• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hij is er bijna: de PPI Razor GTR

Auteur: RubenBaeten, gepost 11 april 2009 om 14:27 – 35 Reacties

Afbeelding Hij is er bijna: de PPI Razor GTRAfbeelding Hij is er bijna: de PPI Razor GTRAfbeelding Hij is er bijna: de PPI Razor GTRAfbeelding Hij is er bijna: de PPI Razor GTRAfbeelding Hij is er bijna: de PPI Razor GTRAfbeelding Hij is er bijna: de PPI Razor GTRAfbeelding Hij is er bijna: de PPI Razor GTRAfbeelding Hij is er bijna: de PPI Razor GTRAfbeelding Hij is er bijna: de PPI Razor GTRAfbeelding Hij is er bijna: de PPI Razor GTRAfbeelding Hij is er bijna: de PPI Razor GTRAfbeelding Hij is er bijna: de PPI Razor GTRAfbeelding Hij is er bijna: de PPI Razor GTRAfbeelding Hij is er bijna: de PPI Razor GTR

PPI Razor GTR

We hebben al vaker geschreven over de Razor GTR, PPI’s breinscheet op basis van de Audi R8. Voorheen betrof het echter een stel renderingen of de conceptversie die we in Essen zagen; vandaag bereikte ons het heuglijke nieuws dat de productieversie van de Razor GTR gepresenteerd zal worden op Top Marques in Monaco. Een goed excuus om meer vieze plaatjes te kijken van de meest zieke R8-incarnatie die we kennen.

De specs galmen nog na in ons hoofd: 580 pk, 600 Nm, 3,7 seconden naar de 100 en een top van 332 km/h. Prestaties die mede te danken zijn aan uitgebreide windtunneltests en grootschalig gebruik van koolstofvezel. Verder is het weggedrag geoptimaliseerd en het interieur opnieuw ontworpen met hoge kwaliteit Onyx Nubuckleder.

De Razor GTR zal in beperkte oplage geproduceerd worden; hoeveel stuks precies laat PPI nog niet weten. Evenmin bekend is de prijs, maar ga maar vast zitten en bereid je voor op een astronomisch getal. Gelukkig kost het niets om plaatjes te kijken.

This is the world premiere of the PPI RAZOR GTR in production form, at the TOP MARQUES show in Monaco. The car is based on the Audi R8 and has had an extensive makeover using Carbon Fiber, Aluminum, and Titanium wherever possible. The car is a widebody version of the original car and includes all our knowledge from the past year in competition, closed road races, open road races, and research and development in the wind channel, autobahn and track testing, to create a truly inspired production car. We focused on optimising the power-to-weight ratio of the Audi R8 while simultaneously strengthening the motor, increasing performance, improving handling dynamics, and managing to reduce the weight of the Audi R8.
In addition to the excellent driving performance, this PPI Supercar also has a striking widebody appearance with elaborate, wind tunnel tested aerodynamics. Special attention was paid to the reduction of the vehicle’s weight, which was achieved by extensive use of the extremely light and high-strength formula 1 and aerospace-proven Carbon Fibre. All parts are made of this high-tech material, reducing weight and adding strength in the process.
The serial interior has also been completely re-designed and is replaced by highest quality Onyx Nubuck-leather with orange-coloured accents and highlights. Additionally, the limited edition RAZOR GTR makes extensive use of Carbon Fibre throughout the cockpit; hand-brake lever, door sill protectors, Driver and Radio Console Surround, Door Trims, Center Console inserts, and kneepad trims, the ultra-light folding sport seats are also made of Carbon Fibre and bear the PPI “Sport Identity” style, following with the headliner, the steering wheel, shift knob, door panels and center console. The technical highlight of the interior is the ergonomically re-designed PPI sport steering wheel. Highlighting the exclusivity of this limited series production is PPI RAZOR GTR badging, threshold plates, and an aluminium production plaque framed by Carbon Fiber.
The show is from April 16 until the 19th. We will also have a PPI R8 RAZOR on hand to be driven by Ellen Lohr on the Monaco Grand Prix circuit.

Ook interessant!

  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Gespot - Audi R8 kan Ferrari-rood goed hebben

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, ppi, R8, tuning

Vorig bericht: « Snel! Je kunt nu nog de teller terugdraaien…
Volgend bericht: Great Wall gaat eens een sedan proberen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Arie zegt

    11 april 2009 om 14:32

    Leuk voor op het circuit, maar de gewone r8 is stukken mooier.

    Login om te reageren
  2. RSN zegt

    11 april 2009 om 14:33

    (L)!!!

    Login om te reageren
  3. Dennis zegt

    11 april 2009 om 14:33

    En toch blijft ie net zo lelijk als een R8.

    Login om te reageren
  4. Gio zegt

    11 april 2009 om 14:59

    Dennis,
    Als je vindt dat een R8 niet mooi is dan heb je effectief 1) weinig smaak en 2) totaal geen kennis van auto’s en hun lijnen.

    Het is een hardcore circuit wagen dit model. Schitterend gewoon. Als je dit op de baan achter jou zou zien aankomen, dan doe je gewoon in je broek…

    Login om te reageren
  5. Tommeke zegt

    11 april 2009 om 15:00

    Denk ik dat of is hij asymmetrisch?

    Login om te reageren
  6. bozewolf zegt

    11 april 2009 om 15:04

    Interieur eruit slopen en knallen met die handel.

    Mooi is anders, tho. “Voor ’t geld” zou ik wat anders kopen.

    Zelfde V8 als in de R8? Of V10 versie?

    Login om te reageren
  7. Een betere ontwerper zegt

    11 april 2009 om 15:09

    Gewassen R8, leuk…. Lelijk ding.

    Login om te reageren
  8. sven zegt

    11 april 2009 om 15:19

    @ Gio
    iedereen heeft een andere smaak, éh! het is niet omdat jij iets mooi vindt dat iedereen dat maar moet vinden! heel veel mensen vinden bijv. de BMW 3 Coupé mooi, maar ik ben daar niet zo voor te vinden… daarom dat ik het ook jammer vindt dat de cabrio een metalen dak heeft en geen stoffe… mischien vindt jij dit juist wel mooi, maar dit gaat mijn mening niet veranderen en Dennis zijn mening over deze R8, zal ook niet veranderen omdat jij hem wel mooi vindt!

    Login om te reageren
  9. Laurens zegt

    11 april 2009 om 15:30

    Ziet er meer uit als een TT? En in dat geval wel aardig gedaan. Maar als er een R8 voor verziekt is, koop dan die Lambo!

    OT: hoe dan ook lelijk.

    Login om te reageren
  10. Max zegt

    11 april 2009 om 15:32

    Gio: wat wil dat zeggen over de kennis van Dennis? Je kan hier toch reageren op auto’s? Smaak is volgens mij subjectief. Ik vind hem ook niet mooi. R8, oke, maar dit is toch het verpesten van een auto met een redelijke lijn.

    Login om te reageren
  11. Luit Tinke zegt

    11 april 2009 om 15:32

    De standaard R8 vind ik niet heel erg boeiend. (De R8 LMS racer (’99-’05) echter wel) Deze versie is het betere werk.

    Donderdag mijn ogen maar goed uitkijken in het Grimaldi forum.

    Login om te reageren
  12. WithGolD zegt

    11 april 2009 om 15:56

    deze heb ik idd in esse gezien :twisted: alleen dat Carbon vond ik wat minder volgens mij hadden ze er beter blanke lak ofzo overheen kunnen doen, het leek wel alsof ze halverwege het polijsten waren opgehouden :O maar toch echt een bruut van een wagen :P

    Login om te reageren
  13. Josje zegt

    11 april 2009 om 16:01

    @ Gio
    en jij hebt bar weinig verstand van menselijke emoties…

    Login om te reageren
  14. EnzoR zegt

    11 april 2009 om 16:24

    het is een munster!

    Login om te reageren
  15. Jeroen zegt

    11 april 2009 om 16:35

    ik vind dit gewoon automotive porn…. normale r8 is al mooi maar dit is toch net dat beetje extra……

    Login om te reageren
  16. phantom zegt

    11 april 2009 om 17:41

    DIK, DIK!!,…wanneer krijg ik hem?

    Login om te reageren
  17. Dennis zegt

    11 april 2009 om 17:44

    @Gio,

    Smaken verschillen. Ik vind de Audi R8 niet mooi. De lijnen kloppen niet en het heeft niet de emotie van een italiaanse merk.
    Ik heb ermee gereden (R8) en het rijdt fantastisch alleen kan die auto mij niet bekoren. Het maakt niks in me los.

    En of ik wel/geen verstand van auto’s heb….jij zal het wel weten. Ben benieuwd wat jij rijdt als je zoveel verstand van auto’s hebt.

    Ik hoop niet een opgekalefaterde BMW 316 met M3 pakketje.

    Login om te reageren
  18. A6'er zegt

    11 april 2009 om 18:11

    Reed gister in de avond/schemering over de snelweg en zag in de verte een R8 aankomen. Alleen die Led-lampen voor, dwingen je al aan de kant te gaan. Superwagen.

    Login om te reageren
  19. T-Bird zegt

    11 april 2009 om 18:21

    18+ !! ;)

    Login om te reageren
  20. Rocket Dog zegt

    11 april 2009 om 18:28

    Het blijft een Audi….en die doen mij vrij weinig.

    Login om te reageren
  21. Mardec zegt

    11 april 2009 om 18:56

    Lijkt net een in zijn hol gepakte TT..

    Maar de specs zijn wel sweet.

    Login om te reageren
  22. jdm zegt

    11 april 2009 om 19:04

    nep gt-r.

    Login om te reageren
  23. Guido zegt

    11 april 2009 om 19:41

    @ Dennis,

    Er is niks mis met een 316i ;) Alleen moet de eigenaar er geen tupperware opzetten want dat maakt het pauper. Maar dat vind ik ook gelden voor de rest van het wagenpark.

    Login om te reageren
  24. Bob zegt

    11 april 2009 om 19:50

    Lijkt wel een Opel Insignia ;)

    Login om te reageren
  25. Dennis zegt

    11 april 2009 om 19:51

    @ Guido,

    Heb je helemaal gelijk in.

    Maar een 316 met een M3 pakketje is zooooo fout. Dan is het echt een petjes-auto.

    Login om te reageren
  26. M-lover zegt

    11 april 2009 om 19:55

    alleen de spoiler staat me niet echt aan…

    Login om te reageren
  27. Guido zegt

    11 april 2009 om 19:56

    @ Dennis,

    Mooi dat vind ik ook. Zitten we op één lijn.

    OT: vraag ik me af of er genoeg vraag is naar een dergelijke wagen als de Razor. De naam begint al slecht :P

    Login om te reageren
  28. ik zegt

    11 april 2009 om 20:44

    euhhh
    hij lijkt op een bugatti maar dan kleiner

    Login om te reageren
  29. Willem zegt

    11 april 2009 om 20:52

    lekker mixje van porsche, audi, en lambo …

    Login om te reageren
  30. MRStephan zegt

    11 april 2009 om 22:23

    Als geld toch geen issue is en je vindt de R8 de moeite waard, dan is dit toch een betere optie;
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/17/wieviel-ps-mtm-audi-r888

    Login om te reageren
  31. BananaFlip zegt

    12 april 2009 om 09:54

    Waarom doet Audi dit zelf niet?

    Login om te reageren
  32. Cantago zegt

    12 april 2009 om 16:51

    Als je verliefd kan worden op een auto, dan op deze graag! Wat een brute bak zeg.

    En wat Dennis betreft, ga je mond spoelen:P Een Gewone R8 is bloedmooi! Maarja, ieder zijn mening;)

    Login om te reageren
  33. Rickss zegt

    13 april 2009 om 02:44

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  34. Windhoos zegt

    13 april 2009 om 10:13

    Het zal ongetwijfelt allemaal wel nut hebben, maar de R8 wordt er zo niet veel mooier van……

    Login om te reageren
  35. Buyck zegt

    13 april 2009 om 11:37

    Monsterlijk geschift! !!! LEKKER WAANZINNIG!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North