
We hebben al vaker geschreven over de Razor GTR, PPI’s breinscheet op basis van de Audi R8. Voorheen betrof het echter een stel renderingen of de conceptversie die we in Essen zagen; vandaag bereikte ons het heuglijke nieuws dat de productieversie van de Razor GTR gepresenteerd zal worden op Top Marques in Monaco. Een goed excuus om meer vieze plaatjes te kijken van de meest zieke R8-incarnatie die we kennen.
De specs galmen nog na in ons hoofd: 580 pk, 600 Nm, 3,7 seconden naar de 100 en een top van 332 km/h. Prestaties die mede te danken zijn aan uitgebreide windtunneltests en grootschalig gebruik van koolstofvezel. Verder is het weggedrag geoptimaliseerd en het interieur opnieuw ontworpen met hoge kwaliteit Onyx Nubuckleder.
De Razor GTR zal in beperkte oplage geproduceerd worden; hoeveel stuks precies laat PPI nog niet weten. Evenmin bekend is de prijs, maar ga maar vast zitten en bereid je voor op een astronomisch getal. Gelukkig kost het niets om plaatjes te kijken.
This is the world premiere of the PPI RAZOR GTR in production form, at the TOP MARQUES show in Monaco. The car is based on the Audi R8 and has had an extensive makeover using Carbon Fiber, Aluminum, and Titanium wherever possible. The car is a widebody version of the original car and includes all our knowledge from the past year in competition, closed road races, open road races, and research and development in the wind channel, autobahn and track testing, to create a truly inspired production car. We focused on optimising the power-to-weight ratio of the Audi R8 while simultaneously strengthening the motor, increasing performance, improving handling dynamics, and managing to reduce the weight of the Audi R8.
In addition to the excellent driving performance, this PPI Supercar also has a striking widebody appearance with elaborate, wind tunnel tested aerodynamics. Special attention was paid to the reduction of the vehicle’s weight, which was achieved by extensive use of the extremely light and high-strength formula 1 and aerospace-proven Carbon Fibre. All parts are made of this high-tech material, reducing weight and adding strength in the process.
The serial interior has also been completely re-designed and is replaced by highest quality Onyx Nubuck-leather with orange-coloured accents and highlights. Additionally, the limited edition RAZOR GTR makes extensive use of Carbon Fibre throughout the cockpit; hand-brake lever, door sill protectors, Driver and Radio Console Surround, Door Trims, Center Console inserts, and kneepad trims, the ultra-light folding sport seats are also made of Carbon Fibre and bear the PPI “Sport Identity” style, following with the headliner, the steering wheel, shift knob, door panels and center console. The technical highlight of the interior is the ergonomically re-designed PPI sport steering wheel. Highlighting the exclusivity of this limited series production is PPI RAZOR GTR badging, threshold plates, and an aluminium production plaque framed by Carbon Fiber.
The show is from April 16 until the 19th. We will also have a PPI R8 RAZOR on hand to be driven by Ellen Lohr on the Monaco Grand Prix circuit.


















Leuk voor op het circuit, maar de gewone r8 is stukken mooier.
(L)!!!
En toch blijft ie net zo lelijk als een R8.
Dennis,
Als je vindt dat een R8 niet mooi is dan heb je effectief 1) weinig smaak en 2) totaal geen kennis van auto’s en hun lijnen.
Het is een hardcore circuit wagen dit model. Schitterend gewoon. Als je dit op de baan achter jou zou zien aankomen, dan doe je gewoon in je broek…
Denk ik dat of is hij asymmetrisch?
Interieur eruit slopen en knallen met die handel.
Mooi is anders, tho. “Voor ’t geld” zou ik wat anders kopen.
Zelfde V8 als in de R8? Of V10 versie?
Gewassen R8, leuk…. Lelijk ding.
@ Gio
iedereen heeft een andere smaak, éh! het is niet omdat jij iets mooi vindt dat iedereen dat maar moet vinden! heel veel mensen vinden bijv. de BMW 3 Coupé mooi, maar ik ben daar niet zo voor te vinden… daarom dat ik het ook jammer vindt dat de cabrio een metalen dak heeft en geen stoffe… mischien vindt jij dit juist wel mooi, maar dit gaat mijn mening niet veranderen en Dennis zijn mening over deze R8, zal ook niet veranderen omdat jij hem wel mooi vindt!
Ziet er meer uit als een TT? En in dat geval wel aardig gedaan. Maar als er een R8 voor verziekt is, koop dan die Lambo!
OT: hoe dan ook lelijk.
Gio: wat wil dat zeggen over de kennis van Dennis? Je kan hier toch reageren op auto’s? Smaak is volgens mij subjectief. Ik vind hem ook niet mooi. R8, oke, maar dit is toch het verpesten van een auto met een redelijke lijn.
De standaard R8 vind ik niet heel erg boeiend. (De R8 LMS racer (’99-’05) echter wel) Deze versie is het betere werk.
Donderdag mijn ogen maar goed uitkijken in het Grimaldi forum.
deze heb ik idd in esse gezien :twisted: alleen dat Carbon vond ik wat minder volgens mij hadden ze er beter blanke lak ofzo overheen kunnen doen, het leek wel alsof ze halverwege het polijsten waren opgehouden :O maar toch echt een bruut van een wagen :P
@ Gio
en jij hebt bar weinig verstand van menselijke emoties…
het is een munster!
ik vind dit gewoon automotive porn…. normale r8 is al mooi maar dit is toch net dat beetje extra……
DIK, DIK!!,…wanneer krijg ik hem?
@Gio,
Smaken verschillen. Ik vind de Audi R8 niet mooi. De lijnen kloppen niet en het heeft niet de emotie van een italiaanse merk.
Ik heb ermee gereden (R8) en het rijdt fantastisch alleen kan die auto mij niet bekoren. Het maakt niks in me los.
En of ik wel/geen verstand van auto’s heb….jij zal het wel weten. Ben benieuwd wat jij rijdt als je zoveel verstand van auto’s hebt.
Ik hoop niet een opgekalefaterde BMW 316 met M3 pakketje.
Reed gister in de avond/schemering over de snelweg en zag in de verte een R8 aankomen. Alleen die Led-lampen voor, dwingen je al aan de kant te gaan. Superwagen.
18+ !! ;)
Het blijft een Audi….en die doen mij vrij weinig.
Lijkt net een in zijn hol gepakte TT..
Maar de specs zijn wel sweet.
nep gt-r.
@ Dennis,
Er is niks mis met een 316i ;) Alleen moet de eigenaar er geen tupperware opzetten want dat maakt het pauper. Maar dat vind ik ook gelden voor de rest van het wagenpark.
Lijkt wel een Opel Insignia ;)
@ Guido,
Heb je helemaal gelijk in.
Maar een 316 met een M3 pakketje is zooooo fout. Dan is het echt een petjes-auto.
alleen de spoiler staat me niet echt aan…
@ Dennis,
Mooi dat vind ik ook. Zitten we op één lijn.
OT: vraag ik me af of er genoeg vraag is naar een dergelijke wagen als de Razor. De naam begint al slecht :P
euhhh
hij lijkt op een bugatti maar dan kleiner
lekker mixje van porsche, audi, en lambo …
Als geld toch geen issue is en je vindt de R8 de moeite waard, dan is dit toch een betere optie;
http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/17/wieviel-ps-mtm-audi-r888
Waarom doet Audi dit zelf niet?
Als je verliefd kan worden op een auto, dan op deze graag! Wat een brute bak zeg.
En wat Dennis betreft, ga je mond spoelen:P Een Gewone R8 is bloedmooi! Maarja, ieder zijn mening;)
-edit: nutteloze bijdrage-
Het zal ongetwijfelt allemaal wel nut hebben, maar de R8 wordt er zo niet veel mooier van……
Monsterlijk geschift! !!! LEKKER WAANZINNIG!!!