• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hyundai onthult meer details over facelift i30

Auteur: Loek, gepost 30 maart 2020 om 17:02 – 9 Reacties

Hyundai haar troef in het Golf-segment, de i30, krijgt een flinke facelift.

We zijn alweer halverwege de derde generatie van de Hyundai i30. De middelgrote hatchback van Hyundai is sinds 2017 gewoon een doorsnee hatchback. Eigenlijk is het precies het middelpunt van alles. Dat is prima, maar de uitstraling van de auto is daarom wat bescheidener.

Facelift

Hyundai lost dat probleem op met een facelift. Het design is nu veel scherper en hoekiger. Een beetje richting de nieuwe i20. Nou helpt het ook dat de auto wordt gepresenteerd als sportieve N-Line, maar goed. In het eerder gelinkte stuk over de nieuwe i30 konden we je al wat info geven, nu is er nog meer bekend.

Om te beginnen met een open deur intrappen: de facelift wordt tegelijkertijd uitgebracht op de Hyundai i30, i30 Wagon en i30 Fastback. Kleine maar handige veranderingen zul je vinden in het nieuwe 10,25 inch grote scherm met Apple CarPlay en Android Auto. Ook een draadloze telefoonoplader is nu te verkrijgen in de i30.

Connected

Ook werd BlueLink toegevoegd aan de i30. Dat is de ‘connected’-app van Hyundai. Het houdt in dat je auto altijd verbonden is met de Hyundai-services en je smartphone. Zo kun je bijvoorbeeld ook functies van de auto van buitenaf besturen. Ook Hyundai LIVE Services maken dan deel uit van je auto, zodat je verkeersupdates zo op je navigatiesysteem kunt ontvangen.

Motoren

Ook is er nieuws op het gebied van motoren. De huidige keuzes zijn een 1.0 T-GDI en een 1.4 T-GDI, beide zijn turbo-benzinemotoren, qua transmissie kun je alleen voor de 1.4 een zeventraps automaat bestellen. De keuzes veranderen naar een 1.0 T-GDI (120 pk) met optioneel een 48V Mild Hybrid-systeem en een 1.5 T-GDI met 160 pk. Laatstgenoemde is altijd een Mild Hybrid.

Voor de grotere motor kun je nu ook een zeventraps automaat met dubbele koppeling kiezen, anders krijg je een handgeschakelde zesbak. Nog een nieuwe optie is een iMT-zesbak. iMT staat voor Intelligent Manual Transmission, waar de auto automatisch ontkoppelt bij het gas loslaten. Dat bespaart brandstof, aldus Hyundai.

Levertijd

Wanneer de Hyundai i30 als facelift bij de dealer verschijnt is nog niet bekend. De configurator laat nog het oude model zien, dus wij verwachten dat het rond de zomer gaat worden.

Ook interessant!

  • AB-presentator spot retedikke Hyundai Kona
  • Ontwikkeling ICE Hyundai
    Ontwikkeling ICE Hyundai stiekem gestaakt
  • Hyundai IONIQ 5 rijtest video
    Hyundai IONIQ 5 rijtest video
  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

facelift, Hyundai, i30, n-line

Vorig bericht: « Audi RS6 rijtest en video
Volgend bericht: Deze Alfa Giulia restomod pakt het anders aan »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    30 maart 2020 om 17:04

    Het neusje lijkt erg op de gefacelifte A4. En net al de A4 is het model van voor de facelift mooier.

    Login om te reageren
  2. baklava zegt

    30 maart 2020 om 17:46

    Mooie auto, jammer alleen van het motoren aanbod

    Login om te reageren
    • daihatsucuore zegt

      30 maart 2020 om 18:29

      Als je meer dan 120, of zelfs 160pk nodig hebt om met 100 per uur op de snelweg in te voegen dan gaat er iets mis.

      Login om te reageren
    • jvthof zegt

      30 maart 2020 om 18:39

      @baklava: Er komt vast weer een N versie van… niks te klagen dan toch

      Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    30 maart 2020 om 18:10

    Nette auto. En eindelijk weer eens een mooie liftback in dit segment.

    Login om te reageren
  4. Brigadier Broekhoest zegt

    30 maart 2020 om 20:42

    Weer een wanne-be voor bejaarden met een midlifecrisis.
    En dat sportieve ‘N-line’ klinkt als een doos xl tissues.

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      30 maart 2020 om 23:08

      Laat me raden, jij rijd een vw polo of een opel corsa ?

      Login om te reageren
      • Brigadier Broekhoest zegt

        2 april 2020 om 18:23

        Nee.

        Login om te reageren
  5. MrSelected zegt

    2 april 2020 om 08:11

    Die i30 fastback doet mij denken aan een BMW 2 GC. Maar dan wél geslaagd.

    Prima auto’s voor NL. Meer heb je niet nodig in dit land.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North