
Het kontje van de gloednieuwe Chevrolet Cruze Station zagen we enige tijd geleden al, maar het neusje hield Chevrolet angstvallig verborgen. Waarom ze dat deden? Heel simpel, er is een (bescheiden) facelift uitgevoerd. Op het moment dat later dit jaar de Cruze Station op de markt verschijnt zullen ook de 5-deurs hatchback en sedan dit nieuwe neusje krijgen.
De Chevrolet Cruze is een van de eerste “wereldauto’s” van GM en als een gevolg daarvan kreeg de sedan variant in 2008 de voorkeur boven een hatchback en een station. Inmiddels zijn we enkele jaren verder en komt er speciaal voor Europa toch een pakezel op de markt. Ook grijpt General Motors deze mogelijkheid gelijk aan om wat nieuwe motoren te lanceren en een facelift door te voeren.
Onderhuids heeft de Cruze nog steeds heel veel gemeen met de Opel Astra, alleen betaal je er een stuk minder voor. Onder de motorkap kon altijd gekozen worden voor 2 benzinemotoren (1.6 liter en 1.8 liter) en 1 dieselmotor (2.0 liter). Voor 2012 komt er een nieuwe 1.4 liter turbo benzinemotor beschikbaar evenals een 1.7 liter turbodiesel en is de 2.0 diesel verbeterd. Prestaties en vermogens noemt Chevrolet nog niet overigens. Het is overigens wel te hopen voor Chevrolet dat er een exemplaar met 20% bijtelling of liever nog 14% bijtelling bij zit.
De station is 4.675 millimeter lang en daarmee een stukje langer dan de hatchback (4.510 mm) en de sedan (4.597 mm). In de kofferruimte heb je maximaal 1.500 liter bagageruimte als je tot het dak stapelt en de achterbank plat gooit. Wil je wel door je achterruit kunnen kijken en mensen op de achterbank zetten? Dan kan je alsnog 500 liter bagage meenemen.
Ook zal er vanaf dit jaar een Chevrolet MyLink onboard infotainment system leverbaar worden.
UPDATE – Video staat op autojunk.





Niet echt een mooie auto
Is best een aardige auto. Chevrolet is wel al aardig het bejaarden imago wat ze an de rebadge Deawoo’s hadden overgehouden kwijt geraakt. Een 14% uitvoering lijkt me erg sterk aangezien de Astra die ook niet heeft. Ik blijf deze zeker als Sedan mooier vinden dan de Astra 5 deurs.
@meneersander: 14% lijkt mij ook zéér onwaarschijnlijk hoor ;)
Ze mogen denk ik al blij zijn met een 20% uitvoering.
@robbie: Ja zeker, want dat is iets wat de Astra wel als plusje heeft.
Is mijn ding niet maar mag gezien worden.
Ach, als er 14% of 20% bijtelling tegenover staat…
Zo lelijk vind ik hem niet. Maar het is geen designtopper.
Ik zie hier een voorkant toyota avensis (koplampen) en een achterkant Hyundai i30 wagon (die op zn beurt weer van de focus afgeleid lijkt te zijn).
@bmwalpina: moah, koplampen zijn toch wel aardig verschillend.. maar toch snap ik je vergelijking..
@bmwalpina: En de wielen naar het voorbeeld van BMW? En de wielmoeren lijken zo van een VAG af te komen …..Naapers zijn het toch.
mooie wagen, kon ook door als Opel..
@dennisr: Gelukkig niet, de weg dat Opel is ingeslagen wat betreft design is goed vind ik, bijv: Insignia, nieuwe Astra toch fraaie auto’s. Voor het eerst dat ik de nieuwe Astra mooier vind als de Golf.
@agera: jaa de Astra is wat spannender dan de Golf.. wat meer gedurft en zeker geslaagd, een hele mooie wagen geworden.
en de Insignia al helemaal, liefst toch wel de OPC dan :P hoop dat ze dit een beetje vast houden en een beter imago krijgen!
@dennisr: Hopelijk wel want ik gun het Opel echt en helemaal de OPC series zoals je al net aangaf :P
Veel voor weinig, hij doet of hij niet middle of the road is, maar is natuurlijk gewoon lekker doorsnee.. moet het goed doen in NL.
Niet lelijk maar ook niet echt mooi.
Niet duur maar ook niet echt goedkoop.
Niet Opel maar ook niet echt Chevrolet.
Niet weinig bagageruimte maar ook niet erg veel.
Niet veel verbruik maar (waarschijnlijk) ook niet echt weinig.
Deze auto is niets.
@Carreza: Goed verwoord je lijkt JC wel :P
@agera: I’m not JC, I’m JC’s Belgian cousin!
@Carreza: Some say….
Goeie !
@Carreza:
creativiteit +1 ..
@lincoln: ik dacht dat jij niet mee deed aan de +1’s :P
@dennisr: Sinds Lincoln een CD van DJ Headhunterz heeft gekregen wel.
@dennisr: sinds die cd van dj headhunterz ben ik ook gay ..
@lincoln:
@lincoln: Merkte het al toen je ‘FTW’ zei, paar topics terug.
@kaasboerin: zal een soort tweede jeugd zijn..
@dennisr:
en voor jou een double face palm ..
@lincoln: wat nu weer xD
@kaasboerin:
mega epic fail ..
@lincoln: LMAO, GTFO…
@Carreza: Dat zeg je nu wel zo mooi, maar in feite is het bij VW niet anders. En laat dat nu net een van de grootste fabrikanten ter wereld zijn, mbt de aantallen.
Niet echt sportief, maar ook niet echt comfortabel
Niet echt duur, maar ook niet echt goedkoop
Niet echt lelijk, maar ook niet echt mooi.
Niet echt een mooi interieur, maar ook niet echt lelijk.
Niet echt een goed imago en niet echt een slecht imago.
Niet echt premium, maar ook niet echt basic.
Niet echt een kwaliteitsauto, maar ook geen slechte flut auto.
Dus volgens jou kan je dan concluderen dat het dan ook niks is. Ik ben het daar wel mee eens, maar blijkens de vele VW rijders denken toch veel mensen er anders over.
@mercs: Tuurlijk… VW was er nog niet bij in dit topic. Bedankt ! Daar gáán we weer.
beetje megane break achtige lijnen
De enige echte schrapersauto van NL. Zo rond mei – juni komt er een tsunami van die Méganes de weg op.. Zo erg dat we zelfs terugverlangen naar de tijd dat van de Polo BM en de Ibiza ecomotive
Trouwens, die Mégane is écht een goede aanbieding.. ik ga ‘m ook bestellen :-)
bleegghhhh wat een nietszeggend ding!
Ietwat geforceerd, vond hem voorheen mooier.
Ziet er niet slecht uit, alleen oogt het toch nog steeds goedkoop
beetje toyota avensis neus ?
Grappig bakkie hoor,alleen jammer dat het van GM komt.
Ik vind hem er niet slecht uitzien. Maar de belemmering tot succes zal zijn dat men niet de bijtelling/houderschap levels haalt. Ford Focus:14% / Renault Mégane:14%. Ik denk dat dit in het segment waar deze Cruze zich gaat begeven essentieel is. De leaser is keihard in z’n oordeel. En privé zie ik mensen niet zo snel een dergelijke chevy kopen.
Beetje saaie auto’s, doe mij maar een cadillac dan :D of een lancia..
Neus doet me nogal SAAB aan…