Het interieur in deze R8 is om je vingers bij af te likken

Auteur: , 34 Reacties

Een autorit wordt nog leuker met een aangenaam interieur.

Wil je andere kleurtjes en exclusieve materialen in je Audi zul je bij Exclusive moeten aankloppen. Deze service van de Duitse autofabrikant kent echter beperkingen. Voor het Ć©chte maatwerk zul je dus naar een specialist moeten gaan. Neidfaktor bijvoorbeeld, die deze R8 V10 Plus (rijtest) omtoverde tot een waar snoepje.

Op verzoek van een klant werd het interieur van de V10 Plus grondig aangepakt. De opdracht ging gebukt onder de naam ‘The Blue Thunder Project’. Een deel van de deurpanelen, stoelen, stuurwiel, dashboard en pook werden gedoopt in blauwe alcantara. Dit in combinatie met fraaie carbon accenten.

De cockpit van een auto is toch de plek waar je de nodige uurtjes in spendeert. Het verfraaien ervan is dus een logische keuze. Zeker als je toch al meer dan twee ton hebt stukgeslagen op een R8. Het interieur vanuit diverse hoeken checken doe je in de gallery.



34 reacties

Begin de week met Mercedes-AMG, bekijk het HIER!
Leuk voor grote smurf ofzo.
Vind dat stikselpatroon er erg goedkoop uitzien, zeker in blauw alcantara oid…
10x beter dan de concurrentie!!!
Toch wel triest dat dit bedrijf het idee afsnoept van Dacia dat vorig jaar bij hun 10-jarig jubileum in NL al de blauwe accenten gebruikte in het interieur op de 10th anniversary modellen.
@erik2907: Toch wel triest dat jij altijd wel iets negatiefs kunt vinden? Alleen omdat de kleur lijkt op iets wat Dacia als idee had?
@dijan: prachtige aanname van je dat ik ALTIJD iets NEGATIEFS vindt. Vertel mij maar waar als jij het beter weet dan ik. Ben wel benieuwd eigenlijk.
@erik2907: Dacia heeft het afgekeken van Audi, 1994: RS2.

http://imgur.com/DwI91OU
@erik2907: en van de Mazda mx5 nb 10th anniversary uit 1999
Ik zou dan meteen naar Neidfaktor gaan ipv Audi Exclusive.
Duidelijk inspiratie opgedaan van de RS2.
Hondslelijk vind ik het. Overigens vind ik de interieurs van de meeste super- en hypercars erg lelijk. Zo mooi als de buitenkant is, zo lelijk is vaak de binnenkant. Interieur Ferrari’s; alsof er een bom ontploft is binnen. Chaos. Lambo, lelijk. Opgeplakte ventilatieroosters en de volwassenheid van een kleuter. Porsche en Aston gaan nog wel. Maar niets in vergelijking met een bmw of merc.
@camber24:
Volledig mee eens!
@camber24: saaii,doe mij maar zon Volledig beige of blauw Ferrari interieur.
Veel leuker als het saaie interieur van BMW
@bartjeeh: voorheen hadden Ferrari’s prachtige interieurs. Maar ik vind het de laatste jaren toch echt een behoorlijke chaos daarbinnen, en gewoonweg niet zo mooi. Duitsers saai; klopt. Saai, maar zo strak afgewerkt, ergonomisch helemaal top, en in mijn ogen ook een veel rustiger en vooral ook veel mooier ontwerp.
@camber24: Merc saai? Het interieur van de GT-S is prachtig!
Prachtig maar de boog boven het centrum van het stuur is echt ouderwets groot en daarmee ouderwets lelijk.
Koop gewoon een ouwe Jaguar XJ6 of een 3500 Rover SD1 of, ja een 159.
Wagens waar het interieur geen sluitpost is geweest.
Moet een beetje je ding zijn… Ben ik de enige die tweekleurige bekleding op een autostoel gewoon niet fraai vind?
@griffendahl:
Je bent niet alleen, ik vindt er ook niks aan, 2 kleuren in een interieur kan mooi zijn, dit is te schreeuwerig.
Het dashboard ziet er niet naar uit, dat dit een van de topmodellen van Audi moet voorstellen.
@griffendahl: vloekt altijd inderdaad en de reden waarom iemand met smaak een jaguar xe enkel met zwarte zetelbekleding kan bestellen. Afwijkende stiksels kan ik dan wel weer appreciĆ«ren…
Exterieur plaatje erbij had ook wel leuk geweest.
@mikkeloentje: * dat was wel leuk geweest ja.
Waarom geen foto van het exterieur? Hij heeft blauwe velgen, nieuwe voorbumper, carbon canards etc.
Ziet er maar goedkoop uit..
Audi R(otzooi)8 met een Gayterior
Lik, lik, lik
Ik denk dat het niet veel lelijker kan…
Vind het niet heel lelijk maar vind het wel jammer de carbon flippers hoogglans zijn en op de cockpit bijvoorbeeld mat carbon. Foutje bedankt!
Respec voor de NA-motor, maar is de red line echt al bij 6000?
@john4545: De redline loopt tot iets over 8000 t/pm. Wat je ziet is de elektronische begrenzer. Bij een koude motor is dat 6000 t/pm. Naarmate je kilometers maakt en de motor warmer wordt kun je meer toeren maken. Dit is gedaan om schade aan de motor te voorkomen door hooligans die trappen met een koude motor.
Ik houd niet van dit soort kermis-interieurs, ziet eruit als het boudoir van een dame van lichte zeden. Maar toegegeven : saai is ’t niet.
K vind t eigenlijk maar niks.
Het is wel aardig behalve dat CARBON. Heb nooit begrepen waarom mensen voor CARBON kiezen in het interieur ? Gewichts besparing van niks en ziet er niet uit, Een carbon spoiler of dak begrijp ik nog wel, een interieur stripje daarentegen niet…geef mij maar piano lak of een donkere chique hout kleur. Dat zwart met krijtstrepen vind ik ook heel erg mooi….
De RS2 en de S4 B5 hebben duidelijk voor inspiratie gediend. Niet echt klassevol, wel mooi en sportief.
Smaken verschillen. Ik vind het smaakloos en weinig stijlvol. Voor luxueuze interieurs moet je eens een kijkje nemen in een XC90.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).