• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hier komt de eerste SUV van Aston Martin tot leven

Auteur: RubenPriest, gepost 6 april 2017 om 20:01 – 38 Reacties

Afbeelding Hier komt de eerste SUV van Aston Martin tot levenAfbeelding Hier komt de eerste SUV van Aston Martin tot levenAfbeelding Hier komt de eerste SUV van Aston Martin tot levenAfbeelding Hier komt de eerste SUV van Aston Martin tot levenAfbeelding Hier komt de eerste SUV van Aston Martin tot levenAfbeelding Hier komt de eerste SUV van Aston Martin tot leven

Hier komt de eerste SUV van Aston Martin tot leven
Feest in Zuid-Wales vandaag. Aston Martin creëert honderden extra banen met een nieuwe fabriek.

De Britse autofabrikant heeft een pand in gebruik genomen dat voorheen fungeerde als een Royal Air Force-station. Michael Fallon, minister van Defensie, overhandigde vandaag ‘de sleutel’ aan Andy Palmer, CEO van Aston Martin.

De nieuwe SUV van Aston Martin zal hier van de band gaan rollen. De productie van de DBX gaat in 2019 van start. Ook zal vermoedelijk de toekomstige nieuwe sedan van de autofabrikant hier geproduceerd gaan worden. Het is de tweede fabriek in het Verenigd Koninkrijk voor Aston Martin.

Een jaar geleden maakte Aston Martin bekend dat dit voormalige Royal Air Force-station als nieuwe fabriek voor het merk zal gaan dienen. De komst van Aston Martin naar Zuid-Wales is volgens het automerk tegen 2020 goed voor 1.000 nieuwe banen. De DBX zal het eerste model zijn met de opdruk ‘Hand built in Wales’ in plaats van ‘Hand built in Engeland’.

Ook interessant!

  • Aston Martin DBX707
    Aston Martin DBX707 is belachelijk snel
  • Aston Martin A3
    Aston Martin komt met gelimiteerde en speciale Vantage
  • DBX S
    DBX S wordt sterkste power SUV
  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Andy Palmer, Aston Martin, fabriek, SUV

Vorig bericht: « Retro-ception! De Mini van David Brown Automotive
Volgend bericht: Last minute call: Red Bull doet technische ingreep RB13 »

Lees Interacties

Reacties

  1. baklava zegt

    6 april 2017 om 20:10

    Zucht…Weer een SUV er bij. Kap eens met die lelijke onzin.

    Login om te reageren
    • dutchoutlaw zegt

      6 april 2017 om 20:20

      @baklava: Hahahaha lelijke onzin. Komop, Sommige SUV’s zijn best wel mooi.

      Login om te reageren
      • baklava zegt

        6 april 2017 om 20:27

        @dutchoutlaw: Ja functionele SUV’s zoals een defender, landcruiser, wrangler of g-klasse. Niet de Cayenne, Urus, Q7, Levante etc. waarmee je niet eens een hoge stoep op kunt komen. Nutteloos en kitscherig. Bah.

        Login om te reageren
        • dutchoutlaw zegt

          6 april 2017 om 20:47

          @baklava: Slechte dag gehad?

          Login om te reageren
          • baklava zegt

            6 april 2017 om 20:59

            @dutchoutlaw: Nee hoor. Heb zelf ook een SUV, maar wel eentje die functioneel is.

            Login om te reageren
            • drdre1 zegt

              6 april 2017 om 21:04

              @baklava: Cayenne is toch niet zo slecht off road?

              Login om te reageren
              • goodolddays zegt

                7 april 2017 om 08:51

                @drdre1: ahahahahaha tuurlijk joh

            • lamborghinilp7504 zegt

              6 april 2017 om 21:06

              @baklava: merken als Ferrari en Lamborghini zijn onderdeel van een groter geheel, waar Pagani en Koenigsegg het overleven door de enorme bedragen die ze voor deze auto’s kunnen vragen. Aston Martin is een klein bedrijf wat zichzelf moet onderhouden, een suv is daarin een hele makkelijke weg.

              Login om te reageren
            • mashell zegt

              7 april 2017 om 10:11

              @baklava: jij kent het verschil tussen een SUV (een drempelridder die het ook doet op de snelweg) en een tereinwagen (een modderworstelaar die op de snelweg net zo min thuis is als in de parkeergarage) niet?

              Login om te reageren
        • goodolddays zegt

          7 april 2017 om 08:51

          @baklava: agreed. Auto’s zoals de Cayenne zijn niet alleen lelijk maar je hebt er geen reet aan… koop een defender als je zo nodig in de modder wilt spelen…

          Login om te reageren
    • denniss00 zegt

      6 april 2017 om 20:22

      @baklava: Inderdaad.. Ik word ook bang voor de Urus, en de Levante is ook troep in het kwadraat..

      Login om te reageren
    • lamborghinilp7504 zegt

      6 april 2017 om 20:25

      @baklava: waarom zou je zo’n groot deel van de markt negeren? Zolang ze ook hun mooie cruisers houden mogen ze het lekker doen. Beetje hetzelfde als met cygnet, zou er met al het geld van de wereld nog geen kopen maar ze kunnen daardoor wel hun db/vanquish enz blijven maken…

      Login om te reageren
      • baklava zegt

        6 april 2017 om 21:00

        @lamborghinilp7504: ‘Schoenmaker blijf bij je leest’ denk ik dan. Pagani, Koenigsegg en Ferrari hoeven ook geen SUV te bouwen om te overleven. Blijf gewoon doen waar je goed in bent, klassieke britse sportauto’s bouwen.

        Login om te reageren
        • pixeltrooper zegt

          6 april 2017 om 22:45

          @baklava: pagani en koenigsegg zijn niet echt te vergelijken met AM, deze zijn veel kleinschaliger en bouwen geen “normale” supercars. Ferrari kan door haar racegeschiedenis nog redelijk wat inkomsten putten uit de merchandise.

          Login om te reageren
      • tievdz zegt

        7 april 2017 om 10:55

        @lamborghinilp7504: ik snap je punt, maar je haalt hier wel een verkeerd voorbeeld aan, volgens mij. De Cygnet kost een bak met geld voor de koper, maar doordat de verkopen zo tegenvielen heeft het AM ook heel veel geld gekost. Iets dergelijks dacht ik laatst iig te lezen in een ander artikel

        Login om te reageren
        • lamborghinilp7504 zegt

          7 april 2017 om 11:50

          @tievdz: ja dat is waar, maar dat was een onvoorziene situatie. Was alles volgens plan gelopen hadden ze zonder boete’s hun auto’s kunnen blijven maken. Hier dient het ook om de omzet op peil te houden.

          Login om te reageren
      • tievdz zegt

        7 april 2017 om 10:57

        @lamborghinilp7504: hier dus: http://www.autoblog.nl/nieuws/deze-9-kleintjes-mislukten-jammerlijk-92517

        Login om te reageren
    • str8six zegt

      6 april 2017 om 20:38

      @baklava: dankzij deze SUV kunnen we waarschijnlijk nog lang genieten van modellen als de Vulcan, DBS etc.

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      6 april 2017 om 20:53

      @baklava:

      Je kan altijd nog Brexit de schuld geven ..
      Of Trump ..

      Een altijd werkend argument op autoblog ..

      Login om te reageren
    • granlusso zegt

      6 april 2017 om 21:28

      @baklava: Het huidige Aston Martin is het Porsche van twintig jaar geleden. Dit soort bedrijven hebben gewoon inkomsten nodig en een SUV zal ze in de toekomst wat meer werkkapitaal geven.

      Login om te reageren
    • kratoss zegt

      6 april 2017 om 22:07

      @baklava: blijkbaar wilt geen vrouw een gezin met je beginnen.. anders zou je niet zo haten op een SUV :D

      Login om te reageren
  2. pinut187 zegt

    6 april 2017 om 20:16

    DBX, die heb ik ff gemist of was ik vergeten.

    Ff opgezocht. Het concept ziet er een beetje vreemd uit.

    Login om te reageren
  3. ontploffer zegt

    6 april 2017 om 20:19

    De eerst vliegende SUV… Of toch niet?

    Login om te reageren
  4. anders zegt

    6 april 2017 om 20:28

    “Hand build in England”? Ik meende ooit gelezen te hebben dat ze ook auto’s bouw(d)en in het Oostenrijkse Magna Steyr? De Rapide geloof ik. Of is dat niet doorgegaan?

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      6 april 2017 om 20:53

      @anders: volgens mij is Magna louter toeleverancier.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        6 april 2017 om 21:01

        @str8six:

        Wat gaat AM straks niet van toeleveranciers verkrijgen ??

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          6 april 2017 om 22:36

          @lincoln: Goed punt

          Login om te reageren
      • anders zegt

        6 april 2017 om 21:58

        @str8six: heb ff gegoogled https://www.google.nl/amp/www.autoblog.nl/archive/2008/03/04/productie-aston-martin-rapide-voor-magna-steyr%3Famp%3D1 Dit kon ik mij nog herinneren. Dat lijkt me assemblage toch? Of is dit niet doorgegaan?

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          6 april 2017 om 22:39

          @anders: lijkt er wel op idd. Wellicht net als horloges “Swiss made” zijn. Er hoeft daarbij maar een x% van de onderdelen v/h horloge uit Zwitserland te komen en wat arbeid aan verricht te worden om dat erop te mogen plakken. Kan zijn dat zoiets hier ook speelt?

          Login om te reageren
          • anders zegt

            6 april 2017 om 22:59

            @str8six: Geen idee… Ach, maakt ook niets uit toch? Vroeg me het alleen af ;-)

            Login om te reageren
        • mashell zegt

          7 april 2017 om 10:15

          @anders: ik meen uit het hoofd te herinneren dat de productie maar kort by Magna gelopen heeft en omdat de verkopen van de Rapide nogal tegenvielen is die al snel naar Engeland gehaald.

          Login om te reageren
          • anders zegt

            8 april 2017 om 22:22

            @mashell: Ah, in dat geval dus toch niet de eerste “hand built outside England” ;-) (alsof het wat uit maakt, maar vroeg het me af)

            Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    6 april 2017 om 20:41

    Whahaha ..
    Typisch Mercedes ..

    Hand build my hairy ass ..
    Naamplaatjes plakkers .. dat zijn het ..

    Login om te reageren
  6. moveyourmind zegt

    6 april 2017 om 21:24

    Leuk dat ze een paar vliegtuigen als achtergrond voor het podium gebruikt hebben, maar een gemiste kans dat ze niet de David Brown vliegtuigsleper erbij gezet hebben:

    http://youtu.be/QaiUIGpP5o4

    Alleen al uit eerbetoon aan Sir David Brown, de tractorfabrikant die na de Tweede Wereldoorlog Aston Martin overnam en het merk bestaansrecht gaf door met schitterende modellen te komen.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      7 april 2017 om 06:18

      @moveyourmind:

      Clever dude ..
      Hadden ze er in 2seconden traditie van kunnen maken ..

      Login om te reageren
  7. trolle zegt

    6 april 2017 om 21:27

    Weer een klote suv, de enige die nog op iets trekt is de f-pace

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    6 april 2017 om 23:45

    Als het AM gaat redden….

    Login om te reageren
  9. mrrallycross zegt

    7 april 2017 om 09:31

    Is dat wel handig met de brexit

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North