• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Het flitsnieuws van vandaag

Auteur: Wouter, gepost 28 juni 2006 om 22:25 – 14 Reacties

drie keer flitskast op rij

Een Duitse automobilist in Oostenrijk heeft onbedoeld een nieuw record gevestigd. Hij reed hard achteruit langs een flitskast en daarbij werd hij geklokt op 56 km/u.

Aangezien de maximumsnelheid daar 40 km/u was leverde deze geslaagde recordpoging wel een boete op van 29 euro.

De verbaasde politieagenten hebben het ook geprobeerd en kwamen tot de conclusie dat de auto met een automatische versnellingsbak moest zijn uitgerust.

Minder grappig nieuws kwamen we tegen op Autoplus. De vakantietip van Autoblog.nl: pas op als je op de A7 richting Marseille-Lyon rijdt bij kilometerpaal 69 in de buurt van Valence. Daar hangen drie flitskasten boven alle rijbanen. Iets waar we in Nederland langzaam aan gewend raken met al die fijne trajectcontroles.

Ook interessant!

  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Video: asocialen blokkeren verkeer voor burnouts
  • Lezersvraag: wat doe jij bij irritatie in het verkeer?
  • Kinderen naar school brengen met de auto is not done

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

flitsen, Funny, trajectcontrole, Verkeer

Vorig bericht: « Hummer dealers chippen tegen de regels
Volgend bericht: Nieuwe pausmobiel: Volvo XC90 »

Lees Interacties

Reacties

  1. JeffreyG zegt

    28 juni 2006 om 22:28

    tja hier zijn al weet ik het hoeveel discusse’s over geweest
    dus ik zal niet nog een keer mijn standpunt laten horen
    wel grappig om met 56 in de achteruit te gaan :P

    Login om te reageren
  2. dekster zegt

    28 juni 2006 om 22:32

    56 kan je zo snel echteruit?
    hoe doe je dat dan?

    Login om te reageren
  3. Franqie zegt

    28 juni 2006 om 22:51

    Bij die post van gister, over de Brabus CLS Rocket kwam ook iemand met dit ding: http://www.lccrocket.com/ Die schijnt 240 vooruit en achteruit te kunnen:-P

    Login om te reageren
  4. Ejay zegt

    28 juni 2006 om 22:53

    Daf 66 gaat net zo hard voor als achteruit.

    Login om te reageren
  5. Ary zegt

    28 juni 2006 om 23:37

    whahaha ik zie de politie het al echt voor me het ook doen he

    Login om te reageren
  6. luwek zegt

    29 juni 2006 om 09:47

    een goeje sportauto haalt de 70 volgens mij als je achteruit gaat. waar de conclusie van die agenten op slaat dat hij een automaat heeft, alleen een CVT kan even hard voor als achteruit. maar bij een gewone automaat werkt de achteruit toch net als bij een handbak??…

    Login om te reageren
  7. Appeltje zegt

    29 juni 2006 om 10:19

    De meeste auto’s kunnen achteruit ook niet echt hard, en dat is maar goed ook want achteruitrijden is alleen veilig te doen bij lage snelheden (omdat het verwarrend is met sturen). Sportauto’s kunnen achteruit behoorlijk hard (Diablo: 105 km/u!) en natuurlijk de Dafjes, hoewel die wat meer luchweerstand zullen hebben achteruit(?).

    Login om te reageren
  8. jappekop zegt

    29 juni 2006 om 11:06

    Maar als je achteruit rijd en je draait een klein tikkie je stuur draait gelijk heel je auto en dan lig ie in de vangrail.

    Login om te reageren
  9. JeMoeder zegt

    29 juni 2006 om 11:19

    Whahaha dat is dus echt erg…
    Echt mooi hoor, geflitst worden in je achteruit. Misschien een stunt? Staat alles nu ge-edit op een of andere site?
    Wie weet…In ider geval vind ik het prachtig

    Login om te reageren
  10. Zoef zegt

    29 juni 2006 om 12:02

    Wie herinnert zich niet de achteruitrijraces in Zandvoort in de jaren 70? Die werden gedomineerd door Dafjes en ik geloof dat ze tot 160 gingen!

    Login om te reageren
  11. MAkS zegt

    29 juni 2006 om 18:01

    De enige zinvolle info voor mij is de vakantietip, want daar ga ik idd rijden deze zomer. Bedankt!

    Login om te reageren
  12. vr6 rijder zegt

    30 juni 2006 om 09:20

    Erg lang moet je niet zo hard achteruit rijden in verband met de koeling van je motor.. de rijwind wordt niet via je achterklep naar de radiateur doorgestuurd.

    Login om te reageren
  13. Koen zegt

    13 juli 2006 om 15:06

    @Franqie

    Klopt, Franqie. In theorie kan ie net zo hard voor als achteruit (5 versnellingen achteruit). Een engelse journalist kwam op een vliegveld tot 104 mph, daarna overwon de angst de gekte. Een dikke 170 km/h. Je kunt die test hier lezen:

    http://www.lccrocket.com/content/view/7/5/

    Ook de foto’s zijn erg bruut :-)

    Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    30 augustus 2006 om 12:10

    mijn leasebak tikte gisteren ook even tegen de toerenbegrenzer, dat moet ook meer dan 50km/u zijn geweest want bij 4500 zit ie al op meer dan 40

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North