Tja, daar sta je dan als ijverige agent. Dacht je eens flink los te kunnen gaan langs de A2, trapt iedereen bot op de rem.
We kunnen ons zomaar voorstellen dat de automobilisten tussen Amsterdam-Amstel en Abcoude rond deze tijd graag huiswaarts keren, maar de kans is groot dat ze vanavond wat later aanschuiven. Er staat namelijk een kilometerslange file in de richting van Utrecht. Drie keer raden waar we dat aan te danken hebben.
Een fikkende vrachtwagen of loslopende hond? Nee, niets van dit alles. Oom agent probeert zijn bonnenquota blijkbaar te halen, want in de berm spotte @GHoevenaars een mobiele flitser. Brengt die verrekte trajectcontrole op de A2 dan nog niet genoeg geld in het laatje? En is het niet hartstikke verboden om hier te flitsen?
Het is jammer dat er een file voor nodig is, maar om het feit dat de flitser vandaag welgeteld 0 euro gaat ophalen kunnen we alleen maar lachen. Heel hard lachen. (via: Geenstijl)
Update: Het blijkt geen mobiele flitser, maar een agent met ANPR-camera, zo meldt Swaffelaer in de comments. Heb je nog openstaande boetes of wil je voorkomen dat de Belastingdienst je kan traceren, dan doe je er goed aan een blokje om te rijden.
53 reacties
Blijft het feit dat dit een domme bezigheid is van de politie.
Voor de mensen die mijn opmerking niet snappen, wat ik net heb gezegd was sarcastisch.
ik heb namelijk n code voor de Beta versie van TheCrew
iemand intresse?
Laten we gewoon stukken autobahn maken amen!
Straks rijden figuren zoals ik schuldige en onschuldige overstekende kinderen aan op de snelweg..
Eerlijk ik rij hard en een gevaar zit in een klein hoekje maar bij scholen, woning of waar dan ook let altijd giga op en doe rustig aan(rustiger dan het snelheidslimiet) wanneer ik ook maar een licht vermoeden heb dat er iemand of iets de weg op kan komen….
Ben geen expert maar de camera in de middenberm zag er groter en anders uit dan het normale struikrover materiaal.
Een beetje slimme BOA staat niet daar, maar een paar kilometer eerder net voor de trajectcontrole te flisten. Op die manier pakken ze je nog voordat je die ellendige trajectcontrole inrijdt. Bekende locatie net na het knooppunt.
Wees blij dat ze hier zo staan te flitsen. Ik kwam in Slowakije een controle op de snelweg tegen na een bocht waarin je ineens binnen 200 meter van 130 -> 100 -> 80 moest gaan rijden. De heren stonden op de vluchtstrook na de bocht met een lasergun en twee wagens je van de snelweg te halen, terwijl de bocht gemakkelijk met 130 genomen kon worden. Levensgevaarlijke actie… Meneer de agent liep zo de halve snelweg over om je eraf te halen. Ik dacht die gasten zijn levensmoe.
De onzinnige snelheids wetjes die alleen in het leven gescheten zijn door corrupte politiekers om gewone burgers onder de duim te houden zouden als het aan mij ligt Direct tot het verleden behoren…..Tjonge jonge hoe lang blijven de mensen dit soort wan toestanden toch accepteren?
Ik geef je helemaal gelijk.
Kansloos volk vind ik het heb gelukkig niet zo’n gehaktbal in mijn familie of als kennis want dan kwam hij er bij niet meer in.
Als ik eens lekker wil doorrijden duik ik wel ff hier de grens over.
Die Anpr controles zouden zo erg niet zijn als ze niet gebruikt werden voor het op grove wijze schenden van de privacy. Maar ja, het afschaffen van privacy is dan ook
het doel in t leven van Opstelten dus… Was te verwachten. Werkelijk geen greintje respect voor de man die zijn pedo-makker door dik en dun steunt en ondertussen de rechtsstaat de keel dichtknijpt.
ZOOOO!!!! Weer zo’n reactie van een voorvechter van wetteloosheid! Behalve dan voor de “idealen”, die hij zelf voorstaat: Iemand, die zijn werk doet, opknopen!
Heb je zelf nou echt nog niet in de gaten, dat jij de methoden van IS aan ’t verheerlijken bent? En ja! Die vergelijking gaat wel degelijk op!
Je presenteert je hier als een geradicaliseerde aanhanger van wetteloosheid, maar dan in de zin van een sujet, dat eist, dat zijn eigen fouten vergeven moeten worden.
ANPR-camera’s worden namelijk ingezet om boeven te vangen en dat is toch wat jij wilt? Maar nee! Jij vindt de mensen, die daarvoor ingezet worden, niets anders dan hinderlijk en moeten opgeknoopt worden! Hoog tijd, dat jij in ’n heropvoedingstraject terecht komt.
Boeven vangen?? Het wordt vooral gebruikt voor ordinaire belasting en boete inning. Maar je hebt gelijk, in dit land ben je de grootste boef als je dat niet betaald. Dat is het ergste wat je in Nederland kunt doen.
Laat die ambtenaar de volgende keer 3 keer nadenken, voor zover hij dat kan, voordat hij zijn statiefje weer zeer opvallend in de spits neerzet! Die file begon gisteren op de A4, ging door op de A9 en hield pas op op de A2 bij Vinkeveen. Dit is zeer onnodig geweest.
Maak je vooral geen zorgen. Ik ben relaxter dan ooit en om mij uit m’n doen te krijgen zul je toch echt op ’n andere manier moeten komen.
Een ;) zou inderdaad een andere reactie teweeg hebben gebracht. maar……
Je hebt te doen met ’n “ouwe zak van 66 jaar”, die ’t klappen van de zweep kent. Natuurlijk ben ik ook jong geweest en heb door schade en schande mijn lessen geleerd. Toch is die schade beperkt gebleven. Ik heb door mijn beroep altijd zeer veel gereden en heb tot nu toe tussen de 4,5 en 5 miljoen kilometer rijervaring. Door bijna heel Europa. Ook nu nog rijd ik tussen de 120 en 150 duizend kilometer per jaar. Het aantal boetes voor te snel rijden is 5! VIJF IN TOTAAL! En -op één na- allemaal van die kutboetes voor 4 à 5 kilometer te hard! Maar aan wie ligt dat? Toch gewoon aan mezelf! Ik heb geleerd, dat het verkeer ’n sociaal gebeuren is, waarin maar 1 = ÉÉN ding belangrijk is: Anticiperen en rekening houden met je medeweggebruikers! En niet het principe van het recht van de sterkste!
Daarnaast weet ik uit ÉCHTE ervaring hoe belangrijk politiewerk is. Jij doet er zéér denigrerend over en zet ze bewust in een kwaad daglicht. Daar heb ik echter vanwege bepaalde, bijzonder kwalijke, zaken een heel andere mening over! En daarom kan ik er maar moeilijk tegen, dat op deze site de politiemensen steeds weer in een kwalijk daglicht worden gesteld. Als zij er niet waren geweest, dan had ik dit bericht waarschijnlijk nooit kunnen schrijven! Aan de manier waarop die mensen op deze site telkens weer te kakken worden gezet heb ik echt een bloedhekel! Respect voor de politie is een absolute voorwaarde voor een goed functionerende maatschappij. Daarom zeg ik: Als je dat respect niet weet op te brengen, rot dan op uit dit land, want je verdient gewoon niet ’t recht om in ’n rechtvaardige maatschappij te leven!
Dat boa’s weinig respect krijgen voor het werk dat ze doen lijkt me begrijpelijk. Dat ze het ook nog eens zo doen dat ze voorbij gaan aan de onderliggende reden dat de werkzaamheden er uberhaupt zijn (veiligheid en flitsen op ruime overzichtelijke snelwegen hebben vaak niet veel met elkaar te maken. Bewijs vind je in de statistieken van die weg) dat is kwalijk.
Politie mensen zijn er om de veiligheid in het land te bevorderen en garanderen voor zover het mogelijk is. Dienen heet dat. In mijn ogen heel iets anders dan ” respect my authority!”
Overigens 100k tot 150k per jaar? Why?
Ik reageerde inhoudelijk op de uitspraken van “clioracing”. Verder ben ik het grotendeels wel met je eens: Respect moet je inderdaad verdienen. Maar ook de politie bestaat uit mensen en daaronder zullen er beslist wel zijn, die je zou kunnen schieten. Net als in het bedrijfsleven tref je soms collega’s, die je liever kwijt zou willen.
Mijn kilometers heb ik mijn leven lang gemaakt door mijn werk. Daarvoor ben ik altijd met de auto internationaal onderweg geweest. Sinds mijn 65e ben ik ZZP-er en werk ik als koerier. Ik rijd met computeronderdelen en onderdelen voor medische apparatuur. Altijd spoedzendingen, die meestal bestaan uit maar 1 of 2 kleine pakjes. Ik heb daarvoor een Ford Mondeo Combi en rijd van Nederland naar Stockholm en Toulon, Naar Boedapest en Madrid. Zeg maar door half Europa en dat kan oplopen tot wel 15.000 km per maand. De meeste ritten maak ik echter naar Zwitserland en Frankrijk. Gistermiddag had ik nog ’n “spoedje” naar Parijs; vandaar ook het late tijdstip van mijn reactie vannacht.
Mijns inziens zou het politieapparaat veel meer werk moeten maken van ethiek van de functie, de cultuur binnen het apparaat en respect en coöperatie afdwingen door ” leasing by example”. Mijn indruk is dat de politie in UK dat beter doet dan de politie hier.
Nou ja, weet je in ieder geval zeker dat die trajectcontrolecamera’s niet voor andere controles worden gebruikt.
Maar één ding is zeker, we zijn nu allemaal potentieel hardrijder, belastingontduiker, vervuiler en overlastgever, tot je zelf het tegendeel bewijst.
Overigens wil men de apparatuur van de trajectcontroles aan gaan passen om dit tegelijk te doen zonder extra camera (en bemanning).
Wegenbelasting betalen, heb je eindelijk een 5 baans weg, mag je niet harder als 100, iedereen op een kluitje rijden, heellll veilig maar niet heus.
Ow ja en in de nacht lekker de verlichting uitdoen natuurlijk, tis maar 1 van de drukste wegen van nederland dus waarom zou je daar energie verspillen.
Vroeger was autorijden leuk, nu is het saai, en maak je eens een vergissing peperduur met die absurde bedragen bij een kleine overtreding