• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hilux AT35 is onoverwinnelijk en onverwoestbaar

Auteur: willeme, gepost 9 februari 2021 om 15:01 – 13 Reacties

Hilux AT35

Als de apocalyps dreigt te arriveren: met deze Hilux AT35 heb je het ideale vervoer.

Af en toe zijn we ietwat kritisch op het fenomeen crossover en SUV. Ten eerste wordt de term al gebezigd op hatchbacks die 15 millimeter hoger op hun poten staan en uitgevoerd zijn met zwarte bumpers. In principe is het een simpel basisprincipe: het moet een doel dienen. Een crossover is in niets beter dan een hatchback, sedan of stationwagon, eigenlijk.

Die avontuurlijke looks trekken veel klanten over de streep. Hoge instap, premium badge: je bent helemaal het mannetje in de betere Vinex-wijk. Maar als je écht een stoere auto wenst, moet je even verder kijken. Naar deze Hilux AT35, bijvoorbeeld.

Toyota Hilux AT35

De Toyota Hilux is een compacte pick-up van Toyota, die in Nederland voornamelijk als bedrijfsauto wordt ingezet. Je kunt ‘m zelfs als Crew Cab bestellen zodat de gehele familie mee kan. De Hilux AT35 is onder handen genomen door Arctic Trucks. Nu is de Toyota van zich zelf al onoverwinnelijk, de Hilux AT35 doet daar nog even een schepje bovenop.

Hilux AT35

Bescherming

Dat kun je zien aan de bredere wielkasten en de sidesteps. Handig voor de betere vrijheidsvechter om op te staan, al schietend in de lucht met een AK-47. Maar het zijn niet alleen maar cosmetische aanpassingen. Zo zijn er extra platen aan de onderkant van de Hilux AT35 ter bescherming. De verplichte verlichting op het dak is optioneel aanwezig. Ook handig: er is een pomp aan boord om de banden van meer (of juist minder) lucht te voorzien, al naar gelang de omstandigheden.

Hilux AT35

Bandenmaat Hilux AT35

De naam ’35’ komt van de banden. De auto is namelijk voorzien van enorme BF Goodrich banden met een diameter van 35 inch. De maat is 315/70 17. De bandenboer ziet je graag verschijnen. Alleen al door deze modificatie staat de auto 6,5 centimeter hoger op zijn poten. Hierdoor kun je nog steilere hellingen opklimmen. Het onderstel is in samenwerking met Bilstein helemaal opnieuw ontwikkeld voor de Hilux AT35. Er zijn nieuwe veren, dempers rondom en een dikkere anti-rollbar aan de achterzijde.

Hilux AT35

De Hilux AT35 is 9 centimeter breder én 9 centimeter hoger dan standaard. Arctic Trucks is een van de eerste eerlijke tuners die aangeven wat de extra onderdelen wegen: 115 kilogram. Gelukkig nam de maximum toelaatbare massa toe met 43 kg dankzij de modificaties, dus je kan net zo veel meenemen als voorheen.

Garantie

Aan de motor van de auto is vooralsnog niets gedaan. De grote kracht van de 2.8 diesel die erin ligt is dat ie bijkans onverwoestbaar is. Via een handbak worden alle vier de wielen aangedreven. Alle modificaties aan de Hilux zijn goedgekeurd door Toyota. Je garantie komt dus niet te vervallen als je de onderdelen monteert. Sterker nog, bij sommige Toyota-dealers in Europa kun je de onderdelen gewoon bestellen. Enige nadeeltje: de prijs van het alles: reken op een dikke 20 mille in euro’s.

Ook interessant!

  • YouTuber laat Toyota Hilux van helikopter vallen
    YouTuber laat Toyota Hilux van helikopter vallen
  • Hilux GR Sport
    Hilux GR Sport is ook voor Nederland
  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

arctic-trucks, banden, Bedrijfswagen, bilstein, hilux, pick-up, Toyota, tuning

Vorig bericht: « Video: Tesla Model 3 doet bobslee na
Volgend bericht: Volkswagen Tiguan (2021) rijtest »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jantje_555 zegt

    9 februari 2021 om 15:53

    lekker dik dieselen, enkel kan je hier in de EU nergens nog publiek en gratis offroad rijden.

    Login om te reageren
    • gczjwj zegt

      10 februari 2021 om 00:47

      @Jantje_555: zeker wel hoor;)

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    9 februari 2021 om 16:20

    Alles wat je nodig hebt om op een zondag middag in februari de A1 te bedwingen.

    Login om te reageren
    • unknown32 zegt

      9 februari 2021 om 19:35

      @dutchdriftking: helpt niet getuigt die mongool gisteren die tegen 2km/h voor mij reed:-):-) 1 vlokje sneeuw of regen en het is algemene paniek:-(

      Login om te reageren
  3. robert110 zegt

    9 februari 2021 om 16:21

    Half oost Europa is een groot 4×4 park. Daarnaast is er zelfs in Nederland nog wat lol te beleven off road

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      9 februari 2021 om 16:22

      @robert110: @jantje_555

      Login om te reageren
    • Jantje_555 zegt

      9 februari 2021 om 18:57

      en dat gratis en publiek (dus niet prive) in de benelux? daar kijk ik van op

      Login om te reageren
  4. nicolasr zegt

    9 februari 2021 om 17:14

    Kan deze kit er ook aftermarket op? Zo ja, zou ik het best overwegen!!

    Login om te reageren
  5. rutgerg zegt

    9 februari 2021 om 19:08

    Dat de hilux onverwoestbaar is heeft topgear jaren geleden al meermaals bewezen!

    Login om te reageren
  6. jwcroy82 zegt

    9 februari 2021 om 20:24

    En in het midden oosten en Afrika gebruiken ze de onverwoestbare Hilux en Navara bij burger oorlogen. Hier hoef je geen ander merk voor in te zetten omdat ze het niet vol houden en vroegtijdig stuk gaan.

    Login om te reageren
  7. rubend zegt

    9 februari 2021 om 22:12

    @willeme onverwinnelijk, een woord wat je niet zo vaak hoort ;)

    Login om te reageren
  8. bfvo zegt

    10 februari 2021 om 09:43

    @willeme: misschien wel eens een interessant artikel. Wat zijn de mogelijkheden tot off-roaden eigenlijk in NL/Europa? Ik heb wel eens een parcours gereden in een LaRo maar voor de rest geen flauw idee.

    Login om te reageren
    • Slover zegt

      10 februari 2021 om 12:53

      @bfvo: eens! Waar kan dat nog in. NL?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North