Vanmorgen lekten er de nodige lo-res plaatjes van de nieuwe M5, in het blauw gestoken. En nu de identiteit van de sterkste Fünfer toch al op straat lag, zag BMW er weinig kwaad in om de volledige persmap dan maar vrij te geven. Hi-res fotofestijn en alle officiële details na de break.
Niet minder dan 128 foto’s waren er voor nodig om de nieuwe supersedan naar tevredenheid van de Duitsers uit alle hoeken te kieken, blader ze gerust allemaal door in de gallery. Nog even de belangrijkste officiële informatie:
– Hoogtoerige 4,4 liter V8 met M TwinPower Turbo, goed voor 560 pk @ 6.000 – 7.000 rpm en 680 Nm vanaf 1.500 rpm tm 5.750 rpm
– 0–100 km/h in 4,4 sec, 0–200 km/h in 13 sec, topsnelheid: 250 km/h (305 km/u met M Driver’s Package); gemiddeld verbruik: 9.9 l /100 km; CO2-uitstoot: 232 gr/km; Efficient Dynamics-frutsels, waaronder Auto Start-Stop functie en Brake Energy Regeneration.
– Power to weight ratio van 3,3, waarmee het gewicht op 1.848 kg zou moeten uitkomen.
– Zeventraps DCT-bak met flippers aan het stuur en Launch Control.
– Active M Differentieel met tot 100% sperwerking.
Hoe dit rijdt merken we wel zodra we er mee op pad gaan. Dit zal nog even duren, want ondanks alle teasers, concepts, spyvids en andere uitmelkerij moet de klant gewoon tot na de IAA in Frankfurt (september) wachten alvorens hij plaats mag nemen in zijn nagelnieuwe M5.
Helemaal TOP! 560pk is wel lager dan werd verwacht.
@TIMVR: 560pk weinig? Wacht maar tot G-Power eraan gesleuteld heeft :P
@TIMVR: Klopt de verwachting lag iets hoger. In de tekst hierboven staat trouwens dat hij in 4.4 sec op de 100 zit. Dit klopt maar met Launch Control zou hij onder de 4 sec. op de 100 moeten zitten.
Hebben hebben
Prachtige wagen. Hopen dat het geluid ook zo lekker is met die turbo’s.
ziet eruit als een 520d met sportpack
zal wel goed voorruit gaan
@laurens324:
Ja idd, de M modellen van BMW zijn te braaf, je moet tegenwoordig eerst 3 keer kijken of het wel een echte M is, de oudere M’s van 10 of meer jaren terug zijn veel vetter! Vergelijk maar een E36 diesel met een E36 M…
De Mercedes AMG modellen zien er veel agressiever uit!!!
Ziet er goed uit. Jammer dat het geen V10 meer is, die vorige M5 klonk echt fenomenaal.
Weet iemand ook wat hij mag gaan kosten?
@xdoctorx: Reken maar op zo’n 140-160 duizend euries.
@Alpinaa: ik dacht meer aan 120.000 maar met opties idd iets meer ja.
Is er al iets bekend over een vierwielaandrijving?
Hij heeft gewoon RWD
@sir_smokalot: Ja, maar er zou een 2e variant komen met 4wd…speciaal op mijn verzoek.
@DePannekoek: Ben jij dan ‘Amerika’? :D
@DePannekoek: 4WD ? Op een “M”, laten we hopen van niet. Efficient of niet, RWD zal altijd leuker blijven.
@sir_smokalot: http://www.autoblog.nl/archive/2011/05/03/yes-eindelijk-een-bmw-m5-met-awd
Dat deze officiële release exemplaar RWD heeft wist ik al.
Misschien weet Alwood meer erover, tenzij jij het ook al wist. ;)
“…680 Nm vanaf 1.500 rpm.” Best aardig zo’n turbo blok. Maar nog steeds geen V10.
@MDA:
Totdat je nagaat dat Mercedes 800 Nm koppel uit hun nieuwe 5.5L AMG blokken haalt… Wel een liter extra motorinhoud, maar dan nog, dat moet je duidelijk voelen bij tussensprints e.d.
@Svensson:
Dat is dan ook 1.1L meer cilinderinhoud!
@towi1989: Ja klopt, maar als je dat pakket pakt ( kan even niet op de naam komen ), heb je 900 Nm koppel.
@SimonMc:
ok, dan zal ik het even heel simpel uitdrukken (geen idee of het technisch correct is maargoed):
680Nm op 4.4 liter = 850Nm op 5.5 liter
ja ik vind het ook wel jammer dat ie ‘maar’ 560 pk heeft al is de 0-100 sprint wel sneller dan de RS6 al bereikt… verder is het uiteraard een BMW, dus met die achterwielaandrijving reageert ie wss ook wel vlotter dan die quattro van de RS6.. het precieze aantal pk’s maakt nl niet alles uit, staat alleen leuker op papier
@celicatwincam: Het is algemeen bekend dat de blokken van BMW altijd wat meer vermogen hebben dan op papier. Dus ik gok dat het wel nog iets meer is dan die 560pk.
Mooi maar ze zijn wel verkleind van high-res naar 954×635 en dat zie je wel duidelijk. Alsof het te scherp is.
Verder ziet het er goed uit! Ook leuk dat ze weer M6 velgjes recyclen met een 2011 twist.
@JamesBond007: 1280 * 853
Maar je ziet wel duidelijk dat ge resized zijn en bovendien wat gecomprimeerd, er zitten een aantal aardig storende lijnen in
Hij is wat woester dan de vorige… bevalt me wel :D.
HEEERLIJKE WAGEN!!! (ja de capslock stond aan) :)
Veel beter dan de vorige model.. Lekkere agressieve look heeft deze. Helemaal top BMW.
Wat ik niet snap is gaan we nu terug naar vroeger, vroeger toen de RS’en en M’s nog een V8 hadden en toen de V10, het kon niet op en nu gaan we downsizen en weer de weg terug van de V10 naar de V8 en uiteindelijk de 6 weer?
@The360box:
Waarschijnlijk wel.. Tenzij je een manier uitvindt waarbij je een 10 cilinder veel minder kan laten verbruiken dan een 6 cilinder.
128 foto’s of 28 foto’s?
@purplehaze:
128 kan wel kloppen: http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=BMW/M5_2012/
@Kyanite: aha.. mijn fout:p
Ik telde alleen de foto’s die hier staan.
Autoblog jullie plaatjes-resize tool zuigt.
Ik vind de concurrentie toch echt mooier!
@Jokkebrok: Liever een E63 AMG dan dit?
@agera: Sowieso! maar toch wel deze M5 liever dan z’n voorganger, die was ECHT lelijk
@Jokkebrok: Ben je het wel met me eens dat de e39 reeks de koning blijft onder de vijfen
Wat een BRUTE bak!! //M Powerrrrrr. Bijna dezelfde kleur als mijn e46 coupe. We gaan deze M5 maar eens gauw bij de dealer aanschouwen. Ik had hem alleen met wat meer pk’s verwacht. Deze M5 wil ik nu weleens naast een e63 AMG zien. Opzeker dat de M5 de E63 zoek rijdt
Weer een mooi voorbeeld van de Duitse bouwkunsten wat auto’s betreft.
@sir_smokalot is het nou 560pk bij 6000 of bij 7000 toeren?
@mrbones: 560pk bij 6000 toeren, max 7000 toeren.
@mrbones:
ik denk 560pk bij 6000 toeren en een redline van 7000 toeren.
@mrbones: 560pk TUSSEN 6.000 rmp en 7.000 rmp.
Blijkbaar eindigt de vermogenscurve nogal vlak aan het einde van het toerenbereik.
Net zoals het maximale koppel tussen 1.500 rpm tm 5.750 rpm ligt.
Ik vind hem juist subtieler dan de vorige M5, dat is alleen maar een goed punt want dit waren oorspronkelijk wolven in schaapskleren. ik vind het leuk dat BMW weer een beetje de oude weg oppakt!
Jammer, weinig verrassend. Het zou leuk zijn, en onderhand ook wel mogen, om eens vernieuwend te zijn met het M-gezicht. Niet dat de auto er niet vet uitziet, maar knap ontworpen is het natuurlijk absoluut niet.
Weer die 3 gaten onder in de voorbumper, waarvan de middelste de pruilende lip heeft die we uit de recente M3, 1-serie M, etc kennen. De 2 klusters van dubbele uitlaten hebben een eigen soort sub-diffuser binnen de omlijning van de achterdiffuser. Ook het grilletje op de flanken is een zelfde ingetrapte deur als de opgepoetste M6-velgen.
Nogmaals, een ontzagwekkend brute machine maar jammer dat het M-sausje (want meer is het echt niet) niet zo verassend is als de M-techniek onderhuids.
Lekker!
Niet slecht, al is het mijn merk niet.
Kleur is goed gejat van een ander duits merk…
@Rossi: Tja, als jij vindt dat deze 2 kleuren zo op elkaar lijken?
Kan ik net zo goed zeggen dat ze de kleur van Renault hebben gestolen…
@SimonMc:
Of deze Slopelkleur. Maar kleuren jatten is onzin…. xD
@Northwestern: Ja, die was ik even vergeten. Dat blauw is wel kenmerkend voor de gepeperde modellen van Opel.
Al moet ik wel zeggen, dat in de werkelijkheid dat blauw van mijn auto zeer dicht in de buurt komt van dat blauw van die M5 ! Je hebt natuurlijk ook nog altijd zoiets als beeldschermen en fototoestellen die de kleur niet altijd correct interpreteren natuurlijk…
Deze kleur zit het dichtste tegen de werkelijkheid aan :
@Rossi: Tuurlijk, dat ander merk heeft het blauw uitgevonden zeker?
@amazinglaurent: Heeft dat andere merk niet alles uitgevonden dan? Als je sommige mensen zo over “hun” merk bezig hoort, zou je denken van wel…
Prachtig deze nieuwe M5 veel en veel mooier dan de E63 AMG.
De mooiste in zijn klasse als je het mij vraagt.
Toch blijft voor mij op dit moment de beste en mooiste zakelijke sedan de Jaguar XF, vooral dankzij de nieuwe facelift en in de te toekomst gaat van die ook een R versie komen.Dus, doe mij maar de Jaguar XF. :P
vond de vorige m5 veel mooier :S
Niet lelijk….
Ook
Niet mooi….
!!!
@p993: Vind ik ook.
v10 naar v8 en toch 100kg aankomen. Jammer hoor
Voor mij ziet ie eruit als een BMW sedan….en die zijn de afgelopen 10 jr al niet veel ten goede veranderd. Ieder zijn ding.
Prachtig!! vind hem zo nog mooier dan in het grijs! nu nog hopen op een heerlijke sound…
Qua uiterlijk weinig verschil met de vorige m5, jammer dat het weer een v 8 is geworden maar voor de rest blijft het toch een geweldige bak.
560 pk moet me voldoende lijken zeker met 680 nm en dat al bij 1500/rpm beschrikbaar is komt dat behoorlijk snel van ze plek.
Marchel.
tjonge jonge, dat gezanik over het vermogen dat “maar 560 pk” is. de vorige versie had er maar 507 hoor! best een flinke stijging ( niet dat het erg veel uitmaakt voor de rijbeleving denk ik, maar ja). Als je echt ergens over wilt zeuren, dan het gewicht. Het is nog steeds een dikzak. wel redelijk indrukwekkend gemiddeld verbruik voor zo een potent blok
@monk: Meer vermogen, maar ook meer gewicht…
Daarom dat een Lotus Exige met “maar” 225 pk sneller van 0-100 is dan deze.
“To add speed, add lightness”
Dit gerucht kan dan ook vertikaal geklasseerd worden :
http://www.autoblog.nl/archive/2009/12/19/gerucht-bmw-m5-krijgt-veel-carbon-en-kers
1.848 kg? Zo te zien gaat het hier niet over carbon, maar eerder over carbon-ades.
Piekvermogen bij 6k en redline bij 7k was misschien hoogtoerig in de 80’er jaren, het is nu toch echt 2011. En bovengenoemde is dan allesbehalve hoogtoerig.
@macready: Groot gelijk. Begrijp niet waarom men hier spreekt over een hoogtoerige motor. Hoe noem je dan een honda S2000 (2000 toeren meer ) bv? Superhoogtoerig?
@SimonMc: Voor een turbo blok is 7000 toeren maximaal wel redelijk..
@993turbo:
Nou, dat valt wel mee hoor, toch zeker niet hoogtoerig te noemen.
@993turbo:
Ook niet echt hoog te noemen, aangezien een F40 24(!) jaar geleden al zijn piekvermogen bij 7k tpm i.p.v. 6k haalde en daarna nog even doorging.
Puur naar de getallen gekeken, liggen deze in lijn met veel geblazen AMG modellen van Mercedes, die stuk voor stuk lekker snel zijn, maar doorgaans niet hoogtoerig genoemd kunnen worden.
mooie auto maar eerlijk gezegd vind ik de oude m5 mooier.
Jammer van de toename in gewicht en de V8 turbo ipv V10. Uiterlijk vind ikzelf geslaagd maar ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen het uiterlijk van de nieuwe BMW’s als ordinair omschrijven.
wow, dat M Driver’s Package voegt zo even 55km/u extra toe? Netjes! En 1 op 10, dat rij ik met mijn viercylindertje D: (wel met onzuinige rijstijl, maar alsnog)
Tsja.. Eerst werd de hoogtoerige V10 geofferd, toen een turbo gemonteerd. Binnenkort 4wiel aandrijving.. En niet meer pk’s dan de concurrent (RS6).. Wat is er van de M5 overgebleven?
@mco:
BMW heeft eindelijk door dat het Audi-concept beter is…
hehe
@michielh: Ja, daarom dat die Nürburgring toptijden vol staan met 4-wiel aangedreven auto’s…
waarmee het gewicht op 1.848 kg,
veel :O!
Ook leuk ter vergelijk:
@Svensson: dan bij ik de ‘oude’ Mooier vinden
@the-budel-guy: mooi gedaan hoor!tis eigenlijk niet echt een nieuwe model als je ze zo naast elkaar ziet
@Flamingo:
Hoe bedoel je, niet echt nieuw? Als je goed kijkt, is geen enkele bodypart hetzelfde gebleven hoor..
Het is gewoon de opvolger van de oude 5-serie, die kun je niet radicaal andere vormen meegeven, de globale lijnen moeten wel vertrouwd blijven.
@Svensson: Dat zegt Audi ook… Elk paneel is anders, het gaat er om hoeveel anders. Bij de M5 moet ik dan toch echt concluderen dat het verschil minimaal is.
@the-budel-guy: yep, die oude leek tenminste niet op de E92 serie want ook alle modellen van BMW zijn 1 pot nat en dat was de E60 niet.
@Svensson: Valt me op dat de diffusor bij de nieuwe M5 er veel meer ‘opgeplakt’ uit ziet dan bij de vorige. Wellicht omdat het gewoon ook zo is, maar goed. Misschien dat het in zwart minder opvalt.
Prachtige wagen! 560 pk dat is wel net zo veel als een 458 Italia en een SLS AMG. Vind hem veel mooier dan de oude M5 , had alleen wel liever een V10 gezien.
doe mij maar een alpina
Wow, wat een mooie auto! Waren er maar meer van dat soort auto’s!
Prachtige bak
ben benieuwd wat audi hier tegen te zeggen heeft
@hidodododo: Waarschijnlijk dat zij meer premium zijn.
@ Svensson, leuk die vergelijking! Ik vind deze een grote verbetering ten opzichte van de vorige generatie… echter ze komen allebij niet in de buurt van de e92 m5. ;)
BTW, 1848kg… Man the harpoons! :P
@motherlover: E92 M5? Yeahh right!
@motherlover: je bedoelt waarschijnlijk de e39 series M5
hmmm niet echt spannend. de voorbumper hebben ze van de huidige m3 gehaald.
Mooooooooi, gaaaaaaaaaaafffff,sneeeeeeeelll, een ECHTE Beemert!
Geen softe 2 of 3 cilinder toestanden, RAGGEN!!!
@alfamail: Ooit een M gezien met 2 of 3 cilinders dan…?
Gewoon een hele nette wagen.
Dit model doet trouwens gauw het oude model vergeten.Wat en leijk ding is dat toch
Moeilijke keuze tussen de M5 en E63AMG. De Merci zit er wat strakker uit, en kwa interieur wint hij zeker..
@kurdmanx: maar als ik aan mercedes denk kenk ik aan ouder en grijs, dan liever de bmw, mooie vergelijking gemaakt trouwens dankje
@tom307: Klopt, en als ik aan BMW denk, denk ik aan jonger en bruin.
Nog clichés?
@kurdmanx: Ik vind de mercedes wat te “hoekig” en te zakelijk. De BMW ziet er veel sportiever uit vind ik.
Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
De meesten die hier over maar 560pk zeveren, weten niet waar ze over praten
Maaaar als het verbruik zo laag is ece 10l dan koop ik er weer een ! De v10 zoop een modaal salaris per maand!
@carwax: Degenen die een nieuwe M5 kunnen permiteren, zitten over verbruik niet in.
Dat verbruik is gewoon om bepaalde partijen de mond te snoeren.
@SimonMc: mensen die een nieuwe gekocht hebben, hebben hem, net zoals ik, veelal weer relatief snel verkocht omdat een actie radius van 200-300km gewoon ontzettend lastig is! Stop in zo’n auto een 100l tank: probleem opgelost
@carwax: mee eens.
Sorry maar ik vind de F10 5- serie/M5 gewoon niet echt mooi en dan ook nog met een turbo stofzuigerblok van de X6M. Nee sorry geef mij maar de E60 M5 met die heerlijke atmosferische V10
Grappig dat BMW tussen al de exotische locaties altijd een setje propt dat gewoon op een landweggetje ergens buiten München is geschoten. Kijk de BMW perssite maar eens door, volgens mij fotograferen ze al dertig jaar auto’s in een en dezelfde bocht!
Kan het nog onzinniger? Een BMW V8 met 2 TURBO’s én start stop functie??? Desing trekt WEER op geen ruk, helemaal niets stoer aan. Gaan ze nou bij BMW ineens de in het verleden zo verfoeide “ingetogen” toer op, maar dan wel mét turbo’s en mét Efficient Dynamics milieumeuk nota bene??? Ik krijg bijna medelijden met de hier talrijk aanwezige Beemerqueers. Nog niet beginnen zweven he jongens, ik zei BIJNA. Momenteel moet ik té hard lachen met deze vis nog vlees miskleun (super(?ahum)car maar toch milieuvriendelijk = huh???)
Ik vind de daklijn nog steeds niets hoor en in profiel is ie niet in proportie. Trouwens dat blauw, euhm ik bedoel natuurlijk dat “Monte Carlo Blue” is trouwens zóóó 2009. Geef mij dan maar de “trendy” grijze, euhm ik bedoel natuurlijk “Chrome Shadow”(!) NIET dus he. Interieur is ook maar gewoontjes, lijkt net of je in een oersaai 1-serietje zit, nix speciaals aan. En hoe lang draait dat zielige versnellingspookje al mee? Jeezus wat een irritant, klein, lelijk ding is dat toch. Kom es met wat nieuws aub!
Kortom wéér een BMW-fail waar alleen de verblinde fanboys wild van worden. Elk normaal mens vindt dit;
1) uitmelkerij (als jullie 5 fundamentele verschillen ZIEN met de vorige M5, krijgen jullie een biertje van me!),
2)een snoeiharde aanfluiting van waar BMW (en dan zeker de M-reeks) ooit voor stond(en),
3) een OPNIEUW mislukte poging om vér vergane glorie weer wat PROBEREN te reanimeren…
Misschien lukt het volgende keer WEL! Ik twijfel er alvast aan. Nieuwe RS6 maakt er in 1,2,3 brandhout van, ZONDER KOLEREMILIEUMEUK en zónder net dezelfde technologie/designstijl te gebruiken die ze in het verleden als “des duivels” zouden gecatalogeerd hebben. Proficiat BMW, werkelijk een geslaagde miskleun and clearly no competition whatsoever. NEXT PLEASE!
@nomar: *noch
@nomar: Wanhopige audi-fanboy die soms bang is dat BMW weer eens beter wordt als Audi? Kom op zeg, dit is wel een hele erge doorzichtige poging om BMW de grond in te boren. Volgens mij heb je het angstzweet op je voorhoofd staan, zo wanhopig klinkt je comment.
@Alpinaa: Wij begrijpen elkaar xD
@nomar: En nu de objectieve mening?
Waarom 5 fundamentele verschillen maken als de vorige zo goed was btw?
@amazinglaurent: Ik mis bovendien ook objectief onderbouwende argumenten voor zijn stellingen.
@nomar: Audi er brandhout van maken?? Please…wanneer is dat ooit al gebeurd?
Trouwens dit is Audi voor mij:
“4 nullen op een rij”
@SimonMc: Doe nou niet hetzelfde als nomar hé. We gaan geen merken afkraken gewoon omdat we een fanboy zijn van de concurrentie. Je mag een beargumenteerde discussie voeren, maar niet afkraken omdat dat tof is.
@nomar: Ik krijg bijna medelijden met de hier aanwezige Audiqueer. Nog niet beginnen zweven he jongen..
@nomar:= Audi-fanboy die het niet kan hebben dat BMW betere mooiere dikkere auto’s maakt…
Heftig van buiten, gelukkig merk je er van binnen niks van… Om toch nog wat positiefs te melden: nette buitenspiegels BMW, jullie hebben bijgeleerd.
nu kunnen we niet meer gaan lopen zeiken dat audi zonder turbo’s geen peekaas uit een blok kan peuteren dat is wel erg jammer
tja… vermogen minder dan verwacht, eigenlijk gewoon gelijk aan de 555 van de X5m/X6m.. het koppel klinkt erg indrukwekkend maar bij normaal gebruik haal je die 680nm bij 1500 toeren niet, dus zul je het gewicht van de auto ook voelen. Tuurlijk is deze snel, maar minder brute motor dan de e60 M5, minder spectacel.. een beetje een Accountants M5. Efficiënt, effectief, maar mijn god hoe kan een auto die zo snel is zo onderkoelt zijn? En dat van BMW? Toch zonde de de M-divisie niet doet wat ze kunnen… spectaculaire auto’s maken die meer sportgenen hebben dan de 4 deuren doen vermoeden.
@w0o0dy: Je snapt toch ook dat ze ingehouden worden door mensen van bovenaf. En de EU met z’n emmisie regeltjes. Men moet natuurlijk ook aan het milieu en imago denken. Zo goed als vroeger zal het niet meer worden. Er zal ook nooit meer een 2e pink floyd komen. Hetzelfde bij de E30 M3. Dat zijn dingen die nooit meer overtroffen zullen worden.
@Alpinaa: maar betekent dat ook automatisch dat er motor in moet komen die afgeleid is van een motor die van de normale v8 afgeleid is? Waar zijn de speciale onderdelen?
@w0o0dy: Blijkbaar vonden ze dat niet nodig.
@Alpinaa: mijn god, het is toch te triest voor woorden? Wie denk je dat de doelgroep is voor dit soort auto’s? Dickheads met teveel geld of liefhebbers? Ik zou hopen dat ze de m-producten ontwikkelen voor de liefhebbers en niet voor de dickheads, maar het begint er toch sterk op te lijken dat de dickheads met veel geld de primary target demographic zijn geworden voor de M-division.
@w0o0dy: Is toch altijd en overal zo?
@w0o0dy: De laatste échte BMW M, was in mijn ogen de BMW M3 CS.
Ik vind de nieuwe M5 zeker niet lelijk, maar mis op de een of andere manier iets qua optiek. Weet niet wat, maar gewoon iets wat de e60 M5 wel had. Iets stoers ofzo. Die hoekige lijnen van de e60 bevielen mij wel.
Aan de andere kant gaat de F10 toch weer beetje terug richting de lijnen van de e39 en die blijft gewoon mooi.
.
Maar waar ik nóg niks van zie is… de PRIJS!!!
Mooooi
Ding ziet er behoorlijk tam uit zeg… Samen met de automaat, de turbo en het vreselijke start-stop systeem mag deze auto van mij direct weer de prullenbak in. Probeer het nog eens!
De lijnen van de 5-serie komen wel het best tot zijn recht bij deze M5.
Stevige prestaties ook lijkt me.
Interieur vind ik saai en voorspelbaar,
Maar doe mij toch de E63 maar.
Bmw wordt volwassen..
net als 90% van zijn bestuurders/eigenaren/geïnteresseerde
denk dat ik me maar laat uitschrijven hier, wat een ontzettend dom gel*l en gekibbel hier zeg over audi merc etc bla bla bla,
gaat geloof ik nu om een nieuwe m5 of niet? 500 600 700pk 1000nm bla bla
95% kan het niet eens betalen en 99 procent kan niet eens omgaan met zoveel vermogen.
het is gewoon een pk race zoals je die ook ziet bij motorfietsen.
maar goed, kom maar op met de opmerkingen,kan ik me teminste vermaken.
@MLTB: Sow zwart staat de nieuwe 5 erg goed
en we hebben en nieuwe Ringtaxi voor 2012 :D
Kijk zo moet het eruit zien, wat een waanzinning gave bak! Nu maar hopen dat het geluid een beetje lekker is! (iets met een klep in het uitlaatsysteem BMW?)
Teleurgesteld over het vermogen? Ga meteen naar de chiptuner en laat die turbo nog harder spinnen. Ik weet zeker dat bmw nog een veiligheidsmarge heeft zodat de turbo langer meegaat.
Toevallig zag ik een mooiere uitvoering van deze 5 serie op AutoRai 2011. Het was een 535i in het donkerblauw met een M kitje. Even een carwrap toepassen bij de luchthappers aan de zijkanten en een M badge kopen en je bent klaar om te rijden met je wannabe M5-35i.
prijs ?:P
It’s a BEAUTIFUL MONSTER…
G ppower zal er niet veel an kuinnen doen vrees ik, wat g power altijd doet is er gewoon 2 dikke turbo’s op een dik bmw blok zetten, maar wat heeft bmw nu gedaan? ze hebben 2 dikke turbo’s op een ite skleiner bmw blok gezet, g power zal nu dus niet zonder meer 300 ok extra eruit halen.
ik hoop dat gpower (net zoals bij de x6m) gewoon weer de oude v10 met dubbele turbo, en hoipelijk ook een versie zonder turbo in de nieuwe m5 zet. eiegenlijk vind ik een v8 helemaal niks, ik heb dan liever een 6 in lijn.
wrm geen (mist)lampjes zoals hier..??
http://www.autoblog.nl/gallery/0_Tuners/WALD/BMW_5_Serie_Black_Bison_06/slides/Wald_BMW_5_Serie_Black_Bison_01.jpg
@bigcar: dat is een ‘weetje’; de M5 heeft nooit mistlampen, zodat ze in Duitsland aan het achteropkomende verkeer kunnen zien dat ze ‘aan de kant moeten’. En dat is dus werkelijk de echte reden !! Eigenlijk dus wel ‘stoer bedacht’.
@Megakix:
Dat is alleen bij de laastet modellen zo, de echte m5en (de e28 en e34)en de e39 m5 hadden wel gewoon standaart mistlampen
@undifined1: toch zou het echt ultiem zijn: zwarte m5, goede set banden, lekker weer met mooie zonsondergang. en dan richting de donker die setje mistlampen (zoals de link boven al) aanzetten…..
Kan het zijn dat ik zo,n 20 minuten geleden in Maastricht een nieuwe M5 met Duits kenteken heb zien rijden?