• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hoe gaat het met automerk Carice?

Auteur: perry_snijders, gepost 10 februari 2016 om 21:54 – 26 Reacties

Carice Mk1


Als we aan Carice denken, dan denken we aan Game of Thrones. Aan De Passievrucht. Aan Zwartboek. Maar in Delft worden al anderhalf jaar pogingen gedaan om een elektrisch autootje met dezelfde naam tot een succes te maken. Houdt het dan nooit op?

Carice is een van de vele kleine Nederlandse automerken die we niet telefonisch konden bereiken. Dus vroegen we per mail of de productie inmiddels is begonnen. Hoeveel auto’s er verkocht zijn. Of er nieuwe plannen zijn. ‘Het gaat goed met ons en we blijven rustig verder werken aan de auto’s en het bedrijf,’ laat oprichter Richard Holleman weten. ‘Na het persbericht in de zomer van 2014 konden we de pilotserie van tien auto’s gemakkelijk verkopen. Er bleek zelfs vraag naar meer auto’s.’

Op zich kunnen we ons er iets bij voorstellen. Hoewel de Carice MkI wat lullig oogt met de kleine wieltjes die bovendien wat te ver naar binnen staan, belooft het rijden erin best vermakelijk te zijn; het ding weegt namelijk nog geen 350 kilo. Alhoewel je dat gewicht ook niet al te letterlijk moet nemen, want je krijgt dan een accupakket waarmee je hooguit afstanden tot 70 kilometer kunt rijden. En ik weet niet hoe het bij jou is, maar mijn passagiers raken meestal al in blinde paniek als het benzinelampje op het dashboard begint te branden — en in mijn auto kan ik dan nog zo’n honderd kilometer rijden. Voor enige praktische bruikbaarheid ben je dus aangewezen op een versie met groot accupakket (tot 200 kilometer bereik) of een versie met range extender (oneindig bereik zolang je benzinepompen of stopcontacten op je route hebt).

Hoewel we niet met de Carice MkI hebben kunnen rijden, zijn er kennelijk genoeg mensen die er wat in zien. Het ding kreeg namelijk ook de eerste prijs in de Rabobank Young Innovator competitie van 2013. Richard Holleman: ‘We werken momenteel aan het opschalen van de productie om aan de vraag in Nederland en in het buitenland te kunnen voldoen. Daar zijn we de komende tijd wel even druk mee. In ieder geval kunnen we voorlopig door met onze passie en het ontwikkelen van mooie machines!”

Ook interessant!

  • Video: Nederlandse Huracan gaat kablam
  • Nederlandse Porsche rijdt tegen slagboom, gaat ervandoor
  • Wat gaat deze Nederlandse Ascari Ecosse opleveren?
  • Jouw auto gaat straks data doorspelen aan de Nederlandse overheid

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

nederlandse-automerken

Vorig bericht: « Seat Ateca is officieel, de schaamte voorbij
Volgend bericht: ‘Volkswagen overweegt Scania, MAN & Ducati te lozen’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    10 februari 2016 om 22:01

    Ach, ze zijn wel geinig. Maar een echt goede business case is het natuurlijk niet.

    Login om te reageren
  2. flik2punt0 zegt

    10 februari 2016 om 22:02

    Staat er vaak eentje bij het universitair sportcentrum leiden! Een groene met brommer kenteken

    Login om te reageren
    • jeppie zegt

      11 februari 2016 om 07:43

      @flik2punt0: upload hem eens zou ik zeggen.

      Login om te reageren
      • flik2punt0 zegt

        14 februari 2016 om 18:33

        @jeppie: is al een keer gedaan, stond toen naast een grijze skoda octavia als je hem op zoekt en als ik hem zie zal ik het doen!

        Login om te reageren
    • nvn1993 zegt

      11 februari 2016 om 09:55

      @flik2punt0: haha klopt die zie ik ook vaak staan!

      Login om te reageren
  3. remcott zegt

    10 februari 2016 om 22:03

    Electrische 356 replica

    Login om te reageren
    • mikkeloentje zegt

      10 februari 2016 om 22:06

      @remcott: Ja, alleen kloppen hier de verhoudingen niet van.

      Login om te reageren
      • autonieuwsvandestraatje zegt

        18 februari 2016 om 13:30

        @mikkeloentje: gevalletje OCD?

        Login om te reageren
  4. edftw zegt

    10 februari 2016 om 22:15

    Beetje lullig artikel voor een merk waar het gewoon goed mee gaat toch? Gun het ze van harte, en ja oke, die auto ziet er ook wel erg lullig uit

    Login om te reageren
    • perry_snijders zegt

      11 februari 2016 om 00:52

      @edftw: Vind je? Er staat alleen dat ‘ie er door z’n kleine wieltjes wat lullig uitziet. Even een paar andere wielen erop en het is al heel anders misschien.

      Login om te reageren
      • edftw zegt

        11 februari 2016 om 10:26

        @perry_snijders: door dat kleine stukje (negatieve) mening lijkt het hele artikel een beetje spottend terwijl er hartstikke goede feiten opgesomd worden. Het is vast goed bedoeld hoor en ik vind de artikelen over Nederlandse merken hartstikke leuk! Dus vat het niet te persoonlijk op :-)

        Login om te reageren
    • consumptieverplicht zegt

      11 februari 2016 om 09:06

      @edftw: De toon van het artikel is inderdaad een tikkeltje denigrerend. Chauvinisme lijkt mij juist hier op zijn plek: Een nieuw Nederlands automerk neerzetten is een behoorlijke prestatie. En niet weer een dergelijk circuitkanon, maar gewoon een leuk en vooruitstrevend idee realiseren. Chapeau!

      Login om te reageren
  5. norge zegt

    10 februari 2016 om 22:21

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  6. dutchcorvette zegt

    10 februari 2016 om 22:49

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  7. sbelali zegt

    10 februari 2016 om 23:00

    Mogen ze beginnen met een nieuwe ontwerper inhuren.

    Login om te reageren
  8. gtwillem zegt

    10 februari 2016 om 23:01

    Hoe zeer ik dit soort initiatieven kan waarderen lijkt het meer een iets grotere speelgoedauto te zijn dan een volwaardige auto. Maakt van de Daihatsu Copen een macho auto.

    Login om te reageren
  9. driver28 zegt

    10 februari 2016 om 23:05

    -edit: ontopic aub-

    Login om te reageren
  10. escort77 zegt

    10 februari 2016 om 23:24

    Leuk bericht, van alle Nederlandse merken gaf en geef ik hen de grootste kans op een (beperkte) serieproductie. Zie het als alternatief voor een smart of twizzy.

    In deze klasse is het makkelijker te beginnen dan met een of andere exotische sportwagen of limousine.

    Login om te reageren
  11. freezzr zegt

    10 februari 2016 om 23:37

    Maar waarom een 356 Speedster body? Zo’n geweldig ontwerp, zo raar aangepast. Ik val huilend in slaap na het zien van dit wagentje :;

    Login om te reageren
  12. Robert zegt

    11 februari 2016 om 00:04

    Ik vind hem wel een zekere mate van aaibaarheidsfactor hebben. Spuit hem rood en het is net de auto van Donald Duck!

    Login om te reageren
    • basbasbas zegt

      11 februari 2016 om 11:56

      @RRRobert: niet fucked met de 313. Dit is toch meer de auto van Suske en Wiske

      Login om te reageren
  13. SimonMc zegt

    11 februari 2016 om 03:33

    Als ik morgen de lotto win, komt er zo één in. En dat meen ik. Puik ding !

    Login om te reageren
    • kobus1967 zegt

      11 februari 2016 om 07:42

      @SimonMc: als ik de staatsloterij win komt er een Tesla roadster die met de laatste update een range van 600 km heeft. Gelukkig willen we niet allemaal hetzelfde?

      Login om te reageren
  14. Alfarobert zegt

    11 februari 2016 om 08:59

    Denk dat ze goed kunnen verkopen in China(Keicar).Voor binnen de stadsgrenzen zal het best een leuk autootje zijn.Waarom klagen ze hier altijd zo.Het is geen Porsche,kost ook geen Porsche maar denk dat je er net zoveel zo niet meer plezier in hebt.

    Login om te reageren
  15. flippiez06 zegt

    11 februari 2016 om 09:06

    Mijn 2CV heeft een betere kreukelzone

    Login om te reageren
  16. kle500 zegt

    11 februari 2016 om 21:27

    Wat ik me dan afvraag met dat gewicht en dat hij blijkbaar op bromfiets kenteken kan; hoe rijdt het? Opgevoerde brommobiel/ golfkar of leuke lichte elektrische auto?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North