 oktober 2017 om 00:50

      @kees66: zie het al gebeuren over al die smalle grachtjes formule 1 file rijden

      Login om te reageren
    • krantenbak zegt

      13 oktober 2017 om 20:15

      @kees66: Utrecht is toch echt doller op bomen

      Login om te reageren
  2. potver7 zegt

    12 oktober 2017 om 22:14

    En wie had het stratencircuit moeten betalen? Vast niet Formula One Management of Liberty Global… Zoiets vergt behoorlijk ingrijpende investeringen, en wij hebben geen bijna-dictator (Sotchi) of overambitieus regiobestuur (Valencia) die zoiets kunnen financieren.

    Login om te reageren
  3. room850 zegt

    12 oktober 2017 om 22:17

    Beste plek is Tilburg, naam is zelfs al perfect, Reeswijk!

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      12 oktober 2017 om 22:35

      @room850: rondjes over de Lombardijen laan!

      Login om te reageren
  4. henkhupelschoten zegt

    12 oktober 2017 om 22:30

    Ik vind Monaco en Singapore eigenlijk meer dan genoeg. Zeker wanneer we hier ook een circuit als Zandvoort hebben liggen. Zoveel magische circuits die men “vergeten” is en als ze echt weer willen straatracen doe dat dan ergens achteraf zoals het oude circuit als Reims. 010 en 020 zij gewoonweg geen Monaco of andere grote stad. En Zandvoort is toch ook best magisch en de ligging op zich zelf is super uniek!

    Login om te reageren
  5. yipikaye zegt

    12 oktober 2017 om 22:42

    In Maaskantje.
    Reinout Oerlemans zou de regie wel aankunnen heb ik zo vernomen.

    Login om te reageren
  6. kobus1967 zegt

    12 oktober 2017 om 22:44

    In Lutjebroek is wel eens een kamelenrace geweest met kermis dus racehistorie is er wel.

    Login om te reageren
  7. fanboy zegt

    12 oktober 2017 om 23:12

    Ik als Amsterdammer zou ook niet zo goed weten waar je een aantrekkelijk circuit kan maken. Er zijn wel wat leuke stukken, maar om er een rondje van te maken zonder over de grachten te gaan rijden, wordt het wel erg groot. Hooguit rondjes rondom Centraal station en ook de tunnel mee pakken zou wel leuk zijn.

    Rotterdam lijkt me wat geschikter hiervoor.

    Maar het is toch allemaal luchtfietserij.

    Login om te reageren
    • krantenbak zegt

      13 oktober 2017 om 20:15

      @fanboy: ik zie Mauritskade> s113> bijlmerdreef> door de ArenA> s111> wibautstraat wel zitten

      Login om te reageren
  8. jorden zegt

    13 oktober 2017 om 00:06

    Gewoon de infrastructuur op en rond Spa drastisch verbeteren en ik ben dik tevreden. Ook wat realistischer

    Login om te reageren
  9. lincoln zegt

    13 oktober 2017 om 06:49

    LOL ..

    Dat het gewoon echt een vraag is ..
    En dat er ook nog echt antwoord op is ..

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    13 oktober 2017 om 07:20

    Het zou ook te leuk zijn, een GP in de milieuzone.

    Login om te reageren
  11. willeme zegt

    13 oktober 2017 om 08:12

    No offence, maar Formule 1 racen in Nederland is ridicuul.

    De sport is daar veels te klein voor. De groep Nederlandse fans zijn bijzonder klein. Ik reken ‘Plotselinge Max Supporters’ niet mee’. Bij Ziggo kon je duidelijk zien dat na het uitvallen van Max 95% direct wegzapt. Datzelfde publiek dat naar huis reed vanuit Spa. Daar moet je geen GP voor gaan organiseren. Daarbij, wie moet de mensen op het podium toespreken? Ferry Somatsji??

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      13 oktober 2017 om 09:27

      @willeme: Haha Ferry somotsi, erg mooi! Ik denk Enzo Knol, al is het enkel om jongere kijkers te trekken! Ik heb zitten denken over een circuit in Amsterdam, want over de andere steden kan ik niet oordelen. Er is hier werkelijk geen één interessante bocht te bedenken binnen de ring. Niets dat over de 200 zou kunnen of uitdagend genoeg is voor professionele formule rijders. Dan komen de tramrails, vluchtheuvels en gaten in het wegdek pas roet in het eten gooien. Dat is waarschijnlijk ook waarom de formule E wel kan werken en interessante races geeft op korte tracks. Dat moet je niet willen als fan. Denk dat Utrecht nou wel een mooie plek kan zijn met breed en nieuw asfalt!

      Login om te reageren
  12. goodolddays zegt

    13 oktober 2017 om 08:47

    Wie had dit zien aankomen!? Nee, wat een ramp! En het leek nog wel zo’n “sure thing”… mensen doe toch normaal…

    Login om te reageren
  13. loveforcars zegt

    13 oktober 2017 om 08:59

    Lekker door lutjebroek, de race kijken. En dan met z’n alle café de paus in. Klinkt erg mooi

    Login om te reageren
  14. dolledries zegt

    13 oktober 2017 om 11:50

    Doe.het in lelystad .. anwb baan erbij, landingsbaan erbij .. hoppa

    Login om te reageren
  15. cloverleaf zegt

    13 oktober 2017 om 12:30

    De enige geschikte stad in NL voor een stratencircuit is Rdam.
    Ziet t wel zitten.

    Rechte stuk, start vanaf het Hofplein, lang recht stuk over Coolsingingel en de Erasmus brug. Katendrecht op, hotel New York ronden. Dan via de Stieltjes straat en het Noorderheiland terug naar Noord. Dan een vlugge links recht rechts links onder de kubussen door de Mariniersweg op. Om via de Goudsesingel en Pompenburg weer terug te komen bij het Hofplein. En als je wilt nog een stukje Weena meepakken.

    http://onthegomap.com/?m=r&u=km&w%5B%5D=Wandelroutebeschrijvingen+zijn+in+b%C3%A8ta.+Let+goed+op+%E2%80%93+mogelijk+zijn+er+niet+overal+trottoirs+of+wandelpaden+langs+deze+route.&c%5B%5D=Kaartgegevens+%C2%A92017+Google&d=7389&context=share&r2=yhzy9_qgRj4i2TGZ4Y2HAr5w2r1Uf1Kd1Iz1Qf1GZ1El1Gz2Y1D4B69496B8D8JELGX3c2RK005R7X100HC3498100210HEX2e1b2q1X1MD6B6F4T8N8h48l56l54b44h12N0~2EB494D4N6X1CZ1A00LAN8j1IPALAD8f1c1FIFKDKDQBSJm1d1c3BSr1k4h3_8b2i5f1i3X1s2x1q47OX1m2BO9ORY2Fe1Da1DY1006A59BLBLFP5BDNZ2Z4X2b4d1l2d1l2Pj1Nh1f2l4r1d3Jd1Vz1Pn15DTv1Vt1FZ1HX1HVFX1b1b200d2W3020402Y1W2Sy100EQCQ8E6ESy1Sw1Ki1Mi1AKCM8IAI_1c4W2a4w1_3w1y3c3y644226220A0C0U0E262GESg1Sg100BSCR00EKCIu1q2m1k2e1e28M6K2S0K3U7QX1m200RW2S~100CC02IIw2g3IKm3Y4i2g2i2g2CCCCACCCAC8CQSQSIOMe14648W2o3_1m32E4EUs1EW1Me1a1u1003M5M006857006L4L0048466C6C00GRCFCHq1h2o1f2c1t1a1t1IJIJ00w2_4Y3c5Kc1Jb100EE86E6E2M421406567_2X4q2p3Y1f1k8bAQT89k5l669AJ8J4R2R1F1J375F01b1d3d1~2DTLZ1Z1l1FNFNPZ1HN9F00AJ6969IPEH45CFUf1EHk1x1m1x1CH23EJy2t3Y3l3003L4M4I4Ic1q2Qy1AM00GIEMGUo1q322W1c24826008HAHa2d2UJA5Y1LW1Nk1Ti1VODQDi3v1i3v1s2l1i1Ne1JC1c1900AP4LAr14b16b1Uj4W1l4Ep2En2Sv44NUX5q1p64N4J1l17p13LLz1Ph27Ld2t7Df2Fb29l17NDPJR7L00D9579B37P59094B8

    7,4 km… Kan m nog wel ergens inkorten…

    Login om te reageren
  16. bakingmynextbenz zegt

    15 oktober 2017 om 18:49

    De bewerkte foto is toch echt weer briljant!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North