Hij is hier: de gefacelifte Toyota RAV4

Auteur: , 22 Reacties

Nieuwe neus, nieuwe kansen, met een hybride aandrijflijn heeft de RAV4 in ieder geval een extra troef.

Toyota RAV4 Hybrid

Was Toyota met de eerste RAV4 een van de eerste merken met een compacte SUV, met als gevolg dat je er met enige regelmaat een zag rijden, het huidige model is een van de vele. Het resultaat: ik kan mij niet heugen wanneer ik voor het laatst een RAV4 zag rijden en heb zelfs moeten opzoeken of het model hier nog wel gevoerd wordt.

Toyota geeft de RAV4 nu een herkansing met een frise neus, helemaal in de lijn met het nieuwe familiegezicht dat ook de Auris en de Avensis onlangs kregen aangemeten. Optioneel zijn volledige led-koplampen leverbaar, net als nieuwe veiligheidsvoorzieningen als lane departure warning en pre-collision braking.

Nieuw is ook de reeds aangekondigde hybride-versie, al lijkt deze behoorlijk op de Amerikaanse markt gericht. Onder de kap namelijk geen geblazen 1.4 of 1.6 bijgestaan door een elektromotor, maar een atmosferische 2,5-liter viercilinder. Ook een stekker ontbreekt, dus op een lage bijtelling hoeven we waarschijnlijk ook niet te rekenen. Waarschijnlijk, omdat Toyota de technische gegevens verder nog eventjes onder de pet houdt. Hieronder zowel de nieuwe (boven) als de oude. Verbetering?




22 reacties

Best een lekker ogende SUV. Jammer van dat spuuglelijk interieur.
Beetje Qashqai-e-rig.
Eerste blik vond ik spuuglelijk. Nader inzien toch best okee.
@camber24: na een stuk of 3 whisky’s
@toniominestrone: hahaha, maybe later. Nu nog nuchter :-)
De hybride aandrijflijn zal waarschijnlijk de zelfde zijn als in de lexus nx300h, rond de 197pk dus.
Aangezien die ook weer 25% bijtelling heeft zal de rav4 dit ook hebben. Maar dit is natuurlijk een gok.
@rotorpower: Ik denk dat jet voor de ravr wat gunstiger uitvalt.De NX is nogal aan de zware kant…ik dacht ergens rond de 1800kg.
De rav4 is standaard toch al lichter.
Dat interieur hoort thuis in een werkbusje of iets dergelijks.
Dom nutteloos nep-terreinautootje voor wannabee-bejaarden. Kwaskwaai, Rav, Tucson: het wordt stuk voor stuk alleen maar door bejaarden gekocht vanwege de lekker hoge instap.
@parker: frustraties?
@parker: Wannabee-bejaarden of bejaarden…het is duidelijk dat jij ze niet op een rijtje hebt.
@redbeams: pardon, je hebt gelijk: wannabee bejaarden; bejaarden die er wel bij willen horen maar het niet kunnen, bejaarden met een wansmaak.
@parker:
Noem mij één SUV die niet gekocht wordt door een bejaarde (geestelijk of fysiek)?
Neus iets verbeterd…interieur kan echt niet. Verder, was niks…wordt niks, gaat een loeiende cvt geen verandering in brengen!
Gaapsessie op wielen. Next!
Las op de Toyotablog dat hij 1.650KG mag trekken!
Erg degelijk
Oei das niet best
Oogt gewoon oké.
Japanners verfrissen massaal hun SUV’s en nu is het de beurt aan Toyota. Oogt zeker niet verkeerd de RAV4 zie ik redelijk vaak en zal weer het geval zijn.
Wat een lelijk inspiratieloos hok is dit. Vind t ook geen suv, maar ook net geen mpv. What the fuck toyota?
Hij is er beter van geworden

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).