• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hennessy Ford GT Twin Turbo

Auteur: autoblogger, gepost 28 december 2006 om 08:47 – 15 Reacties

Ford GT Hennessy Twin Turbo


De Amerikaanse tuner Hennessy weet ons vaker te verrassen, zo kennen we de 1000pk Viper en weten we dat ze bezig zijn met een upgrade voor de Bugatti Veyron. Tussendoor hebben ze ook nog even wat zitten hobbyen met een Ford GT en twee turbo’s, resultaat? Zo’n 850 pk en 850 lb-ft koppel (1150 Nm). Hennessy schat dat de sprint naar de 100 km/u (0-60mph) slechts 2,6 seconden hoeft te kosten.

De topsnelheid ligt boven de 380 km/u. Om dit te bereiken zijn de volgende aanpassingen gedaan:

# Twin Garrett Turbos
# Stainless Steel Turbo Headers
# Stainless Steel Turbo Down Pipes
# Twin Tial Wastegates
# Air to Water Intercooler
# Custom Intake Manifold
# Fuel System Upgrade
# Upgraded Mass Air Sensor
# Adjustable Boost Controller
# Custom Tuned Engine Management Software
# Clutch Upgrade
# Professional Installation
# Chassis Dyno Tuning & Testing
# Road Tuning & Testing

(via autoblog.it)

Ook interessant!

  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk
  • Deze twee Ford GT's zijn wél geslaagd
  • Ford GT krijgt
    Ford GT krijgt nu de enige echte goede motor

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, ford-gt, Hennessey, tuning

Vorig bericht: « Lockpicking video: BMW openen zonder sleutel
Volgend bericht: Op vierde kerstdag »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rijk zegt

    28 december 2006 om 09:11

    mja… kan ook 800-1500 pk trekken uit een toyota supra, maar dat maakt het nog geen vettere bak dan een bugatti of pagani

    Login om te reageren
  2. MartijnGizmo zegt

    28 december 2006 om 09:38

    En is deze ook weer gemaakt met onderdelen die van auto’s van andere klanten af zijn getrokken? ;)

    Login om te reageren
  3. Benny1 zegt

    28 december 2006 om 09:55

    http://dodgevipers.tenmagazines.com/svsstryker3.html

    een 1100 pk 9 second viper. Op deze site is van de auto ook een drag filmpje te zien, enjoy!

    Login om te reageren
  4. Lebastille zegt

    28 december 2006 om 10:11

    Heeft er een tijdje geleden niet ook een video op autoblog gestaan waarbij iemand een Ford GT zelf heeft verbouwd? Ook met 2 turbo’s en een flink vermogen. Dan is dit toch iig niet meer nieuw, wel indrukwekkend..

    Login om te reageren
  5. autoblogger zegt

    28 december 2006 om 10:27

    @Lebastille: klopt, wel vergelijkbaar maar niet hetzelfde:
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/09/23/joes-ford-gttt-de-documantaire
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/07/11/videotime-ford-gt-twinturbo

    Login om te reageren
  6. RCKR zegt

    28 december 2006 om 11:03

    Fuel System Upgrade ? ehm de ford GT rijd al 1:2,5

    Login om te reageren
  7. fout zegt

    28 december 2006 om 12:18

    vet! maar, idd, hoeveel km haal je nu uit je tank super98…

    Login om te reageren
  8. Robin zegt

    28 december 2006 om 12:44

    jammer dat die geen zwaardere remmen heeft

    Login om te reageren
  9. Rick zegt

    28 december 2006 om 12:57

    Deze auto is nooit echt mijn ding geweest, ik vind hem te lomp overkomen hoewel hij bloedsnel is daar ben ik mij ten zeerste van bewust. Maar iets is het, ik denk omdat hij uit Amerika komt :s Erg raar want zo’n hekel heb ik niet aan Amerika, naja het zal wel…

    Login om te reageren
  10. MiuRa zegt

    28 december 2006 om 13:05

    liever deze dan een veyron B-)

    Login om te reageren
  11. koenigsegg CCR zegt

    28 december 2006 om 14:13

    Sinds wanneer mogen we veyrons upgraden ? Ze doen je bijna al een proces aan als je bugatti met 2g’s of veyron met een i schrijft !

    Login om te reageren
  12. Citrofiel zegt

    28 december 2006 om 16:36

    Leuk voor de bestuurder, ik heb er niet zo veel aan, helaas…

    Login om te reageren
  13. JANUS zegt

    28 december 2006 om 22:36

    2,6 seconden…………… Fucking hell !!

    Login om te reageren
  14. Nick zegt

    28 december 2006 om 23:24

    @JANUS: Wat dacht je van een twin-turbo Enzo of twin-turbo McLaren F1.

    Niet dat die bestaan, maar die zouden de Ford GT in de verte achter zich laten. :D

    Login om te reageren
  15. jesse zegt

    20 maart 2007 om 12:47

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North