![Het is tijd: configureer je eigen Ferrari 488 GTB](https://static.autoblog.nl/images/wp2015/ferrari-488-gtb-oranje.jpg)
Met Koningsdag in het vooruitzicht presenteert Autoblog de meest oranje 488 GTB van het moment. Inderdaad, de configurator staat live.
De opvolger van de 458 Italia ruilt een paar honderd cc’s in voor twee moddervette turbo’s. Ferrari’s instapper komt voortaan met een drukgevulde 3,9 liter V8, goed voor 670 pk. Een opvallende koerswijziging van het merk, dat al decennia lang turboloze auto’s maakt. Waar dan weer niets aan is veranderd is de schier oneindige optielijst voor de 488 GTB. Nu door Ferrari verpakt in een fraaie configurator. Scrollen, kleuren kiezen, velgen monteren, opties aanvinken (vergeet de brandblusser niet), kijkhoeken selecteren en carbon fiber opsmuk selecteren. Het kan vanaf nu in de 488 GTB configurator.
Stond hij eigenlijk op de autorai?
@rolov: nee.
@rolov: nee. Alleen een 458 Spider, FF, California T en een F12. Viel me vooral op dat bijna niemand lette op de Ferrari’s, maar zich massaal vergaapte aan de Aston Martins die aan de overkant stonden.
@gtwillem:
Logisch toch…?
Bij mij is de speekselproductie ook hoger als ik een Aston zie.
@gtwillem: gelukkig kan het ferrari een worst wezen of er iemand een ferrari koopt in nederland, voor die enkele nederlander 10 anderen. dat ze er uberhaupt stonden vond ik al wat.
@lambo4all: daar ben ik niet zo zeker van… Vroeger was de stand van Ferrari De Grote Attractie. Aston Martin heeft wat dat betreft grote stappen gemaakt sinds de V12 modellen. Van een rol in de marge tot en van de populairste sportwagens.
Van al die honderduizenden mensen die op de RAI liepen zijn er vast een paar tientallen die later genoeg geld hebben voor dure exoot…
@gtwillem:
Yep, vroeger was je blij als je een glimp van een Ferrari kon zien tussen al het volk door.
Tijden veranderen, zo ook mijn interesse in het merk met het steigerende paardje.
@gtwillem: ik moet zeggen, de heren en dames van Ferrari lieten tenminste wel fans op de stand!
@masterik: bij Aston Martin ook, hoor. Ik heb nog achter in een Rapide mogen zitten (wat eennerg krappe aangelegenheid was, maar wat een beauty!)
@gtwillem: ah ok, altijd gaaf hoor. Ik weet dat bij vorige RAI evenementen dit totaal niet mogelijk was… Dus goed gedaan door de dealers/importeurs
@gtwillem: haha precies, de stand van Aston Martin was veel stijlvoller, en mooier verlicht, vond vooral de V12 vantage S cabrio in Rood prachtig
@wimbraber: die donkergroene DB9 was mijn favoriet. Maar ze hadden echt schitterende uitvoeringen staan, daar.
@gtwillem: of ze stormden massaal naar de Lamborghini’s en die Bugatti, wat overigens ook geen verkeerde combinatie was. Alleen was het daar best klote dat als je dik 30 min staat te wachten om de stand op te mogen, en dat ze dan ineens de stand dichtgooien ivm een feestje.
@rolov: voor zover ik heb gezien niet
Mag dat wel van ferrari?
Doe hem mij maar in het Azzuro California met cuoio interieur en lichtblauwe stitching, goudkleurige calipers en alle body components in carbon. Prachtig!
@kapiteinaudi: Goede keus!
@kapiteinaudi: jak nee..
@kapiteinaudi: azurro cali ziet er in het echt wel heel anders uit dan in de configurator.
@kapiteinaudi: Donkergroen, ivoor interieur, donkergroene piping, zilveren wielen, geen carbon details. Je moet een Ferrari een beetje stijlvol houden ;-). Of die aubergine paarse (was nog een 458) van Chris Evans, ook een mooie uitvoering.
@gtwillem: Donkergroen is niks voor mij ;) Dat lichtblauw lijkt me echt wel wat, en anders gewoon een rode of gele. Dat past natuurlijk altijd op een Ferrari.
Blu Swaters (Goede historische naam trouwens!), Blu Sterling interieur, 20″ Donkere velgen, daytona racing seats en wat carbon accenten binnen en buiten.
Nu nog het geld…
http://i13.photobucket.com/albums/a262/Ferror/Auto/fsscr152_zpsbheqb622.jpg~original
Al draagt een aap een gouden ring……
@gt500eleanor: Het blijft een knuffelbaar ding?
Das mooi!
Wat een breed blok met die turbo’s aan de zijkant
En vergeet de brandblusser niet… nog kanslozer dan dat interview met Jan Roos
Rosso Fiorano, 20″ forged diamond rims, gele remklauwen, daytona seats (de gewone, niet de raceversie, want je wil er echt in gaan rijden) in carta da zucchero met dikke gele stiksels, Ferrari schildjes op de flank, paardjes op de hoofdsteunen wederom in geel (subtiele swekkerboy skills), leder op achterkant van de stoelen en als opties front lift systeem en uiteraard een brandblusser.
Bewust niet gekozen voor carbon nonsens (allemaal ontzettend duur en als je het ergens doet moet je het overal doen), stuur met leds (het is geen kermis), gordels en tapijten in kleur en dergelijke (moet niet te camp worden allemaal) en met name ook parkeersensoren (die lelijke gaten in de koets, leer gewoon sturen).
@jaapiyo: Helemaal eens over dat extra carbon en voor mij zoveel mogelijk ingetogen; donkerblauw met zwarte velgen en dito remklauwen.
Jammer dat de exterieurkleuren nooit zo mooi lijken in de configurator. Ook de velgen zien er niet mooi uit. Verder kun je er leuk mee spelen.
De achterkant is mooier geworden, de rest vind ik niet echt beter geworden.
Hoe kan het dat deze zoveel op de 458 lijkt, maar toch zoveel mooier is?
Super mooi
Iets stoort mij aan deze Ferrari, maar wat weet ik niet. Btw de achterkant is mooier.
“Ferrari’s instapper”, dat is de California T toch?
@nino: dit
Rosso dino,nero interieur en alles carbon wat carbon kan.
wat zeggen jullie, blu abu dhabi of blu swaters?
hoeveel zou het kosten om die plaatjes die op je velgen zitten in het carbon te krijgen?
@henkhupelschoten: €450,-
Nu nog wat Mansory accessoires ;-) en ik bestel hem.
http://i1167.photobucket.com/albums/q629/sdm2/My%20Ferrari%20488%20GTB%202_zpszovrfher.png
http://car-configurator.ferrari.com/488gtb#config/1|101bb|180|1030000|7f02bc02|2006|540|15e0000|61000220|40501|4804e000|20b||1800000|4801a04|5
Zo zou ik hem graag willen. Vind Grigio Silverstone echt een mooie kleur voor de meeste Ferrari’s.
Doe mij maar een 488 GTO. ;-)
http://static.autojunk.nl/pictures/2015/0408/110519/ferrari-488-gto-photoshop-by-automotivedesigner_01.jpg