
Er was vorig jaar nog sprake van een doorstart, maar nu lijkt het toch echt afgelopen te zijn met de eigenzinnige autofabrikant.
Als we de Telegraaf mogen geloven heeft Wiesmann in een gesprek aangegeven dat ze ermee stoppen. Investeerders zouden zich terug hebben getrokken en daarmee lijkt er geen redden meer aan voor het Duitse automerk.
Geïnteresseerden kunnen Wiesmann overnemen, maar gezien de schulden die je er gratis bij krijgt, zullen er geen dranghekken bij de verkoop nodig zijn. Alle activiteiten liggen nu stil, voor onderhoud zullen Nederlandse klanten bij de BMW-dealer of bij Hoefa Exclusive Car Products aan moeten kloppen, dit laatste bedrijf is de enige Wiesmann-dealer in Nederland.
Wiesmann produceerde vanaf de start in 1993 ongeveer 1.700 auto’s, allen voorzien van een BMW-krachtbron. De kostbare uitbreiding in 2009, het dure productieproces en verschillende openstaande schulden zou Wiesmann uiteindelijk toch de nek om hebben gedraaid.
Het straatbeeld zal nooit meer hetzelfde zijn….
@marussia:
Juist wel, er komen immers geen nieuwe meer bij..
@tupperware: someone please hit me, please hit me as hard as you can.
@diehard:
Nee, dit is geen droom/nachtmerrie, dit is helaas harde realiteit.
Gelukkig rijden er 2 in mijn kennissenkring, ik hoop dat ze er vanaf nu iets voorzichtiger mee omgaan.
@tupperware: Je snapt sarcasme niet helemaal volgens mij ;p
@diehard:
Sarcasme snap ik wel, ik haalde dat echter niet uit je schrijfseltje. Blijft lastig met geschreven woord, een paar extra .. is de hint die ik meestal gebruik.
@tupperware: totdat er weer eentje tegen de vangrails rijdt…
@marussia:
Dat wordt wel een lastige in de toekomst, nu er geen onderdelen meer gemaakt worden.
@marussia: Grappig..
Het waren altijd leuke aparte auto’s. Maar echt mooi heb ik ze nooit gevonden.
Jammer, altijd wel de ”klassieke” looks kunnen waarderen.
@Corrado16v: Deze komen toch ook in de buurt: http://www.imperia-auto.be/nl/design.php
@eleanor74: Mwa, het design voelt naar mijn mening niet zo strak aan. Het model oogt wat minder ”gestroomlijnd”. Ook zie (hoor) ik liever een krachtig BMW blok, dan een hybride (plug-in) met een 4-in-lijn met turbo. Maar het heeft er inderdaad wel wat van weg.
Erg jammer. Ben er 5 jaar geleden eens wezen kijken in de showroom, erg indrukwekkend, mooie uitkijk op de werkplaats en verkoop van de auto’s.
https://www.youtube.com/watch?v=Gjci7w8JdzU
Jammer! Was niet mijn favoriete merk maar wel eigenzinnig. De gentleman’s Z4?
Wat een zonde, ik vond het altijd een van de mooiste roadsters met een heerlijke sound.
Beetje oud nieuws: (begin maart)
http://www1.wdr.de/mediathek/video/sendungen/lokalzeit/lokalzeit-muensterland/videoabschiedvonwiesmann100.html
Maar idd super jammer, een van de parels van de afgelopen jaren!
Zonde, ik gun het dit soort kleine merken altijd wel. Er is al veel te veel doorsnee op straat.
nog flink wat geproduceerd overigens voor zo’n exclusief bakje.
Geen Chinese geïnteresseerden?
Of anders VM…
Erg erg zonde. Ze hebben toch wel vooral erg mooie wagens gemaakt. Exclusief, maar mooi. Jammer dat het toch doodgaat.
Erg jammer ik vond het prachtige wagens met perfect geluid. Ik had er op gehoopt dat bmw de hele toko zal overnemen maar helaas..
nou bmw koop over die toko voor een prikkie
Ik ben een paar jaar geleden ook eens bij wiesmann geweest. Een prachtig bedrijf met gepassioneerd personeel, ambachtelijk bijna. Maar de werkplaats had zoveel efficiënter gekund waarmee ze vrij eenvoudig veel meer marge op een auto hadden kunnen pakken. Ze konden het zich toen kennelijk permitteren met zulke prijzen. Achteraf denk dat het toen ook al niet zo geweldig ging. Wat doe je eraan? Nu een Wiesmann kopen en over een paar jaar voor meer verkopen natuurlijk! Want als dit geen collectorsitem wordt dan weet ik het niet meer.
Echt zonde. Heb vaak met verschillende modellen gereden dat was een genot.
Een auto gemaakt met een bepaalde filosofie,en niet in een windtunnel of iets dergelijks,puur op emotie. Hopelijk komt er ooit nog een doorstart
Dus daar heeft Alfa de koplampen voor de 4C gehaald
Bijzondere auto’s die goed in elkaar zitten. Maar als je 20 jaar hetzelfde model verkoopt, zijn je klanten wel een keer op…, zeker bij dit soort auto’s…
En dan gebruik je ook nog duur spul voor je auto’s (BMW performance motoren, aluminium chassis, etc.) en bouw je alles met de hand, maar ga je wel in een megalomaan pand zitten…..
Ze zijn wel (te) goed in het creëren van kosten…. Een nuchter iemand had in 2008 in moeten grijpen, zodat ze niet in dat belachelijke pand gingen zitten….
@Rob: dat over dat (prachtige) pand zegt ook meneer Friedhelm Wiesmann in het WDR filmpje dat savagerivalesavagerivale gelinkt heeft.
Dingen rijden geniaal in Forza Motorsport :) zowel met de V10 als de geblazen V8 van de nieuwere M5.
Ook teveel reviews gezien hiervan; lijkt me super om in real-life te rijden, lekker speels en vermogen genoeg. Driftmachines ook wel!
Leuke rijtest van de GT MF5 en een hoop info en kijkje door de fabriek :
( met die gozer van o.a. Evo )
http://youtu.be/3dA3NgH2_ss
Kleine schele weismann
Het nadeel van de zovele supercar levenanciers is dat ze de supercars vanuit de grote automerken niet kunnen evenaren op gebied van prijs, materialen, technologie, veiligheid, ontwikkelingskosten, dienst na verkoop enz. Op lange termijn onhoudbaar.
zo erg!!
Ik vind zo veel verschillende merken prachtig maar Wiesmann staat voor mij bovenaan.
Hoe kan je hier nou niet van dromen?:
http://ag-log.o.auroraobjects.eu/04-2013/wiesmannmw/th/1.jpg?last_change=1384163870
O, o wat zonde dit.
“Geïnteresseerden kunnen Wiesmann overnemen” … Victor? …
Jammer!! Dit was echt een mooi merk.
Wel met af en toe wat missers (zoals die ene met de smurfblauwe kleuren), maar goed. Blijft jammer.
http://www.autoblog.nl/archive/2007/09/11/wiesmann-v10-on-video-blauw-matte-porno