Het klokje in de Bentley Bentayga kost twee ton

Auteur: , 93 Reacties

Niemand had verwacht dat de opties in de Bentley goedkoop zouden zijn, maar dit slaat alles.

Het klokje in de Bentley Bentayga kost twee ton

In standaardtrim rust Bentley de Bentayga uit met een schitterend klokje in de middenconsole (foto). Maar standaard, dat woord komt niet voor in het vocabulaire van de doelgroep die de Britten met deze kolos voor ogen hebben. Daarom krijgt de clientèle de keuze om een Mulliner Tourbillon-uurwerk te laten installeren. Maatwerk dat Breitling exclusief voor Bentley maakt, zelfopwindend, alles. Het is een juweel dat drie keer per kwartier ronddraait. (Waarom weten we niet, maar dat gaat een horloge-expert ons vast wel vertellen in de comments.)

Bentley vraag er volgens Harris een slordige 150.000 quid voor, omgerekend zo’n 205.000 euro. Twee derde van de prijs die de 608 pk sterke Bentayga in Nederland krijgt. Zoink! Aan de andere kant: het is gemaakt van goud, er zitten 8 diamanten in, en voor een Breitling Mulliner om de pols rekent de horlogemaker een soortgelijk bedrag.

Toch hebben we hier een flauw vermoeden dat het de duurste auto-optie ooit is…




93 reacties

En dan te bedenken dat een mmi systeem al inbraakgevoelig is…
Over 2 jaar komt rolls royce eroverheen met een klokje dat 5 euroton kost. Vind dit redelijk zot aangezien de meeste breitling horloges 10k kosten. Om dan nou meteen je duurste product in een auto te lepelen…
@stino:
In dit segment geldt dat duurder = beter, never mind dat de eerste de beste casio beter gelijk loopt dan zon mechanisch prul.
@super: haha duidelijk geen verstand van uurwerk. Tuurlijk loopt deze niet standaard gelijk, maar het mooie aan een uurwerk is het handwerk en het vakmanschap om het klokje prachtig te laten lopen
@cars54321: Volgens mij heeft super niks verkeerds gezegd.

De Horlogemarkt is flink verziekt, de afgelopen jaren zijn de prijzen bijna keer 2 gegaan van alle relevante merken. Het is nu wat de zot ervoor geeft.
@terrorizer: ik zeg niet dat hij iets verkeerd zegt, ik zeg dat hij voorbij gaat aan t doel. Ik draag persoonlijk een uurwerk niet voor de tijd, maar voor de pracht, het vakmanschap en originaliteit van een klokje. Als iemand puur en alleen de tijd wil zien gaat deze persoon natuurlijk niet voor deze optie kiezen.
@cars54321: wat heb je aan een mooi mechanische als je het niet kunt zien, niet kunt horen in een auto, niet kunt voelen en het niet naar machinekamer ruikt?

Het doet zijn werk volledig anoniem op de achtergrond, net als een elektrisch klokje. Er zijn horloges waar je het kunt zien als je ze niet draagt (lol) maar dat is hier dus niet aan de orde.
@lekbak: ik begrijp je niet geheel, er zijn namelijk extreem veel mechanische klokjes waarbij je niets ziet, ook niet wanneer je ze niet om hebt. Daarnaast voel of hoor je een klokje ook niet wanneer je deze gewoon om hebt, daar zul je, net als bij het klokje in deze auto, in alle rust van moeten genieten. Daarnaast schijn je niet in de gaten te hebben dat er ook veel klokjes zijn waar bij je het uurwerk wel ziet. Een uurwerk koop je niet omdat het praktisch is of omdat je ergens primair gebruik van wil maken, een uurwerk koop je omdat je een pure liefhebber bent en het vakmanschap er achter bewonderenswaardig vindt. Ook kan het pure originaliteit zijn wat je prachtig vindt, want geen enkel mechanisch klokje is het zelfde!
@cars54321:

Pure snobisme ..
En ik heb ook een horloge waar een gezin van op vakantie gaan ..
Staat prachtig bij me .. Kijk er meer naar voor de schoonheid dan om de tijd te lezen ..

De redenen waarom ik em kocht zijn irrelevant ..
Vond em mooi .. Thats all ..

Yuppie scum retards unite ..
@cars54321: ik doel dan ook op de klokjes waarbij je het uurwerk wel kunt zien, van achteren bijna altijd.

Maar wat is er mooi aan iets wat je niet merkt? Waarom genieten van vakwerk als het verstopt is achter een behuizing? Gaat het nou echt om dat je weet dat er iets moois in zit, en het daarom leuk is?

De buitenkant zie je wel. Ook daar zit vakmanschap in, ik snap dat je dat leuk vind. Maar mensen geven juist ook veel geld uit aan de binnenkant. Dat snap ik niet want dat merk je gewoon echt niet.
@super: mechanisch vind ik het wel heel erg indrukwekkend hoor! Verder heb je gelijk
@super: Ik vind het ook te duur en ja een casio doet de tijd aangeven ook prima. Maar dat is een beetje hetzelfde als vergelijk maken tussen een cuore en een 7 serie. Beide brengen je van a naar b en de eerste doet dat een stuk goedkoper… Overigens is het de tourbillon die dit apparaatje zo rete duur maakt!
@thoisss: bij een 7 serie merk je dat het iets anders is dan een cuore. Bij dit klokje zal je nooit enig verschil merken tussen een elektrisch uurwerk en dit gebeuren. Je betaalt hier puur en alleen voor de wetenschap dat er iets in zit.
@thoisss: zolang er nog geen uurwerk is dat klinkt als een V8, is elke cent voor een horloge er 1 te veel. ;-)
@stino: http://www.chrono24.nl/breitling/aerospace-avantage–id3632348.htm

Goedkoper is ook wel mogelijk, dit is zo’n instapper.
@bofkont: en maakt breitling toevallig ook zijn eigen uurwerk? Nee.. Dus dat is niet zo speciaal.
@dragonforce: Ja en? wat boeit dat nu.
@bofkont: Maar die is niet nieuw he.
@Donstil: juni 2015, is een showroom model idd.
@stino: als je dan nagaat dat de meeste Breitling uurwerken gewoon zijn gebaseerd op een Valjoux 7750 uurwerkje die standaard ongeveer €660,00 kost…………
@roppp: doe er dan een behulsing omheen met een naam als breitling, rolex, omega etc. Stop er een diamant in of wat goud en voila, je hebt een horloge van 20.000 euro.
Maar dat terzijde vind ik breitling wel een erg mooi merk (omega ook) als ik idioot veel geld had, zou ik het er ook aan uitgeven
Dat klokje zal dan wel een eigen airbag(je) krijgen.
Zelfopwinded? Moet je dus gaan offroaden om dat ding op gang te houden.
@super: Nee daarom draait hij dus elke 5 minuten rond. Toppunt van zinloosheid.
@metalmike:

Dus heb je geen batterijtje nodig maar een auto- accu ..
@metalmike: Dus eigenlijk is de Bentley de duurste horloge opwinder…
@sacha: haha prachtige opmerking!
@super: heeft een ingebouwde 6 Hz vibrator :)
Was de duurste optie niet naakr carbon op een Huayra? 1 miljoen oid.
@berlinetta: nope, dat was een ton
@jeroen13: Je hebt gelijk. Heb het even opgezocht: 112.500 ekkermannen. Ook niet mals.
Tsja de marketing afdeling moet wat doen om die omgekatte Touareg/Q7/Cayenne aan de man te brengen, dus gooien ze het op de aloude klokkies
Pffff blijft een lelijke auto deze Bentayga , maar ach om te patsen moet je toch wat hebben of niet. Het digitale klokje in de honda civic van mijn vriendin doet hetzelfde, tegen een iets ander prijsje ;)
Motor hangt trouwens lekker voor de vooras voor nog meer onderstuur, lijkt wel beetje op zon kwattro transaxle…
Twee ton? Daar koop je zowat een hele auto voor…
@donvincenzo: Zowat? Daar koop je het merendeel van alle auto’s die we kennen voor…
@jervier:
19 mensen hebben de grap niet begrepen…
@JvT: Tja, dan was het misschien niet zo’n goede grap…
Het moet ronddraaien omdat het een zelf opwindend
@mrb: oops, verkeerde knop…

Het moet ronddraaien omdat het een zelf opwindend uurwerk is. Eigenlijk alleen nuttig aan je pols omdat een mens zelf beweegt. Ook een beetje verouderde techniek en minder accuraat als een simpel quartz horloge van een paar tientjes. Het ziet er wel fantastisch uit.
@mrb: ze draaien niet het horloge 3x per kwartier om het op te winden als een watchwinder wat jij bedoelt. Het gaat hier om het tourbillon dat 3x per kwartier ronddraait. Dat zorgt ervoor dat er geen onnauwkeurigheid in het uurwerk sluipt vanwege de zwaartekracht. Dit is een bijzonder ingewikkeld concept en zorgt ervoor dat horloges met een echt tourbillon buitenproportioneel kostbaar zijn.
@jmeverts: en zeker als dit in elkaar gezet word door mensen en geen robots.
@jmeverts: oh vet, dat ga ik eens opzoeken. Altijd interessant door horloges.
@jmeverts:
De meeste tourbillons gaan iedere minuut rond, deze doet dat blijkbaar wat minder vaak.
Wat mij het meest verbaast zijn 2 dingen, ten eerste de schokbestendigheid, aangezien deze vast in het dashboard zit.
Daarnaast de hoek waaronder het uurwerk staat, dat kan vast niet erg goed zijn voor de belasting van de assen in de jewels icm met de smering. Dit zul je terug gaan zien tijdens een servicebeurt.
Ik heb liever mooi leren bandje om het klokje als die lelijke auto. En dan mogen de diamanten er uit. Heb helaas het geld niet.
Zo’n klokje weet dingen wel lekker in perspectief te zetten :-)
ik zie die 200k er niet aan af… ziet er nogal standaard uit dat klokje…
@PunicaOase: Als hij 1k was zou je het dan wel zien?
Vind het toch maar gewoon een opgeleukte Q7.. Niks voor mij ik pas…
Tourbillon …. Erg mooie techniek…..Koopt radio gestuurt klokje van Casio wat meer precies is…Maar erg mooie techniek…
Leuk zo’n auto die je nergens kunt parkeren of hij is weer opengebroken met een hoop dashboard schade (als hij al niet helemaal weg is).
Duurste optie is toch echt de Koenigsegg sleutel van $250.000,-
Vraag me af hoe vaak deze auto open gesloopt gaat worden..
@sanderm3: want iedereen wilt zo’n klokje? Voor 2ton mag de eigenaar me elke dag opbellen om het uur voor te lezen…is nog exclusiever!
@stanny: iets met zwarte markt?.. denk dat de diamantjes voor de gemiddelde junk of inhalige oostblokker al genoeg reden is
@sanderm3: daar heb je een punt. Was de materiaalwaarde vergeten.
@sanderm3: niet, want het overgrote deel gaat naar Zandbakkië, daar laat je het wel uit je hoofd om wat te jatten….als ze je daar pakken is ’t zeg maar dag met je handje (letterlijk dus).
Hoe spreek je trouwens de naam van auto zelf uit? Ik noem hem steevast Bentagay, maar dat zal ’t wel niet zijn.
Ik dacht even 2 ton voor het klokje en de auto er gratis bij…maar die grap gaat dus niet op!
Ik voorzie een nieuwe rage in het spullen stelen vanuit auto’s!!!!
Twee ton uitgeven en dan kun je het volk om je heen niet eens de ogen uitsteken. LOSER!!!

Ik zou bij Bentley bespoke een imperiaal van platina ofzo laten monteren en een Porsche 911 GT3 bestellen. De Porsche vervolgens op mijn imperiaal vastzetten en dan gaan cruisen door het modder van de straten in Londen. En dan iedereen die kijkt een blik toewerpen van: Get money bitcheeeees!
Kijk dan laat je pas zien dat je geld hebt…
@Rick-dos: om eerlijk te zijn beeld ik het me ook echt in haha! Ben benieuwd wie de eerste is die dit flikt in London 😁😂
200.000 euro en dan krijg je een klokje wat ik lelijker vind dan het origineel…

Maar goed ik ben sowieso niet zo van de Rollers en de Bentley’s en de horloges van meer dan een ton. Ik vind het niet echt klasse of chique of wat het ook moet zijn.
Waarom is deze optie zo duur: omdat het kan! Zolang er voldoende personen zijn die dergelijke opties kunnen en willen betalen zullen ze nooit goedkoper worden. Als ik geld zat zou hebben had ik um aangevinkt in de optielijst 👍!
Bentley koopt dit nogal ouderwetse navigatie systeem in voor hooguit een rooitje of 20 ..

Mooie handel toch ..
Kan ik er ook een Apple Watch ik krijgen? Anders hoef ik hem niet.
Dan koop ik wel een nieuwe auto
Niet de duurste optie volgens mij. Kon je niet bij een 918 als optie een 911 turbo s aanvinken?
@den: ik schuif dat niet onder de noemer optie :p was wel leuk verzonnen!!
Ik ga ervan uit dat je dit klokje om je pols doet als je uit de Bentley stapt.
@Alfarobert: helaas
Haha
Als je als miljardair dagelijks al klokjes om je pols draagt van één of meerdere tonnen, dan wil je in je hele dure auto toch ook naar iets leuk willen kijken.
@simppa:

Daar heb je toch een voorruit voor ??
Goed voor de diefstal
Het standaard klokje is ook wel Bentley minderwaardig. Zeker als je de tourbillon hebt gezien. Ik denk toch dat het mooie klokje vaak wordt besteld..!
Je moet de waarde er maar van inzien…..
Ik niet in ieder geval. Tevens ben ik geen piloot, dan mag je eigenlijk niet gezien worden met een Breitling…
Voor mensen met veel teveel geld!
Phoe das n hoop geld voor een klokje. Wel lekker showen natuurlijk bij de rest van het pleps.
Je wordt wel uitgelachen op de golfclub als je het klokje niet hebt…
Dat draaien is op het horloge op te laden. Net zoals sommige horloges zich opladen bij de beweging van je pols/arm. ;)
@steef2: om*
@steef2: nee, om zwaartekracht invloeden op het horloge uit te vlakken.
Fijn tegen jatten.
Jemig! Twee ton voor een klokje in de auto. Volgens mij kunnen ze bij Mansory voor 2 ton de hele auto in het carbon zetten. Dan weet je tenminste zeker dat je de lelijkste van de lelijkste auto’s hebt.
Breitlings zijn voor het plebs welk voor het eerst centjes heeft om eindelijk een wat serieuzere klok te kunnen kopen.
Dus als je ‘m gaat leasen betaal je ook nog eens bijtelling over die klok! Had beter een accessoire kunnen zijn …
Ik weet wel hoe laat het is, ook zonder zo’n optie met zo’n toberone in het dashboard.
Op zich hoeft 2 ton voor een tourbillon niet veel geld te zijn. Echter voor een Breitling is het dat zeker wel. De uurwerken zijn niet te vergelijken met tourbillons van merken als Blancpain, Breguet, Vacheron, Patek Philippe en Audemars Piguet. Dat je voor die merken 2 ton neertelt voor een tourbillon is begrijpelijk. Zelfs een Jaeger Lecoultre tourbillon zit slechts rond een halve ton en zit qua afwerking op een hoger niveau dan de Breitling.
Als ze nu een gyrotourbillon of een constant force hadden gebruikt was de prijs wat meer gerechtvaardigd.
@diverman: De uurwerken van Breitling met tourbillon worden gemaakt door Renaud et Papi (Audemars Piquet) en hebben dus hetzelfde afwerkingsniveau.
Qua afwerking behoren de uurwerken van Greubel Forsey tot de beste.
@1300gtjunior:
Kijk weer iets geleerd. Jammer dat breitling verder matige uurwerken levert. De B01 schijnt ook niet zo heel verfijnd te zijn voor een kolomwiel met verticale koppeling.
Het is trouwens wel zo dat als fabrikanten uurwerken uitbesteden het afwerkingsniveau anders kan zijn.

Greubel en forsey maken wel leuke dingen, maar om nu te zegen dat het de top is in de haute horlogerie. Dan denk ik eerder aan voutilainen.
Complete dashboards stelen heeft ineens een hele andere dimensie gekregen. Daar lusten die grijpgrage jongens wel pap van denk ik zo!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).