Helemaal officieel: de prijzen van de Volvo V90

Auteur: , 68 Reacties

Trek de portemonnee maar open voor wellicht de heetste Zweed van het moment.

Volvo V90

We wisten al dat de V90 een instapprijs zou krijgen van ongeveer 45.000 euro en dat klopt bijna helemaal. De D3 Kinetic met 150 pk staat op de stoep vanaf 45.995 euro. De Kinetic is tevens de basisuitvoering van de V90. Wie een iets rijker uitgeruste versie wil moet vragen naar een Momentum. Alles erop en eraan gaat met de Inscription. De Volvo V90 kost in de basis een schappelijke 3k meer dan de S90. De D3 en D4 kosten met automaat 2500 euro meer. De D4 AWD als automaat kost 6500 euro meer.

De V90 komt met drie diesels en twee benzinevarianten. De prijzen van al dat moois tref je in de tabel hieronder. De V90 is per direct te bestellen. De eerste leveringen zullen na de zomer plaatsvinden.

Motor
Handgeschakeld of automaat
Kinetic
Momentum
Inscription
D3 150 pk/ 320 NmHandgeschakeld, zes versnellingen45.995 euro50.495 euro56.995 euro
D4 190 pk/ 400 NmHandgeschakeld, zes versnellingen48.995 euro53.495 euro59.995 euro
D5 AWD PowerPulse 235 pk/ 480 NmAutomaat, acht versnellingen-67.495 euro73.495 euro
T5 254 pk/ 350 NmAutomaat, acht versnellingen-52.995 euro58.995 euro
T6 AWD 320 pk/ 400 NmAutomaat, acht versnellingen-70.495 euro76.495



68 reacties

Lijken op het eerste gezicht nette prijzen.
10% onder de verkoopprijs van een A6 Avant met vergelijkbare motorisering. De vraag is natuurlijk hoe compleet de standaarduitrusting is.
De configurator van BMW ligt er op dit moment uit dus vergelijken met de 5 is momenteel niet mogelijk.
Iets zegt mij dat dit wel eens een verkooptopper zou kunnen worden.
@emacee: zowel de Audi, BMW als Mercedes hebben een vanafprijs van 51 a 52 mille. Je rijdt dan wel met 184-190 pk.
@Dizono: 518d is goedkoper (ook 45k) en heeft ook 150pk. Audi heeft geloof ik ook nog een A6 Ultra, weet niet hoeveel pk die heeft.
@Dizono: MB is 49k😉
@emacee: bij de S90 heb ik het al eens een keer bekeken, voor de estates zal hetzelfde gelden. De vanafprijs van de volvo is iets lager, maar door de dure meerprijs van de Inscription zijn de A6 en 5-serie met hun eerste voorzichtige uitzwaaipaketten onder de streep goedkoper. De e-klasse verslaat de volvo ook, een E220d lease edition met Technologypakket is zelfs goedkoper dan een S90 inscription, heeft een aantal zaken waarvoor Volvo nog extra geld wil zien én heeft 21 i.p.v. 25% bijtelling. De e-klasse gaat de S/V90 dus nog flink dwars zitten.
@emacee: de afschrijvingsfactor die leasemij’s (grootste markt voor deze auto) gaan hanteren voor deze V70 gaat bepalen of het een verkooptopper wordt of niet, of ie iets goedkoper in aanschaf is dan een A6 zegt nog niks. Op afsschrijving kan Volvo doorgaans niet ‘meekomen’ met BMW, MB en Audi.
@parker: Maar is wel beter dan bij veel andere merken. Ik denk dat ze hem redelijk goed in gaan schalen eerlijk gezegd. Maar het blijft afwachten. Ben het verder wel met je eens dat het wel een belangrijke factor gaat spelen.
Veel geld, maar ik denk dat je er ook heel veel auto voor krijgt.
En de T8?
@mercedesclk350: Daar wordt nog mee gewacht aangezien de T8 in de XC90 nog niet zo betrouwbaar is…
@joezerneem: Aha, dus de XC90 is op papier de perfecte auto, maar in de praktijk…
@mercedesclk350: Jawel, alleen de T8 techniek is nog niet geheel waterdicht. Bij de eerste serie gaf het wat problemen, logischerwijs testen ze nu flink door om het wel waterdicht te krijgen. Daarnaast, kinderziektes zul je altijd houden. Dat is bij ieder merk, of je nou een nieuwe Volvo rijdt of een nieuwe Bentley.
Als ik 55.000 euro te besteden heb (even geen lease) dan is de V90 de bovenliggende partij in vergelijking met de A6, 5 en E.

Natuurlijk zal ruim 90% worden geleased, daar de mensen die 55.000 stukgooien op dit moois op een hand te tellen zijn, waarschijnlijk.
@st220: zou je d’r niet eerst even in moeten rijden alvorens je dit soort uitspraken doet?
@parker: als ie beter rijdt dan de S60 waar ik gemakshalve vanuit ga, dan is het een ‘go’.
@st220: juist ja.. Dus als ie beter rijdt dan een S60, dan laat je de E-Klasse, A6 en 5-serie staan.. Klinkt heel logisch.. 😳
@parker: Hè jakkes, die genuanceerde terughoudendheid plotseling.. Ik wil de oude Parker terug!
Jammer dat de app het nog altijd niet goed weergeeft..
@gilettelubbers:
Wie gebruikt er dan ook een app, als de mobiele website hartstikke goed werkt….
@Rob: Gemak dient de mens.
@dieselaer: Voor zij die het geld hebben . . .
@Rob: De mobiele site werkt bij mij zelfs slechter dan de app
@aramae:
Meen je dat? Zelfs op mijn Chinese ‘smart’phone van om en nabij de 50 euro werkt ie uitstekend…..
T6 dan maar
@RubenPriest we kunnen de tabellen met motoriseringen en prijzen niet helemaal zien op de iPhone app. Kunnen jullie hier iets aan doen of heeft het te maken met de iPhone zelf? @autoblogger
@misterdrogba: je kunt er zelf ook iets aan doen: koop een Android toestel!
@lekbak: Nee
@lekbak: want dan heb je hetzelfde probleem! Ik iig wel op de galaxy s5
@2wheeler: gebruik dan ook een goede brouwser. Chrome bijvoorbeeld. Zelfs op mijn goedkope alcatel leen slet zie ik de tabel helemaal. (Met iets zijwaards swypen.)
@2wheeler: ik heb het ook op de Galaxy S4, maar ik kan van rechts naar links vegen waardoor de rest van de tabel in beeld komt
De nieuwe Volvo V90 is gewoon weer een prachtige Volvo geworden wat we zijn gewend van het merk.
In Duitsland zou ik de nieuwe E-Klasse en 5-serie laten staan.

De Audi A6 Avant vind ik mooi of ik zou kijken naar een A4 Avant met meerdere opties.

Dus Volvo of Audi voor mij.
@michaelcorleone:

Lastige! De nieuwe E-klasse is ook erg indrukwekkend. Echt een vernieuwing in het segment. De 5-serie is nog altijd een briljante allrounder. Maar het liefst heb ik nog een A6 Avant 3BiTDI quattro. Ik weet dat het niet de beste in zijn klasse is, maar het is gewoon een hele fijne en dikke auto.
@willeme: Dat is ook mijn punt, de E is indrukwekkend misschien wel de beste in zijn klasse. Alleen word ik gewoon niet warm van die E. De 5-serie vind ik ook een zeer sterke, alleen past die A6 beter bij mij heb daar een prettiger gevoel bij.
Verder ben ik ook iemand die niet perse Duits hoef te rijden.

Deze Volvo staat hoog op mijn lijstje en daarnaast ben ik erg benieuwd naar de nieuwe A4 Avant, eigenlijk nog meer naar de S4 Avant alleen is die weer wat duurder.
@michaelcorleone: met zo’n naam en dan ook nog een Audi S4 willen dan denk je toch meteen aan plofkraken. Ik zou, mocht ik werkzaam zijn in de plofkraak business juist voor de Volvo gaan. Kan meer in dan in een Audi en de de politie is standaard nu een plofkraak opzoek naar een snelle Audi.
@mashell: De Volvo is absoluut een van mijn favorieten net als Lexus en Audi. Lexus valt in dit segment af, omdat ze geen wagon hebben. Dus blijven er nog 2 over.

-Uit Duitsland zou ik op dit moment als wagon de S4 Avant of de A4 Avant met opties willen.
Of de Volvo die is ook interessant en ik heb ook Volvo’s gereden dus het zou kunnen.

Hahah op dit moment heb ik geen snelle auto nodig voor een plofkraak maar bedankt voor de tip :)
@willeme: ik ben van een A6 BiTDI naar een XC90 overgestapt. Was bang dat ik een hoop zou missen van de ruwe kracht van de diesel, maar ik heb er onlangs weer in gereden, en kan je zeggen dat ik echt niet meer terug zou willen! Onbehouwen, rumoerig, turbolag… Allemaal geen last van in de Volvo.
Zou dit absoluut niet overwegen in deze klasse , maar zal vast wel de enige zijn.
Waar staat de T8
@bombaliali: die is er alleen bij de XC90
@bombaliali: Die komt later dit jaar pas.
Zo jammer dat je het overzichtje van de motoren niet volledig kan zien op de app..
Ik overweeg deze absoluut. Maar ik vraag mij af of mijn werkgever deze mastodont toelaat in het wagenpark.

Kinetic vast met 15″ velgen?
@freezzr: 17″ standaard bij de Kinetic
Een T6 graag. Wat een schitterende wagen is het toch!
e klasse.
Ah, mooi moment om te wachten op een vers ingeruilde V70!
Hmmm.

Een andere concurrent voor de Volvo zal de Skoda Superb worden.
Wellicht minder qua imago, maar 190PK (en 21%) voor minder geld.
@alloallo: De Skoda Superb is niet echt een concurrent, Skoda is een budget merk net als Seat. Volvo hoort meer bij de Premium merken.
@s2khonda: Volvo is inderdaad een alternatief voor de Duitse premiummerken, maar is het net niet. Volvo concurreert daardoor niet alleen naar boven, maar ook naar beneden.

Naar mijn mening zijn de prijzen voor V90 een tikje te ambitieus. Volvo zal hierdoor last krijgen van de Skoda Superb. Ook omdat de Superb leverbaar is met 21% varianten.
@alloallo: De Superb zit onder de Passat. Minder luxe. Meer value for money. Lekker ruim bovendien.

De V90 zit ongeveer op het niveau van de Audi A6. Dus een volle klasse hoger dan de Passat en een klap meer ‘premium’. Niet met de Superb te vergelijken.
@willeme: op basis van merkbeleving heb je gelijk! Qua luxe deel ik niet je mening.

Configureer een Skoda Superb voor circa 45K en je hebt 190pk, leder, audio upgrade, xenon, etc ect.
@alloallo: maar dan heb je nog steeds een Skoda Suberb. Die er van buiten uitziet als een Skoda en van binnen minder geluidsisolatie heeft dan een Passat of Volvo en van goedkopere kunststfofen is gemaakt. Als je dat niets kan schelen ben je met de Skoda spekkoper, kan je dat wel iets schelen ga je niet eens naar de Skoda showroom. De grootste concurrent van de Suberb is de Passat.
De Volvo is interessant voor wie de 5 verouderd vindt, de A6 te agressief en de E te duur of te frivool.
@mashell: let´s wait and see! De verkoopcijfers zullen het uitwijzen.

Ik denk dat veel Volvo-rijders meer naar value for money kijken dan naar het image.
@alloallo: Alleen: wat is de Volvo rijder? Dan heb je het over merk imago. Echter telt de bijtelling. Hierboven wordt al gesteld dat 90% wordt geleased. Er is een kleine groep die bijvoorbeeld nooit BMW wil rijden, maar de menigte gaat hoppen van merk naar merk, net wat de wagenparkbeheer biedt of gunstig in de eigen portemonnee is.
Hoe zit het qua gewicht? Jammer dat dat er nooit bij staat. Ben wel benieuwd wat deze weegt met verschillende motoriseringen tov de duitsers
@allesmetturbo: Als je ietwat meer moeite zou doen kom je uit op de prijslijst waar alle specificaties staan: http://volvocarstools.nl/media/pricelists/documents/eafffc76-20160425-Volvo_V90.pdf
Waar is de T8?????
@xr134: Die komt later dit jaar.
Vind het een fantastische auto hoor…maar 150 pktjes en een handbak in een auto van 5 meter lange. Om je kapot te lachten! En dat is gaat dus wel de kaalgeplukte lease versie voor ons landje worden haha.
@cpp1: Rijdt prima zo’n handbak in een auto van dit kaliber. €2.500,- extra en je hebt een GT.
@joezerneem: is denk ik een kwestie wat je referentiekader is. Heb zelf 6 maanden een 5 serie touring met handbak gereden (geïmporteerd uit Duitsland), vond het ver-schrik-ke-lijk rijden. Zo’n grote auto is niet te doen met handbak, is het niet het type auto hiervoor. Volvo idem dito
En dan nu een C30 met 320pk/400nm Volvo.
@spylegion: Pak een T5 en laat die opkalefateren bij Polestar of een ander bureau.
T5 en T6 zijn toch dezelfde motor. T5 laten chippen en ruim €15000 sparen!!
Ik snap die hosanna om de nieuwe Volvo’s niet. Volgens Volvo moet die koplamp verwijzen naar de hamer van Thor. De andere uitleg is de hamer uit het communistische China. De sikkel zie je weer terug in de achterlichten (helemaal bij de S90).

Dat verticale scherm in het dashboard vind ik ook erg kitsch met die chromen roosters. Jammer, want de oude 850’s en V70’s vond ik erg mooie no-nonsens wagens. Ik weet niet hoe Volvo tegenwoordig hun MMI voor elkaar heeft, maar dat was in het verleden ook vaak drama. Mijn auto zou het niet worden. Eerder een leuke 5-serie of de E-serie.
Doe mij maar een een 5-serie
€12.000 voor 45 diesel pk’s. Een dikke D4 kopen en lekker laten chippen lijkt me. Ontbreken van die Powerpulse moet je maar voor lief nemen dan.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).