• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroën DS4 landt in Nederland, met prijskaartje

Auteur: sir_smokalot, gepost 12 april 2011 om 14:24 – 41 Reacties

Citroën DS4 AutoRAI


Wellicht de mooiste Citroën die de afgelopen 10 jaar gemaakt is, met looks die helemaal tot hun recht komen zodra je hem aankleedt met een mat kleurtje of een fors formaat lichtmetaal, zoals op bovenstaande foto.

Het is overigens niet de eerste keer dat de DS4 voet op Nederlandse bodem zet: op deze spot was al een exemplaar met Frans kenteken te bewonderen, maar da’s een spot een geen officiële primeur natuurlijk.

Vandaag heeft Citroën ook bekend gemaakt wat de DS4 moet gaan kosten in Nederland, en als verwacht hangt er aan deze ‘premium’ Citroën ook een redelijk premium prijskaartje: de goedkoopste variant doet 23.940 euro. Hiervoor krijg je een VTi 120, wil je een trapje hoger dan is de THP 155 EGS vanaf 29.050 euro verkrijgbaar. De sterkste benzinevariant, de THP 200, staat voor 31.750 euro in de prijslijst.

Dieselaars hebben de keuze uit de e-HDi 110 EGS (met 20% bijtelling) en de HDi 160. Deze hebben een vanafprijs van respectievelijk 28.890 en 33.500 euro.


Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans
  • Dit kost het nieuwe topmodel van Citroën

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

autorai, autorai-2011, Autoshows, Citroen, ds4

Vorig bericht: « Ook de Hyundai Veloster is aanwezig, nu met prijs!
Volgend bericht: Lichtgrijze Ferrari FF geeft acte de presence »

Lees Interacties

Reacties

  1. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    12 april 2011 om 14:25

    Hele leuke auto! Citroën is goed bezig met de DS-serie… Deze maar eens aan ‘het vrouwtje’ laten zien.
    ;)

    Login om te reageren
  2. quincy zegt

    12 april 2011 om 14:32

    Dus een ruime 5000 euro verschil voor 35 pk extra en 2700 euro verschil voor 45 pk extra. Zal wel weer te maken hebben met de CO2, BPM en belasting dingen.

    Maar een mooie auto om te zien op de foto’s. Binnenkort maar eens live bewonderen op de AutoRAI dan :)

    Login om te reageren
  3. mashell zegt

    12 april 2011 om 14:35

    Prijzen zijn meer Golf prijzen dan 1 serie of A3 prijzen. Betaalbaar premium kan dat wel?

    Login om te reageren
  4. nielsvanderweiden zegt

    12 april 2011 om 14:39

    Leuke auto.

    Wat ik me alleen afvraag: als Citroën dit soort auto’s kan maken, hoe is dan die C4 door de commissie gekomen? Als Peugeot al een 308 maakt, hoeft Citroën dat niet nog eens dunnetjes over te doen…

    En dan nog even dit: een halfautomaat was ten tijde van de DS19 nog helemaal hip, en in de GS C-Matic misschien ook nog wel, maar anno 2011 kan het eigenlijk echt niet meer.

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      12 april 2011 om 14:58

      @nielsvanderweiden: en de 508 dan, toch ook totaal overbodig?

      Login om te reageren
      • nielsvanderweiden zegt

        12 april 2011 om 15:09

        @The360box: Nouja totaal overbodig… er zijn Citroënmensen, Peugeotmensen en een boel zwevende kiezers. Zo bezien hebben die koppels 308/C4 en 508/C5 nog wel zin. Maar mijn idee is dat Citroën en Peugeot af en toe wel heel duidelijk in elkaars klantenbestand aan het winkelen zijn. Ik kan me vergissen maar daarvoor heb je toch geen twee merken in één concern?

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          12 april 2011 om 16:38

          @nielsvanderweiden: VW, Skoda, Seat en Audi leveren allemaal een C segment auto op dezelfde basis. 2x een technisch gelijke auto produceren onder een andere merknaam is 1,1x ontwikkelkosten maar wel 2x zoveel kans dat ze er 1 van jou kopen en niet die van de concurrent.

          Login om te reageren
        • The360box zegt

          12 april 2011 om 19:34

          @nielsvanderweiden: Als je het zo bekijkt wint Peugoeot altijd, de 607 Vs c6, C4 Picasso Vs 4008, die later kwam en lelijker is, C5 vs 508, die ik nu al meer gezien heb dan de C5 terwijl peugeot’s gewoon lelijk zijn..

          Login om te reageren
  5. RoT___ zegt

    12 april 2011 om 15:06

    120pk benzine handgeschakeld, 155pk met gedrocht van een bak en de 200pk weer handgeschakeld? Rare logica bij Citroën, waarom de 155pk niet ook als handgeschakeld nemen? Ik zou hem alleen om de bak al laten staan, tergend langzaam schakelend rotding.

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      12 april 2011 om 17:24

      @RoT___: Helemaal mee eens. Het moet eens afgelopen zijn met die Sensodrive (want daar is de EGS nog steeds op gebaseerd). Of op zijn minst de mogelijkheid bieden tot een handgeschakelde versie.

      Login om te reageren
  6. Freewarefreak zegt

    12 april 2011 om 15:08

    Super mooie auto, mijn collega heeft hem ook sinds vorige week. Black Metallic, 18 inch, creme-leder interieur, meest luxe versie, enz. Erg mooi. Nooit gedacht dat ik dat van een Citroën zou zeggen.

    Hij woont in België, heeft hem ook op Belgisch kenteken. Zijn ze daar al eerder verschenen dan? Omdat die hier nu pas officieel is?

    Login om te reageren
  7. KaCh1ng zegt

    12 april 2011 om 15:13

    veel liever een 1 serie of A3 , erg duur voor een citroen

    Login om te reageren
  8. Hubert zegt

    12 april 2011 om 15:19

    Mooi auto, maar absoluut geen Citroën.
    Zoals hierboven al aangegeven : Black metallic, 18 inch velgen etc…
    Dat zegt genoeg lijkt me.
    Waar is de tijd dat Citroëns mooi waren van zichzelf?
    Het zijn geen Audi’s die eerst opgetuigd moeten worden!!!

    Login om te reageren
  9. NLBUURMAN zegt

    12 april 2011 om 15:23

    ziet er goed uit! zeker die velgen, prima! maar ik moet toegeven dat de C6 ook wel heel erg mooi was. Citroën gaat de laatste tijd de goede richting op!

    Login om te reageren
  10. GOD zegt

    12 april 2011 om 15:26

    Nou volgens mij ben ik de enige die hem stront lelijk vind.
    Interieur is niks mis mee.

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      12 april 2011 om 15:43

      @GOD: Nee hoor, er zijn meer mensen met smaak ;)
      Ik vind er niks aan. Overstyled. Met name van schuin achter bezien..

      Login om te reageren
      • GOD zegt

        12 april 2011 om 17:58

        @baasbas: haha :lol:

        Login om te reageren
  11. desjonnies zegt

    12 april 2011 om 15:52

    ” Wellicht de mooiste Citroën die de afgelopen 10 jaar gemaakt is ” is volgens mij de C6

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      12 april 2011 om 15:57

      Volgens jou misschien, maar ik schaar mezelf absoluut niet in dat kamp….

      Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      12 april 2011 om 16:14

      @desjonnies: eens!

      Login om te reageren
    • Hubert zegt

      12 april 2011 om 16:38

      @desjonnies:
      En voor de C6 is het ook verrekte lang stil geweest…

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      12 april 2011 om 16:40

      @desjonnies: nee joh, de C6 is juist de lelijkste. Bijzonder maar bepaald niet mooi. De mooiste Citroen van de laatste 10 jaar moet wel de GT zijn. http://www.autoblog.nl/archive/2010/11/25/gespot-citroen-gt-op-launchparty-gran-turismo-5

      Login om te reageren
    • dawwg zegt

      12 april 2011 om 16:52

      @desjonnies: De C6 vind ik dus een van de lelijkste Citroens van de afgelopen 10 jaar; de proporties kloppen voor geen meter. De C5 daarintegen vind ik wel prachtig (van buiten) !

      Login om te reageren
  12. rufctr01 zegt

    12 april 2011 om 16:45

    Mooie auto! Mooier dan een A3 en een betere prijs/kwaliteit verhouding. Zo’n A3 ziet er van binnen totaal niet uit.

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      12 april 2011 om 17:01

      @rufctr01: goed zo knul , de A3 bestaat al van 2003 fijne vergelijking! ik rij zelf (soms) met een A3 en vind dit nog steeds mooier dan een DS4 , vooral exterieur waarom staat dit ding zo f*cking hoog. betere afwerking dan de A3 kan niet!

      Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      12 april 2011 om 17:04

      @rufctr01: trouwens je moet niet eens vergelijken met een AUDI , want die staat hoger gepositioneerd als een citroen (wat ik zie als een BUDGET-merk samen met skoda ! )

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        12 april 2011 om 17:25

        @KaCh1ng: Je kunt het ook overdrijven. Citroën is verre van een budgetmerk.

        Login om te reageren
        • KaCh1ng zegt

          12 april 2011 om 19:44

          @Citrofiel: de prijs van een C1/C3 , en vorig jaar C4 (toen de model op zijn laatste benen liep) , waren toch prijzen voor een budgetauto :)

          Login om te reageren
          • KaCh1ng zegt

            12 april 2011 om 19:44

            @KaCh1ng: *audi verkoopt geen enkel goedkope auto

            Login om te reageren
            • Griffin zegt

              13 april 2011 om 12:06

              @KaCh1ng: je bent je er wel van bewust dat “goedkoop” een samentrekking is van “goed” en “koop” he? Ik ben het wel met je eens dat audi geen enkele goede koop kan bieden overigens :-D.

              Login om te reageren
          • Citrofiel zegt

            13 april 2011 om 23:47

            @KaCh1ng: De Golf VI had destijds een lagere vanafprijs dan de C4. De C1 is vanzelfsprekend goedkoop, daar is het een A-segment auto voor. Je zult zien dat de komende Lupo voor een vergelijkbaar bedrag van de hand gaat. En de huidige C3 is echt niet budget.

            Kom eens met prijsvoorbeelden, misschien dat ik het dan begrijp. Want nu ik het zo zelf probeer uit te vinden snap ik het totaal niet…

            Login om te reageren
  13. rufctr01 zegt

    12 april 2011 om 16:45

    @Mashell: De C6 is de mooiste…

    Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    12 april 2011 om 17:26

    Zelf vraag ik me nog steeds af wat dit ding toevoegt. Maar gezien de positieve commentaren zal het iig geen gigantische flop worden. Ik ben benieuwd.

    Login om te reageren
  15. rufctr01 zegt

    12 april 2011 om 18:17

    @K@ching: een Audi is toch ook een omgekatte Skoda met 4 nullen in de grill?

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      12 april 2011 om 19:45

      @rufctr01: daarom kopen zoveel mensen audi? dacht het niet

      Login om te reageren
  16. rufctr01 zegt

    12 april 2011 om 18:22

    Enne Kaching! : jij kan wel roepen dat Audi zaligmakend is, als ik slechte ervaringen Audi google dan komt er genoeg itmes naar voren.
    Als een merk pretendeert ‘premium’te zijn dan zijn er geen slechte ervaringen.
    Oh ja, ook ik heb een Audi A6 (bouwjaar 2005) gehad, mijn slechtste auto ooit! Alleen maar electronica ellende en 2 keer de automatische versnellingsbak kapot gehad. En bij 150.000km liepen de krukaslagers eruit. Een typisch 2.5 Tdi kwaaltje. Dus kom met mij niet dat niets kan evenaren aan een Audi. Ook Audi heeft maandagmorgen auto’s….

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      12 april 2011 om 19:45

      @rufctr01: had jij geen ander gebruikersnaam?

      Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      12 april 2011 om 20:22

      @rufctr01: en ja ik ken dat probleem wel , daarom zou ik nooit een 2.5TDI en automatische versnellingen van ’04-’05 kopen :)

      Login om te reageren
  17. RedbullRacer zegt

    12 april 2011 om 19:58

    Ik werk zelf bij Citroën en de DS4 is echt een hele degelijke auto geworden, alles wat je in het interieur aanraakt voelt ook gewoon kwalitatief goed aan.

    Ik ben benieuwd hoelang de THP 155pk nog meeloopt aangezien er erg veel problemen met de kettingen in dat blok zijn (auto’s komen na 3000km terug met slecht lopende en tikkende motor), het schijnt dat BMW dit blok ook uit de mini gaat halen.

    Login om te reageren
  18. rufctr01 zegt

    12 april 2011 om 21:12

    Dus het zg ‘premium’ merkje heeft ook kwaliteitsproblemen?

    Login om te reageren
  19. christophera5 zegt

    19 juni 2011 om 22:52

    Oeps, vanvoor wat inspitatie gehaald uit Audi A1 en vanachter wat van een TT? lol
    Het is wel een knappe auto. Maar ik vind het niet speciaal. Meningen he..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North