
Hear me out. Een moderne supercar rijden hoeft geen tonnen te kosten.
Supercars zijn een categorie auto’s om weg van te dromen. Reality check, voor het gros van de mensen is het een onbereikbare categorie. Want naast de aanschaf bestaat er ook nog zoiets als onderhoud. Leuk natuurlijk, een oudere Ferrari of Lambo oppikken voor een aantrekkelijk prijskaartje. Maar je kunt nog steeds leeglopen op onvoorziene reparaties.
Als je een supercar zoekt die nog steeds niet de hoofdprijs heeft, maar wél enigszins modern is moet je bij McLaren zijn. Nee, je hebt niet de badge van een Ferrari of een Lamborghini. Maar je moet verder kijken dan dat. Voor het geld krijg je een supercar ervaring terwijl je niet in een bejaarde koets zit. Met in de hoofdrol vandaag deze McLaren 570S.

Moeten we het eerst hebben over de prijs. Dit exemplaar staat te koop (bij de McLaren dealer, dus geen louche handelaar!) voor 139.950 euro. Ja, een MP4-12C kun je voor minder oppikken vandaag de dag. Maar dat is een veel oudere auto. Deze 570S komt uit 2017, das geen eeuwigheid geleden. Een relatief moderne supercar dus.

Voor die 140k krijg je een volbloed. Vleugeldeuren, een twinturbo V8, 570 pk, een carbon chassis. Toch kan ik me voorstellen dat je hart hier niet sneller van gaat kloppen. Even voelen. Nee, het hart van ondergetekende blijft ook koud bij dit model. Een 600LT vind ik helemaal de bom, maar een 540S of een 570S heeft niet die sprankeling die ik zou zoeken in dit segment.
McLaren 570S op Marktplaats

Maar daar denk jij misschien wel anders over. Dit specifieke exemplaar is opgedirkt met onder andere een Novitec vleugel en een Akrapovic uitlaat. De kilometerstand heeft bijna daily driver achtige aantallen: 88.570 km. Ja dat is veel voor het type auto, gezien het bouwjaar.



Krijg jij het wel warm van deze instap-supercar van McLaren in vorm van de 570S, dan kun je terecht op Marktplaats.





Dan kies ik toch voor de M3 break, plaats, even veel pks en mijn honden kunnen ook mee en nieuw. Niet dezelfde wagen maar McLaren design spreekt me helemaal niet aan
Dan kies je toch model 3 performance, nog meer pk en val je niet op in een finex wijk.
Of je neemt een BMW 5 serie Touring van 15 jaar oud, je weet wel, toen ze nog lichter waren en goed stuurden.
En van het wisselgeld een Renault Alpine, want je wilt toch iets wat serieus goed door de bocht kan.
Het ding rijdt en gaat geweldig. Maar man wat zijn McLaren’s toch lelijk. En dat is toch echt belangrijk. Je wilt na een ritje nog even omkijken en genieten.
GTS is wel dik toch?
Alleen de F1
Alleen de F1
En die zit meteen in de eredivisie.
En de minst begeerlijke.
Zoals royaldeluxe het zegt : voor dat geld heb je iets nieuws
Alleen rij je dan in een auto waarin je niet gezien wilt worden omdat dan iedereen denkt dat je een apotheker bent of een joubuizer bent
Leuke auto alleen is gaston nog niet langs gekomen anders was ik zeker even komen banden trappen
Oefff, dan schrijven ze serieus af. Leuk voor de tweede hands koper, maar niet voor de eerste eigenaar. Doet Ferrari het heel wat beter.
Ze schrijven niet voor niets zo hard af.
270k nieuw, 6-7% afschrijving per jaar
“Leuk natuurlijk, een oudere Ferrari of Lambo oppikken voor een aantrekkelijk prijskaartje. Maar je kunt nog steeds leeglopen op onvoorziene reparaties.” begint over leeglopen met reparaties op een ferrari of lambo, om dan een McLaren aan te gaan prijzen, als er 1 merk is waar je je scheel betaald aan onderhoud en reparaties is het JUIST McLaren waar constant van alles kapot gaat (ondanks dat wil ik toch altijd nog een MP4 of een 650S erbij)
Ze zullen best heel goed zijn maar die McLaren heeft een soort goedkope Aziatische 1000 in een dozijn uitstralings niveau. En dat is het manco van die auto. Je wil er toch ook in gezien willen worden en iets bijzonders hebben qua uitstraling. Zeker als je een stevig bedrag neerlegt voor een sportwagen op dit niveau.
Hoeft geen tonnen te kosten.
Auto van 140k.
Okay bij verkoop pak je weer een deel terug, maar ik heb die 140k niet klaar liggen nu.
Is ook niet een verstandige investering.
Koop een oude Ferrari of Lambo die meer waard wordt. Je betaalt wat meer onderhoud maar dat verbleekt bij de afschrijving van een McLaren.
Ben het eens voor wat betreft het verschil in looks tussen een 540S/570s en een 600LT. 540S en 570S maken totaal niet hebberig, terwijl ik een 600LT een van de aller gaafste middenmotor supercars vind.
Die zien er allemaal hetzelfde uit, alleen een lekker fel kleurtje kan er nog iets leuks van maken. Ik snap niet dat ze bij McLaren geen goede designer inhuren, dit uiterlijk is gewoon niet fraai.
Nou, koopje
🫠
Ik zou voor rond de 140K een nieuwe M5 Touring kopen. Mc Larens blinken niet echt uit in betrouwbaarheid. Een exemplaar met 88K zal waarschijnlijk binnen afzienbare tijd echt grote onderhoudskosten opleveren.
Nouuuuu BMW blinkt ook niet echt uit in betrouwbaarheid eh. Is er al een een M model geweest dat niet altijd 1 of andere preventieve fix nodig heeft omdat je anders gegarandeerd je motor sloopt? Drijfstanglagers enzo.
Alleen steelies ontbreken nog op deze witte