• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volvo C40 Recharge is super-hip en officieel

Auteur: willeme, gepost 2 maart 2021 om 15:00 – 47 Reacties

De Volvo C40 Recharge is sowieso officieel super-hip. En héél erg Nederlands.

Volvo en Nederland zijn al jarenlang met elkaar verbonden. Niet in de laatste plaats vanwege het feit dat enkele modellen in Born van de band rolden. Het is ook precies het goede imago voor veel Nederlanders. Iets boven de middenklassers, maar niet zo protserig als Duits-premium. Ook prijstechnisch zijn de Volvo’s net iets interessanter. Modellen als de 440/460, S40/V40 en S40/V50 waren ons dan ook op het lijf geschreven. Daar komt nu een model bij: de Volvo C40 Recharge.

Volvo C40 Recharge

De Volvo C40 lijkt weer een enorm Nederlandse Volvo te gaan worden. Nee, de auto gaat niet bij VDL gebouwd worden, maar in Gent (België). De nieuwe Volvo C40 Recharge is zo’n auto die alle hokjes aanvinkt als het gaat om auto’s die geschikt zijn voor ons land. De Volvo C40 Recharge is namelijk een elektrische crossover-coupé met een premium-badge erop. Volgens Volvo zijn hun klanten gek op een hoge zitpositie en deze C40 voldoet daar ruimschoots aan.

Volvo C40 Recharge

Specificaties

Uiteraard ben je benieuwd naar de specificaties. Welnu, die hebben wij voor je! De Volvo C40 Recharge is 4,43 meter lang, 2,03 meter breed en 1,58 meter hoog. De C40 heeft twee elektromotoren: eentje op de vooras en een op de achteras. Beide zijn goed voor 204 pk en 330 Nm. Bij elkaar leveren ze 408 pk en 660 Nm. In tegenstelling tot een hybride kun je bij twee identieke motoren wél die maximum vermogens bij elkaar optellen. Ze leveren het immers op hetzelfde moment. De elektromotoren worden gevoed door een accupakket met een nettocapaciteit van 75 kWh.

  • Volvo C40 Recharge

Prestaties en actieradius Volvo C40 Recharge

Nu denk je: 408 pk! Dat moet wel een monster zijn. Dat klopt op zich ook wel, zij het met een kanttekening. De Volvo C40 Recharge sprint namelijk in 4,9 seconden naar de 100 km/u en haalt een topsnelheid van maximaal 180 km/u. Het is zeker snel, maar niet ‘400 pk snel’. Dat komt mede door het gewicht. Kaal weegt de auto al 2.150 kilogram, namelijk. Op een volle accu kun je 420 km halen, volgens de WLTP. Volgens de Amerikaanse EPA-methode is 210 Miles het maximaal mogelijke, 338 km. Beide waarden zullen volgens Volvo middels over-the-air-updates alleen maar beter worden in de toekomst.

Volvo C40 Recharge

Mocht je je afvragen hoe het verschil zo groot kan zijn: het zijn compleet andere tests. Bij de WLTP wordt er ook veel gereden met lage snelheden, terwijl de EPA test juist voornamelijk constant op één snelheid rijden is. Hoge snelheden met een grote, zware, hoge cross-over zoals de Volvo C40 Recharge, vergt meer energie dan relaxed door de randstad cruisen.

  • Volvo C40 Recharge

Herfst 2021

Mocht je denken: maar ligt dit model niet erg veel op de XC40 Recharge? Klopt. In principe zijn de auto’s verregaand identiek. Er zijn twee enorm grote verschillen. De XC40 kun je ook kopen met gewone benzinemotoren (al dan niet in PHEV-vorm). Daarnaast kun je voor de XC40 bij een Volvo-dealer terecht. De Volvo C40 Recharge kan online op de website van Volvo worden aangeschaft. Daarnaast is het ook gewoon mogelijk om de C40 te bestellen bij de Volvo showroom, waar je de auto uiteindelijk ook in het echt kan bewonderen. De productie van de C40 zal deze herfst aanvangen. Prijzen worden in de tussentijd bekendgemaakt.

Ook interessant!

  • Deze Volvo C40 Recharge staat gewoon in de winkel
    Deze Volvo C40 Recharge staat gewoon in de winkel
  • Volvo C40 Recharge rijtest
    Volvo C40 Recharge rijtest
  • Volvo C40 Recharge vs. XC40 Recharge: de verschillen
  • Volvo C40 niet veel duurder dan een XC40 Recharge
    Volvo C40 niet veel duurder dan een XC40 Recharge

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

C40, crossover, Elektrisch, internet, recharge, Video, Volvo

Vorig bericht: « Officieel: Mercedes heeft een Nederlandse reservecoureur
Volgend bericht: Video: Wouters BMW 535i xDrive – introductie »

Lees Interacties

Reacties

  1. Pascal zegt

    2 maart 2021 om 15:07

    Hadden ze deze niet beter onder het Polestar-label kunnen lanceren? Daar vind ik ‘m in elk geval extreem veel op lijken. Het lijkt me een goede Model Y concurrent waar de Polestar meer tegenover de Model 3 staat. Ikzelf sla alle modellen die iets te hoog op de poten staan graag over, vind dat absoluut niet mooi en heb liever iets laags.

    Login om te reageren
    • 2scan zegt

      2 maart 2021 om 19:33

      @Pascal: Model Y is wel een stukje groter volgens mij. Kleine 30cm

      Login om te reageren
  2. utregcity zegt

    2 maart 2021 om 15:09

    Ah, de Volvo Bayon!

    Login om te reageren
  3. aalt zegt

    2 maart 2021 om 15:20

    Oeh wat een lelijkerd…. uiteraard zullen er genoeg van verkopen…. maar en profil lijkt het ook wel veel weg te hebben van de (E-)C4..

    Not my cup of tea…. en dan meer dan 2100kg leeggewicht… daar heb je die 400+pk wel voor nodig ja.

    Login om te reageren
  4. rezi zegt

    2 maart 2021 om 15:26

    Dus dan heb je een uitgebreid dealernetwerk en dan kies je er toch voor om een auto alleen online bestelbaar te maken? Voelt niet logisch. Daarnaast zou ik hier als dealer ook wel wat van vinden.

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      2 maart 2021 om 15:28

      Als dealer voel je de bui dan ook wel hangen ja. Als verkoopkanaal word je gepasseerd en vervolgens hebben deze auto’s ook nog eens slechts een fractie nodig van het bij ICE’s gebruikelijke onderhoud. Daar ben je als dealer mooi mee!

      Login om te reageren
      • rwdftw zegt

        2 maart 2021 om 15:50

        Dealers krijgen per verkochte auto een paar 100 euro. Het geld wordt verdiend in de werkplaats. Dus zolang de auto’s maar naar de werkplaats komen is het de dealer verder prima.

        Login om te reageren
        • Pascal zegt

          2 maart 2021 om 16:00

          De verkoop levert dan wel nauwelijks directe winst op, maar is wel het ultieme moment om een relatie op te bouwen met de klant zodat hij z’n auto bij jou komt brengen voor onderhoud. Als de klant ‘m al niet eens bij je koopt en vervolgens de hoeveelheid onderhoud die er uberhaupt nodig is ook nog eens zo’n 75% instort in verhouding met ICE’s, zou ik me niet verbazen als menig dealer zich inmiddels flink achter de oren krabt over hun bestaansrecht / winstgevendheid over een jaar of 10 als Volvo (bijna) alleen nog maar elektrisch doet. Misschien is er straks wel genoeg aan een paar strategisch geplaatste servicepunten en that’s it.

          Login om te reageren
        • hehe zegt

          2 maart 2021 om 18:20

          @rwdftw: ik praat bij aankoop van een nieuwe auto zo een paar duizend euro er vanaf.
          Lijkt me lastig als een dealer minder marge dan dat heeft, of worden kortingen doorgeschoven naar de importeur? Dat lijkt me ook vreemd

          Login om te reageren
          • DeWitteCondor zegt

            2 maart 2021 om 19:56

            @hehe: dat calculeren ze al in, beetje korting als je geen inruil hebt of een klein verlies op inruilwaarde. Onderaan de streep blijft er weinig over. Het gaat bij dealers qua verkoop vooral om quota’s halen en als de dealer nog een Mokka moet slijten aan tante Truus om de quota voor het kwartaal te halen dan valt tante Truus misschien net met haar neus in de boter.

            Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 maart 2021 om 17:46

      Dat is een beetje het krampachtige wat fabrikanten hebben en hoe graag ze zo hip willen zijn als Tesla. Terwijl de Volvo klant die zo’n C40 wil ook heel waarschijnlijk zijn V40 wil inruilen, iets wat bij de dealer handig gaat.

      Login om te reageren
  5. mashell zegt

    2 maart 2021 om 15:33

    Omdat ik 3drie C30’s gehad heb, best fan ben van SUV coupe’s en helemaal voor elektrisch rijden ben zou dit mijn droomauto moeten zijn. Maar zeker weten doe ik het nog niet.

    Login om te reageren
  6. madmarky zegt

    2 maart 2021 om 15:34

    Kan aan mij liggen maar ik herken hier geen nieuw model in? Had net zo goed een facelift van de XC40 kunnen zijn, paar andere lichtunits en klaar.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 maart 2021 om 15:39

      Bij een facelift blijven de ruiten gelijk. Hier is alles vanaf de B stijl anders. Maar dit is natuurlijk wel gewoon een andere carrosserie variant van de XC40P8.

      Login om te reageren
  7. tvklarenbosch zegt

    2 maart 2021 om 15:37

    Waarom zou je als automerk je belangrijkste verkooppunt passeren?

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      2 maart 2021 om 15:46

      @tvklarenbosch: kosten? Proberen of de klant het bevalt om online z’n electrobak te configureren en te bestellen? Ze kunnen m altijd nog ook via de dealer aanbieden, mss is t een try-out?

      Login om te reageren
      • basman147 zegt

        2 maart 2021 om 16:30

        Of nog beter, kijken of je ze zo gek krijgt om een abonnementje te nemen en ze dan ongemerkt een nieuwe auto onder de kont te schuiven om de 4 jaar.
        Is overigens geen try-out Hoorde vandaag op RTLZ dat Volvo idd van plan is in 2030 volledig elektrisch wil zijn en alle verkopen via het web wil doen.

        Login om te reageren
  8. harrie zegt

    2 maart 2021 om 15:46

    Mijn hemel je ziet gewoon dat de ontwerper hier met tegenzin aan gewerkt heeft.
    Terecht, donder op met je suv coupe’s.

    Login om te reageren
  9. tvr1974 zegt

    2 maart 2021 om 15:58

    T ziet er iig beter uit dan een Tesla.. maar denk veeeeeel duurder. Daarnaast is ie dus alleen geschikt voor t lease publiek. Nu hoop ik dat er een politieke partij opstaat die daar is anders naar kijkt. Want waarom zijn juist de netto Dure bakken degene met laagste bijtelling? Daarbij zorgen deze zware electrische auto’s voor de meeste schade aan de wegen (onder de gewone auto’s) en betalen ze 0 wegenbelasting. Dus simpel en nu echt tijd voor km heffing

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 maart 2021 om 16:35

      De schoonste wagens hebben de laagste bijtelling (ooit was een Clio diesel er met 14% bijtelling en dus heel populair, maar dat was bepaald geen dure wagen). Wegenbelasting is niet de belasting van de wegen maar de belasting op het gebruik van de wegen. De schade aan de weg wordt vooral door vrachtwagens veroorzaakt en die betalen opmerkelijk weinig wegenbelasting. Maar kilometerheffing kan wel de oplossing zijn voor de oneerlijke en gehate bijtelling want dan kun je privé kilometers meten en die gaan dus belasten.

      Login om te reageren
  10. raceface zegt

    2 maart 2021 om 16:01

    Audi a2 anyone ?

    Login om te reageren
  11. Turbo S zegt

    2 maart 2021 om 16:08

    0-100 km/h in 4,9 sec. is echt wel ‘400pk snel’. Die top van 180 km/h niet maar daar heeft Volvo nu eenmaal voor gekozen.

    Login om te reageren
  12. bernoulli zegt

    2 maart 2021 om 16:10

    Ik vind ‘m gaaf. Terwijl ik helemaal niet van dit soort auto’s houd.

    Login om te reageren
  13. fabian159 zegt

    2 maart 2021 om 16:13

    We riepen allemaal dat die SangYongg Rexton zo een lelijk ding was en nu komt elk merk met zo een onding…

    Login om te reageren
  14. roadster zegt

    2 maart 2021 om 17:03

    Die breedte van 2,03 is toch inclusief spiegels, mag ik hopen. Geen belasting betalen, maar wel 2 parkeerplaatsen in beslag nemen, is behoorlijk asociaal. En dat past niet bij Volvo.

    Login om te reageren
  15. LaLancia zegt

    2 maart 2021 om 17:28

    Net zo wanstaltig als de XC40. Zo jammer, Volvo was een van de laatste der Mohikanen.

    Login om te reageren
  16. kroon zegt

    2 maart 2021 om 17:42

    Jammer dit rommelige Chinese design. Owe. Wacht… Volvo is Chinees.

    Login om te reageren
    • Wim zegt

      2 maart 2021 om 18:45

      De designer was Ian Kettle, een Brit. Momenteel werkzaam bij Tesla. Enige wat de Chinezen hebben bijgedragen waren de fondsen.

      Login om te reageren
      • 900T16S zegt

        2 maart 2021 om 18:49

        Plus dat hij wordt geassembleerd in Gent.

        Login om te reageren
      • kroon zegt

        2 maart 2021 om 23:10

        Zo wil Volvo dat graag verkondigen. Maar in werkelijkheid is Volvo één van de vele merken van Geely. En deelt Volvo onderdelen en mensen met andere merken onder Geely. Volvo is een Chinees merk.

        Login om te reageren
        • hehe zegt

          3 maart 2021 om 17:06

          @kroon: in mijn Volvo zitten veel onderdelen van Bosch. Is mijn Volvo dan Duits?

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          4 maart 2021 om 06:48

          @kroon: Volvo is een Zweeds merk want daar zit hun R&D centrum. Omdat Geely, heel slim, Volvo heeft gekocht hebben zij nu de beschikking over Zweedse techniek. Is Geely daarmee dan Zweeds?

          Login om te reageren
  17. bvdp zegt

    2 maart 2021 om 18:06

    Erg mooie auto, zeker en profile. Veel draaier in ieder geval dan zijn vierkante broer de xc40. Ben benieuwd of je er ook nog wat mee mag trekken.

    Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      2 maart 2021 om 19:45

      @bvdp: Meen je dat nou? Smaken verschillen, ik vind het juist en profil echt een vreselijk lelijk ding.

      Login om te reageren
  18. moveyourmind zegt

    2 maart 2021 om 19:30

    Wel een fraaie auto stukken mooier dan de XC40. Maar het mooiste is misschien nog wel dat hij in Europa geproduceerd wordt. Blijven er hier toch nog wat banen behouden.

    Login om te reageren
  19. vaakbenjetebang zegt

    2 maart 2021 om 19:46

    @bvdp: Meen je dat nou? Smaken verschillen, ik vind het juist en profil echt een vreselijk lelijk ding.

    Login om te reageren
    • bvdp zegt

      2 maart 2021 om 19:55

      @vaakbenjetebang: toch leuk dat smaken zo verschillen.

      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        2 maart 2021 om 20:07

        @bvdp: Absoluut, anders zou het ook zo ontzettend saai worden hè. Heb het hier al wel vaker geschreven: ik zie liever een auto of een detail wat ik oprecht lelijk vind dan iets wat me koud laat. Want als ik het echt lelijk vind, vindt iemand anders het waarschijnlijk ook echt mooi.

        Login om te reageren
  20. MarcoM zegt

    2 maart 2021 om 20:07

    Zat er natuurlijk aan te komen, Volvo faseert langzaam de ICE modellen uit en geleidelijk aan komen de EV’s op de markt. Baart mij wel zorgen dat de vanaf prijzen in Volvo’s EV landschap vanaf een dikke 55 ruggen zal zijn.

    Login om te reageren
  21. bsxc2 zegt

    2 maart 2021 om 20:58

    Volvo C4

    Login om te reageren
  22. E34M5Touring zegt

    2 maart 2021 om 21:19

    Ssang Yong Actyon. Whoefff…

    Login om te reageren
  23. jippie zegt

    2 maart 2021 om 22:38

    Ik denk dat als een automerk 10 a 15 jaar geleden met zo’n uiterlijk kwam, ze finaal uitgelachen werden.

    Login om te reageren
    • hansdevries zegt

      8 maart 2021 om 19:42

      Nu nog steeds hoor, ik lig nog bij te komen

      Login om te reageren
  24. Z-man zegt

    3 maart 2021 om 10:48

    Mooi is anders.. denk dat hij het op de Chinese markt goed zal doen maar (hopelijk) in Nederland minder

    Login om te reageren
  25. piebepost zegt

    4 maart 2021 om 00:08

    Bah. Sowieso in mijn ogen een volslagen doorgedraaide carrosserievariant, die bovendien veel te gewrongen is voor Volvo’s designtaal. Geen gezicht en compleet nutteloos.

    Dus die zullen we straks wel weer in bosjes zien rijden.

    Login om te reageren
  26. hansdevries zegt

    8 maart 2021 om 19:40

    Jammer dat naast “elektrische crossover-coupé met een premium-badge” het vinkje bij “ziet er best aardig uit” niet aangevi kt kan worden.
    Net als de XC40 ziet ook deze 40-variant er niet uit. Wat een onooglijk ding.

    Login om te reageren
  27. reetschild zegt

    6 augustus 2021 om 22:38

    Waar blijft de V40 Volvo.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North