• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Het is weer glibberen en glijden in Nederland [code oranje]

Auteur: maru, gepost 26 januari 2014 om 11:29 – 31 Reacties

Porsche 911 Turbo (997 mk2) in de sneeuw


Hoera! De eerste sneeuwvlokken zijn gevallen. Voor sommigen betekent dat lekker spelen met je (achterwielaangedreven) auto, maar voor anderen blijft het een uitdaging.

De eerste ongelukken zijn al een feit. Vooral slootjes zijn in trek, maar ook bomen en lantarenpalen zijn een gewillig eindpunt van de slippartij. Hierbij zijn geen gewonden gevallen, maar het blijft oppassen. Strooien betekent niet dat de weg opeens veilig is! Vooral in Groningen is het erg glad.

In Groningen, Friesland en Drenthe zal er vandaag en morgenochtend nog sneeuw vallen. Omdat hier ook ijzel bij kan zitten, heeft het KNMI code oranje afgegeven. De politie adviseert: “Als u de weg op gaat, pas uw snelheid aan en vertrek op tijd.”

Ook interessant!

  • Code Geel
    Code geel door heel Nederland! Let dus goed op!
  • Video: glibberen en glijden met een McLaren Elva van 1 miljoen euro
    Video: glibberen en glijden met een McLaren Elva van 1 miljoen euro
  • Video: sneeuw zorgt voor onverwachte dingen
    Video: sneeuw zorgt voor onverwachte dingen
  • Goedkoopste benzine van Nederland
    Goedkoopste benzine van Nederland

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, sneeuw

Vorig bericht: « McLaren breidt supercargamma uit met de P15?
Volgend bericht: Omkoper Bernie Ecclestone kan straf afkopen »

Lees Interacties

Reacties

  1. lambo4all zegt

    26 januari 2014 om 11:31

    Eindelijk, wacht al de hele winter op een beetje bandenvriendelijk overstuur fun.

    Login om te reageren
  2. rob68 zegt

    26 januari 2014 om 11:38

    De schadeherstellers eten volgende zondag weer bief.

    Login om te reageren
  3. danmar zegt

    26 januari 2014 om 11:43

    Vraag me af of sommige stukjes vooral woorden geschreven voor interne linkjes (lees: seo-doeleinden)

    Login om te reageren
    • bartjuh zegt

      26 januari 2014 om 14:13

      @danmar: je kan er ook gewoon niet op klikken, zure zondagochtend zeikert.

      Ik heb mijn spikes al onder de crossmotor zitte dus kom maar op met die winter!

      Login om te reageren
      • danmar zegt

        26 januari 2014 om 21:01

        @bartjuh: Wat een aardige reactie toch weer. Ik zal er toch eerst op moeten klikken om het stukje te kunnen lezen.

        Login om te reageren
    • henk_he zegt

      26 januari 2014 om 22:16

      @danmar: 1 ding is duidelijk: jij snapt SEO niet.

      OT: hier in het warme Zuiden nog steeds 5 graden.

      Login om te reageren
  4. JaxDryke zegt

    26 januari 2014 om 11:58

    Grmph, niets te zien hier in Hengelo-o-o… ik wil SNEEUW!!!!!!!!

    Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    26 januari 2014 om 12:06

    En dan op de topicfoto een vierwiel-aangedreven auto zetten.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      26 januari 2014 om 12:18

      @berlinetta: Bij de versie met PDK kan het tussendifferentieel uit (en dan heb je dus RWD).

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        26 januari 2014 om 12:31

        @alcantara: Serieus? Dat heb ik nooit geweten.

        Login om te reageren
      • Ram-G-maN zegt

        26 januari 2014 om 12:35

        @alcantara: Bedoel je dan d.m.v. een knopje op het dashboard of door de auto op een brug te zetten en eronder gaan sleutelen? Als het dat eerste is dan zou dat wel heel tof zijn!

        Login om te reageren
        • moveyourmind zegt

          26 januari 2014 om 13:00

          @AutomotiveDesigner: best een goed idee van je, elektronisch omschakelen, maar dat is natuurlijk nog toekomstmuziek. Misschien iets voor jou om ooit te ontwerpen. Gelukkig heeft Porsche het nu al slim opgelost. Je kan er vanaf de bovenkant bij, motorkap open (aan de achterkant!) sper schroef je zo los en er is zelfs ruimte om die in de kofferbak (aan de voorkant!) te leggen. Handig, want dan hoeft de auto niet iedere keer op de brug.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            26 januari 2014 om 13:28

            @moveyourmind: Volgens mij had Saab dit al in de 9-5.

            Login om te reageren
            • moveyourmind zegt

              26 januari 2014 om 15:10

              @berlinetta: Af fabriek nog wel, echt waar.

              Login om te reageren
        • alcantara zegt

          26 januari 2014 om 13:14

          @AutomotiveDesigner: Handrem 1 tik omhoog halen zou de truc moeten zijn om de aandrijving van de voorwielen te halen. Ook maar gelezen op de internets, want helaas beschik ik niet over een 997 Turbo waarin ik het uit kan proberen…

          Login om te reageren
    • Joerek zegt

      26 januari 2014 om 14:20

      @berlinetta: 4-wiel aangedreven is OOK achterwielaangedreven. Dus dit dekt de lading voldoende ;)

      Login om te reageren
  6. lekkaah zegt

    26 januari 2014 om 12:17

    Uitkijken voor die talloze dinkytoys met versleten budgetbandjes en leasers die denken dat ze onsterfelijk zijn met zomerbandjes en FWD.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 januari 2014 om 14:04

      @lekkaah: je moet ook uitkijken voor petjes in hun E46 3 series die denken dat ze kunnen “driften”. Een gebrek aan rij-ervaring en driften ziet er meestal precies hetzelfde uit. Althans tot de tegenligger of de lantarenpaal.

      Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        26 januari 2014 om 14:12

        @mashell: yep, maar tóch liever een petje die 100% van z’n aandacht op de weg vestigt dan een omhooggevallen geep in z’n geleende afbetaalwagen.

        Login om te reageren
      • peke zegt

        26 januari 2014 om 19:07

        @mashell: reed tot zon 2 a 3 jaar terug als 22 jarige E46.
        Niks geen petjes aan. Jammer dat die auto zon imago heeft gekregen. Was voor mij ultieme droom. Gewoon als
        BMW fan:) wel leuk met sneeuw natuurlijk.

        Ondertussen meerdere gave E90 gehad;)

        Login om te reageren
  7. smartye36 zegt

    26 januari 2014 om 13:12

    Was vanmorgen weer lekker overstuur met mijn bmw, heerlijk om de kont opzij te gooien en schuin door de bocht te gaan

    Login om te reageren
  8. gerjan zegt

    26 januari 2014 om 13:24

    Ik Heb de nodige liters met mijn Suzuki vitara al weer op. Altijd weer leuk die sneeuw en zit je vast dan gat de 4×4 gewoon aan.

    Login om te reageren
  9. mclarenf1lm zegt

    26 januari 2014 om 14:01

    Motor gaat dus weer definitief de stalling in, wel weer leuk om te gaan spelen in de sneeuw met de auto.

    Login om te reageren
  10. Homer55 zegt

    26 januari 2014 om 15:50

    Sneeuw en rwd is leuk maar voor heel even. Althans voor mij. Elke keer rustig optrekken, aangepaste snelheid, rustig door bochten etc houd ik niet van. Ik ben een rustige rijder maar rijd vlot/soepel door. Dus niet onnodig langzaam of heletijd bijremmen of stilstaan. Voor mij liever geen sneew.

    Login om te reageren
  11. parker zegt

    26 januari 2014 om 16:50

    Mmhh.. bij sneeuw helpen winterbanden toch helemaal niet? Dan moet het toch minimaal -7 graden zijn?

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      26 januari 2014 om 19:03

      @parker: zomerbanden doen het bij temperaturen lager dan 8 graden al niet goed meer. Winterbanden doen het vanaf die temperatuur beter, en al helemaal als het nat is. Waar je die min zeven vandaan hebt dat weet niemand..?

      Login om te reageren
      • driver28 zegt

        26 januari 2014 om 19:36

        @lambo4all: het is tot 7 graden en dan kouder is winterband beter.. Niet -7 of hij bedoeld 7 graden en -minder

        Login om te reageren
        • parker zegt

          27 januari 2014 om 07:48

          @driver28: ok, dus aan winterbanden heb je eigenlijk niks in de winter?

          Login om te reageren
          • lambo4all zegt

            27 januari 2014 om 10:35

            @parker: lees jij wel? die lettertjes die mensen antwoorden op je vraag>>?

            Login om te reageren
            • parker zegt

              27 januari 2014 om 10:58

              @lambo4all: ja hoor: de remweg op nat wegdek is veel langer blijkens alle tests, op ijzel heb je er geen kloot meer aan dan zomerbanden en het profiel biedt dus eigenlijk alleen meer grip op losse sneeuw. Resumé: in Hollandse winters zinloos, op een paar witte dagen na. Kom er maar in, winterbanden-fundi’s :-)

              Login om te reageren
              • driver28 zegt

                27 januari 2014 om 21:07

                @parker: ja tot nu toe heb je hier in nl niks aan een winterband…het is eigenlijk sund van het profiel dat ik er al sinds begin december mee rond rij :(

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North