• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Helemaal vernieuwde i30 heeft een nieuwe neus

Auteur: willeme, gepost 25 maart 2024 om 12:04 – 8 Reacties

helemaal vernieuwde i30

Wat? Maar de helemaal vernieuwde Hyundai i30 was er toch al? Klopt, er is weer een facelift!

Nou, deze zagen we niet aankomen. Of toch wel. De helemaal vernieuwde Hyundai i30 is namelijk hier. We krijgen net het bericht binnen van Hyundai Nederland. We moesten ons eventjes achter de oren krabben, want de i30 was toch al een keertje gefacelift?

Dat klopt helemaal! Al in 2020 trok Hyundai de uiterst populaire i30 (Elantra GT op sommige markten) helemaal strak. En nu doet Hyundai dat weer. Meestal volgt er een nieuw model na een facelift, maar we zien het tegenwoordig vaker dat een model een extra facelift krijgt.

In de meeste gevallen heeft dat te maken met de transitie van auto’s met plofmotor naar eentje met tandenborstelmotor. Er is nu nog te weinig vraag naar EV’s en de ontwikkelingskosten zijn erg hoog. Liever stel je het dan met een paar jaar uit. Of dat verstandig is met het oog op de toekomst, is een andere vraag.

Tweede facelift

Enfin, de helemaal vernieuwde Hyundai i30 is dus hier. Het model stamt uit 2017. Kijk, zo zag de eerste generatie eruit:

helemaal vernieuwde i30

En de facelift zag er zo uit:

helemaal vernieuwde i30

En nu hebben we dus de helemaal vernieuwde i30:

helemaal vernieuwde i30

Volgens Hyundai betreft het een metamorfose. Eh, tja, daar gaan wij niet helemaal in mee. Ze hebben het namelijk ietsje strak getrokken. Daar is overigens helemaal niets mis mee! De Hyundai i30 is namelijk een keurig gelijnde hatchback met prima proporties. Ook niet onbelangrijk is dat de auto nog altijd modern over komt. Er zijn niet al te veel tierlantijntjes en versiersels, dus ga er maar van uit dat het nog vrij lang vers blijft.

helemaal vernieuwde i30
helemaal vernieuwde i30

Wat is er nieuw aan de helemaal vernieuwde Hyundai i30?

Wil je weten wat er nieuw is aan de andermaal opgefriste i30? Komt ie: grille, bumperinzetstuk onder kentekenplaat, mistlampbehuizing, wielen en zeven nieuwe kleuren. De LED-koplampen waren een optie op de i30, maar zijn vanaf nu helemaal standaard op alle uitvoeringen.

helemaal vernieuwde i30

Ook het interieur ging (een beetje) op de schop. Er zijn nieuwe bekledingen en er is meer keuze dan voorheen: 4 soorten! Daarnaast zijn er drie nieuwe patronen voor de bekleding. Verder zijn er nieuwe functies en OTA-updates via het infotainmentscherm.

helemaal vernieuwde i30

Motoren

Over de aandrijflijnen wordt niet gerept, behalve dan dat 48V-ondersteuning mogelijk is. We gaan er dus vanuit dat de huidige motoren even mogen blijven. Dat betekent dus een 1.0 T-GDI driecilinder met 120 pk en een 1.5 T-GDI viercilinder met 159 pk. De laatste kun je ook kiezen als N-Line, de extra sportieve variant.

helemaal vernieuwde i30

Een geheel sportieve i30N komt er niet meer. Hyundai N is in Europa nu een label voor sportieve elektrische auto’s en met de nieuwe Ioniq 5 N hebben ze een meesterwerkje afgeleverd. In Nederland was de i30N na de eerste facelift niet meer leverbaar. Ook de i30 Fastback is er niet meer. Deze ging in 2022 al uit het gamma in Nederland.

Meer lezen? Dit zijn 5 auto’s voor lange mensen!

Ook interessant!

  • België koopt Hyundai i30 N massaal, wat doet Nederland?
    België koopt massaal Hyundai i30 N, wat doet Nederland?
  • De goedkoopste Hyundai i30N op Marktplaats
  • Hyundai
    De nieuwe Hyundai i30 in al zijn Parijse glorie
  • Eerste schets Hyundai i30 - klik voor groot
    Eerste schets nieuwe Hyundai i30 duikt op

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

facelift, Hyundai, i30, n-line, station, Video

Vorig bericht: « Daniel Ricciardo is de nieuwe Nyck de Vries
Volgend bericht: Waarom overstappen op een elektrische gezinsauto? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Yassin zegt

    25 maart 2024 om 12:23

    De voorkant is letterlijk een Seat geworden, of Cupra, of hoe ze het ook noemen tegenwoordig,

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      25 maart 2024 om 14:19

      ik zie er meer Ford Focus in

      Login om te reageren
  2. Robert zegt

    25 maart 2024 om 13:24

    Het is allemaal zo… anoniem vorm gegeven. Het zal daardoor ongetwijfeld een grote doelgroep aanspreken, maar de schoonheidsprijs zal de i30 nooit winnen.

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      25 maart 2024 om 13:50

      Het gaat niet om een grote doelgroep aanspreken, het gaat om niemand tegen het zere been te stoten. De meeste mensen zien een auto gewoon als een vervoermiddel eh.

      Login om te reageren
      • Richmond zegt

        25 maart 2024 om 14:20

        dus wil je een grote doelgroep aanspreken, want dat doe je met een veilig design.

        Login om te reageren
  3. awesome zegt

    25 maart 2024 om 17:17

    Tijdje rondgereden in het faceliftmodel (of pre-post-facelift nu) en het zat best goed in elkaar.
    Probleemloze auto in de 30K die ik er mee reed.

    Login om te reageren
  4. Loek zegt

    25 maart 2024 om 18:01

    In 2019 had mijn vader de keuze tussen de i30 en de Kona, maar vanwege de hoge zit toch de Kona geworden. Toen vond ik de Kona al een iets… progressiever ontwerp hebben. Mooier misschien niet, maar de i30 zag er toen wel erg conservatief uit.

    Inmiddels is de lease van de Kona afgelopen, staat er bij hem een MY24 Kona Hybrid voor de deur en wordt dus de i30 strakgetrokken om nogmaals zij aan zij verkocht te worden. En dan is de nieuwe Kona nóg progressiever ontworpen.

    Wordt een lekkere dinosauriër zo die i30 en in het interieur op de foto’s is dat te merken. Styling kun je lang en kort over zijn, maar het interieur van de nieuwe Tucson, Kona en Ioniqs is dag en nacht verschil met de zaadloze plastic troep die er 5 jaar geleden in zat.

    Login om te reageren
  5. Elise zegt

    25 maart 2024 om 18:19

    Ik zie deze auto werkelijk nooit rijden, of hij valt me in het geheel niet op.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North