• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hennessy Venom GT: nog een 1000pk supercar

Auteur: autoblogger, gepost 19 november 2007 om 09:47 – 53 Reacties

Hennessy Venom GT


We kunnen binnenkort weer een model toevoegen aan ons lijstje van 1000pk supercars. Het Amerikaanse Hennessey Performance Engineering heeft de introductie van een eerste conceptcar wereldkundig gemaakt. Hennessey stond tot nu toe alleen bekend vanwege de zeer interessante tuningprojectjes, nu gaan ze dus ook zelf een auto maken: de Venom GT.

Het design is geschetst door de Britse Steve Everitt (Lotus anyone?). Onder de kap zal de Venom GT gebruik gaan maken van de 1000pk Twin Turbo Viper V10 powerplant, dit in combinatie met een lichtgewicht middenmotor chassis en een maximaal gewicht van 1225 kilo (2700 lbs)! Hiermee moet de Venom GT binnen 2,5 seconden naar de 100 km/u kunnen sprinten, de 300 km/u moet in 14 seconden mogelijk zijn…

Company founder, John Hennessey, is careful to point out that the Venom GT is not being built as a ‘Veyron Slayer’. Hennessey point out, saying, ‘The Veyron is an ultra fast and ultra luxurious grand touring car which also happens to be quicker and faster than any other road car, except for our Venom 1000 Twin Turbo SRT which beat the Veyron earlier this year from 0-200 mph. The Venom GT will be a much more engaging sports car to drive by challenging the driver with 1000+ HP in a chassis that is nearly 1500 lbs lighter than the Veyron.’

Hennessey said, ‘The company already has existing Venom 1000 Twin Turbo clients interested in ordering the lighter, mid-engined Venom GT. “Right now are taking a serious look at building 2 concept cars that could be shown to the public sometime in 2009. If there is enough demand we may consider doing a very limited production run of the Venom GT.’

If the Venom GT goes into production, it would be built at the company’s facility at Lonestar Motorsports Park which is located just west of Houston, Texas.

Ook interessant!

  • Hennessey Mustang Legend Edition is bijna een Ford GT
  • Deze Hennessey Venom heeft 'slechts' 775 pk
  • Ford GT
    Deze autofabrikanten noemden hun modellen simpelweg 'GT'
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Hennessey, Supercars, tuning, venom-gt

Vorig bericht: « VVD: Eigen tekst op nummerbord moet mogen!
Volgend bericht: Audi R8 R-Tronic: rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. Gertje zegt

    19 november 2007 om 09:49

    Lijkt erg veel op een Lotus maar dan nog wat sportiever, het blok maakt het nog leuker natuurlijk :D

    Login om te reageren
  2. rider zegt

    19 november 2007 om 09:56

    even terug naar de tekentafels heren. een lotus op anabolen en wat vleugels erop. nee zo kan iedereen wel een “supercar”maken.

    Login om te reageren
  3. Huin zegt

    19 november 2007 om 09:59

    Echt een Exige op steroïden, vind ‘m alles behalve mooi geschetst, maar ben wel benieuwd of deze wél een rondje op de Top Gear track mag lappen!

    :D

    Login om te reageren
  4. Huin zegt

    19 november 2007 om 10:00

    @rider: Lekker gelijk gezind. :)

    Login om te reageren
  5. Delta HFan zegt

    19 november 2007 om 10:04

    ze hebben het over de chinezen maar de amerikanen kunnen ook goede copies maken dit is een supercar van lotus

    Login om te reageren
  6. Alwood zegt

    19 november 2007 om 10:13

    maaaaaaar… dan blijft de wagen dus gewoon net zo onhandelbaar als de viper (bijna iig). Die motor is erg lastig te bedwingen volgens mij.

    wel leuk maar toch proberen ze net een beetje te hard. Zou het bijvoorbeeld niet leuker zijn om er ook vier turbo’s op te zetten in plaats van 2 :P net als bij de EB110. Minder lag is betere controle.

    Login om te reageren
  7. Nick zegt

    19 november 2007 om 10:16

    Zoals het stukje vermeld is Hennessy vooral een tuner, dus wie zegt dat ze niet een Exige pakken en de achterkant verlengen tot er een v10 in past. Ik bedoel, heel die auto is gebaseerd op een middenmotor, dus waarom niet. Lotus zou het nooit goedkeuren anders, deze neus lijkt 1 op 1 overgenomen en ook die zij inlaat is gelijk.

    Dus waarschijnlijk wordt dit gewoon een opgefokte Exige.

    Login om te reageren
  8. Nick zegt

    19 november 2007 om 10:20

    Om het nog duidelijker te maken: dat dit wordt dus hetzelfde als de Gemballa Mirage. Als basis een bestaande supercar maar door de aanpassingen een nieuw model voor de RDW zeg maar ;)

    Login om te reageren
  9. Stiggie zegt

    19 november 2007 om 10:26

    Ik vind dit teveel op een lotus lijken, en op een carrera GT en de spoiler lijkt wel wat op die van een Veyron.

    Login om te reageren
  10. Klassiekerrally zegt

    19 november 2007 om 10:27

    Mooi smoeltje, maar doet me inderdaad aan een Lotus denken:

    … wat natuurlijk alleen maar positief is ;)

    Login om te reageren
  11. Thoams zegt

    19 november 2007 om 10:29

    @ Alwood.

    De auto is lastig te bedwingen door zijn motor?? Juist, dit getuigd wel van heel veel onwetendheid.

    Overigens, de viper motor is een ontzettend goed dosseerbare motor. Er is echter heel veel koppel al onder in de toeren, dus je moet gewoon niet teveel gas geven.
    Verder is de viper een FR en deze een MR. (over de plaatsing van een motor gesproken)

    Dus, trek je conclusies maar eens… Dit wordt een beest!

    Login om te reageren
  12. Floris zegt

    19 november 2007 om 10:30

    Hennessey? Dat zijn oplichters. Bedrijf heeft in het verleden o.a. onderdelen uit klantenauto’s gesloopt om andere projecten mee te realiseren.

    http://www.caranddriver.com/columns/2844/the-steering-column.html

    Login om te reageren
  13. Chrizzzie zegt

    19 november 2007 om 10:37

    Idd ik zie dit ook meer als een opgefokte Exige. Lotus heeft dit overigens ook geprobeert met de Lotus Elise GT1, dit bleek geen success omdat de voorkant van de auto te licht was om het geweld achterin in toom te houden.

    Login om te reageren
  14. Alwood zegt

    19 november 2007 om 10:42

    @Thoams
    ja… maar als ze weer testjes gaan doen hoe snel deze wagen naar de 100 gaat dan moet je toch zoveel mogelijk gas geven. Het is ook niet handig als de auto gaat spinnen in de 4 bij 180 want dat betekend dat hij nooit de volle acceleratie kan gebruiken en effectief is het dan geen 1000pk auto.

    werkt beter met meer kleinere turbo’s en ze zouden de motor expres op heel hoge toerentallen moeten afstellen. Zodat de wagen onderin maar weinig kracht heeft en die gelijdelijk aan naar boven opbouwt in plaats van dat alles bij 4000rpm vrijkomt.

    Login om te reageren
  15. Thoams zegt

    19 november 2007 om 10:48

    Hennessy heeft bij zijn huidige viper, die 1300 pk levert, een begrenzer erop, van 800 pk onder de 100 m/h. (160 dus). Hierdoor is de motor veel beter onder controle te houden. Daarnaast is de de motor tussen de voor en de achterwielen geplaats, in plaats van op de voorwielen. Daarom zal de wegligging ook veel beter zijn.

    Login om te reageren
  16. Robin zegt

    19 november 2007 om 10:50

    Jammer van het blok. dat blok is zo primitief als ik weet niet wat. Als je dan toch voor laag gewicht gaat, kies dan een blok wat dat ook is. Verder ziet het er gewoon uit als een lotus, zeker mooi, maar dan moet er wel lotus opstaan anders is het iets teveel gechinees naar mijn mening.

    Daarnaast, ziet het er niet echt uit als een straat auto, meer als een circuit beest. Zeker niets mis mee, maar of het dan gezien kan woorden als een concurrent van de veyron (die ik daarnaast een stuk mooier vind) valt te bezien.

    Login om te reageren
  17. StormRAM zegt

    19 november 2007 om 11:32

    Lotus-kopie of niet, laat maar komen! Supercaars zijn altijd welkom imo :d

    Login om te reageren
  18. Jan C. zegt

    19 november 2007 om 11:33

    Ik meen dat een Hispano-Suiza, afgezien van de koplampen, er ongeveer ook zo uit ziet. dus dat gezeur over Lotus… In ieder geval leuk dat ze stellen geen concurrentie van Bugatti te willen zijn, maar dan wel erover opscheppen dat ze sneller zijn…

    Login om te reageren
  19. jorn zegt

    19 november 2007 om 11:49

    ik vin hem ook wel wat weg hebben van een porsche GT1

    Login om te reageren
  20. Peter zegt

    19 november 2007 om 11:50

    ik wil toch even de bedenking maken dat deze autobouwer in spe zo maar even 2,7 seconden sneller aan 300 km/u wil geraken dan de Bugatti Veyron (!). Een 1000pk-auto bouwen die slechts iets meer dan een ton weegt, lijkt me ook ireëel. Of zijn de materialen al zo sterk geëvolueerd dat ze 800 kilogram minder wegen met dezelfde sterkte om deze auto tot één geheel te houden tegen enkele jaren geleden voor opnieuw de Bugatti Veyron?

    Login om te reageren
  21. monk zegt

    19 november 2007 om 12:10

    misschien omdat het met een ander doel gebouwd wordt..
    Geen luxe gt die 400 moet halen. Daarbij komt dat lotus dat kunstje ook flikt met een veel lichtere auto met minder vermogen zelfde prestaties halen als exoten.. Ik vind het trouwens (los van dat ie toch wel erg verwant is aan de elise/exige) wel een geslaagd design.

    Login om te reageren
  22. Dink zegt

    19 november 2007 om 12:19

    Meer plaatjes?

    De ‘gewone’ H’ssey is ook al best snel:
    http://www.hennesseyperformance.com/hennesseyperformance/index.php

    Login om te reageren
  23. Dana zegt

    19 november 2007 om 12:34

    De Viper V10 motor is een vrachtwagen blok in basis… Ik zou eerder voor een Hayabusa blok gaan (bijv.) met zo’n licht karretje….. Dan kom je in de buurt van de 1000 KG, lijkt me…. Met deze configuratie laat dat ding je alle hoeken van de aardbol zien…:)

    Login om te reageren
  24. GOD zegt

    19 november 2007 om 12:43

    elke auto met het woord hennessey erop is mega snel, dit zijn naar mijn mening ook de beste tuners van amerika
    nu met een compleet eigen auto :)

    maar nog iets waar jullie vast niet aangedacht hebben
    valt het jullie niet op dat je tegenwoordig met een productie auto net zo snel en zelfs sneller kunt accelereren als een F1 :)
    word echt tijd dat ik miljonair word

    Login om te reageren
  25. donaldduck zegt

    19 november 2007 om 13:05

    Moet kunnen,

    Is al eens eerder gedaan een Viper blok in een Lotus elise/exige

    http://www.bittercars.com/bitter/bitter.nsf/pages/gt1

    Login om te reageren
  26. Jan C. zegt

    19 november 2007 om 13:37

    Valt de naam op de voorruit van de Bitter je ook op?

    Login om te reageren
  27. NLX zegt

    19 november 2007 om 14:02

    Beetje gejat wel ja, maar ziet er wel beter uit dan ee veyron

    Login om te reageren
  28. Tribe zegt

    19 november 2007 om 14:32

    haha als je zoveel publiciteit krijgt als dat Bugatti gekregen heeft is het zowieso de moeite waard om het te proberen..

    leuk wagentje hoor :)

    Login om te reageren
  29. Frasker zegt

    19 november 2007 om 14:36

    Ligt het aan mij, of is hij gebaseerd op een Lotus Elise?

    (Niet dat het slecht is hoor)

    Login om te reageren
  30. M Freak zegt

    19 november 2007 om 15:02

    Op een of andere manier…zie ik er ook een klein beetje een Carrera GT in. Anyone?

    Login om te reageren
  31. PieterA zegt

    19 november 2007 om 15:10

    Lotus Exige kopie hoor…

    Login om te reageren
  32. Valleyman zegt

    19 november 2007 om 15:11

    @Floris : als je een link plaatst zou ik hem zelf ook even bekijken ;-)

    Hennessey power, respect voor die mensen, dit is echter geen competitie voor de Veyron aangezien hier nog geen sprake is van een 2de motor eraan te plakken en het een “W-blok” te dopen.
    In dat geval betwijfel ik of dat stukje Bugatti-hype 100 meter in de spiegel te zien zou zijn.
    Dit is power, dit is prestatie, intresseert me geen reet waarop hij lijkt.

    Login om te reageren
  33. Poekie Lauda zegt

    19 november 2007 om 16:06

    Hij lijkt idd erg veel op een Lotus Exige, het lijkt me ook niet vreemd dat Lotus Sport het onderstel voor hun rekening neemt ( en misschien het chassis ook wel)

    Login om te reageren
  34. E320cdi zegt

    19 november 2007 om 16:07

    Sweet, nou het ontwerp nog… wel mooi maar wat iedereen als eerste denkt – en ik ook – is Lotus. Vind het niet echt een ontwerp wat bij het merk/tuningbedrijf past. Afwachten maar!

    @ GOD: “word echt tijd dat ik miljonair word”

    Ik wacht ook al op die goede tijd!!!

    Login om te reageren
  35. thom zegt

    19 november 2007 om 16:10

    Lotus exige met vrachtwagen motor :) 8.3 V10 SOHC met Variable Valve Timing op een 2 klepper. Ok hij ziet er wel ok uit maar ben niet echt onder de indruk de SSC Ultimate Aero TT is in bijna alle opzichten beter 1180 pk, 185 pk/L ,1300 nm, 1225 KG en die heeft al 410 gereden en is denk wel vergelijkbaar. Vind de veyron ook niet echt goed vergelijkings materiaal eerder de ssc en ccx en als je dan toch gek doet doe dan maar een MC12 corsa edo

    Login om te reageren
  36. thom zegt

    19 november 2007 om 16:17

    Voor de liefhebber de Edo in actie

    http://www.youtube.com/watch?v=BhVyt33LV-Y&feature=related

    Login om te reageren
  37. Floris zegt

    19 november 2007 om 16:25

    @Valleyman
    Ik heb het artikel gelezen, jij ook?

    The BBB reported 12 complaints filed against Hennessey in the past 36 months, of which seven were in the past year. Of the 12 complaints, only one was listed as resolved. To put this performance in context, I ran checks with the local BBBs of every participant in our Supercar Challenge. Just one other complaint turned up, against AutoThority, and it was described as “resolved.”

    en bijvoorbeeld…

    Then I went to Dun & Bradstreet, the financial research firm, where for $117 I purchased a comprehensive report on Hennessey Motorsports. For comparison, I also purchased a report on the well-known Lingenfelter Performance Engineering. The report indicated that LPE was financially sound, with no liens, lawsuits, or judgments pending against it. In contrast, the Hennessey report revealed that courts have four times ruled against the company and that there are 10 lawsuits currently in various stages and three liens. The D&B report also provided a “Financial Stress National Percentile” rating, measured on a 1-to-100 scale, with 100 being the best possible score. Hennessey’s company had a rating of one. (LPE had a 79.)

    Dat de auteur zelf tot nu toe geen problemen met Hennessey heeft gehad zegt niet zoveel. Check ook de verschillende Viper-forums…

    http://forums.viperclub.org/performance-modifications/522228-hennessey-bad-business-article-autoweek.html
    http://www.viperalley.com/forum/anything-goes/4252-motion-ban-john-hennessey.html

    Login om te reageren
  38. Floris zegt

    19 november 2007 om 16:30

    Lees ook hier even…
    http://www.cherokeesrt8.com/forums/showthread.php?t=622

    Login om te reageren
  39. FordGT zegt

    19 november 2007 om 17:06

    Is weer leuk dat er weer een car van 1000 pk bij komt.

    Login om te reageren
  40. Alwyn zegt

    19 november 2007 om 17:07

    Kijk een exige GT3!

    Login om te reageren
  41. MRTN zegt

    19 november 2007 om 17:27

    1000pk lotus? liever een r8 (of rs8), 599 GTB of DB9

    Login om te reageren
  42. CSL zegt

    19 november 2007 om 18:27

    Dit wordt een Kogel op tracks.

    Login om te reageren
  43. RenesisHP zegt

    19 november 2007 om 20:05

    Hij is wel mooi.

    Login om te reageren
  44. Rick dos zegt

    19 november 2007 om 20:07

    Ben ik het of loopt deze zin niet?

    “dit in combinatie met een lichtgewicht middenmotor chassis een een maximaal gewicht van 1225 kilo (2700 lbs)!”

    Niet getreurd Hennesy kan er ook wat van…

    “Right now are taking a serious look at building 2 concept cars that could be shown to the public sometime in 2009.”

    Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd met wat ze komen. Ookal lijkt het op een Lotus.

    Login om te reageren
  45. dekster zegt

    19 november 2007 om 20:52

    Is gwn een Engelse body met een zware amerikaanse motor erin, waar ken ik dat nog van?

    Als iedereen het toen leuk vond, zullen we dat nu (en in de toekomst) ook nog wel doen. (al vind ik 1000pk een beetje overdreven, 750 is meer dan genoeg ;) )

    Login om te reageren
  46. Dennis zegt

    19 november 2007 om 21:03

    @Rick dos: check, heb het aangepast, die zin liep niet inderdaad;)

    Login om te reageren
  47. 911 zegt

    19 november 2007 om 21:58

    hij lijkt op een lotus….. so what

    Login om te reageren
  48. ccccccccccxxxxxxxxxxxxx zegt

    19 november 2007 om 23:03

    D,r hebben er al aardig wat geroepen dat ze een Veyron killer aan het bouwen zijn echter waar blijven ze dan.

    Login om te reageren
  49. w0o0dy zegt

    20 november 2007 om 07:33

    @Klassiekerrally: dat was precies wat ik dacht… “Hé dat is de Lotus GT1 maar dan in een straatuitvoering”. Als je uit je hoofd die twee auto’s zou gaan tekenen dan zouden ze minder op elkaar lijken dan nu…

    Maar goed, goede basis+goede (simpele) motor =supersportwagen? We shall see.

    Login om te reageren
  50. jela zegt

    21 november 2007 om 20:55

    ik weet niet of zo een oude post gecheckt wordt, maar de titel is fout, hennessy moet hennessey zijn denk ik zo. Arrivederci!

    Login om te reageren
  51. ViperArry zegt

    22 november 2007 om 15:37

    Hennessy heeft geen beste reputatie helaas…… dit heb ik tenminste gelezen op de site van de Viperclub in Amerika.

    Heeft in het verleden een “lucratieve” business gehad in het “tunen” van auto’s. Mensen betaalden ontzettend veel geld, en kregen wat andere onderdelen op hun auto.
    Deze onderdelen waren van inferieure kwaliteit….. en gaven geen waar voor hun geld.
    De overgebleven originele delen werden door H.Bv weer doorverkocht.
    Zo werd er jarenlang ontzettende winst gemaakt.
    Af en toe bouwt Hennessy een compleet blok, maar of dit een beetje kwaliteit is, is een groot vraagteken.

    Login om te reageren
  52. wotevajjjj zegt

    27 november 2007 om 21:53

    maf !

    Login om te reageren
  53. Citrofiel zegt

    30 november 2007 om 21:08

    hij lijkt op een lotus…
    so what… dat is toch niet iets om je voor te schamen…?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North